لندروور-رنجروور

تجربه رانندگی با رنجروور اووک پلاگین هیبریدی 2020

نسخه‌های هیبریدی ملایم از رنجروور اووک به عنوان شهری‌ترین محصول کمپانی لندروور از همان زمان عرضه نسل دوم این خودرو در دسترس بوده‌اند؛ اما هم‌اکنون نسخه پلاگین هیبریدی کامل اووک نیز عرضه شده است و ما نیز برای اولین بار پشت فرمان این قدبلند لوکس نشسته‌ایم تا توانایی‌های آن را بسنجیم.

رنجروور اووک پلاگین هیبرید

این خودرو به‌صورت رسمی با نام رنجروور اووک P300e شناخته می‌شود و پیشرانه بنزینی آن قبلاً در محصولات جگوار لندروور دیده نشده است. این پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری انجینیوم قدرت ۱۹۷ اسب بخاری داشته و این قدرت به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. در اکسل عقب هم یک پیشرانه الکتریکی ۱۰۷ اسبی قرار گرفته و باتری ۱۵ کیلووات ساعتی خودرو نیز زیر صندلی‌های عقب جا خوش کرده است. کل قدرت این سیستم برابر با ۳۰۴ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۵۴۰ نیوتون متر می‌باشد که باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیه‌ای می‌شود. حداکثر سرعت اووک پلاگین هیبریدی در حالت تمام الکتریکی نیز ۱۳۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

رنجروور اووک پلاگین هیبرید

از ماه نوامبر می‌توان این خودرو را با برد الکتریکی ۵۵ کیلومتری و آلایندگی ۴۴ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر سفارش داد. به این ترتیب میزان مالیات اعمال شده روی اووک کمتر شده است.

رنجروور اووک پلاگین هیبرید

اما مشکل و خطری که این اووک پیچیده‌تر و سه سیلندر را تهدید می‌کند احتمال دست‌کم گرفته شدن توسط خریداران است که می‌تواند ذهنیت تبدیل شدن به یک بچه رنجروور در پی داشته باشد اما خبر خوب اینکه نیازی به نگرانی نیست.

رنجروور اووک پلاگین هیبرید

به لطف موقعیت قرارگیری خوب و استفاده از متریال مناسب خبری از ناله‌ی پیشرانه الکتریکی نیست و با استفاده از این پیشرانه قدرت کافی برای تردد در مسیرهای شهری وجود خواهد داشت. در پشت آمپرهای دیجیتال نیز نظر شما را به میزان باتری موجود جلب می‌کنند.

رنجروور اووک پلاگین هیبرید

اما وقتی خودرو را تحت‌فشار قرار دهید پیشرانه درون‌سوز وارد مدار خواهد شد. این موضوع شاید راحت‌ترین کاری باشد که P300e انجام می‌دهد زیرا به نرمی صورت می‌گیرد و شاید حتی نتوانید زمان ورود پیشرانه بنزینی به مدار را تشخیص دهید.

رنجروور اووک پلاگین هیبرید

درصورتی‌که همچنان روی پدال گاز فشار وارد کنید از افزایش صدای تولیدی پیشرانه ۳ سیلندر آگاه خواهید شد. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک این خودرو نیز راحت‌تر از قبل حس می‌شود و صرف‌نظر از اینکه در مسیرهای شهری باشید یا بزرگراه، تعویض‌های نرم و بدون تأخیر آن نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. در کل اووک پلاگین هیبریدی خودرویی فوق‌العاده ریلکس و راحت بوده و البته می‌توان با آن رسیدن به ‌سرعت‌های بالا را نیز تجربه کرد.

رنجروور اووک پلاگین هیبرید

سه حالت عملیاتی وجود دارد که در حالت هیبریدی خودرو تصمیم می‌گیرد چگونه از نیروی پیشرانه بنزینی و الکتریکی استفاده کند. در حالت الکتریکی نیز فقط پیشرانه الکتریکی تا حد امکان مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما همچنین می‌توانید میزان شارژ باتری را حفظ کنید.

رنجروور اووک پلاگین هیبرید

اما اووک تعادل خوبی بین کیفیت سواری و کنترل حرکات بدنه ایجاد کرده و عملکرد خودرو در مسیرهای ناهموار واقعاً خوب است هرچند وزن اضافی خود را نشان می‌دهد. اووک هم‌اکنون شاسی‌بلندی ۲ تنی است که نسبت به وزن ۱۸۵۰ کیلوگرمی مدل‌های استاندارد بیشتر می‌باشد.

رنجروور اووک پلاگین هیبرید

لندروور مدعی است P300e در بحث آفرود به اندازه برادران استاندارد خود تواناست اما ما فرصت تست این موضوع را نداشتیم.

رنجروور اووک پلاگین هیبرید

اما ویژگی برجسته کابین اووک پلاگین هیبریدی به سیستم اطلاعات سرگرمی Pivi Pro آن مربوط می‌شود که نسبت به قبل بسیار پیشرفت کرده است.

رنجروور اووک پلاگین هیبرید

این خودرو نیز همانند نسخه‌های درون‌سوز در سه تریم S، SE و HSE عرضه می‌شود و پس از آن نیز گزینه سفارشی R-Dynamic وجود دارد. مدل پایه که در تست حاضر بوده از تجهیزات مناسبی سود برده که از جمله آن‌ها می‌توان به صندلی‌های چرمی، صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی، چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های ۱۸ اینچی، صندلی‌های جلو و آینه‌های گرم شونده و دوربین محیطی و حسگرهای پارک جلو و عقب اشاره کرد.

رنجروور اووک پلاگین هیبریدی یک پیروزی واقعی برای خود سازنده و خریداران است. برای خریداران سازمانی و ناوگانی مزیت‌های مالیاتی وجود دارد که باعث می‌شود این شاسی‌بلند گزینه‌ای جذاب برای سفارش و استفاده باشد.

مشخصات رنجروور اووک P300e AWD Auto S

  • قیمت: 44650 پوند
  • پیشرانه: 3 سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی، واحد الکتریکی و باتری ۱۵ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: 304 اسب بخار/۵۴۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 6.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 212 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    موافقم 50
    مخالفم 3
  2. زیزیگولو

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    چهره خشنو جذاب اووک آنقدر عالیه که تو این سالا رنجروور تغیرای خیلی کمیو روی این ماشین انجام داده، البته تو نسلای قبلی این ماشین مدل کانورتیبل هم بوده که واسه یه شاسی بلند یه آپشن خیلی جذابه ولی نمیدونم مدل ۲۰۲۰ هم سقف جمع شونده داره یا نه؟؟ ((کمتر شاسی بلندی سقف جمع شونده داره))…. اووک تقریباً به تعداد انگشت‌شمار تو ایران وجود داره و با قیمتای چندین میلیارد تومنی داره بین فروشنده ها و خریدارا معامله میشه که قیمتی خیلی بالاتر از قیمت حقیقی این ماشین هستش

    موافقم 53
    مخالفم 2
  3. amg 63

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    عاشقتم ♥️

    موافقم 19
    مخالفم 1
  4. Sina

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    ظاهر بی نظیری داره
    من برادر های بزرگترش مثل ولار بیشتر ترجیح میدم هر چتد گرونتره اما
    ماشین خوبیه و قیافه ، تجهیزات و لوکس بودنش خیلی خیلی بیشتر از قیمتش میارزه ۴۴ هزار پوند میشه حدود ۵۲ هزار دلار که واسه این ماشین عالیه
    عجب مصرف و آلایندگیش عالیه.

    موافقم 29
    مخالفم 1
  5. یوسف

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    بسیار عالی. پیشرفت رنجرور واقعا چشم گیره

    موافقم 15
  6. ارشیاSVJ

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    با ۴۴۰۰۰ هزار پوند
    فقط ۴۴۰۰۰ هزار پوند
    دیگه چی میخواد ادم؟
    ????

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. Aria

      ۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (350 ديدگاه)

      ۴۴۰۰۰پوند پول که بره بخرش?

  7. یوسف

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    چند روز پیش لندرور دیفندر جدید توسط مجله
    Motor trend آمریکا به عنوان بهترین آفرودر
    سال 2021 انتخاب شد. ولی مجله پدال واکنشی نشون نداد.
    جالب اینجاست که حداقل 50 درصد خبر های پدال از مجله فوق ترجمه میشه.
    اما یکی از ماشین های آمریکایی خصوصآ فورد برانکو اگه یه پیچ اضافه کنه. پدال پوشش میده…
    جالبه نه……
    اینم لینک خبرش
    https://www.google.com/amp/s/www.motortrend.com/news/land-rover-defender-2021-suv-of-the-year/amp/

    موافقم 20
    مخالفم 1
  8. محمد

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    قیمتش عالی

  9. alireza

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اگه من بودم ماکان میگرفتم . خیلی ها به خاطر لگ وحشتناکه گیربکسش ازش متنفر شدن . البته که تو مدل پلاگین هیبریدی به خاطر داشتن باتری این لگ خیلی کمتر شده .

    موافقم 3
    مخالفم 19
  10. سامورایی

    ۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1147 ديدگاه)

    عشقه⁦♥️⁩

  11. mohsen

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به جز رنجروور طرح کلاسیک و دیفندر نسلق بل دیگه با هیچکدوم از محصولات لند روور ارتباط برقرار نکردم.

    موافقم 1
    مخالفم 7
  12. no4

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اسکندر زمانه این !!! :)

  13. Amin-MC20

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    خیلی چشم نوازه مخصوصا چراغ های جلوش و شیب سقف ولی یکم قدرتش کم نیست به عنوان لندروور؟

  14. مهدی

    ۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خیلی خوشگل شده توانایی افرودشم بیشتر شد طراحی اسپرت کنار لوکس

  15. یاس ی

    ۷ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    یعنی عاشق اووک هستم. من شیفته دنیای خودرو هستم و نسبت به هیچ مدل یا برندی تعصب بیجا ندارم ولی بین اینهمه مدل خودرو تولیدی دنیا علاقه عجیبی به اووک و اوراکان دارم. چند باری هم اووک را در چابهار دیدم، واقعا زیباست.

  16. بهمن

    ۱۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    خیلی خیلی چشم گیره واقعا زیبا جادار و مطمئنه .مصرف دولیتر قدرت کافی رخ معرکه ماشین استاندارد به این میگن .حیف که از همه چی محرومیم. خوش بحال کسانی که میتونن همچین ماشینهای با اصالت و مناسب رو بخرن و باهاش زندگی کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا