تا قبل از معرفی «بنتِیگا»، رنجروور یکی از لوکسترین شاسیبلندهای موجود در بازار به شمار میرفت؛ البته نه در حدّ استانداردهای لوکس مدّنظر منصوری. منصوری در یک برنامه تیونینگ گسترده، مدل کشیده رنجروور را به یک «لیموزین» تبدیل کرده است؛ چیزی که شاید از همان اول باید به این شکل ساخته میشد. این شاسیبلند بزرگ با استفاده از یک طرح رنگآمیزی دوگانه و کیت بدنه فیبر کربن بدونپوشش، کاملاً خود را از نسخه استاندارد متمایز کرده است.
منصوری در این تیونینگ، برخلاف محصولات قدرتمند قبلیاش، بیشرت به جنبههای لوکس و بهینهسازی اتومبیل توجه کرده است. البته این به معنای آن نیست که این رنجروور عملکرد بدی دارد؛ چرا که با استفاده از یک نسخه اصلاحشده از یک موتور ۵ لیتری سوپرشارژر V8 به قدرت ۵۶۱ اسببخار میتواند در عرض ۴/۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. ولی در هر صورت، طراحی داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است. همانطور که در تصاویر نیز مشخص است، منصوری با استفاده از یک پرده حائل، صندلیهای عقب را از کابین راننده جدا کرده و حالتی «رسمی» برای خودرو ایجاد کرده است. ضمن اینکه با ترکیب رنگ سفید و قهوهای روشن، فضایی قابلاعتماد، و البته «سنگین و خستهکننده» فراهم شده است. ولی با این حال، هنوز هم شخص متمولی که سوار بر این لیموزین باشکوه است، میتواند از طراحیها و امکانات به کار رفته در کابین رضایت داشته باشد. طرحهای فیبر کربنی به سرنشینان رنجروور یادآوری میکنند که چه کارهای گسترده فیبرکربنیای برای بدنه خودرو انجام گرفته است. البته کفپوشها و چرمهای سفید رنگ نیاز به مراقبت زیادی دارند تا شرایط آنها به همین ترتیب حفظ شود. مسلماً چنین خودروی لوکسی برای استفاده تمام افراد ساخته نشده است.۱۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
محمد
۴ مهر ۱۳۹۴منصوری تیونر پر زرق و برق، بیشتر باب میل عرب ها…
در کل با سلیقه ی من جور نیست.
الآن با جمله ی بالای من همه حمله می کنن و تیکه می پرونن که به تو دادن نگیر و…
احسان(احسان)
۴ مهر ۱۳۹۴به تو دادن نگیر…
arman
۴ مهر ۱۳۹۴بله من تو پست بنتلی منصوری اینو گفتم اندازه نصف جمعیت ایران منفی گرفتم
اما اخه کدوم ادمی با کدوم سلیقه ای میاد ماشین لوکس ( بنتلی….رنج رور …) رو غرق فیبر کربن میکنه؟ روی بنتلی اسپویلر فیبر کربنی گذاشته بود !!! فاجعس این کار !!!
مثل این میمونه دوچرخه بخری برای ورزش و لاغر شدن…بعد روش موتور نصب کنی !
محسن
۴ مهر ۱۳۹۴تیونینگ منصوری کلا با فیبر کربنه به اصطلاح امضاش فیبر کربنه….در کل ماشینارو قشنگ میکنه شما رولز رویس رو ببین چجور تیونینگ کرده عاشقش میشی اونجا از فیبر کربن اصلا استفاده نکرده
مهدی
۴ مهر ۱۳۹۴جالبه وخاص
AliZeus
۴ مهر ۱۳۹۴داخلش بهتر شده…
بیرونش بدتر شده…
بنتلی
۴ مهر ۱۳۹۴ب نظرم اصلا جذاب نشده و زشت شده خودش عالی بود و بی عیب،دیگه تیونینگ لازم نبود ک!
RETOLEX
۴ مهر ۱۳۹۴اول از همه اینکه نمونه معمولی خیلی خوشکل تره . اخه رنجروور نباید اینقد سپورت باشه . ساده با ابهت و زیبا با هنر طراحی ظریف انگلیسی این هست یک رنجروور . یه مرد واقعی .
یه مطلب و میخوام بگم که بیربطه ولی میگم :|
رفتم تو اون پست ام جی جی اس دیدم بحث سر انگلیسی بودن ام جی هست . متاسفانه به موقع نیومدم پدال تا در همون پست کامنتمو بنویسم پس مجبورم اینجا بنویسمش .
اول از همه خودتون هم میدونین ام جی یه انگلیسی اسپورت ساز قدیمی هست . جالب اینجاس خیلی هم موفق بوده . یه چیز مث جگوار بود .
دو یا سه بار همه رکورد سرعت دنیا رو زد !!
البته تا الان خیلی دست به دست شده .
ولی دیگه کم کم از دوران اوجش فاصله گرفت . شاید بهترین راه توصیف این فاصله گرفتن مثال پونتیاک باشه !! :|
بالاخره ورشکست شده تا اینکه یه شرکت چینی ( فک کنم بایک بود ) اومد سهامشو خرید .
حالا من میخوام با دلیل بگم که چینی نیست .
وقتی که ساهم شرکت خریداری شد دفتر مرکزی از انگلیس به پین انتقال داده شد . و کارخانه و دفتر ام جی در انگلیس هم شروع به کار کرد . ( ام جی در چین و انگلیس ساخته میشه در حال حاضر )
ماشین کاملا در انگلیس طراحی میشه و حتی چیز هایی هم هست که میگه موتور و گیربکس ام جی های ساخت شده در چین از انگلیس میاد !!!!
ماشین مهندسی انگلیسی داره .
در جواب اقای اسا @asfa هم باید بگم کیفیت ام جی که در جین ساخته میشه با انگلیس یکیه. تکنولوژی کارخانه ها یکیه . استاندارد ها یکیه و نمیدونم رو چه حسابی میگین ام جی های که در ایران هستن کم کیفیتن.
راستی ام جی در ایران ارزونه( به دلیل اشنایی نداشتن مردم ) و ما به خاطر قیمت میگین پس در حد کره ای نیست ولی در قیمت های واقعی از رقبا کره ای گرونتره .
به نظرم برگشت ام جی به اون شخصیت غیر ممکنه اما سیاست جدیدش هم واقعا عالیه. خانوادگی های اسپورت به هر حال هنوز اون رگ موریز رو داره . اسپورت بودن :)
راستی ما فک میکتیم چینیه چون دفتر مرکزی تو چینه.
شایان
۴ مهر ۱۳۹۴خیلی عذر میخوام از دوستان ولی منصوری هر ماشینیو تیون کرده به نظرم گند زده بهش
mohsen
۵ مهر ۱۳۹۴آونتادورشو عاشقم ولی بقیشو چی بگم هزار اسب واسه بنتلی!! میخواد چیکار؟
ولی من شنیدم منصوری حتی موتور های خاص خودشو داره! این چیزه کمی نیس
HaMiDrEzA
۴ مهر ۱۳۹۴بیرونش فوق العاده شده، من که لذت بردم.
ولی طراحی داخلیش رو اصلا نپسندیدم
1A1
۴ مهر ۱۳۹۴با تمام احترامی که به منصوری قائلم.انگار منصوری فیبر کربن مونده رو دستش هرجا میاد کربنیش میکنه تجمو!!!
احمد باقری
۴ مهر ۱۳۹۴بسیار خاص و متفاوت.
مسعود
۴ مهر ۱۳۹۴روی سقف ، کاپوت و اون کمربند کرمیه ، انگار گل مالیدن …
ولی خارج از شوخی ، با این تیونینگ حال نکردم
میلاد
۴ مهر ۱۳۹۴نمیدونم ما ایرانیا کی میخوایم یاد بگیریم بعضی چیزا کاملا سلیقه ایه و کسی حق نداره نظر خودشو به دیگران تحمیل کنه. بعضی از دوستانم یه جوری میان با قاطعیت کمپانیه منصوری رو میکوبن انگار ایران خودرو یا سایپاس، بابا یه کمپانی معتبر و با سابقه ی تیونیتگه که یکی از بهترین های دنیاست و الکی هم جزو بهترین ها نشده.
Archi KHAN
۴ مهر ۱۳۹۴به نظر من
صرفه نظر از برند خودرو و تیونر ، هر خودرویی اگه با تغییری ، اضافه کردن یا کاهش دادن چیزی زیبا می شد خب طراحان اون شرکت که نه مرده بودن ، تو طرح شون اون را لحاظ میکردن و به بازار ارائه میدادن !
ماشین طرح فابریک اش خیلی قشنگ تره ، جز در یه موارد خیلی خاص که تیون زیبا می شه …
mohsen
۵ مهر ۱۳۹۴تیون همه چیش یه طرف اینکه اخر سر ارمشو میزنه روش اعصابمو میریزه به هم واسه اون ماشین یه کمپانیه خیلی بزرگ چند سال زحمت کشیدن دادن بیرون