لانچیا اپسیلون جدید با ظاهر منحصربهفرد، قطعاً پتانسیل جلبتوجه را دارد و بهعنوان یک خودروی کوچک شهری، از قدرت کافی، راحتی و قابلیت مانور بالایی برخوردار است.
استلانتیس به دنبال احیای لانچیا است و قصد دارد آن را به برندی کمی لوکستر از آلفارومئو و موازی با دیاس تبدیل کند. اولین گام در این مسیر، عرضهٔ نسل جدید اپسیلون است که راهی بازار شده و حالا فرصت رانندگی با هردو نسخهٔ الکتریکی و هیبریدی خفیف آن را پیدا کردهایم تا ببینیم در قیاس با همتایان خود چه احساسی دارد. این خودرو درواقع نسل چهارم اپسیلون است که در نسل قبلی بر اساس فیات ۵۰۰ ساخته شده و همچنان سومین خودروی پرفروش بازار ایتالیا در سال ۲۰۲۳ بود. با نسل جدید اپسیلون اما لانچیا اهداف بزرگتری دارد و اولین برداشتها مثبت هستند.
اپسیلون جدید همانطور که یک لانچیا باید باشد، طراحی متمایزی دارد که باعث شده خود را خودروهایی مثل پژو ۲۰۸ و اوپل کورسا جدا کند. به همین دلیل، هاچبک جدید لانچیا هنگام رانندگی کنجکاوی زیادی را از سوی رهگذران برانگیخت. متمایزترین بخش طراحی این خودرو قسمت جلو با شکل عجیب لبهٔ کاپوت است اما نملی عقب هم با چراغهای مشابه مدل استراتوس، جذابیت خاص خود را دارد. بااینحال، ازآنجاییکه اپسیلون جدید روی پلتفرم CMP ساخته شده، از لحاظ ابعاد بسیار به همتایان فرانسوی و آلمانی خود یعنی پژو ۲۰۸ و اوپل کورسا نزدیک است.
طول ۴,۰۸۰ میلیمتری اپسیلون اما این خودرو را به همراهی واقعاً کاربردی خصوصاً در مناطق شهری تبدیل کرده است. لانچیا همچنین از این ابعاد نهایت استفاده را برای ارائهٔ یک کابین بزرگ کرده تا از لحاظ جاداری داخلی برتری بزرگی نسبت به رقبا داشته باشد. علاوه بر این، اپسیلون از لحاظ طراحی داخلی هم با صندلیهای مبل مانندی که بسیار راحت هستند و یک میز قهوهخوری در کنسول مرکزی برای صرف اسپرسو در اواسط سفر، کاملاً متمایز است. صندلیهای عقب خودرو اما بیشتر برای مسافتهای کوتاه یا سرنشینان کوچک مناسب خواهد بود.
راندگی را ابتدا از اپسیلون الکتریکی در تیپ کاسینا آغاز میکنیم. این خودرو رانندگی آرامی دارد که کاملاً راحت است و فقط چالههای بزرگ سیستم تعلیق را تسلیم میکنند همانطور که در دیگر خودروهای پلتفرم CMP دیدهایم. رانندگی در مسیرهای پیچدرپیچ فرصت خوبی را برای آزمایش فرمان لانچیا فراهم میکند. در این چالش اپسیلون خوب ظاهر میشود و لذت شگفتانگیزی را در پیچها ارائه میکند. شتاب نیز همانطور که از خودرویی الکتریکی انتظار میرود، قانعکننده است اما وقتی به سمت حومهٔ شهر حرکت میکنیم، خودرو در شیبهای تندتر احساس تنگی نفس خواهد داشت و وزن باطری ۵۱ کیلووات ساعتی کاملاً احساس میشود.
بااینحال، لانچیا یک نسخهٔ هیبریدی خفیف با ۱۰۰ اسب بخار قدرت را هم ارائه میکند که گزینهٔ بهتری برای راندگیهای شهری محسوب میشود زیرا نهتنها کشش کافی دارد و همچنان چابک احساس میشود بلکه به لطف وزن سبکتر، سواری کمی راحتتری هم دارد. پیشرانهٔ بنزینی نرم خودروی رانندگی باکیفیتی را فراهم میکند. بااینحال، قوانین و اهداف شرکت مشخص خواهد کرد که چه نسخهای در کدام منطقه عرضه شود ولی نسخهٔ الکتریکی برد کاهی برای رانندگیهای شهری را خواهد داشت. در پایان نیز حساب بانکی خریداران میتواند تصمیم نهایی را بگیرد زیرا نسخهٔ هیبریدی خفیف بسیار ارزانتر است.
جمعبندی
لانچیا اپسیلون جدید با ظاهر منحصربهفرد، قطعاً پتانسیل جلبتوجه را دارد و بهعنوان یک خودروی کوچک شهری، از قدرت کافی، راحتی و قابلیت مانور بالایی برخوردار است؛ بنابراین، بسیار جالب خواهد بود که ببینم این هاچبک جدید ایتالیایی در برابر همتایان خود در استلانتیس یعنی پژو ۲۰۸، اوپل کورسا و دیاس ۳ چه عملکردی خواهد داشت.
مشخصات فنی
Lancia Ypsilon | |
پیشرانه | ۱.۲ لیتری هیبریدی خفیف |
قدرت | ۱۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۹.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۶ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۰۸۰ میلیمتر |
عرض | ۱,۷۶۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۴۰ میلیمتر |
قیمت پایه | ۲۱ هزار یورو (حدودی) |
نانو
۱۲ مرداد ۱۴۰۳جلو ماشین از هر شکل هندسی استفاده شده
علی Shelby
۱۲ مرداد ۱۴۰۳داخلش انگار خیلی پلاستیکیه
کوشا
۱۲ مرداد ۱۴۰۳عجب فاجعه ای!!!
