لانچیا اپسیلون خودروی کاملاً سالخوردهای است اما حالا با تجهیز به پیشرانهٔ هیبریدی خفیف و اندروید اتو و اپل کارپلی بهروزرسانی شده است.
هرچند لانچیا اپسیلون یازده سال سن دارد اما استلانتیس هنوز نمیخواهد آن را کنار بگذارد زیرا این هاچبک کوچک شهری بهروزرسانی دیگری را برای بازار ایتالیا تجربه کرده است یعنی تنها کشور جهان که اپسیلون هنوز در آن عرضه میشود. مهمترین بهروزرسانی این ماشین اضافه شدن اندروید اتو و اپل کارپلی به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و همینطور تجهیز به شارژر بیسیم گوشی است. لانچیا همچنین برای اولین بار، اپسیلون را به دوربین دید عقب مجهز کرده است.
علاوه بر این، در فضای داخلی خودرو هم تغییراتی ایجاد شده است. بهعنوانمثال، حالا تریم آبیرنگ روی داشبورد و رو دریها کار شده و تزئینات سبزرنگی هم برای دستهدنده، غربیلک فرمان و دریچههای تهویه در نظر گرفته شده است. لانچیا همچنین صندلیهای اپسیلون را هم با مادهٔ جدیدی بنام Seaqual Yarn پوشانده که از پلاستیکهای بازیافتی جمعآوریشده از دریای مدیترانه ساخته شده است. برای بیرون خودرو نیز رنگ جدیدی بنام Verde Rugiada ارائه شده است درحالیکه نمونههای نقرهایرنگ از تریم مشکی اختصاصی روی جلوپنجره، قاب لوگو و بخش پایینی سپر بهره میبرند.
یکی دیگر از تغییرات مهم اپسیلون در این بهروزرسانی، تجهیز به پیشرانهٔ هیبریدی خفیف است. این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی ۱۲ ولتی و باطری لیتیوم یونی تشکیل شده است و ۷۰ اسب بخار قدرت دارد. هاچبک کوچک لانچیا حالا فقط با همین پیشرانهٔ هیبریدی خفیف عرضه میشود تا دسترسی آسان به مرکز شهرهایی با استانداردهای آلایندگی و همینطور معافیتهای مالیاتی جدیدی را برای خریداران فراهم کند.
قیمت لانچیا اپسیلون مدل ۲۰۲۳ از ۱۳,۳۵۰ یورو آغاز میشود اما میتوان آن را بهصورت اقساطی بدون پیشپرداخت با ۴۸ قسط ۲۱۷ یورویی بهعلاوهٔ قسط نهایی ۶,۶۳۳ یورویی خریداری کرد.
کافر مقدس
۱۷ آذر ۱۴۰۱لانچیا نه ولی اشکودا خیلی مظلوم و اور ریت هست.تولیدات اشکودا خیلی کیفیت دارن و شرف دارن به محصولات چینی
جمهوری چک از قدیمی ترین خودروساز ها هست با tatra معروف که از فورد و فیات و مرسدس و… هم قدیمی تره
بر خلاف اطلاعات غلط افکار عمومی اولین ماشین هایی که موتور عقب بودن و باهوا خنک میشدن تاترا بود
از Backbone chassis و انواع تولیدات سفت و سخت شاسی، سیستم تعلیق مستقل، موتورهای خنککننده هوا و بدنه آیرودینامیک و…اینا همه ابتدا از تاترا اومده
https://www.retromobile.com/Visitors/Exhibitions-and-events/Events-2020/Tatra-A-small-manufacturer-and-a-great-history#:~:text=In%201897%2C%20Nesselsdorf%20(which%20would,the%20reliability%20of%20its%20vehicles.
پ ن : جاده چالوس و حفاری تونل هاشو رو همین اشکودا ساخته قدیما. اشکودایی که هم خودروسازی داره هم حفاری و صنعت نیروگاه سازی و قطار و….صنعتی بود جمهوری چک قبل خیلی ها. اولین کشور صنعتی اروپایی هست
فرامرز
۱۷ آذر ۱۴۰۱واسه شهرهای بزرگ گزینه ای عالیست مخصوصا ایتالیا با اون خیابون ها و کوچه های تنگ و همینطور قیمت بسیار خوب و شرایط اقساط عالی، با توجه به قیمت و شرایط اقساط و منطقه ای که قراره ازش استفاده بشه به نظرم گزینه ی خیلی خوبیه
فرامرز
۱۷ آذر ۱۴۰۱دقیقا. با توجه به اینکه این یکی دو سال ماشین خیلی گرون شده و هم رده های این بالای ۲۰ هزار یورو قیمت دارن ارزش خرید داره.
بعد ۱۰ سال یه هم اسم خودم رو تو پدال پیدا کردم. خوبه هنوز این اسم های قدیمی کلا منسوخ نشدن.
فرامرز
۱۸ آذر ۱۴۰۱سلام دوست عزیز
اسم ما یک اسم کاملا اصیل ایرانیه و برگرفته از شاهنامه ی فردوسی
پدرم خدابیامرز به شاهنامه علاقه ی زیادی داشت و اسم تمام خانوادمون کاملا فارسی و ایرانیه
فرامرز، فریبرز، فریدون،کیومرث، کیارش و کیانوش
فقط چین
۱۷ آذر ۱۴۰۱آخر هنر غربی ها همین است .
علی
۱۷ آذر ۱۴۰۱زمانی که لانچیا قهرمان مسابقات رالی اروپا بود . چین هنوز تو عهد عتیق دست و پا میزد !!! درود برا برندهای با اصالت منجمله لانچیا
shayan1renault
۱۷ آذر ۱۴۰۱یه اشکودا فابیا بهتر نیست؟؟
ممد ژانگولر
۱۷ آذر ۱۴۰۱فکر کن گزینه وارد شدن به ایران بشه
من و دوستای غول چماقم بشینیم توش ی آهنگ دوبس دوبس تو جاده چالوس
سیبیلامون توش جا نمیشه چه برسه به ….
(Saeed (peugeot
۱۷ آذر ۱۴۰۱خدا کنه بیاد ایران …. هم برند با اصالتیه / هم ایتالیایی هست / هم خوش قیمت و خوده لانچیا هم حسابی داره احیا میشه …..
قطعا از پیکانتو و i10 و بهتره
aMiRsHaYaN
۱۷ آذر ۱۴۰۱ولی خیلی بامزس
پدرام
۱۷ آذر ۱۴۰۱عقبش یکم فیات 500 هست
جواد
۱۷ آذر ۱۴۰۱لطفا کیلومتر رو سر جای درست نصب کنید بعد بفرستینش ایران . کیفیت و ایمنی داشته باشه جایگزین پراید کنید چند سال بعد هم سدان و وانتش رو بزنید همه هم راضی
کورش
۱۷ آذر ۱۴۰۱بغض گلوم رو گرفت وقتی دیدم نوشتید ( با یازده سال سند، خودرویی کاملا سالخورده است ) و یاد پراید افتادم که جوانمرگ شد.
۱۷ آذر ۱۴۰۱سلام پراید کرونا گرفت مرد
همایون
۲۰ آذر ۱۴۰۱خدا لعنت کنه این فیات رو که الانم شده استلانتیس که داچیا رو خاک کرد مدیران فیات فقط بلدن به سوگولیاشون که آلفا و مازراتی باشن برسن.یازده ساله فقط یه محصول داره این برند که اونم یه هاچ بک شهری هستش حتی از پلتفرم و موتور بقیه برندها واسه ساخت یه محصول جدید برای برند داچیا استفاده نکردم آلفا فور سی میتونست نسل جدید استراتوس باشه ولی فیات نخواست.آخه خودروسازی که یه زمانی فولویا و دلتا و استراتوس رو میساخت باید سرنوشتش این بشه؟جالبه زمانی که داچیا با استراتوس داشت تو رالی ها پادشاهی میکرد یهو فیات رگ به رگ شد و تصمیم گرفت داچیا رو از رقابتهای رالی بیرون بکشه بجاش برند آبارث نماینده فیات تو رالی ها بشه که این تصمیم هیچی آورده ای واسه هیچکدوم نداشت جز ضرر.الانم سالهاست هر چندوقت یه بار یه کانسپت رو میکنن ولی خبری از تولید نیست انگار سرنوشت داچیا قراره مثل پونتیاک بشه.لامصب حاضر به فروش این برندها نمیشن تا از زیر سلطه کمپانی در بیان و بتونن دوباره متولد شن مثل جنرال موتور که پونتیاک و هولدن رو منقرض کرد ولی حاضر نشد بفروشتشون تا بتونن دوباره متولد شن.به نظرم حتی اگه امثال داچیا به جیلی چینی فروخته بشن بهتر از اینه که زیر سلطه ابرکمپانی های مغرور محکوم به نابودی بشن