میدانستیم که دیر یا زود این اتفاق رخ میدهد و هماکنون خبر آن منتشر شده است. خودروهای لانچیا دیگر در خارج از بازار ایتالیا فروخته نخواهند شد. هنوز بیانیهای رسمی از سوی کمپانی منتشر نشده اما وبسایتهای لانچیا در چندین کشور اروپایی دیگر کار نمیکنند.
جملهای که در وبسایت آلمان، فرانسه، هلند، اسپانیا، سوئیس و دیگر کشورهای بزرگ اروپایی دیده میشود این است:
تشکر به خاطر علاقهی شما به لانچیا. قبلاً مالک یک لانچیا بودهاید؟ برای خدمات پس از فروش اینجا کلیک کنید.
اگر به این برند علاقه دارید، فیات کرایسلر از شما میخواهد تا وبسایتهای دیگر کمپانیها نظیر فیات، آلفارومئو و جیپ را ببینید. در بازارهای کوچکی چون رومانی، صربستان و بلغارستان وبسایت رسمی لانچیا وجود ندارد.
هنوز وبسایت ایتالیایی لانچیا کار میکند و حتی پیشنهادهای ویژهای هم دارد. این احتمال وجود دارد که خریداران با آخرین شانس خود برای خرید یک لانچیای صفرکیلومتر روبرو باشند.
لانچیا که زمانی برندی اسطورهای بود هماکنون تنها یک خودرو برای فروش داشته و آن هم Ypsilon است که بر پایهی فیات ۵۰۰ ساخته شده است. تولید مدلهای دلتا، تما و وویاگر پس از تصمیم فیات در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ متوقف شد.
در خیابانهای ایتالیا هنوز هم تعداد زیادی از مدلهای Ypsilon با انواع و اقسام رنگها به چشم میخورند.
خدانگهدار لانچیا. دلمان برایت تنگ خواهد شد!
Ace
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
ببین فیات چه بلایی سر یک خودروساز 111 ساله با کلی افتخارات فرمول 1 ، رالی قهرمانی جهان ؛ لمانز و … آورده.?????
لانچا یک زمانی پا به پای پورشه رقابت می کرد. LC2 رو برای رقابت با پورشه 956 ساخت و 3 بار هم تونست 956 رو شکست بده. ????
کسایی که 956 رو میشناسن میدونن رقابت باهاش چقدر سخت بود. 956 حدود 30 سال پیش نوربرگ رینگ رو در 6:11:13 طی کرده وهنوز رکورد دار این پیسته.
.
لانچیا دل من و تمام عاشقان ماشین های ایتالیایی واست کبابه…
amir
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا حیف .شاید کمتر کسی بدونه .
.
.
.
لانچیا پرافتخارترین خودروساز دنیا در مسابقات رالیه.استاد مسلم ساخت خودروهای اسپرت و در واقع استاد مسلم طراحی شاسی خودروهای مسابقه ای.
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶این فیات لعنتی هدف تاسیسش همین بوده
خودش هیچی نیستش و فقط با زیر مجموعه هاش زندس
لعنت بهش
Ferrari Zonda SuperFast
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶همه میدونید که خیلی عاشق فرراریم
ولی این عملکرد فیات داره توی من یه شک ایجاد میکنه.
یه نظرسنجی میذارم :
1_مدیرعامل ها و مدیرهای فیات برای زنده نگه داشتن و قدرت گرفتن فرراری امثال لانچیا آلفا و… تکنولوژی شرکت رو توی فرراری متمرکز کردن و در واقع آلفا و لانچیا رو فدا کردن و سرشون رو بریدن=لایک??
2_فرراری به خاطر اینکه شرکت نو و تازه ای بود و توجه خاص مردم ایتالیا رو داشت و همچنین مدیریت خوب و سهام داری خانواده انزو فرراری و ادامه دادن در فرمول یک تونست خودش رو زنده نگه داره و اینی که الان هست بشه و آلفا و لانچیا که یه زمان خدایی میکردن به خاطر سو مدیریت و سهواً به این مشکلات گرفتار شدن=دیسلایک ??
امیر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶مشکل فیات کرایسلر اصلا این نیست الان سال ها هست که فیات بده کار نه میتونه خرج کنه برای شرکتاش نه میتونه وام درست حسابی بگیره.
Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ازش متنفر بودم چون وایپر رو متوقف کرد
با این خبر حالا دیگه تنفرم چند برابر شده و ازش بیزارم
محمد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶لعنت به فیات … نمیدونم این مدیرش داره چیکار می کنه … خب جای این کار ها کمپانی هاش را واگذار کنه …
افرودر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶هووی فیات خبر داری. داری چه بلایی سر خودروسازی دنیا میاری؟؟؟؟؟
یاسین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶حیفش خودروساز به اون بزرگی که روزی بهترین شاسی های ماشین مسابقه ای رو درست میکرد و با پورشه مقایسه میشد ببین به چه روزی افتاد :-(
کل خودروسازی ایتالیا یه طرف این فیات یه طرف معلوم نیست داره چیکار میکنه فراری یه چیزی میدونست جدا شد
بخدا الان لانچیا بود بعد نوبت الفاس بعد مازراتی بعد دوج بعد جیپ بعد کرایسلر
من نمیدونم چرا جنرال موتورز دوج و رم و کرایسلر و جیپ رو نمیاره زیر پرچم خودش
حمیدرضا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶کاش به جنرال موتور یا فورد واگذار بشه تا حضور امریکایی ها رو در اروپا ببینیم
madjid
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶امریکایی ها نمیتونن کاری واسه لانچیا بکنن.
از درون اروپا یه شرکتی باید بلند شه و فکری به حال این میراث صنعت خودروسازی بکنه.
SS
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶واقعا وقتی فیات رو میبینم یاد سبک مدیریت ایران خودرو و سایپا میافتم
این تعداد برند های درجه یک زیرمجموعه ش هستن اما همچنان اندر خم یک کوچه