ممدم دیگه داداش
۱۲ مرداد ۱۴۰۳میتونست جلو پنجره زیباتری داشته باشه
سبحان
۱۲ مرداد ۱۴۰۳خیلی زشته
👊
۱۲ مرداد ۱۴۰۳این لانچیا رو اینطور نگاش نکنید
دهه ۷۰ میلادی ، خودروی افسانه ای لانچیا به اسم استراتوس ۳ بار پشت هم قهرمان WRC شد . طراحی خاص گاندینی ، ساختار شاسی فضایی ، موتور ۲.۴ لیتری از سری موتورهای دینو فراری ، دف عقب ، بدنه فایبرگلس ، وزن زیر یک تُن این ماشین رو به قهرمان آیکانیک رالی تبدیل کرده بود
همچنین بالاتر از اون ، لانچیا دلتا اینتگراله یکی دیگه ازین ماشینای خاص بود که وظیفه ش درو کردن عناوین بود . ۶ سال متوالی این ماشین قهرمان سازندگان شد . جایگاه لانچیا در WRC بسیار خاصه و بیشترین عناوین رو در اختیار داره . اسم لانچیا با بزرگان گره خورده از طراحی برتونه بگیر تا مهندسانی مثل لومباردی و …
به امید درخشش مجدد لانچیا 🇮🇹
درود
۱۲ مرداد ۱۴۰۳در حد قیمتش قابل قبوله ولی باید امیدوار بود ایتالیایی ها باز ایرادات مونتاژی و کیفی نداشته باشند
امید
۱۲ مرداد ۱۴۰۳اینه بغل تارا هست که در پژو2008 هم بکار رفته
AMIN JAFARI
۱۲ مرداد ۱۴۰۳داخلش از جنس داشبورد پراید استفاده شده
hosen
۱۲ مرداد ۱۴۰۳چقدر زشته این ماشین حالم بد شد مخصوصا داخلش.نسل قبلیش به مراتب بهتر بود.
رامتین
۱۲ مرداد ۱۴۰۳با 100 اسب بخار و ظاهر کاملا معمولی حدود 21000 یورو قیمت داره. ساندرو مدل 2024 با ظاهر بسیار بهتر قیمت زیر 15000 هست. خب نتیجه؟ نتیجه اینکه این خودروسازها مثل لانچیا برای گذراندن وقت دارن فعالیت میکنند و کلا هیچ شرکتی نمیتونه خودروی 15000 دلاری بسازه با مشخصات معقول، ظاهر خوب و کیفیت مناسب. به همین خاطر فروش رنو در اروپا وحشتناک بالاست. حتی لگن ساز ایران خودرو با حلب و موتور 100 سال پیش، ریرا را ساخته و میخواد 22000 دلار میفروشه. مدیریت و توجه به کیفیت و رضایت مشتری یعنی این….
gwg
۱۲ مرداد ۱۴۰۳یعنی آقایی داچیا بر ایتالیا
مهدی
۱۲ مرداد ۱۴۰۳اگه واقعا بزارن هر کسی با کارت ملی خودش بتونه ماشین وارد کنه
اولین گزینه که بخوام یه ماشین خودم وارد کنم اینه
خیلی ازش خوشم میاد
مدرن و زیبا و به صرفه و یه ایتالیای با دوام
فقط کاش حسرتش نمونه تو دلم
car lover
۱۲ مرداد ۱۴۰۳به به یک اشغال برقی جدید
B
۱۳ مرداد ۱۴۰۳جز ظاهرش کع سلیقه ایه هیچ چیز جالبی ارائه نمیده تا خریدارو متقاعد کنه استلا داچیا بفروشه بهتره البته اگه کسی پیدا شه بخره
اکسل
۱۳ مرداد ۱۴۰۳فوق العاده مزخرفه
Cert
۱۳ مرداد ۱۴۰۳صندلی های خیلی خوبی دارد
اما باید یک موتور ۴ سیلندر داشته باشد
Muty
۱۳ مرداد ۱۴۰۳به نظرم با این قیمت توجیه نداره
ضمن اینکه خاص هست درست ؛ اما خاصی که میل به زشتی میکنه…
گاس فرینگ
۱۳ مرداد ۱۴۰۳برند لانچیا این پتانسیل رو داره که برای استلانتیس به یه برند نیمه لوکس و نیمه اسپورت مثل آئودی مبدل شه و مازراتی به سبک پورشه بالاسرش باشه منتها این استلانتیس که ما دیدیم ترجیح میده در این راه دی اس رو بالا بیاره که آئودی میگه ببخشینا
م
۱۳ مرداد ۱۴۰۳دخالت فرانسویها در طراحیهای ناب ایتالیایی بسود گروه فیات نیست.
𝐀𝐥𝐢
۱۳ مرداد ۱۴۰۳کاش داخلشو بهتر کار میکردن
amir Hosien
۱۴ مرداد ۱۴۰۳من فکر میکردم سری۱ ۲۰۲۵ زشت ترین هاچبک ممکنه.
کاش لانچیا مثل قبل بشه.
اگر نشه به تاریخ می پیونده.
خود سایت پدال مقاله این که کرایسلر برند هایی که سود ده نباشه رو حذف میکنه نوشته.
خداوکیلی پژو ۲۰۸ بهتر نیست؟؟
برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)
۱۸ مرداد ۱۴۰۳چقدر چراغ های پشتش شبیه به این استیکرئه
(😐)