در اولین تجربهای که با نسل جدید لندروور دیفندر داشتیم ناامید نشدیم و این خودرو توانست از ما هر ۵ ستاره را کسب کند. آنچه بیش از همه ما را سورپرایز کرد سواری هیجانانگیز این خودرو (مدل تست شده از نوع دیزلی بوده است) بود؛ اما دیفندر بنزینی چه عملکردی خواهد داشت؟!
تا زمانی که بخش خودروهای ویژهی جگوار لندروور روی دیفندر جدید کار کند، این مدل P400 سریعترین نسخه از شاسیبلند مشهور بریتانیاییها خواهد بود. این خودرو همچنین با دستیار هیبریدی ملایم همراه شده است. پیشرانه ۶ سیلندر جدید دیفندر P400 با تکنولوژی هیبریدی ملایم عرضه شده تا پاسخ خودرو بهبود یافته و راندمان عملکردی و مصرف سوخت آن کنی بهتر شود.
دیفندر موردبحث از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی توئین اسکرول، سوپرشارژر الکتریکی ۴۸ ولتی و استارتر سود برده و قدرت ۳۹۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری دارد. این قدرت منجر به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیهای میشود.
باتری لیتیوم-یونی ۴۸ ولتی این خودرو کل سیستم الکتریکی را تغذیه کرده و زمانی که سرعت خودرو کاهش مییابد نیرو را ذخیره میکند. این سیستم همچنین باعث کاهش مصرف سوخت میشود و مصرف ادعایی ۱۱.۲ لیتری آن خیلی با مصرف ۸.۹ لیتری مدل دیزلی فاصله ندارد.
این خودرو سواری هیجانانگیزتری دارد. پاسخ پدال گاز بهطور قابلتوجهی تیزتر بوده و سیستم هیبریدی ملایم به این کار کمک میکند. به این ترتیب دیفندر P400 سرزندهتر بوده و شتاب گیری آن نیز با صدای پرطنینتری نسبت به مدل دیزلی همراه است.
در پشت فرمان خبری از پدال شیفتر نیست و شاید مهندسان لندروور حس کردهاند این خودرو نیازی به چنین ویژگیای ندارد. البته گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF دیفندر حالت دستی هم دارد. در حالت اتوماتیک به سختی میتوان متوجه تعویض دندهها شد.
پاسخهای تیز پیشرانه بنزینی باعث شده دیفندر هوشیارتر به نظر برسد. بدنه مونوکوک خودرو بهطور باورنکردنیای مستحکم بوده و باعث شده مهندسان در جلو از سیستم تعلیق دوبل جناغی و در عقب از سیستم چند اتصالی استفاده کنند. این نوع طراحی برای یک خودروی چهار چرخ محرک و آفرودر تا حدی کمیاب است.
دیفندر بهصورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی استفاده کرده و نه تنها باعث بهبود عملکرد خودرو در آفرود شده بلکه باعث کاهش ارتفاع دیفندر برای دسترسی راحتتر به خودرو نیز شده است. این نوع سیستم تعلیق در مسیرهای سنگفرش هم باعث سواری دلپذیری میشود.
به این ترتیب شاسیبلندی با ارتفاع نزدیک به دو متر عملکرد بهتری نسبت به یک شاسیبلند چهار چرخ محرک داشته و بیشتر شبیه مدلهای سواری به نظر میرسد. دیفندر در زمان عبور از پیچها تقریباً تخت باقی میماند. سواری خودرو نسبت به نسخه دیزلی اصلاً تغییری نکرده و بیشتر ارتباطی است تا ناراحت و البته میزان چسبندگی دیفندر نیز بهطور قابلتوجهی بالاست. فرمان هم بهطور سورپرایز کنندهای واکنش میدهد که این هم چیزی غیرعادی برای یک شاسیبلند آفرودر است.
تنها نقطهضعف مدل P400 حداقل در زمان فعلی این است که تنها در نسخه پرچمدار X عرضه میشود. البته مدلی که در تصاویر میبینید از نوع SE است. این خودرو تقریباً از تمامی آپشن ها سود برده و قیمت قابلتوجه ۷۹۶۵۵ پوندی دارد که حدود ۳۵ هزار پوند بیشتر از قیمت پایه دیفندر ۱۱۰ است و تنها چند هزار پوند کمتر از ارزانترین نسخه رنجروور میباشد.
دیفندر بنزینی یا دیزلی؟ تصمیم سختی است. در تجربه کوتاهی که با دیفندر P400 جدید داشتیم این خودرو هیجانانگیزتر ظاهر شد. اکثر افراد تحت تأثیر مصرف سوخت بهتر و قیمت ارزانتر مدلهای دیزلی قرار خواهند گرفت مخصوصاً اینکه دیفندر X P400 قیمت بالایی دارد. این یک انتخاب درست است هرچند دیفندر جدید نشان میدهد در آینده باید منتظر مدلهای جذابتری هم باشیم.
مشخصات لندروور دیفندر ۱۱۰ P400 SE
- قیمت: 79,۶۵۵ پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 395 اسب بخار/۵۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 6.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 208 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت در تست: 11.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
Enzo
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹وقتی کسی میگه شاسی بلند. معیار باید همچین ماشینی باشه نه اینکه مثال طرف توسان داره یا نیسان جوک داره ازش میپرسی میگه رفتم یه شاسی گرفتم .
مزدا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹هر وقت این لامصب لندروور رو میبینم یاد گذشته می افتم .
پدربزرگم لندرور داشت اون زمان که یه کشور نرمال بودیم و با دنیا ارتباط داشتیم
خیلی عقب انداختن خیلی
فورد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹اینجا پژو ۲۰۰۸ ثبت نام میکردن به اسم شاسی بلند بعد وقتی اومد بیرون دیدیم اندازه ۲۰۶ هست
ardalan
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹من تو نمایندگی ایرانخودرو کار میکنم و در طول روز با افرادی مواجهه میشم که به اچ سی کراس میگن شاسی و تا الان جلوی خشمم رو گرفتم
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ardalan عزیز
از طرف من و باقی دوستان بزن شَتَکِشون کن تا کمتر کلاس شاسی بردارند با اچسی کراس .
والا تویوتا راو۴ هم شاسی به حساب نمیاد ، چه برسه به توسان اسپورتیج x33 یا حتی bmw x3 .
تو کامنتهای قدیمی گفتم و توضیح دادم ، اما این مشکل کلاس گذاشتن بین مردم ما بدجوری باب شده ، حالا چه برسه به اینکه مثلاً به ساندرو استپوی یا پژو ۲۰۰۸ بگی شاسی بلند و کلاس هم بگذاری ، ای وای بر مردم ما ، جداً به کجا میخواهیم برسیم ، تَهِ این مسخره بازیا چیه ، ما الگوی بچههامونیم ، خدا به داد نسل بعدی برسه که احتمالاً پراید را فنر میندازند زیرش بلندش میکنند به عنوان شاسی بلند و کلاس گذاشتن .
meysam
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹طراحیش هیچ حرفی برای گفتن باقی نذاشته.
اوایل من خوشم نیومد از اینکه شاسی نردبانی نداره.
اما ظاهرا لندروور کارشو خوب انجام داده چون هر تستی که ازش دیدم کلی تعریف و تمجید شده.
Garmanarnar
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹بهترین از نظر طراحی،اصالت،کاربردی بودن،قابل اطمینان بودن و ….
چقد خواستنیه این لعنتی
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹نهایت کمال در آفرود رو با این خودرو میشه تجربه کرد
Amir
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹عجب حلواییه!?
حتی فکر نشستن پشتش لذت بخشه،نمی دونم میشه با G کلاس مقایسه اش کرد یا نه ولی به نظر من دیفندر خیلی جذاب تره
مهرآیین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹معلوم نیس چه خبر است!!؟؟در نماز جمعه مرگ بر همه کشورها می گوییم و بعد برنج هندی را با گوشت برزیلی در ظروف ایتالیایی روی اجاق گاز آلمانی می پزیم و با قاشق استیل و سرویس نهارخوری فرانسوی در حالی که لباس های برند ترکی تنمان است با ژست انگلیسی و نوشابه اسراییلی و دسر مکزیکی زیر چادر سیاه ژاپنی((چادر سیاه خانم ها)) در منزلی با اجناس چینی کنار مبلمان لهستانی و تلوزیون کره ای با نگاه کردن به بی بی سی فارسی میخوریم و دعای عربی میخونیم!!! آیا دیگر از ایران چیزی مانده؟؟
MAHDI
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹چه ربطی داشت!!!!
Hamidreza
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹والا ما برنجمون ایرانیه
بقیه چینی …
هنو یکم مونده
ههه
ولی خب چه ربطی به این پست داشت؟
بنظرم پدال باید یه قسمت واسه خالی کردن اعضا داشته باشه ادم خودش رو خالی کنه ؛ اگه به پدال انگ تروریست بودن نزنن!
مهرآیین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹جواب به دوستان : (( جملاتی شاید بی ربط به موضوع اما تامل برانگیز !!!!!!!!))
(Saeed(peugeot
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹با این عروسک به این خوشگلی و این هیکل تو خیابونای تهران یک دو کنی ۷۳۰ Li و نقطه میکنه …..تو آفرود هم که تو دنیا رو دستش نیست.
NAVID۰۰۹۸
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹آخ من عاشق این ماشین شدم
به عشق در یک نگاه اعتقاد دارین ، من که معتقد شدم .
هیچگاه فکر نمیکردم خوشم بیاد از لندرور رنجرور .
حسین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹پدر آفرود جهان با اختلاف
اگر ذره ای به آفرود و لوکس بودن علاقه داشته باشین . میفهمید شرکتی مثل لندرور و رنجرور چقدر با ارزشن
نسل آخر دیفندر خودرویی برای تمامی فصول و جاده ها و بالا ترین استاندارد های آفرود
MAHDI
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹انگار واسه نشنالجئوگرافیک طراحی و ساخته شده!!!
زندگی در شرایط سخت با دیفندر!!!
Farzad
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹از اولین لندروری که در دهه ۴۰ ساخته شد تا این یکی همشون عالی و بی نظیر …
هدف از ساخت این جون سخت کاملا مشخصه که چی بوده …
این سرسخت ترین آفرودر جهانه و کاملا بی رقیبه ( نظر شخصی )
تو رودخونه به راحتی شنا میکنه ، رنگ بدنش به صورت استاندارد با یه لایه مات در برابر برخورد شاخه درختان و بوته ها محافظت میشه و خیییلی چیزهای دیگه …
محمد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹قیمتش یکم زیاد نیست به نظرتون؟؟
Farzad
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹هر چقدرم زیاد باشه باز می ارزه
سعید(تهران)
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه ارزونترش میکردن باید توش پر از پلاستیک خشک میشد، تازه بازم ما نمیتونستیم بخریم، حالا که در هر صورت نمیتونیم بخریم بزار با کیفیتش حال کنیم داداش!
(Saeed(peugeot
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹دوستان باور کنید ….. یه بار اومدم دیدم این ماشین و نظر خودمو گفتم ………ولی بار دوم دوباره دیدمش ، بخدا کیف کردم از این طراحی انگار بار اولم بود میدیدمش….فوق العادس ….یه طراحی زده راحت ۲۰ سال از مد نمیره
عجب جواهریه این ماشین ……فقط ای کاش سهام دار این برند هندی ها نبودند…..
یادمه پارسال گروه پژو پا پیش گذاشت واسه خرید جگوار لندروور، ولی نفروختنش……………و داره خوب جون میگیره با تزریق سرمایه هندی ها
حسین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظرم یکمی زیاد قیمت گذاری شده. نسخه ی پرچم دار 395 اسبی، 79 هزار پوند. ولی خب لندروور از تعطلل تویوتا تو ارائه ی لندکروز بهترین استفاده رو کرده و اگه یکی یه آفرودر همه جا و خشن جدید و لوکس مابین رانگلر و G کلاس بخواد، تنها گزینه همینه. اما بازم به نظرم 5 ستاره نیست (نظر شخصی خودم!)
جواد خطر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹یکی از دوسام یه دونه ازون لندررور قدیمیا داره خرجش کرده ساختَتِش خیلی چیز توپی شده فقط دلت میخاد نِگاش کنی
حسین دهمرد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹از نظر طراحی رنجرور ایوک بهتره
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ardalan عزیز
از طرف من و باقی دوستان بزن شَتَکِشون کن تا کمتر کلاس شاسی بردارند با اچسی کراس .
آب که سر بالا بره قورباغه هفتیرکش میشه .
والا تویوتا راو۴ هم شاسی به حساب نمیاد ، چه برسه به توسان اسپورتیج x33 یا حتی bmw x3 .
تو کامنتهای قدیمی گفتم و توضیح دادم ، اما این مشکل کلاس گذاشتن بین مردم ما بدجوری باب شده ، حالا چه برسه به اینکه مثلاً به ساندرو استپوی یا پژو ۲۰۰۸ بگی شاسی بلند و کلاس هم بگذاری ، ای وای بر مردم ما ، جداً به کجا میخواهیم برسیم ، تَهِ این مسخره بازیا چیه ، ما الگوی بچههامونیم ، خدا به داد نسل بعدی برسه که احتمالاً پراید را فنر میندازند زیرش بلندش میکنند به عنوان شاسی بلند و کلاس گذاشتن .
Hadi
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹وقتی در مورد SUV حرف میزنیم دقیقا منظور یه همچین چیزیه نه امثال سانتافه و سورنتو…
عاشق این ماشینم اما G کلاس خاصتره…
ارش
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹جذاب و دوست داشتنی.
یوسف
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا داشتنش آرزوست.
حاضرم باهاش به سفر آخرت برم?