لانچیا

لانچیا به برندی پریمیوم در استلانتیس تبدیل خواهد شد

پس از نهایی شدن ادغام پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر، گروه خودروسازی جدیدی بنام استلانتیس شکل گرفت که ۱۴ برند مختلف را زیر چتر خود دارد. با توجه به تعداد زیاد برندهای این گروه، کارشناسان صنعت خودروسازی احتمال می‌دادند که برخی از این برندها تعطیل شوند و گزینه‌های اصلی را کرایسلر و لانچیا می‌دانستند زیرا این دو برند سبد محصولات بسیار محدودی دارند. دراین‌بین، لانچیا هم‌اکنون فقط هاچ‌بک کوچک اپسیلون را تولید می‌کند که صرفاً در بازار داخلی ایتالیا عرضه می‌شود؛ اما بااین‌حال ظاهراً هیچ‌کدام از این گمانه‌زنی‌ها واقعیت نداشته‌اند.

استلانتیس به‌تازگی یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین برگزار کرده تا جزئیات اولین قدم‌های خود را اعلام کند. دفتر مرکزی این شرکت در آمستردام خواهد بود و کارلوس تاوارس آن‌را رهبری می‌کند؛ اما نکتهٔ جالبی که در این کنفرانس بیان شده این است که همهٔ ۱۴ برند با توجه به موقعیت خود در بازار به گروه‌های مختلفی تقسیم شده‌اند و در این استراتژی لانچیا همراه با آلفارومئو و دی‌اس به‌عنوان برندهای پریمیوم یا لوکس ذکر شده‌اند؛ بنابراین در سلسله‌مراتب برندهای استلانتیس، لانچیا یک قدم بالاتر از اوپل و پژو قرار می‌گیرد که از آن‌ها به‌عنوان برندهای اقتصادی یاد شده است.

بیانیهٔ مطبوعاتی کوتاه استلانتیس اما اطلاعات بیشتری در مورد این تقسیم‌بندی برای لانچیا منتشر نکرده است. تمام چیزی که فعلاً این گروه خودروسازی بزرگ گفته این است که لانچیا از لحاظ طراحی در دستهٔ برندهای آبارث، آلفارومئو، سیتروئن، دی‌اس، فیات، اوپل و پژو قرار می‌گیرد. رئیس طراحی این گروه هم «ژان پیر پلو» خواهد بود. امیدواریم خیلی زود اطلاعات بیشتری در مورد لانچیا منتشر شود اما فعلاً واقعاً خوشحالیم که فهمیدیم این برند دوست‌داشتنی ایتالیایی همچنان زنده خواهد ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    جرمی کلارکسون چقدر عاشق این برند هست و همیشه وضعیت این چند ساله‌اَش را به تمسخر میگیره !

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. AMG///

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (142 ديدگاه)

      اونوقت خیلی ها میگن که پژو مدیریت بلد نیست
      و تو سر و کله خودشون میزدن که این برند های افسانه‌ای رو به PSA سپردن

  2. R@m!n

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    کاش لانسیا استراتوس و دلتا اینتگراله احیا شه

  3. Abbas.Lambo

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    احیانا تیبا رو از رو اینا کپی نزدن؟

    1. Farzad

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      صدر در صد اصلا شک نکن ، ایرانی هام تو کپی کاری خیلی استادن مثلا چراغ های عقب ۱۳۲ رو از سوبارو ایمپرزا مدل ۲۰۰۰ اسکی رفتن !

    2. S

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (350 ديدگاه)

      سخت دراشتباهی
      اینا از تیبا زدن

      موافقم 1
      مخالفم 2
    3. مهدی

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1328 ديدگاه)

      تیبا پلت فرمی بود که ایتال دیزاین طراحی کرده بود ولی تولید نشد و هیچ شرکتی اون نخرید تا اینکه سایپا پلت فرم خرید البته این پلت فرم گرچه قدیمی هستش ولی از نظر طراحی خیلی بهتر از ساینا مبباشد

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. Hadi

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    چه خبر خوبی بود…
    فرض کنید لانچیا دوباره زنده میشه و به روزهای خوب گذشته برمیگرده…
    کاش برای کرایسلر هم چنین تصمیمی بگیرن…
    چون کرایسلر واقعاً حیفه…

  5. MOHAMMAD.DEMON

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (420 ديدگاه)

    حماقت و نادانی مخصوص یک جغرافیای خاص نیست
    مثال نزدیکش همین تصمیم هستش
    قرار دقیقا چی عرضه بکنه ؟؟؟
    که مشتری داشته باشه ؟؟؟
    برند های الفا رومئو و مازراتی در این بازار با خودرو های مختلف هیچ مشتری ندارند !!!
    پولی که قرار حروم بشه برای این برند های دوهزاری رو صرف توسعه خودرو های جدید برای جیپ و داج و کرایسلر بزارن سر چهار سال میتونن ۵ برابرش رو برداشت بکنن
    دولت آمریکا باید برای محدود کردن برخی برند های اروپایی در آمریکا کاری بکنه
    همون کاری که با چینی ها کرد
    کرایسلر و داج کم زحمت نکشیدن برای ایالات متحده

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. یانکی

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      اگر کامنتهای منو دنبال کرده باشی همیشه همین حرف رو میزنم.یه مثال میزنم.پلتفرم جیورجیا چند ساله زیر ساخت ماشینهای آلفا و مازراتی شده و دوتا کراس اوور تو چندین سطح قدرت ارائه کردن ولی موفقیتی حاصل نشده یعنی تو بازار تشنه شاسی بلند توان فروش ندارن حالا بعد چند سال منت گذاشتن دادن جیپ هم یه مدل روش بسازه هنوز فقط یه رونمایی شده و معلوم نیست کی بیاد تو بازار این همه طلبه پیدا کرده.همین یه مدل با ورودش میتونه اندازه کل شاخهای ایتالیایی بفروشه.

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. MR.JD

        ۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (328 ديدگاه)

        از کسی که به BMW M5 بگه ماشین پز دادن انتظار دیگری نمیرفت
        ولی واقعا حماقت و هم اندازه ای داره !!!
        ((((( پولی که قرار حروم بشه برای این برند های دوهزاری رو صرف توسعه خودرو های جدید برای جیپ و داج و کرایسلر بزارن سر چهار سال میتونن ۵ برابرش رو برداشت بکنن )))))
        یعنی واقعا فکر می کنید استلانتیس اندازه شما نمیداند پولشان را چطور 5 برار کند ؟
        به هر حال امیدوارم خودتان که خیلی خوب بلدید (بلد یعنی چه کارشناس و استاد مساعل اقتصادی و سیاسی هستید ) بتونید پول جیبتونو 5 برابر کنید در عرض چهار سال و بتونید از پراید یا پیکانتون ( یا اصلا پارس سلطانتون ) هر چی که هست سوار داج چلنجر یا همان چارجری شوید که روی آن نزدیک بود مارو بکشید !
        البته در خوابتان !!!!!

        موافقم 6
        مخالفم 2
    2. Sina

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      لانچیا و آلفا و مازراتی برند دوهزاریه؟؟
      لانچیا یکی از بزرگترین نام های تاریخ رالی بوده
      یکی از نوآور ترین شرکتا زمان اوج خودش بوده
      لانچیا گاما ، دلتا ، استراتوس ، تیما 8.37 و …
      اینا از نام هایی هستن که همگی برای لانچیا عالی بودن
      این برند لانچیا تاریخچه ی بسیار بزرگی داره و کارای خیلی خوبی میتونه انجام بده.
      اره قبول دارم کم کاری زیاد کردن ولی یه سوال
      اگه قراره کرایسلر تمام سود بین فیات-کرایسلر رو ببره ، چون که بعضی ماشیناش خوش فروش هستن ، اونوقت چرا اصلا با فیات همکاری کرده؟؟
      نکته بعدی درباره اون حرف محدود کردن اروپایی هاست که گفتی
      تنها دلیلی که آمریکا چین رو محدود کرد برای شکست دادن اقتصادش بود ، ولی اروپا و آمریکا هیچ مشکلی با هم ندارن چرا بیان هم دیگه رو محدود کنن؟؟؟
      با بازگشت لانچیا میتونه مثل زمان خودش فوق العاده عمل کنه .

      موافقم 5
      مخالفم 2
    3. حسین

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      می‌دونی چه قدر آدم لانچیا را دوست دارن ؟
      بابا آمریکا کیلویی چند.من هم رءیس بودم٬لانچیا رو برند پریمیوم می کردم تا کرایسلر تهش یه چیزی می موند می دادم به کرایسلر.تازه با اینکه ماشین آمریکایی کرایسلر بعضیاشون قدیمین فروش خوبی دارن.چه جوری چیز می‌نویسی انگار به شرکت های آمریکایی شون نمی رسن.نسل جدید کرایسلر۳۰۰چیه پس؟ همین طور نسل جدید چارجر و چلنجر‌ و رم داکوتا

      موافقم 4
      مخالفم 2
    4. ارشیاsvj

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      شما اصلا میدونی تاریخچه مازراتی و لانچیا رو؟
      اصلا میدونی اولین گرند تورر جهان رو لانچیا ساخت؟
      دو هزاری؟؟
      بابا تعصب و حماقتم حد داره.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. $ÃЪŦÏЛ$

        ۳ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        گذشته ها گذشته….
        لانچیا یا آلفا الان درحدی نیستن که با شرکت هایی مثل جیپ و دوج رقابت کنن….
        هم لانچیا و هم آلفا ماشین های خوبی میساختن اما دیگه دوره اونا تموم شده،الان نوبت عرض اندام آمریکایی هاست….
        یه مدت اروپاییا جذابیت رو از آمریکایی ها گرفتن الان نوبت به انتقامه??….

  6. حسین

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم ماشین خوب بسازه حتی از مازراتی هم بیشتر دوستش دارم

    موافقم 1
    مخالفم 2
  7. ارشیاsvj

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ای جان…
    استراتوس
    دلتا اینتگراله
    ۰۳۷

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. یوسف

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (745 ديدگاه)

    زنده موندن برند افسانه ای لانچیا خبر خوبیه. خیلی دوست دارم بدونم چه جایگاهی براش در نظر گرفتن که با برندهای آلفارومئو و دی اس همپوشانی پیدا نکنه چون لانچیا ذاتا یک برند عملکردیه و بیشتر سدان ها، کوپه ها و هاچ بک هایی که ساخته عملکردی بودن و از قضا این فرم های بدنه الان رو بورس نیستن. حدس من اینکه یک برند تمام الکتریکی بشه با چاشنی لوکس و عملکردی بودن و البته بیشتر (یا همه) مدل ها کراس اوور و کوپه-کراس اوور خواهند بود.

  9. امیر

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    خب خداروشکر
    خبر خوبی بود!
    البته امیدوارم لانچیا و کرایسلر در این بین شبیه برندهای دیگه نشن و ژنتیک خاص خودشون رو همچنان داشته باشن

  10. فرشاد

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    اینا در حدی نیستن بتونن برندی رو زنده کنن
    خدایا اوپل رو سپردم ب خودت از شر اینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا