لانچیا

لانچیا اورلیا اوت لاو بازسازی شده، به یاد روزهای خوش گذشته…

شرکت تورنلی کلهام از نسخه بازسازی شده لانچیا اورلیا اوت لاو CSL رونمایی کرد. تنها سه دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و حتی یک نسخه پرفورمنس نیز وجود خواهد داشت. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری ۳۰۰ اسب بخاری است که از سیستم تزریق سوخت و برخی قطعات بازنگری دیگر و همچنین ترنس اکسل ۵ سرعته سود می‌برد. نسخه‌های قبلی اورلیا اوت لاو قدرت ۲۲۰ اسب بخاری داشته‌اند درحالی‌که نسل اول اورلیا تنها با ۱۱۸ اسب بخار قدرت عرضه شده بود.

این کمپانی تغییراتی در اورلیا اعمال کرده تا این خودرو بتواند با قدرت بیشتر پیشرانه هماهنگ شود. تورنلی کلهام می‌گوید این محصول را برای جاده‌های سریع تنظیم کرده است. شرکت موردبحث اظهار داشته اورلیا اوت لاو جدید از شخصیت رالی و چابک نسل اول این خودرو الهام گرفته و از طرفی به دنبال برآورده ساختن انتظارات مدرن مشتریان بوده است.

به این ترتیب می‌توان شاهد مواردی همچون ترمزهای دیسکی مدرن، فرمان راک اند پینیوم با دستیار برقی آپشنال، دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق جلو و عقب متفاوت بود. همچنین یک رول کیج کامل هم در کابین نصب شده است. علیرغم تمامی تغییرات رخ داده وزن اورلیای بازسازی شده تنها حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم بوده است.

این خودرو شباهت زیادی با اورلیا شاسی شماره ۱۰۱۰ دارد، خودرویی که توسط راننده مسابقات جیووانی براکو ارتقا یافته بود. براکو با اورلیای خود در مسابقات میل میگلیا ۱۹۵۱ شرک کرد و مقام دوم را کسب نمود. او سپس در مسابقات لمانز شرکت کرده و توانست به پیروزی دست یابد. گفته می‌شود براکو ارتفاع سقف خودروی خود را پایین‌تر آورده بود تا عملکرد آئرودینامیکی خودرو بهبود یابد.

نهایتاً باید به کابین اورلیا اوت لاو CSL اشاره کرد که از چرم کامل، سیستم تهویه مطبوع، پوشش سقف از جنس آلکانترا و غربیلک فرمان جدید سود می‌برد. این شرکت بیش از ۵ هزار ساعت را صرف ارتقای اورلیا و تبدیل آن به چیزی که هست کرده است. هنوز قیمت این خودروی سفارشی اعلام نشده اما خریداران باید خود را برای روبرو شدن با مبلغی هنگفت آماده کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چقدر شبیه جگواره…

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. Nima RST

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      پشتش شبیه استون مارتین جیمز بانده

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۳ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (311 ديدگاه)

        Db5 رو میگی؟ برادر من کجاش شبیه؟؟😐

  2. RKH7787

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    اووووووووووووو ( ̄︶ ̄*\))

    موافقم 5
    مخالفم 2
  3. Sevlan

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (186 ديدگاه)

    خدایا ، این یه تیکه جواهره ، عاشقشم ، واقعا هنر خودروسازی دست ایتالیایهاست و بس ،پنج هزار ساعت کار دست !خوش به حال مالکان این سازه های هنری دنیای خودرو و ما هم که هیچ ، ما نگاه…

    موافقم 16
    مخالفم 1
  4. Yasin

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (257 ديدگاه)

    چه طراحی نابی داره!

    1. amirkhanzadeh

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      خاطره

  5. حمید

    ۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (97 ديدگاه)

    چه طراحی جالبی داره ولی ای کاش چراغ جلوهای کوچولو رو کلا حذف میکردن بنظرم اینجور خوشگلتر میشد، یجورایی اضافست انگار.
    و اینکه دو تا چراغای جلوی باقیمونده رو هم کوچیکتر میکردن و دورشم یه دیلایت مینداختن

    1. Mohsen. G

      ۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (180 ديدگاه)

      متوجه اصل پروژه نشدی برادر… قرار بوده همونی بشه که بوده، به آینه بغلاش نگاه کن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا