لندروور-رنجروور

بررسی رنجروور SV اتوبیوگرافی دینامیک جدید

بخش خودروهای خاص جگوار لندروور قبلاً نسخه‌ی مخصوص extreme رنجروور را عرضه کرده اما مدل SVAutobiography روی ایجاد تجربه‌ای لوکس برای سرنشینان تمرکز دارد. برخی مشتریان یک رنجروور فول سایز با کمی کارایی بیشتر می‌خواهند و به همین دلیل آخرین محصول بخش SVO یعنی رنجروور SVAutobiography دینامیک برای پاسخ به این نیازها طراحی شده است.

firenzered_sva-d_007
SVO اشاره می‌کند که این خودرو دست‌پخت SVR نیست. اگر خواهان نسخه‌ای پرفورمنس هستید پس باید دنبال رنجروور اسپورت بروید؛ اما ظاهراً تعداد زیادی از خریداران رنجروور هستند که از مدل اسپورت صرف‌نظر می‌کنند و بنابراین SVA دینامیک برای آن‌هاست.

Range Rover SVAutobiography Dynamic
البته این خودرو حداقل در یک بخش کلیدی از تجربه‌ی SVR استفاده می‌کند: پیشرانه! نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار خودرو همان پیشرانه‌ی بکار رفته در اسپورت SVR است و توانایی تولید قدرت ۵۴۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متری را دارد. پدال گاز خودرو برای عملکرد اندکی آرام و نرم‌تر بازنگری شده اما عملکرد کلی خودرو به گونه‌ای هست که آن را به سریع‌ترین رنجروور تاریخ تبدیل کند. ۵.۱ ثانیه طول می‌کشد تا این خودروی عظیم‌الجثه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

Range Rover SVAutobiography Dynamic
هرچند این خودرو یک خودروی مسابقه‌ی درگ نیست اما مهندسان رنجروور ارتفاع خودرو را به میزان ۸ میلی‌متر پایین آورده و فنرها، دامپرها و میله‌های ضد لغزش را بازنگری کرده‌اند.

Range Rover SVAutobiography Dynamic
پکیج SVAutobiography دینامیک همچنین باعث ایجاد به‌روزرسانی‌هایی در ظاهر خودرو نیز شده که از آن جمله می‌توان به طرح متفاوت ورودی‌های هوای جانبی، کاپوت، جلوپنجره، جزئیات روی سپر و نشان‌ها اشاره کرد. داخل کابین نیز شاهد پوشش چرم با دوخت‌های متضاد و طرح خاص روی سطوح فلزی همچون پدال‌ها و اهرم گردان انتخاب دنده هستیم.

Range Rover SVAutobiography Dynamic
در روی جاده خودرو کمی شبیه تریموف است و شایستگی حضور در چنین جایگاهی در دنیای خودرو را دارد. آیا این یک SVR است؟ نه. در حقیقت با وجود تمامی بازنگری‌های صورت گرفته در شاسی این خودرو به اندازه‌ی مدل اسپورت فرز و چابک نیست. SVAutobiography دینامیک هنوز هم یک رنجروور ۱۰۰ درصد فول سایز و پهن است.

Range Rover SVAutobiography Dynamic
با فشار دادن پدال گاز تحت تأثیر شتاب گیری چنین خودروی بزرگی قرار می‌گیرید اما گردن شما به عقب کشیده نمی‌شود زیرا پدال گاز همان‌طور که گفته شد عملکرد نرم‌تر و آرام‌تری دارد. بخش اعظمی از بهترین عملکرد خودرو در دور زیر ۳ هزار پیشرانه رقم می‌خورد.

Range Rover SVAutobiography Dynamic
شاید از آرامش و رفاه موجود در این خودرو حتی هنگام شتاب گیری سریع سورپرایز شوید. مهندسان رنجروور کمی از صدای پیشرانه را عمداً خفه کرده‌اند تا بر این حقیقت پافشاری کنند که با یک SVR طرف نیستیم.

بنابراین SVAutobiography سواری راحتی در حد یک کروزر بین شهری داشته و سواری راحت آن باعث آرامش خاطر می‌شود؛ و این خودرو در هر نوع جاده‌ای کاملاً آرام و ساکت بوده اما این توانایی را دارد با توجه به سایز و جثه‌ی خودرو به دقت از پیچ‌ها رد شود.

