طرفداری سرسختانه از لانچیا، همانند طرفداری از یک تیم ورزشی پر فراز و نشیب است. گذشتههای لانچیا حاوی افتخارات زیادی بودهاند؛ امّا امروز و در حال حاضر خبری از آن روزها نیست. این برند شاخص ایتالیایی از زیرشاخههای فیات، غزل خداحافظی خود را سروده است و در دو سال آینده، در چند مرحله، حجم تولید خود را کاهش خواهد داد.
سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات، اعلام کرده که «لانچیا» صرفاً به عنوانی برای یک مدل خودرو کاهش خواهد یافت. این مدل، اپسیلون کامپکت است و تنها در ایتالیا عرضه خواهد شد. فروش دلتاهای ۳۲ هزار دلاری نیز احتمالاً در پایان امسال خاتمه یابد. در همین حال، کرایسلر مینیون وویجر را در اواخر سال ۲۰۱۵ با نشان خود عرضه خواهد کرد.
این تصمیم، نتیجه استراتژیهای فیات برای کاهش ضررها در اروپا و افزایش سودآوری در مقیاس جهانی است. مارچیونه، ارزش نهایی ۷۵ میلیارد دلاری را برای تمام گروه خودروسازی هدفگذاری کرده است؛ امّا در این میان، لانچیا به دلیل ناشناخته بودنش در سطح بینالمللی و در خارج اروپا، نمیتواند سهم چندانی در این پیشرفت داشته باشد. در عینحال، اپسیلون راه نجاتی برای لانچیا بوده است. این مدل، فروش بسیار خوبی داشته و در پلتفرم با مدلهای فیات پاندا، فیات ۵۰۰ و فورد Ka مشترک است. بنابراین، گزینهای ارزان برای باقیماندن در خط تولید است. در مقابل مدلهای پرخرجی مانند فولویا، استراتوس و دلتا HF در سالهای گذشته، منابع زیادی را به خود اختصاص داده بودند. خوشبختانه برای طرفداران لانچیا، جای کمی امیدواری باقی مانده است. چرا که شنیدهها حاکی از آن است که مارچیونه میخواهد عنوان برند را به صورت موقتی نگه دارد؛ حداقل تا زمانی که استراتژی فروش آلفا رومئو اجرا شود. در هر حال، این موضوع قطعاً پایان لانچیا نخواهد بود.
این اپسیلون عقبش چرا اینقدر ضایعس ، جلوش یک چیز میگه عقبش یه چیز دیگه ولی امیدوارم همانطور که مزراتی به خوبی احیا شد ، این هم احیا بشه البته فکر کنم منتظرن ببینن آیا احیا الفا موفق خواهد بود یا نه اگر در احیا الفا موفق بشوند لانچیا رو هم احیا میکنند
کی میدونه چن تا کارگر، چن تا مدیر، چن تا طراح، چند تا عاشق ماشین باز جنگیدن و تلاش کردن تا این برند خاطره ساز ایتالیایی به اینجا رسیده اما حالا در معرض انقراض قرارگرفته ** حیف که این برند مال فیاته..
مالک رنجروور ( نمیدونم آخرش واقعیت داره یا نه ) تاتاموتورز (به انگلیسی: Tata Motors) بزرگترین شرکت خودروسازی هند است. این شرکت متعلق به گروه صنعتی تاتا است. تاتا موتورز در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجی دادابهوی تاتا از پارسیان هند بنیان نهاده شد
ناصر جون اولا که این تاریخچه تاتا است به عنوان مالک رنجروور چه ربطی به گذشته ما ایرانی ها داره !؟!؟!؟ ایران کجای صنعت خودروسازیست ، جالبه برام مگر ایران صنعت خودروسازی داره ، اگر ما صنعت خودروسازی داشتیم که خودمون رو از مونتاژ پژو فرانسوی و لوگان فرانسوی به زد 3000 چینی نمیرسوندیم ، پس بدون ما هیچ جای خودروسازی نیستیم
جالبه که نوشتید هند کجای اقتصاد دنیاست !!! هند کشوری که در ذهن مردم ایران به عنوان کشور بدبختها دیگه نیست ، هند کشوری است که از لحاظ برابری قدرت خرید چهارمین اقتصاد دنیاست ، ولی در حالت کلی و در تولید ناخالص داخلی مکان 11 رو داره رشد تولید ناخلص این کشور الان 4.6 درصد است و در سال 2006 این کشور بعد از چین با 9.8 درصد رشد اقتصادی مکان دوم رو داشته رشدی که مسئولین کشور ما فقط در ارزوی رسیدن به 8 درصد هنوز مانده اند ، هند بزرگترین صادر کننده نرم افرار بعد از امریکاست و …. علت اینکه دنیا روی هندیا داره حساب میکنه به این خاطر که برنامه پیشرفت اقتصادی این کشور از سال 1990 به خوبی داره اجرا میشه و یک دفعه وسط این برنامه کسی پیدا نشد که 8 سال دنده معکوس بره ، یکی از چیزهایی که ممکنه این برنامه رو با خطر روبرو کنه نرخ رشد جمعیت این کشوره
باسلام مجدد. از ایتالیایی ها بعیده که همچین خودروی زشتی رو طراحی کنن.فکر کنم لانچیا دچار غرور کاذب شده و به همین خاطر بزودی از صحنه خودروسازی محو می شه. در بهترین حالت ممکنه به یک کمپانی چینی و یا هندی فروخته بشه.
مطمئنن این شرکت هر چند هم که محدود بشه باز به طور کامل غیر فعال نمیشه، و حتما به عنوان یه شرکت پشتیبان به فعالیت خودش ادامه میده، ولی در کل فیات میتونست با هزینه کردن، این شرکت رو به سود دهیِ جهانی برسونه
یه پسل باهوش
۶ خرداد ۱۳۹۳مطمئنا هیچ زمان یه برند رو از رده خارج یا نابود نمی کنن
چون خود برند یه قیمتی داره
مثلا الان خیلی از مدیران خودرو ی چین ارزو دارن یه دست و یه پا نداشته باشن ولی این برند مال اونا باشه :)
Ehsan
۶ خرداد ۱۳۹۳این اپسیلون عقبش چرا اینقدر ضایعس ، جلوش یک چیز میگه عقبش یه چیز دیگه ولی امیدوارم همانطور که مزراتی به خوبی احیا شد ، این هم احیا بشه
البته فکر کنم منتظرن ببینن آیا احیا الفا موفق خواهد بود یا نه اگر در احیا الفا موفق بشوند لانچیا رو هم احیا میکنند
خاوری مزراتی
۶ خرداد ۱۳۹۳کی میدونه چن تا کارگر، چن تا مدیر، چن تا طراح، چند تا عاشق ماشین باز جنگیدن و تلاش کردن تا این برند خاطره ساز ایتالیایی به اینجا رسیده اما حالا در معرض انقراض قرارگرفته
**
حیف که این برند مال فیاته..
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
خدا لعنتت کنه فیات . فقط بلدی گند بزنی . حالا هم که یذره عقل پیدا کردی ،
داری شخم میزنی .
اونوقت میگن چرا میگی فولکس خوبه .
هر شرکتی در یک مساله خوب عمل میکنه . تویوتا در یک مساله . فولکس در
اینکه برندهای زیر مجموعه اش را به نابودی نکشونده . تا حد عالی بالا
اورده . خودش کاهش فروش در امریکا داشته که اشکودا و سئات و ….
نداشتند . درسته که زیر مجموعه ی فولکس هستند و از تکنولوژی فولکس
استفاده میکنند ، اما اسم و برند فولکس رو که یدک نمیکشند که .
ماها فقط یاد گرفتیم بدی هارو ببینیم . ما ها ادم های فراموش کاری
هستیم . مطالب قبل رو یادمون میره !!!!!!
ادعاهای عجیب میکنیم .
فولکس دمت گرم که هوای همه ی زیر مجموعه هاتو داری . مدل هاشونو زیاد
کردی که کم نکردی . مدل های سدان الفارومئو کجا رفتند ؟؟؟
با پایین نگه داشتن تولید یک خودرو ، ارزش ایجاد نمیشه ، معیار ارزش
چیز دیگری است . در جدول با ارزشمن ترین ها مشخص شد چه برندهای ارزش
دارند .
رضا
۶ خرداد ۱۳۹۳میلاد درست میگه
همین لانچیا رو به چینیا یا هندیها بدن ظرف یکی دوسال زیروروش میکنن
مثل ولوو یا رنجرور و جگ
فیات گند زده
Ehsan
۶ خرداد ۱۳۹۳مالک رنجروور ( نمیدونم آخرش واقعیت داره یا نه )
تاتاموتورز (به انگلیسی: Tata Motors) بزرگترین شرکت خودروسازی هند است. این شرکت متعلق به گروه صنعتی تاتا است. تاتا موتورز در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجی دادابهوی تاتا از پارسیان هند بنیان نهاده شد
NASSY
۶ خرداد ۱۳۹۳تاتا موتورز در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجی دادابهوی تاتا از پارسیان هند بنیان نهاده شد
بنیان نهاده شد !!!!! چرا ما ایرانیا همش از گذشته حرف میزنیم ؟؟؟؟؟؟
الان ایران کجایی صنعت خودرو سازی هست ؟؟؟
دلمون و به منصوری و … خوش کردیم(افتخار میکنیم بهشون اما اونا از اعتبار و صنعت المان استفاده میکنن)!!!!!!!!
Ehsan
۶ خرداد ۱۳۹۳ناصر جون اولا که این تاریخچه تاتا است به عنوان مالک رنجروور چه ربطی به گذشته ما ایرانی ها داره !؟!؟!؟
ایران کجای صنعت خودروسازیست ، جالبه برام مگر ایران صنعت خودروسازی داره ، اگر ما صنعت خودروسازی داشتیم که خودمون رو از مونتاژ پژو فرانسوی و لوگان فرانسوی به زد 3000 چینی نمیرسوندیم ، پس بدون ما هیچ جای خودروسازی نیستیم
NASSY
۶ خرداد ۱۳۹۳احـــــــــــــــسان جان منظورم از نظر خودرو سازی و صنعت خودرو بود
.
هندیا دارن خوب پیش میرن, تا چند سال دیگه یکی از شاخ
های صنعت میشن , در ضمن بازار خیلی خیلی خیلی خوبی دارن !!!! (هند رو دست کم نگیرین)!!!
مشکل ما ایرانیا اینکه به گذشته مون افتخار میکنیم , اما بقیه مردم جهان کاری میکنن که ایندگان بهشون افتخار کنن!!!!!!!!!!!!
امضا: ناصــر فیلسوف :D
Ehsan
۶ خرداد ۱۳۹۳ببخشید ناصر جان من بد برداشت کردم
NASSY
۶ خرداد ۱۳۹۳همین لانچیا رو به چینیا یا هندیها بدن ظرف یکی دوسال زیروروش میکنن
مثل ولوو یا رنجرور و جگ !!!!!
جالبه واقعا !!!!!!
چرا ایرانیا رو مثل نمیزنی ؟؟؟؟
مگه هندی ها کجایی اقتصاد دنیا هستن ؟؟؟:)
وقتی هندیا جگ و رنج روور رو خریدن , همه گفتن نابود میشه و … (حالا چی شده همه طرافدار هندیا شدن)!!!!!
بازم به هندیا که تونستن کاری کنن که دنیا روشون حساب باز کنه !!!
Ehsan
۶ خرداد ۱۳۹۳جالبه که نوشتید هند کجای اقتصاد دنیاست !!!
هند کشوری که در ذهن مردم ایران به عنوان کشور بدبختها دیگه نیست ، هند کشوری است که از لحاظ برابری قدرت خرید چهارمین اقتصاد دنیاست ، ولی در حالت کلی و در تولید ناخالص داخلی مکان 11 رو داره
رشد تولید ناخلص این کشور الان 4.6 درصد است و در سال 2006 این کشور بعد از چین با 9.8 درصد رشد اقتصادی مکان دوم رو داشته رشدی که مسئولین کشور ما فقط در ارزوی رسیدن به 8 درصد هنوز مانده اند ، هند بزرگترین صادر کننده نرم افرار بعد از امریکاست و ….
علت اینکه دنیا روی هندیا داره حساب میکنه به این خاطر که برنامه پیشرفت اقتصادی این کشور از سال 1990 به خوبی داره اجرا میشه و یک دفعه وسط این برنامه کسی پیدا نشد که 8 سال دنده معکوس بره ، یکی از چیزهایی که ممکنه این برنامه رو با خطر روبرو کنه نرخ رشد جمعیت این کشوره
NASSY
۶ خرداد ۱۳۹۳میلاد موافقم
تولید کم کردن یعنی در شو گل نمیگیرم بذار بمونه !!!
مدیریت فولکس خیلی خیلی قوی تر از ایتالیای هاس !!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
مسخره میکنی ؟؟؟
NASSY
۶ خرداد ۱۳۹۳درود میلاد خان
مسخره چیه داداش !!!!؟!(خوب بهتر از ایتالیاس دیگه)
دارم حقیقت و میکم , صنعت المان کامل و قویه(میشه گفت یکی از بهترین ها هست(بهترینه))
صعنت المان از همه نظر کامله اما صنعت کشور های دیگه یه کوچولو بعضی جاهاش مشکل داره!!!
.
.
.
میلاد یه بار تفاهم داشتم, اذیت نکن دیگه!!!
We Love You Germany
خوب شد میلاد؟؟؟؟ :P
BMW,porshe رو عشق است
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
نوکرتم به مولا .
Sadjad97
۷ خرداد ۱۳۹۳میلاد جان، مگه کار و زندگی نداری انقدر کامنت میذاری؟ فکر میکنم کامنت هات تا جمعه بیشتر از 4000 تا میشن. پیشاپیش تبریک میگم!
حمادي
۶ خرداد ۱۳۹۳خیلی خبر بدیه .از سدان هاش خوشم میومد
غفاری
۶ خرداد ۱۳۹۳فک کنم اینجور برندها با خودروهاشون برن سراغ بازارهای بکر مثه خاورمیانه، افریق، امریکای جنوبی و لاتین بتونن موفق بشن
رضا
۶ خرداد ۱۳۹۳چند سال پیش یه استراتوس کانسپت ساختن خیلی زیبا بود حیف که تولید نشد
سام
۶ خرداد ۱۳۹۳باسلام مجدد.
از ایتالیایی ها بعیده که همچین خودروی زشتی رو طراحی کنن.فکر کنم لانچیا دچار غرور کاذب شده و به همین خاطر بزودی از صحنه خودروسازی محو می شه. در بهترین حالت ممکنه به یک کمپانی چینی و یا هندی فروخته بشه.
sadegh
۶ خرداد ۱۳۹۳مطمئنن این شرکت هر چند هم که محدود بشه باز به طور کامل غیر فعال نمیشه، و حتما به عنوان یه شرکت پشتیبان به فعالیت خودش ادامه میده، ولی در کل فیات میتونست با هزینه کردن، این شرکت رو به سود دهیِ جهانی برسونه
PEUGEOT
۶ خرداد ۱۳۹۳خاک بر سرت فیات یه کم از فولکس یاد بگیر
احسان(احسان سابق)
۶ خرداد ۱۳۹۳تو دنیای پر رقابت امروز هر وقت پیشرفت نکنی مشغول مردنی.لانچیا هم شده مثل کشور ما.همش در حال پسرفت
امید
۶ خرداد ۱۳۹۳حیفه ای کاش این بلا سر سایپا و ایران خودرو بیاد
Hadi
۱۱ خرداد ۱۳۹۳این ماشین چرا اینقد زشته