لانچیا

کیمرا EVO37، بازگرداندن لانچیا 037 به دوران شکوه

به خاطر قوانین جدید فیا برای مسابقات رالی گروه B در دههٔ ۸۰ میلادی، لانچیا مجبور شد خودروی جدیدی برای مسابقات تولید کند و درنتیجه مدل ۰۳۷ متولد شد. البته به خاطر الزام قوانین، لانچیا حداقل باید ۲۰۰ دستگاه نسخهٔ جاده‌ای هم از این خودرو تولید می‌کرد ولی مطمئناً این روزها تعداد خیلی کمی از این نسخه که استراداله نام داشت باقیمانده‌اند.

حال اما شرکتی بنام «کیمرا اتومبیل»، با بازسازی و اصلاح لانچیا ۰۳۷، می‌خواهد دوران شکوه این خودرو را زنده کند. این خودرو که کیمرا EVO37 نام گرفته، یک بازسازی تمیز است که می‌تواند ۰۳۷ دوران مدرن لقب گیرد. EVO37 تا حد زیادی به لانچیا ۰۳۷ اصلی وفادار مانده و فرم و خطوط بیرونی آن همگی یکسان هستند. تنها تغییری که در طراحی بیرونی این خودرو ایجاد شده، چراغ‌های LED است. البته EVO37 کمی کشیده‌تر از لانچیای اصلی است و بدنهٔ آن‌هم بجای نمونهٔ فایبرگلاسی ۰۳۷، از فیبر کربن ساخته شده است. غیرازاین موارد اما همه‌چیز از بال عقب گرفته تا شکل سقف، کاملاً مثل گذشته هستند.

مطمئناً پیشرانه‌ای که به‌صورت طولی پشت صندلی‌ها نصب شده هم همچنان یکسان است اما این موتور ۲.۱ لیتری با راهنمایی‌های مهندس لانچیا «کلودیو لومباردی»، از ابتدا بازطراحی و باز مهندسی شده است و حالا با استفاده از توربوشارژر، ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. EVO37 هنوز هم محرک عقب است و انتقال نیروی موتور آن توسط یک گیربکس دستی انجام می‌گیرد. کمک‌فنرهای Öhlins و ترمزهای کربن سرامیکی برمبو هم از دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند.

تنها ۳۷ دستگاه از کیمرا EVO37 تولید می‌شود که قیمت پایهٔ هرکدام ۴۸۰ هزار یورو است. اولین نمایش عمومی این خودرو در فستیوال سرعت گودوود امسال صورت خواهد گرفت و تحویل آن به خریداران از سپتامبر آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. taha malek

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (916 ديدگاه)

    گرونه اما میارزه خیلی جذابه

    1. محمد رستمی نژاد

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      چند تا سوال دارم .
      موتورش چند سیلندر است .
      ننوشته بود.
      در مورد فستیوال سرعت گودوود در یوتیوب زیاد دیدم .
      ولی میشه در موردش توضیحی بدین .
      که برای چه کار هایی است .
      البته دیدم ماشین های خفنی درش هست .
      راستی این فستیوال پخش زنده هم داره یا نه ؟
      اگه داره چه طور ببینم؟
      چند روز هست؟
      برای چه کار هایی است؟
      فستیوال سرعت گودوود.

      1. محمد امین

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        ۲.۱ لیتر سوپرشارژ ۴ سیلندر داره ولی خب نسخه ی استراتوس اچ اف موتور ۶ سیلندر ۲.۴ لیتر هست

    2. Ali

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (295 ديدگاه)

      اوه رالی گروه B یکی از عجیب ترین مسابقات بود طوری که محدودیتش فکر و خلاقیت سازنده ها بود چون محدودیت های خاصی نداشت هر کسی سعی میکرد یه چیز بهتر بسازه نتیج متولد شدن هیولاهای رالی بود که لانچی یکیشون بود و کمتر خودروهایی میتونستن برتری خودشون رو حفظ کنن و خودروهایی که تونستن قهرمان شن از بهترین ها بودن مثل آئودی کواترو و همین لانچیا و فورد قدرت بعضی موتور ها به ۱۰۰۰ اسب هم میرسید ولی در ادامه با حوادثی که اتفاق افتاد برگزار کنندگان از ادامه مسابقات جلوگیری کردن.

  2. محمد امین

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    لانچیا واقعا یه برند یکه تازه بود در اوج خودش ،و قطعا ماشینها ی باشکوهی ساخته که هیچ کس نمیتونه بگه بد بوده ،از جمله مونته کارلو و استراتوس و دلتا انتگرال و 037 افسانه ای ،و رکورد های زیادی داره و خلاقیت و استراتژی این برند در مسابقات فوقولاده بود دو تونست المان هارو مقلوب کنه اونم در اون زمانی که اونها ماشین شاهکار کواترو رو داشتن
    اگر کیمرا این ماشین رو با همون موتور اصلی خودش که از فراری دینو گرفته بود میساخت و رنگ بندی اش رو اصیل تر می کرد قطعا دوست داشتنی تر بود ولی همچنان خوبه

    1. Mad.z.Max

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      وای آره من عاشق مدل دلتا اینتگرالم، حرف نداره. از اونطرفم که لانچیا توی رالی و مخصوووووصا گروه بی فوق العاده کار میکرد. ویدیویی نمونده از گروه بی که توی یوتوب نگا نکرده باشم، ولی حیف که این کلاس منحل شد بخاطر تصادفا و مرگ و میرای زیاد..
      گروه بی یه اتفاق نادر و غیر قابل تکرار بود، نهایت جنون بدون محدودیت قوانین..

  3. porsche

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

  4. ""new ""RAMIN

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    خیلی ازش خوشم اومد و کلی به به کردم. ولی رسیدم به قیمتش… ?
    چی بگم… تازه قیمت پایه !!! ?? البته تولید محدوده… ولی اخه این همه…?

    البته این خودرو خیلی باحال و جذاب و جالبه… ولی خب بیش از اندازه گرونه…

    1. Mad.z.Max

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      انگار تمام این پولا از جیب رامین درمیاد.
      بابا سوار سی اس 35 فول آپشن هزار و شیشصد سیسی چهار دنده عزیز بشو، وجدانن از این تکرار فاز قیمت بیا بیرون، کهیر میزنه آدم دیگه وقتی اینو ازت میشنوه.

      پدال لطفا کامنتاشو منتشر نکن، با سپاس! (شوخی)

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. ""new ""RAMIN

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        انگار تمام این پولا از جیب رامین درمیاد.
        بابا سوار سی اس ۳۵ فول آپشن هزار و شیشصد سیسی چهار دنده عزیز بشو.

        ??
        مگه ماشین به حجم موتورش هست که میگی هزار شیشصد سی سی.
        البته با توجه به ابعادش و رقبا مطرح مخصوصا نزدیک ترین رقیب جهانیش یعنی رنو ساندرو خیلی خیلی بهتره. رقبا داخلی چین هم زیاد مالی نیستن.
        شاید بشه گفت با توجه قیمتش و با توجه به قیمتش رقبای زیادی داره. اونم چه داخلی چه بین المللی… ولی خب هیچ کدوم هیچ مالی نیستن. و این جزوه بهترین هاس…

        اگه ماشین بدی بود هنوز بعد 9 سال از خط تولید برکنار میشد. ولی هنوز داره تولید بشه. این مطلب پدال رو بخون ? سال 3 مرداد 1397
        ((CS35 که چند سالی است در بازار کشورمان هم حضور دارد، قدیمی‌ترین کراس‌اوور در سبد محصولات چانگان محسوب می‌شود. این خودرو از سال ۲۰۱۲ در بازار چین حضور داشته اما بااین‌حال هنوز هم فروش بالای خود را حفظ کرده است به‌گونه‌ای که طی شش‌ماههٔ نخست امسال در چین بیش از ۷۶ هزار دستگاه فروش داشته که حتی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است؛ بنابراین، فروش ماهیانه‌ای بیش از ۱۰ هزار دستگاه برای خودروی سالخورده‌ای که شش سال است در بازار حضور دارد، کاملاً قابل‌توجه است))

        جالب اینجاس بعد گذشت بعت گذشت 2 سال و نیم از این خبر که پدال اولش تو معرفی cs35 plus گفته بود باز هم همون آمار فروش رو حفظ کرده!! یعنی همین آمار فروش ماهی بین 8 الی 9 هزار دستگاه ( سالی حدود 85 الی 90 هزار دستگاه.)

