لانچیا

لانچیا Pu+Ra HPE کوپه تمام برقی با شعاع حرکتی 700 کیلومتر

شرکت ایتالیایی لانچیا با معرفی Pu+Ra HPE وارد عصر جدیدی می‌شود. این خودرو به فرم یک کوپه برقی است که در طراحی خود رگه‌هایی از عناصر مدل مشهور استراتوس را به همراه دارد.

لانچیا که زیرمجموعه استلانتیس محسوب می‌شود از چند ماه قبل تاکنون تیزرهای کانسپت جدیدخود را منتشر کرده بود. مدل مفهومی Pu+Ra HPE پیش‌نمایشی از محصولات برقی لانچیا در سال‌های پیش رو خواهد بود و خبر از احیای این برند می‌دهد. اول از همه به نام کانسپت بپردازیم که عبارت Pu+Ra مخفف عبارت‌های pure و radical است درحالی‌که حروف HPE مخفف عبارت High Performance Electric هستند. البته همین حروف در دهه ۷۰ میلادی نیز برای خودروی لانچیا بتا استیشن بکار رفته بود تا خبر از تولید استیت پرفورمنس این خودروساز را بدهد.

البته تأثیرگذاری لانچیا بتا روی کانسپت یاد شده به همین نام‌گذاری ختم نمی‌شود زیرا کانسپت یاد شده از پرده‌های افقی عقب سود می‌برد، چیزی که در مدل اسپرت استراتوس نیز دیده شده بود. صحبت از استراتوس مشهور شد و باید گفت نمای عقب کانسپت جدید لانچیا ظاهری بسیار شبیه به خودروی رالی قدیمی این خودروساز دارد و از جمله شباهت‌ها می‌توان به چراغ‌های گرد و نوشته جدید لانچیا بین آن‌ها اشاره کرد.

یکی دیگر از اشارات ظریف لانچیا به گذشته خود رنگ بدنه سبزی است که از آن به عنوان رنگی پایدار و پیشتاز یاد شده و حاوی تن طلایی گرم با جدیدترین نسل رنگ ریزه‌هاست. نمای جانبی لانچیا Pu+Ra HPE کانسپت نیز اشاره خاصی به محصولات گذشته این خودروساز دارد و با دیدن پروفایل جانبی می‌توانیم به یاد مدل‌های اورلیا و فلامینیا بیفتیم. لوگوی جدید خودروساز ایتالیایی نیز روی گلگیرهای جلو خودنمایی می‌کند. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های کانسپت مذکور سقف گردی خواهد بود که از عناصر معماری الهام گرفته و در کابین نیز مشابه آن دیده می‌شود. جلوپنجره کلاسیک لانچیا نیز بازطراحی شده و باعث تمایز خودرو از فاصله دورتر می‌شود. لوکا ناپولیتانو مدیرعامل لانچیا می‌گوید:

لانچیا امروز کانسپت Pu+Ra HPE را معرفی کرده است که بیانگر دید ما به ۱۰ سال آینده بوده و خبر از عصر برقی جدید را می‌دهد. کار ما با اپسیلون جدید شروع شد و محصولات آتی نیز از همین کانسپت الهام خواهند گرفت.

در کابین این خودروی مفهومی سطوح گرد زیادی وجود دارند که بنا به گفته لانچیا عناصری ژئومتری هستند و درعین‌حال اشاره خاصی به خانه‌های سنتی ایتالیایی دارند به گونه‌ای که در آن‌ها میزی گرد در هال وجود دارد. همچنین کف‌پوش‌های گرد تولید شده از پشم طبیعی بکار رفته‌اند. به این موارد باید میز قهوه گرد در کنسول مرکزی، طرح گرد داشبورد و صندلی‌های الهام گرفته از طراحی داخلی خانه‌های کلاسیک ایتالیا را اضافه کرد. پانل درب‌ها نیز با متریالی به نام MARM/MORE پوشانده شده است. این متریال از پارچه بازیافتی با رنگ‌های طبیعی ساخته می‌شوند و علاوه بر بافت نرم خود ضدآب نیز هستند. نیروبخش سیستم اطلاعات سرگرمی کانسپت لانچیا Pu+Ra HPE سیستم Sound Air Light Augmentation یا به اختصار SALA است که با اینترفیس مجازی HALL کار می‌کند و به راننده و سرنشین جلو اجازه می‌دهد تا فضای داخل خودرو را با لمس یک دکمه یا استفاده از دستورات صوتی مطابق سلیقه خود تغییر دهند. این برند ایتالیایی می‌گوید اپسیلون جدید اولین خودروی تولید سری با این اینترفیس خواهد بود.

ایتالیایی‌ها خیلی به جزئیات قوای محرکه تمام برقی کانسپت خود اشاره نکرده‌اند اما می‌گویند هدف خود را تولید محصولی با شعاع حرکتی فراتر از ۷۰۰ کیلومتر می‌دانند. احتمالاً چنین هدفی در سال‌های آینده و با معرفی یک سدان و هاچبک لوکس با نام دلتا محقق خواهد شد. گفته می‌شود هر دو خودرو از پلتفرم ماژولار STLA استلانتیس استفاده خواهند کرد. با این وجود باید گفت اولین محصول کاملاً جدید لانچیا در بیش از ۱۰ سال اخیر نسل جدید اپسیلون خواهد بود که با قوای محرکه برقی و پلاگین هیبریدی عرضه شده و پلتفرمی مشترک با نسل فعلی فیات ۵۰۰ خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Kamy

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (694 ديدگاه)

    به جز نمای جلو که شلوغ و سردرگمه مابقی جاهاش فوق‌العاده ست
    ایتالیا ییها واقعا خوش سلیقه ن

    موافقم 36
  2. یوسف

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (746 ديدگاه)

    راستش من انتظار نداشتم لانچیا کانسپتی با این سبک بدنه معرفی بکنه و اگر چنین کوپه ای ساخته بشه خیلی عالی میشه، خوشحالم که لانچیا زنده موند.

    موافقم 34
  3. محمد

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    نمای جلوش خیلی جالب نیست یکم شلوغه اما کنار و پشتش خوبه و نمای داخل هم جذابه. البته که اینا کانسپته و زیاد کانسپت دیدیم که هیچکدوم هم به تولید نرسیدن . این هم اگر برسه احتمالا یکم ساده تر بشه و تغییر کنه که خوبه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  4. MehdiTurbo

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2334 ديدگاه)

    برعکس من از نمای جلوش خیلی خوشم اومد
    نمای عقب تو خیلی خودروها بوده ولی نمای جلوش مخصوص خودشه به این میگن خلاقیت

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. Hamilton1970

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    به امید بازگشتی درخور برند لانچیا❤️🤍💚

  6. Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    و دوباره ایتالیا…❤🤍💚

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا