شرکت ایتالیایی لانچیا با معرفی Pu+Ra HPE وارد عصر جدیدی میشود. این خودرو به فرم یک کوپه برقی است که در طراحی خود رگههایی از عناصر مدل مشهور استراتوس را به همراه دارد.
لانچیا که زیرمجموعه استلانتیس محسوب میشود از چند ماه قبل تاکنون تیزرهای کانسپت جدیدخود را منتشر کرده بود. مدل مفهومی Pu+Ra HPE پیشنمایشی از محصولات برقی لانچیا در سالهای پیش رو خواهد بود و خبر از احیای این برند میدهد. اول از همه به نام کانسپت بپردازیم که عبارت Pu+Ra مخفف عبارتهای pure و radical است درحالیکه حروف HPE مخفف عبارت High Performance Electric هستند. البته همین حروف در دهه ۷۰ میلادی نیز برای خودروی لانچیا بتا استیشن بکار رفته بود تا خبر از تولید استیت پرفورمنس این خودروساز را بدهد.
البته تأثیرگذاری لانچیا بتا روی کانسپت یاد شده به همین نامگذاری ختم نمیشود زیرا کانسپت یاد شده از پردههای افقی عقب سود میبرد، چیزی که در مدل اسپرت استراتوس نیز دیده شده بود. صحبت از استراتوس مشهور شد و باید گفت نمای عقب کانسپت جدید لانچیا ظاهری بسیار شبیه به خودروی رالی قدیمی این خودروساز دارد و از جمله شباهتها میتوان به چراغهای گرد و نوشته جدید لانچیا بین آنها اشاره کرد.
یکی دیگر از اشارات ظریف لانچیا به گذشته خود رنگ بدنه سبزی است که از آن به عنوان رنگی پایدار و پیشتاز یاد شده و حاوی تن طلایی گرم با جدیدترین نسل رنگ ریزههاست. نمای جانبی لانچیا Pu+Ra HPE کانسپت نیز اشاره خاصی به محصولات گذشته این خودروساز دارد و با دیدن پروفایل جانبی میتوانیم به یاد مدلهای اورلیا و فلامینیا بیفتیم. لوگوی جدید خودروساز ایتالیایی نیز روی گلگیرهای جلو خودنمایی میکند. یکی از برجستهترین ویژگیهای کانسپت مذکور سقف گردی خواهد بود که از عناصر معماری الهام گرفته و در کابین نیز مشابه آن دیده میشود. جلوپنجره کلاسیک لانچیا نیز بازطراحی شده و باعث تمایز خودرو از فاصله دورتر میشود. لوکا ناپولیتانو مدیرعامل لانچیا میگوید:
لانچیا امروز کانسپت Pu+Ra HPE را معرفی کرده است که بیانگر دید ما به ۱۰ سال آینده بوده و خبر از عصر برقی جدید را میدهد. کار ما با اپسیلون جدید شروع شد و محصولات آتی نیز از همین کانسپت الهام خواهند گرفت.
در کابین این خودروی مفهومی سطوح گرد زیادی وجود دارند که بنا به گفته لانچیا عناصری ژئومتری هستند و درعینحال اشاره خاصی به خانههای سنتی ایتالیایی دارند به گونهای که در آنها میزی گرد در هال وجود دارد. همچنین کفپوشهای گرد تولید شده از پشم طبیعی بکار رفتهاند. به این موارد باید میز قهوه گرد در کنسول مرکزی، طرح گرد داشبورد و صندلیهای الهام گرفته از طراحی داخلی خانههای کلاسیک ایتالیا را اضافه کرد. پانل دربها نیز با متریالی به نام MARM/MORE پوشانده شده است. این متریال از پارچه بازیافتی با رنگهای طبیعی ساخته میشوند و علاوه بر بافت نرم خود ضدآب نیز هستند. نیروبخش سیستم اطلاعات سرگرمی کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE سیستم Sound Air Light Augmentation یا به اختصار SALA است که با اینترفیس مجازی HALL کار میکند و به راننده و سرنشین جلو اجازه میدهد تا فضای داخل خودرو را با لمس یک دکمه یا استفاده از دستورات صوتی مطابق سلیقه خود تغییر دهند. این برند ایتالیایی میگوید اپسیلون جدید اولین خودروی تولید سری با این اینترفیس خواهد بود.
ایتالیاییها خیلی به جزئیات قوای محرکه تمام برقی کانسپت خود اشاره نکردهاند اما میگویند هدف خود را تولید محصولی با شعاع حرکتی فراتر از ۷۰۰ کیلومتر میدانند. احتمالاً چنین هدفی در سالهای آینده و با معرفی یک سدان و هاچبک لوکس با نام دلتا محقق خواهد شد. گفته میشود هر دو خودرو از پلتفرم ماژولار STLA استلانتیس استفاده خواهند کرد. با این وجود باید گفت اولین محصول کاملاً جدید لانچیا در بیش از ۱۰ سال اخیر نسل جدید اپسیلون خواهد بود که با قوای محرکه برقی و پلاگین هیبریدی عرضه شده و پلتفرمی مشترک با نسل فعلی فیات ۵۰۰ خواهد داشت.
Kamy
۲۷ فروردین ۱۴۰۲به جز نمای جلو که شلوغ و سردرگمه مابقی جاهاش فوقالعاده ست
ایتالیا ییها واقعا خوش سلیقه ن
یوسف
۲۷ فروردین ۱۴۰۲راستش من انتظار نداشتم لانچیا کانسپتی با این سبک بدنه معرفی بکنه و اگر چنین کوپه ای ساخته بشه خیلی عالی میشه، خوشحالم که لانچیا زنده موند.
محمد
۲۷ فروردین ۱۴۰۲نمای جلوش خیلی جالب نیست یکم شلوغه اما کنار و پشتش خوبه و نمای داخل هم جذابه. البته که اینا کانسپته و زیاد کانسپت دیدیم که هیچکدوم هم به تولید نرسیدن . این هم اگر برسه احتمالا یکم ساده تر بشه و تغییر کنه که خوبه
MehdiTurbo
۲۷ فروردین ۱۴۰۲برعکس من از نمای جلوش خیلی خوشم اومد
نمای عقب تو خیلی خودروها بوده ولی نمای جلوش مخصوص خودشه به این میگن خلاقیت
Hamilton1970
۲۷ فروردین ۱۴۰۲به امید بازگشتی درخور برند لانچیا❤️🤍💚
Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)
۲۷ فروردین ۱۴۰۲و دوباره ایتالیا…❤🤍💚