        داستان ایادو هم همینه… هم ایادو 2011 و هم cs35 اورجینتال 2012.
        هر 2 تاشون اختلاف قیمتشون با نسخه پلاس 2018 فقط فقط هزار و پانصد دلار هست . برای چینی ها هم 7 هزار یوان چیز زیادی نیست. ولی باز خیلی ها میرن نسخه قدیمی رو میخرن… خودمم موندم چرا… ??

        تو سایت های داخلی فروش خودرو میبینی اکثرا cs35 وارداتی که گذاشتن برای فروش کارکردشون بالای 100 هزار کیلومتر هست.ایادو هم کم وارد شد اما اون ها هم بالا 80 هزار کیلومتر کارکردن. این یعنی ماشین کارکرد پایین خراب نمیشه… کارکرد بالا خراب میشه. البته گفتم پایه پایه وگرنه 120 الی 130 هزار کیلومتر هم داریم برو تا 200 هزار کیلومتر…. خدرا شکر سایت های زیادی هست خرید فروش.
        (اسم نمیگم تیلیغات نشه خودتون خوب میدونید)

        .
        در پایان اینم باید قبول کنی سال 95 با حضور x33 نسل قدیم و لیفانx60و لیفان x50 و حضور دست و پا شکسته جک s5 وقتی این ماشین وارد شد انگار از مکان دیگری حضور پیدا کرده چه طراحی بیرونی چه ظاهری. وارداتیش که خوب بود
        فقط کاشان یا اصفهان نمیدونم کجا بود میخواست عرضه کنه به مشکلاتی برخورد
        ولی سال 95 میشه گفت نسبت به بقیه چینی ها 1 پله بالاتر بود.
        .
        .
        changan بن بن از سال 2006 روی خط تولید بود که بالاخره بعد گذشت 16 سال changan مارس 2021 از خط تولید خارجش کرد. ایادو حدود 10 سال و cs35
        ( همینی که تو ایرانه) 9 سال دارن تولید میشن . خیلی مشتاقم ببینم این 2 تا چندسال تولید میشن…

        پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          رامین جواب یه سوال خیلی ساده رو ندادی اومدی یه تومار نوشتی اونم با توجیه یه آشغالی به اسم cs35 چانگون!?
          پیرمرد برو به برق کشی ساختمون ها برس اینجا چیکار داری آخه?

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. Mad.z.Max

          ۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          پراید و پیکانم هرکدوم به ترتیب بالای ۲۰ و ۴۰ سال رو خط تولید بودن، لادا هم نزدیک ۵۰ سال یکی دو مدل رو ساخت، فولکس واگن بیتل نسل اول توی برزیل بود فک کنم (یکی از کشورای آمریکای جنوبی) تا سال ۲۰۰۳ رو خط تولید بود!!! اینا دلیل خوب بودن اون ماشیناس؟

  5. mahan

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    قیمتش بالاست اما فقط 37 تا هست و مطمئنا کسی که میخره ارزش 037 رومیدونه.ترمزش هم برمبو هست و همچنین کمک فنر های اوهلینز که برای کونیگزگ کمک فنر میسازه و لازم به معرفی نیست و اسب بخار و گشتاور مناسب پکیج ارزنده ای هست ولی حیف لانچیا که به قهقرا کشیده شد.

  6. امیر

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    ماشین کلکسیونی خوبیه. چه مدل قدیمی چه همین مدل که خیلی جذابه.

  7. mahan

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    چرا نظرات من امروز همه حذف میشند.اگه چیزیه خب به ما بگید کی رو کشتیم و از کی اختلاص کردیم.خودره حسابی داریم ایا؟
    اگر خیلی با نظرات من مشکل دارید خب من دیگه پدال نمیام

    1. محمد رستمی نژاد

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      اگر خیلی با نظرات من مشکل دارید خب من دیگه پدال نمیام
      ماهان این حرف رو دیگه اصلا نزن که خیلی ناراحت میشم ?????

      1. mahan

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        محمد جان خودت از ارادتی که نسبت بهت دارم باخبری و باهات راحت هستم.راستش یک مشکلی بود که جناب سردبیر لطف کردند بررسی کردند و من از این حس مسئولیت پذیریشون نسبت به کاربرها حقیقتا بسیار خرسندم و غبطه میخورم و ایشون بارها حسن نیتشون رو ثابت کردند.بنابر مشغله و اتفاقاتی که امروز برام افتاده بود بی دلیل کمی از اینکه کامنتام نیست عصبی شدم و کمی زیاده روی کردم و طبق اخلاقم از اینکه ان طور که شایسته بود از خودم بروز ندادم پوزش خواستم و حقیقتا لطف شما بر من بسیاره و امیدوارم در روز های اتی وقتی باشه که بتونم حق رفاقت رو ادا کنم.❤❤

    2. سردبیر

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (763 ديدگاه)

      درود بر شما. من یه نظر از شما در پوشه پاک شده ها پیدا کردم. ممکنه ویرایش کرده باشین و به جای لینک ویرایش لینک حذف رو لمس کرده باشین؟
      در هر صورت بنده این نظر رو برگردوندم.
      نه بزرگوار. چه خورده حساب و مشکلی. ما مفتخر به حضور همه کاربران فهیم سایت پدال ازجمله شما هستیم.
      ارادت

      1. mahan

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        سردبیر عزیز درود توام بر شما و ارادتمندم.بار ها گفتم قدردان زحمات شما و تیم هستیم.راستش اصلا نمی تونستم توی یکی از خبرها پست بزارم و میرفت برای تائید و دو تا کامنت نوشتم نمیومد حالا به هر حال از توجه شایانتون ممنونم.در مورد حرفم هم یک عذرخواهی بدهکارم امروز اصلا اعصاب درست و حسابی نداشتم یکی از تریلی هامون تصادف کرده بود و اسیب جدی به خودش و دستگاه و بارمون زد و همین طور مثل اینکه به چندتا ماشین سواری اسیب زده که مقصر بوده و از طرفی هم با مهدی نقوی سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی یک دزدی که با باند اومده درگیری و نزاع داشتم خلاصه موقعیت خوبی نداشتم و این اتفاق پیش اومد یکم زیاده از حد تند شدم و جمله خورده حسابم بی مورد بود و به خاطر امروزم بود.خلاصه پوزش میطلبم و منم مفتخرم که جز خانواده پدال هستم و توی این فضای گرم و صمیمیمانه حضور دارم.
        پاینده و برقرار باشید

    3. Ninja

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      مگه چند تا ادم حسابی تو سایت موندن شما هم برین جذابیت سایت ازبین میره منم دلیلی برا اومدن نمیبینم

      1. mahan

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        مهیار خان عزیز دل ارادتمندم.چوبکاری می کنید قربان.نظر لطفته برادر.راستش همیشه گفتم لطف دوستان بیش از استحقاق بنده هست و من سپاسگزار تک تک عزیزان هستم.منم به علاقه معاشرت با شما دوستان و عزیزان روزگار میام و فضای گرم و دوستانه سایت در کنار زحمات تیم پدال کانونی رو به وجود اورده که همه ما اگر در شرایط سرشلوغ و پر مشغلگی هم باشیم یک سر میزنیم.ارادتمندتم و امیدوارم حق دوستی رو در روزهای اتی برای شما و عزیزان به جا بیاورم.❤❤

    4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آقا ماهان شما نیای سایت به فناست، من خودم میام به امید اینکه چیزی از شما یاد بگیرم،برید که دیگه سایت ارزش موندن نداره…

      1. mahan

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        اقا ابتین عزیز انشالله سزاوار لطف بی نهایت شما و دوستان باشم.من جز کوچکی ازین سایت هستم و دلیل اومدنم هم مثل دلیل شما یادگرفتن و لذت از معاشرت با دوستان محترم و عزیز هستش.من در مقابل دوستان چیزی بلد نیستم و لطف دارید نسبت به من.علاوه بر یادگیری از اخباری که تیم عزیز پدال با تمامی تلاشی که بارها گفتم بدون چشم داشتی توی این زمونه برای ما و عزیزان قرار میدن کلی مطالب هم عزیزان و بزرگواران و نورچشمی های ما در سایت یاد میگیرم.دروغ چرا امروز از اینکه این همه دوست خالص دارم که توی این فضای بی سروته مجازی حواسشون به برادرشون هست ابراز غرور کردم و بالیدم که تونستم اپسیلونی در قلب عزیزان و نورچشمی هایم باشم.در دنیای حقیقی که دوست دوست رو جا میزاره همچین دوستانی در فضای مجازی از هر جعبه جواهری با ارزشتره و صمیمانه عرض می کنم که همین حس رو متقابلا نسبت به شما عزیزان دارم.سایتون همیشه مستدام و تنتون سلامت.❤❤

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          همینکه اینجا راحتی آقا ماهان یه دنیا برام من و بقیه ارزش داره،امیدوارم بین دعواهامون هم راحت باشی چون از این دست اتفاقا خیلی اینجا پیش میاد?

        2. mahan

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ابتین جان تهدید نکن برادر من.بادمجون بم افت نداره!?دعوا هم با هم میگیریم به وقتش??
          مارو این جوری نبین ماهم یک دوره ای قهرمان کیک بوکسینگ بودیم.الان پیروخرفت شدیم.??
          یک موقع قهر کردیم بچه سوسول نیستیم فقط فکر کردیم حرفمون مهم نیست و دیگه ارزون شده وگرنه زوراباد کرج کرج رفت و امد داریم? خارج از شوخی رامین فرج نژاد و محمد عزت پور و رامین حسینی و علی قربانی از دوستان خوب ما هستند و نسبت به ما لطف دارند

        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          ???????
          مثل همیشه عالی،دمتون گرم من یکی مردم از خنده ?

    5. محمد رستمی نژاد

      ۳ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      آقا ماهان خداشاهده اگه نیایی توی سایت من هم دیگه نمیام.!!!

      1. mahan

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        محمدجان لطف اری.این طوری نگید خجالت زده می کنید مارو.دوستان رو نام نمیبرم چون تعدادشون خیی زیاده من از عضو کوچکی از دوستان هستم و دوستان چه در معلومات چه در عزیز بودن از ما بهتر هستند و در رکاب دوستان بودن افتخار ماست.راستش محمد جان من این قدر دوستت دارم که اگه دختر داشتم بی برو برگشت دامادم میکردمت.??

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          تیکه آخر خوب بود ??

        2. محمد رستمی نژاد

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          ماهان جانم ، جایَت در اَعماق قَلبَم اَست ، یکی یک دونه هستی ‌.
          خیلی دوستت دارم❤❤❤

        3. محمد رستمی نژاد

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          راستی ماهان من هم بی برو برگشت قبول میکردم ?
          سعادت از این چه بهتر❤

        4. mahan

          ۴ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          محمد جان این جوری رمانتیک صحبت نکن لعنتی دارم بهت وابسته میشم ??❤???

      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۳ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        نگران نباش محمد حالا حالاها این دوست گلمون نمیره…

        1. mahan

          ۳ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          من در نمیزنم میام با لقد——–من جایی نمیرم اینجام تا ابد
          خارج از شوخی ببینیم تا کی زنده هستیم …
          برگذری درنگری جز دل خوبان نبری————————–سر مکش ای دل که از او هر چه کنی جان نبری

  8. (Saeed(peugeot

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    این شرکت زیر چتر استلانتیس احیا میشه ، قطعا

  9. Amirreza

    ۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    برگشتن لانسیا یکی از بهترین خبر های دنیا برای هر خودرو دوستیه ، چون حیفه لانسیایی که یه زمانی استراتوس میساخت الان به اینجا برسه ، امیدوارم که لانسیا بتونه به خودروسازی در حد مازراتی و آلفابشه و به جایی که واقعا لایقش هست صعود کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا