چهار و نیم ثانیه. این زمان موردنیاز برای رسیدن رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است؛ و البته چهار و نیم ثانیه هم طول میکشد تا نام بلندبالای این خودرو را بخوانیم!
قیمت خودروی موردبحث ما از ۸۶۶۸۵ پوند شروع میشود که قطعاً قیمت کمی نیست اما ولار SVAutobiography دینامیک با این قیمت بین آلفارومئو استلویو کوادروفولیوی ۷۱ هزار پوندی و پورشه کاین توربوی ۱۰۱ هزار پوندی قرار میگیرد. هر دو شاسیبلند یاد شده پرفورمنس فوقالعادهای در خط مستقیم دارند.
ما طرفدار پر و پا قرص این خودروی الهامبخش برای رنجروور بودهایم اما ولار در جادههای زمستانی بریتانیا چه عملکردی خواهد داشت؟
بخش خودروهای ویژهی جگوار لندروور این خودرو را به ورودیهای هوای بزرگتر، رکابهای جانبی متمایز و نشانهای خاص روی بدنه تجهیز کرده تا ولار SVAutobiography دینامیک از سایر مدلهای استاندارد متمایز شود. همچنین چهار خروجی اگزوز در عقب وجود دارد که بر ماهیت اسپورت این خودرو تأکید دارند. البته ولار از نظر فضای بار و کابین هم کمبودی نداشته و محفظه بار ۵۵۸ لیتری آن پاسخگوی اکثر نیازهاست.
داخل کابین نیز فضای ویژهای حکمفرما بوده و SVA از پوشش چرم، پشت آمپرهای جدید و گرافیک دیجیتالی متمایز پشت آمپرها سود میبرد. شاسی بلندهای معدودی در بازار میتوانند چنین حس خاصی در کابین را به سرنشینان منتقل کنند.
ولار در جادههای نرم اسپانیا سواری بسیار ریلکس خود را اثبات نمود. همین وضعیت در جادههای بریتانیا نیز وجود دارد. البته خودروی حاضر در تست ما از رینگهای ۲۲ اینچی سفارشی استفاده کرده بود که نه تنها باعث شده کیفیت سواری در شهر کمی کاهش پیدا کند بلکه صدای بیشتری هم از لاستیکها در سرعتهای بالا به گوش میرسید. در صورت استفاده از رینگهای ۲۱ اینچی احتمالاً وضعیت خودرو کمی بهبود خواهد یافت.
علیرغم این موضوع، ولار SVAutobiography دینامیک هنوز هم بخشندهتر از اکثر شاسی بلندهای دیگر است. حتی در حالت اسپورت دینامیک رانندگی نیز تکان های زیادی در بدنه دیده میشود اما سیستم تعلیق بادی کار برجستهای در حفظ کنترل خودرویی با این جثه انجام میدهد. سیستم چهار چرخ محرک لندروور نیز نیرو را بین اکسلها توزیع کرده و بنابراین کشش خودرو همیشه در حد بهینه است. فرمان احساس زیادی را به راننده منتقل نمیکند اما پاسخ خوبی داشته و دقیق است.
اما به جرات میتوان گفت مهمترین بخش این خودرو نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار است که از تمامی دانستههای جگوار لندروور در زمینه پیشرانه سازی برخوردار بوده و فقط کافی است پدال گاز را لمس کنید تا تواناییهای آن را تماشا کنید. صدای تولیدی پیشرانه استثنایی و خاص بوده و به لطف کلید اگزوز اسپورتی که در داشبورد وجود دارد میتوانید آن را تنظیم کنید. پرفورمنس خودرو در خط مستقیم برای ولاری با وزن ۲۱۶۰ کیلوگرم واقعاً خوب است.
تنها نقطهضعف قوای محرکه این شاسیبلند بریتانیایی گیربکس اتوماتیک آن است که اگرچه در شرایط اسپورت عملکرد خوبی دارد اما در ترافیکها کمی کند عمل میکند و وقتی این گیربکس را با نمونههای ساخت مرسدس یا ب ام و مقایسه کنید بیشتر به تعلل آن پی خواهید برد. شما میتوانید از حالت دستی گیربکس استفاده کنید که در این صورت پدال شیفترهای جذاب انتظار دستان شما را خواهند کشید.
ولار SVAutobiography دینامیک شاید خودرویی گرانقیمت باشد اما یک شاسیبلند پرفورمنس بسیار احساسبرانگیز است. این حقیقت که رنجروور راحتی را بر هندلینگ ارجح دانسته باعث تمایز این خودرو از اکثر رقبا میشود. در حقیقت کابین ولار فضایی بسیار خوب برای استراحت و گشتوگذار است؛ و یک پیشرانهی فوقالعاده وجود دارد که از نظر افراد زیادی ارزش پرداخت چنین هزینه بالایی را دارد.
مشخصات رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک ادیشن
- قیمت: 86685 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار بنزینی
- قدرت/گشتاور: 542 اسب بخار/۶۸۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 273 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 11.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
Just bentley continental
۲۳ دی ۱۳۹۸چقدر نابیههه.
رنج رور ولار زیباترین شاسی بلندیه که دیدن تا به الان.
ممد ژانگولر
۲۳ دی ۱۳۹۸یک دنیا عشقه.
همه چی تمام.
جواد
۲۳ دی ۱۳۹۸چرا مصرفش به اندازه پرایده یورو چهاره
خدا من سرمو به کجا بزنم
مزدا
۲۳ دی ۱۳۹۸خواستن با ما همدردی کنن .
مزدا
۲۴ دی ۱۳۹۸اگه دقت کنی ۵ لیتری هست هیبریدی هم نیست که مصرفش کم باشه .
با این پیشرانه ۵ لیتری و حجم موتور فک کنم مصرف سوختش زیاد نیست.
net
۲۳ دی ۱۳۹۸تنها ماشینی که میاد ستون میان سقف تا چراغ عقب و ستون میان سقف تا اینه بغل مشکی میکنه رنجرور هست که جالب نیست اگر ستون همرنگ رنگ اصلی ماشین بود زیباتر میشد.اگر دو اگزوز دایره ای داشت قشنگتر بود چهار اگزوز مربعی بد هست و برای کراس اور دو اگزوز دایره ای کافی است
(Saeed(peugeot
۲۳ دی ۱۳۹۸فوق العاده هم یه چیز اونور تره
چقد خوبه این رنجروور ….انگار تیپ و استایل این ماشین و ۳۰ سال بعد هم نگاهش کنی انگار یه چیزه جدید و نو هستش
طراحیاش عالیه عالیه
Farzad
۲۴ دی ۱۳۹۸جنتلمن انگلیسی
Mclaren 720s
۲۵ دی ۱۳۹۸عشق منه????