حتماً میدانید که صنعت خودرو با چالش بزرگ دیگری پس از همهگیری کرونا مواجه شده و آنهم کمبود نیمهرساناها یا چیپ ها است. لندروور جدیدترین خودروسازی است که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته و خط تولید دیفندر جدید و دیسکاوری را بهصورت موقت تعطیل کرده است.
اتوکار میگوید این برند بریتانیایی مجبور به توقف تولید خودروهای یاد شده در اسلواکی شده که دلیل آن کمبود جهانی چیپ میباشد. این کارخانه ظرفیت تولید سالانهی ۱۵۰ هزار دستگاهی دارد.
یکی از سخنگوهای جگوار لندروور گفته این کمپانی با مشکلات زنجیره تأمین مواجه شده که دلیل آن همهگیری کرونا و در دسترس نبودن نیمهرساناهاست. این امر روی زمانبندی تولید خودروها تأثیر منفی گذاشته است.
سخنگوی این خودروساز همچنین افزوده لندروور در حال همکاری نزدیک با تأمینکنندگان برای حل مشکل و به حداقل رساندن تأثیر روی سفارش مشتریان است. البته چارچوب زمانی خاصی برای از سر گیری تولید در کارخانه اسلواکی اعلام نشده است. احتمالاً زمان انتظار برای تحویل دیفندر و دیسکاوری افزایش خواهد یافت.
جگوار لندروور از سال پیش تاکنون با مشکلات زنجیره تولید مواجه بوده است. بیش از یک سال پیش این خودروساز اعلام کرد به خاطر تولید محدود با صفهای طولانی خرید دیفندر دستوپنجه نرم میکند.
در عصر تکنولوژی خودروها از نیمهرساناهای زیادی استفاده میکنند و با افزایش پیچیدگی خودروها و استفاده از تجهیزات مدرن، اتکا به کامپیوترها افزایش یافته است.
هنوز مشخص نیست که کمبود جهانی چیپ ها چه زمانی خاتمه خواهد یافت. البته انتظار میرود تغییرات زیادی در زمانبندی تحویل خودروها به مشتریان ایجاد شود.
Silent
۹ تیر ۱۴۰۰آفرودری که درگیر چیپ و چیپ بازی بشه همون بهتر تولید نشه! 😂 فردا روز برانکو و رانگلر باس برن جمعش کنن تعمیرشدنی نیست اینجو چیزی وسط بیابون!
مازیار
۹ تیر ۱۴۰۰شخصا از اینکه شما این نظر رو راجع به برند محبوب من داری خیلی خوشحال شدم و از اینکه خبر نداری امروزه اغلب ماشینها به نحوی با چیپ سروکار دارن خیلی متعجب نشدم
HamiD
۹ تیر ۱۴۰۰مازیار جان اینو خدا زده … درباره لندروور نیست صرفا … تقریبا خیلی از برند ها … نمیدونم این حجم از نفرت از کجا میاد!
🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪
۹ تیر ۱۴۰۰بابا این فقط بلده همه دنیا رو مسخره کنه بگه فقط تسلا همین.
میثم
۹ تیر ۱۴۰۰درسته
سیستمهای ایمنی ماشینای جدید نیاز به میکروچیپها دارن و بدون اون سیستمها نمیتونن استانداردهای ایمنی رو پاس کنن
الان حتی محصولات 8-9 هزار دلاری داچیا هم این سیستمها رو ارائه میدن
R@m!n
۹ تیر ۱۴۰۰بعضی آدمارو می بینی واقعا از اینکه طرفدار مشترک برندای مورد علاقته واقعا پشیمون میشی. من به شخصه عذر خواهی می کنم.
RezaRs
۹ تیر ۱۴۰۰اخ دقیقا این بشر درک نمی کنه دافعه ی تسلاست
NAVID۰۰۹۸
۹ تیر ۱۴۰۰دوست عزیز
این مشکل تمام خودروسازان جهانیست !
این فقط یک نشانه دارد ، گرانی بیشتر صنعت خودرو که دیروز هم خبرش را خواندید !
اما وضعیت بدتر میشود به این دلیل که برخی ایالتهای آمریکا دوباره دارند وضعیت اضطراری اعلام میکنند به سبب کرونا از نوع دلتا و بازگشت دوبارهی ماسکها و مقل اینکه این کرونا حالا حالاها دست بردار از سر این مردم نیست !
Audi e_tron gt
۹ تیر ۱۴۰۰تنها مشکل خودروسازان نیست
برای برند هایی هم که گوشی می ساخزند این مشکل هست
الان امسال سامسونگ هم گلکسی نوت ۲۱ را کنار s21 نداد برای کمبود چیپ
این مشکل برای همه است
پژو هم پشت آمپر دیجیتال را شنیده بودم برای کمبود چیپ حذف کرد
Saleh
۹ تیر ۱۴۰۰هیچ ربطی نداره😂
سامسونگ گفت بخاطر اینکه تفاوت اس و نوت فقط تو قلمشه دیگه نوت رو تولید نمیکنه و قلم رو جدا میفروشه ( بخاطر سود بیشتر )
Audi e_tron gt
۹ تیر ۱۴۰۰Saleh جان
تنها تفاوتشان قلم نیست
گلکسی نوت ها از s بهتر هستند
تقریبا از همه لحاظ موفق تر هستند
تکنولوژی بهتر و قوی تری هم دارند
یعنی دلیلی نداشت که سامسونگ حذفش کند
بخاطر همین کمبود چیپ بود
اما امسال چون نوت ۲۱ کنار s21 نیامد سامسونگ به s21 قلم سفارشی داد و روی s21 بیشتر تمرکز کرد که نبودن گلکسی نوت ۲۱ جبران شود
rezars pc
۹ تیر ۱۴۰۰نظزتون راجع هامر ev و ساایبرتراک چیه
وقاحت هم حدی داره برادر اول طرف برقی و تکنولوژی ( وقتی یه شرکت آمریکایی داشته باشه حتی تو آفرود )
بعد مخالف این تکنولوژی ها (وقتی ماشین اروپایی باشه
زاهدان کاین جلوه در محراب و منبر می کنند
چون به خلوت می روند آن کار دیگر میکنند
Silent
۹ تیر ۱۴۰۰چرا آخه؟!!🤣 هامر EV سلطان و سایبرتراک از بنیان الکتریکی هستن و این یکی بنیان دیزل هست یک چیزی شنیدن چیپ کم اوومده گفتن پس ماا هم هستیم احتمالا
rezars pc
۹ تیر ۱۴۰۰ببین کامنت اولت تقریبا تو مایه های دوستمون که آفرودم میره خودش آقای رامینه و معتقد بود چه در دیفندر چه در هامر و چه در سایبرتراک این تکنولوژی های آفرود جانبی هستند و در دسته دوم اهمیت هم نه می گفت برای اافراد مبتدی هستند و برای یک شخص آفرودر حرفه ای بدرد بخور نیستند خیلی و مایه استهلاکند ایشون خودشون فورد برانکو دارند بر عکس نظر من اینه که این تکنولوژی های آفرود بسیار مفید فایدست و در هر سه خودروی فوق موثر و مفیده
شما از اون دو آمریکایی حمایت میکنین و اون بخشو تاج سر قرار میدی توی یک خودروی اروپایی دست مایه تحقیر خب از این رفتار شما چه نتیجه ای حاصل میشه ؟
هرچی آمریکاییی خداس هرچی اروپاییه آشغاله
اگر این تفکر بالا نداری که انشاالله نداری خوشحال میشم کامنت کنی
Silent
۹ تیر ۱۴۰۰بستگی داره آفرود و چی تعریف کنی؟ اگه قرار تپه و چمن نوردی باشه که هیچ هر چیزی می شه! یک لول از آفرود هست (اکستریم آفرود) که زه ماشین و تسمه تایمش میاد جلوچشش دره یوتا امریکاست با این شاسی دیفندر شانسی نداره…
مازیار
۹ تیر ۱۴۰۰رضا جان پیشنهاد میکنم یه بار دیگه به جمله آخر ایشون توجه کنید:
” یک چیزی شنیدن چیپ کم اوومده گفتن پس ماا هم هستیم احتمالا ”
خوب همه چیز روشنه بنظر شما اینطور نیست؟
RezaRs
۹ تیر ۱۴۰۰هرچقدر دیدگاه هرچی اروپاییه خوبه هرچی آمریکاییه بوی تعفن میده
همون قدر دیدگاه هرچی آمریکاییه خوبه هرچی اروپاییه بده بوی تعفن میده راجع
ژاپن و کره و چین هم صدق میکنه
این جریانات فن بودن نمی گم بده ولی تعصبش آدمو به جایی میرسونه که جلو چشمشو میگیره
الان هامر ev برقیه
شاسیش نردبانی نیست
اما انعطاف پذیرش به قدری بالاست زاویه حمله و فرارش به قدری خوبه مقدار جدا شدن چرخ از بدنه انقدر بالاست تو افرود کاملا مثل یک شاسی نردبانی عمل میکنه و بهتر
خب الان با تکنولوژی ساخت بالا جنرال موتورز تونسته به همچین مهمی دست پیدا کنه آیا باید هنوزم مثل گذشته افرودر ساخت ؟
مگه همین دیفندر نسل قبلیشو با این حجم از تکنلوژی ها ازش بهتر عمل نکرد ؟
این تکنولوژی ها خب مبتنی بر کامپیوتره و نیازمند چیپ های نیمه رسانا پس نیازمنده به این چیپ ها
و برعکس تیکه و ها و توهین های شما که با اوج تعصب و بی خردی اومدی گفتی اومدن بگن ماهم چیپ داریم تعطیل کردن این تفکر کاملا مردود و باطله پیشنهاد نیکنم اگر تلگرام داری سری به چنل رابر تراپی بزن ادمینشم یکی از طرفدار های باسواد تسلاس خیلی از شما با سواد تر و در خصوص دیفندر جدید ازش سوال کن ببین چی جوابت میده
RezaRs
۹ تیر ۱۴۰۰دوست عزیز بنده در یوتوب الان دیدم که دیفندر قدیمی از اونجا راحت رفت رنج روور هم بود کلاهتو قاضی کن رنج روور بره دیفندر نره؟ دیسکاوری بره دیفندر نره ؟
https://youtu.be/LVD8sfYdbzk
مازیار
۹ تیر ۱۴۰۰https://www.instagram.com/p/CNNKSoci8jz/?igshid=1r2recu0zn6gj
این هم دیدنش خالی از لطف نیست بخصوص که تمامی بزرگان جمع اند
R@m!n
۹ تیر ۱۴۰۰البته من نگفتم بدرد نخورن رضا جان 😆 منظورم حرفم راجب استخوان بندی اصلی خود ماشین بود که خودرو آفرودر بدونه این سیستم های کمکی هم بازده پایین تر عملکردو حفظ کنه.
بحث راجب این قضایا طولانیه ایشالا تو دوئلا با بچه ها بیشتر صحبت می کنیم.
.
۹ تیر ۱۴۰۰الان برانکو و جیپ کاربراتور مکانیکی دارند که تعمیر شدنی باشند و فقط دیفندر چیپ الکترونیکی داره ؟ خودرو های امروزی میتونن نزدیک ب چند ده چیپ و کامپیوتر جداگانه باشن
سطح سواد خودتون رو با کامنت ناشیانه گذاشتن لو ندید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ تیر ۱۴۰۰Silentعین بچه دو ساله ها لج کرده فقط تسلا،تعصبم حدی داره،قضیه چیپ و نیمه رساناها از همون سال ۲۰۲۰تا الان شده دردسر برای کل خودروسازها نه فقط لندروور، بهتره یادی کنیم از توقف تولید کامارو و به تعلیق دراومدن کوروت که اونم ناشی از کمبود چیپ بود،خبرشم توی پدال هست…
یوسف
۹ تیر ۱۴۰۰اون آفرودر هایی که دیفرانسیل هاشون با پوسته از وسط نصف میشه باید جمع کنن برادر….
نه خودرویی که 54 جایزه برده
نه خودرویی که طراحی سال رو برده
Silent
۹ تیر ۱۴۰۰کاپ اخلاق و برا اینجو چیزا گذاشتن دیگه دست خالی نره از تورنمنت!😂 وگرنه غول بیابون و چی به طراحی سال.
یوسف
۹ تیر ۱۴۰۰بعدشم جنازه های جیپ و فورد و شورلت هنوز توی darien gap مونده عزیزم….. گذر زمان خیلی چیزها رو ثابت کرده… شما خبر نداری…
احتمالا خودرویی که بیشترین خدمت رو به بشریت کرد رو میشناسین….
R@m!n
۹ تیر ۱۴۰۰همون قدر که کامنتای عقده ای وارانه یه عده(مثلا آمریکایی فن) راجب برندای اروپایی منزجر کنندس کامنتای امثال شما هم منزجر کننده و پوچه.
rezars pc
۹ تیر ۱۴۰۰دقیقا باز شکرش یه کمی بهتر شده نسبت به مثلا اسفند ۹۹
با مهربونی جهان زیباتره
۹ تیر ۱۴۰۰چ سودی کنه تایوان
خط تولید چیپ هم به حدی پیچیده هست که غیر از خودشون کسی دیگه ای نمیتونه بسازه
Ninja
۹ تیر ۱۴۰۰قبلا گفتم الانم میگم هر افرودی برا یه چیز ساخته شده اینم مدرن تره و جون میده برای گل لای اب و جنگل تازه انجین خراب نشدنی هم داره مثلا توانایی حرکت در اب رانگلر رو با این مقایسه کن نمیدونم بعضی ها افرود رو فقط صخره نوردی تو مواب میدونن لندکروز پاترول پاجرو هم برا بیابون و برف خوبه و راحتی در جاده استهلاک کم و موندگاری بالا خوبه هایلوکس هم برا باربری و استهلاک و قیمت کم و در اخر کمی افرود خیلی مناسبه و مقایسه اون با رپتور خیلی نامردیه جیمنی هم برای جهانگردی و افرود سبک و کم قیمت عالیه یا چی کلاس برا انجام دادن افرود سنگین به راحتی در همه جا درکنارو لوکس بودن راحتی هست ولی برا این خوب نیست که هر روز بیرون بزنی از جاده و بری افرود سنگین همینطوری هزینه خرید و نگهداری کمر شکن داره اگه اسیب ببینه که هیچ رانگلر و برانکو هم برای افرود سنگین برای هر روز با قیمتی مناسب هست و زاویه فرار حمله شکت حتی بهتر از جی کلاس که تو صحرای مواب و صخره نوردی عالیه به همین راحتی سادست همه چی
RezaRs
۹ تیر ۱۴۰۰به کاتانات قسم عالی بود
با کنار گذاشتن تعصب راحت می تونیم ببینیم هر کدوم از ماشینایی که براشون سرو کله زدیم هر کدوم با یه تفکر پشت تولید طراحی و ساخته شدن و عالی اند
Ninja
۹ تیر ۱۴۰۰بله
این دلیل نمیشه برا فن یه کشور بودن یه فن یه کشور دیگه رو زیر سوال ببرن
R@m!n
۹ تیر ۱۴۰۰کامنت قشنگی بود نینجای عزیز ولی تفکیک عملکرد خودروهای آفرود در هر بخش درست نیست. خودرو آفرودر باید مجموعه ای از همه اینا باشه حالا در هر بخشی هر کدوم چند درصدی عملکرد بهتری دارن اما در مجموع باید بتونن تو همه شرایط و مسیرها بجنگه و سربلند باشن.
Ninja
۹ تیر ۱۴۰۰بله معنی افرود همینه چند منظوره بودن و کاربردی در تمام زمین ها باشن
ولی بیشتر رو یه زمین تمرکز دارند
فرامرز
۹ تیر ۱۴۰۰با عرض سلام و احترام فن بودن زمانی ارزش داره که تعصب کورکورانه نداشته باشیم وقتی هنوز به خاطر سیاست کشوری از ماشیناش یا شهراش یا فوتبالش بدمون میاد یعنی هنوز مناسب فن بودن نیستیم
R@m!n
۹ تیر ۱۴۰۰👍👍👍
Ninja
۹ تیر ۱۴۰۰دقیقا موافقم
امین
۱۰ تیر ۱۴۰۰همین فرمون عالیه
پدال بدون کامنت با نمک ، مزه ، نمیده
شنیدن مجموعه ای از اسم ها و تکرار شون بدون اینکه معنی ش بفهمن
کسی میتونه در مورد آفرود چیز بدرد بخوری بگه که لااقل تجربه انجام ش داشته باشه. با دیدن کلیپ و عکس تجربه و درک ش بدست نمیاد.
دره یوتا!!؟؟؟؟ اکستریم آفرود. آفرود زمانی سخت میشه که چسبندگی سطح بدلیل رطوبت از بین بره. و ماشین با تمام قدرت امکانات زمین سفت زیرش نداره و گل و علف مثل تار عنکبوت به همه چیز میچسبه و …
اونجا دیگه قدرت و اسم ماشین بدرد نمیخوره
فقط تجربه راننده برای استفاده از قابلیت هاش