Range Rover SVAutobiography Dynamic
تنها چیزی که نیاز دارید آگاه بودن از اندازه و جثه‌ی خودرو است. بهتر است در هنگام تغییرهای ناگهان لاین رانندگی بدانید که در حال راندن یک رنجروور اسپورت SVR نیستید. شما در حال راندن برادر بزرگ‌تر لوکس‌تر هستید و ما حدس می‌زنیم این سناریو به حد کافی می‌تواند باعث برآورده شدن اهداف فروش SVO شود.

جدیدترین محصول بخش SVO به خوبی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان یک خودروی همه‌کاره‌ی بسیار خوب ساخت. رنجروور SVAutobiography دینامیک کارایی بالاتری داشته و این موضوع اشرافیت و آرامش خودرو را بر هم نزده است. کسانی که خواهان پرفورمنس خالص و چابکی بیشتر هستند می‌توانند رنجروور اسپورت SVR و یا محصولات تیونرهای افترمارکتی را انتخاب کنند اما خودروی مورد بحث ما سرعت بیش از حد کافی برای اکثر خریداران داشته و علاوه بر آن کاربرد بهتر و رضایت بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

مشخصات رنجروور SVAutobiography دینامیک

قیمت: 132800 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
قدرت/گشتاور: 543 اسب بخار/۶۸۰ نیوتون متر
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 5.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 12.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    نمای عقبش خیلی زشته

    1. فرشاد سجادیان

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      اتفاقا نمای عقبش خیلی زیبا و اصیله.

    2. Moein

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اتفاقا نمای پشت لند روور شناسنامه شه و واقعا زیباست.

    3. H

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بیشتر مردم توقع یه طراحی عجیب و پیچیده دارن که کره ای های تو بازارم بی تاثیر نیستن تو این قضیه ولی رنجرور در عین سادگی خیلی شیکه و طراحیش از مد نمیفته.

  2. فقط انگلستان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    شرکت لندروور اصلا شرکت رقیبی تو دنیا براش وجود نداره خودرو رقیب داره ولی شرکت رقیب نداره مثلا شرکت جیپ یا جی ام سی اصلا رقیب لندروور نیستن چون برای مدل های ارزان قیمت لندروور رقیب دارن ولی برای مدل های گرون تر دیگه رقیبی برای رقابت ندارن همین که شرکتی شاسی بلندساز باشه که نمی شه بهش گفت رقیب لندروور چون مثلا شرکتی مثل تویوتا رقیب بنز نیست چون برای رقابت با مدل های لوکس تر بنز دیگه رقیبی نداره
    نظر شخصی خودم هم در مورد این شاسی بلند اینکه سرامد تمام شاسی بلندهای دنیا هستش.

    1. رضا

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (169 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره و اینم باید اضافه کرد که حضرت واقعی ایشونن

    2. علیرضا

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (44 ديدگاه)

      با تمام احترامی که واسه رنجروور قائلم ولی G Class رو ترجیح میدم

  3. alpha

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    ممنون از پدال که بالاخره مقاله ی این ماشین رو گذاشت و دل دوستمون رو شاد کرد.
    شتاب 5 ثانیه ای واقعا برای یک SUV عالیه
    بیشتر از این معمولا احتیاج نیست.
    در عوض قدرت آفرود و گشتاورش بی نظیره.
    هر چند نسخه ی اسپورتش از این هم فراتر رفته و به 4.5 ثانیه رسیده.
    قیمتش هم نسبت به رقبا مناسبه. نسخه ی اسپورت حدود 90/000 دلاره و نسخه ی اتوبیوگرافی فوق لوکس تا 170/000 دلار میرسه.
    در کل بی نظیره.
    رنج رور ماشین ثروتمندان اروپاست.
    چند وقت پیش یک فیلم مستند نگاه می کردم که یک عده در اروپا خودشون رو جلوی ماشین ها مینداختن تا خسارت بگیرن.
    از طرف که بازداشت شده بود پرسید چجوری میفهمیدی خودت رو جلوی کدوم ماشین بندازی؟ گفت همیشه اول از همه منتظر شاسی بلند های رنج روور میموندم.

  4. سینا

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    می تونین بنتایگا بگیرید یا داستر ولی همه میرن رنجروور می خرن

    1. dice

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      می تونید بنتایگا بگیرید یا جگوار اف پیس ولی همه رنجروور می خرن
      این درستش بود دوست عزیز….
      گرند تور قسمت 12

      1. سینا

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (350 ديدگاه)

        می دونم دوست عزیز ، ولی می خواستم تفاوت قیمت به چشم بیاد و اینکه اف پیس اروزونتر هست ولی از اینکه به عنوان دمه دست ترین شاسی بلند به شمار بیاد واقعا حیفه

    2. alpha

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      سلیقه ها متفاوته.
      من اهل آفرود نیستم.
      فعلا تو شتسی بلند ها عاشق بنتایگا هستم.
      فقط سرعت رو عشقست ???

      1. mohsen

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        بیشتر نفله کردن پوله
        کاین توربو اس
        ایکس 5 ام
        گزینه های ارزون و در عین حال باحال تریه برای من

  5. GT

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (544 ديدگاه)

    خودروسازای اروپا بهترینن?

  6. فرشاد سجادیان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کامل‌ترین خودروی بازار از نظر من، همینه؛ لوکس، با کیفیت، خاص، قابلیت آفرود بالا، فضای زیاد داخلی، قدرت فنی ایده‌آل. . .

  7. (پهلوان مک لارن)new great britain

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    ممنون از آقا شاهین که بالاخره گذاشتین و به قل مجید دل من یکی رو خیلی شاد کردین.?
    دیگه هرچی چیز خوب بود دوستان گفتن دیگه.
    واقعا اغراق نکردیم اگه بگیم بهترین کمپانی شاسی بلند ساز جهانه.
    تقریبا میشه گفت برای هر سلیقه و مناسب جیب هر کسی محصول با کیفیت داره.
    از دیسکاوری جدید با قیمت پایه 49 هزار دلاری و با قدرت 340 اسب بخار گرفته تا همین داینامیک 165 هزار دلاری.
    تمامشون هم کیفیتشون فراتر از عالیه.
    بعید میدونم کمپانی شاسی بلند سازی در دنیا به جز لندروور(رنج روور) وجود داشته باشه که کیفیت – قدرت فنی بالا – ایمنی و قدرت بالای آفرود رو یه جا با هم داشته باشه.
    دیگه کم کم باید خودمون رو برای ورود غول آفرود یعنی ((دیفندر)) جدید آماده کنیم.
    لحظه شماری میکنم برای رونمایی ازش امیدوارم تو نمایشگاه ژنو نشونش بدن.

    1. alpha

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      سری G مرسدس هم بی نظیره.
      هنوز G63AMG 6X6 رو فراموش نکردیم که هیچ رقیبی در آفرود نداره.
      سری G مرسدس بخصوص AMG :::
      √ کیفیت ، بله داره
      √ قدرت فنی بالا ، ببشتر از اون چیزی که نیاز بشه داره
      √ ایمنی ، توش شماره یکه.
      √ قدرت بالای آفرود ، نیازی نیست چیزی بگم.

  8. pooriya

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بهترین شاسی بلند ساز دنیا شرکت لندرور رنجرور ه واقعا شرکت خاصی هست همه تمرکز رو این نوع ماشین میزاره و واقعا بی رقیب هست

  9. امیر.عارف

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    یک خودروی همه جا رو به معنای واقعی . هم میتونی به کارهای روزانه برسی و هم باهاش کوه دشت ، کویر، زمینهای باتلاقی و ….. با خیال راحت رانندگی کنی

  10. نت

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    رنج رور طراحی زیبایی نداره . به روز نیست و سنتی عمل میکنه.پشت ماشین زشت شده

    1. سعید

      ۱۱ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا همچین حرفی میزنی؟ طراحی زیبا منظورت فرم طراحیه کره ایه؟؟؟ طراحی سلیقه ایه… بنظر من این باوقارترین شاسیه دنیاس! اصیل و با شکوهه… برای آپشنهای لوس و قرتی بازی درست نشده شاید برای همین میگی ب روز نیست… رسالتش چیزه دیگه‌ست و بخوووبی انجامش میده.
      این ماشینه کسیه ک میخواد شدیدا خاص باشه
      این ماشین آرزوی منه از صنعت خودرو….

  11. mohsen

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    من دیفندر میخوام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا