نمای خارجی ایووک جدید نسبت به گذشته یکپارچهتر و شیکتر به نظر میرسد که نشان از یک تحول دارد. از سوی دیگر سبک طراحی داخلی مینیمالیستی و بهرهگیری از تکنولوژیهای مدرن، ایووک را نسبت به سایر محصولات رنجروور، به یک شاسیبلند لوکس و مدرن تبدیل نموده است که شاید بتوان آن را نشانه یک تحول عمیق دانست.
سبک طراحی ایووک ۲۰۲۰ به گونهای است که در آن سعی شده تا محصول جدید کاراتر، ارتقا یافته و جادارتر به نظر برسد. جگوار لندرور در نظر دارد تا محبوبیت این تهتغاری خود را به حدی فراتر از آن ۸۰۰ هزار مشتری که این محصول را از سال ۲۰۱۱ تاکنون خریداری نمودهاند، برساند.
بد نیست بدانید که این شرکت در حدود ۱.۳ میلیارد دلار برای تولیدی ایووک جدید سرمایهگذاری نموده است. در این خودرو برای اولین بار از پلتفرم جدید شرکت موسوم به PTA بهره برده شده است.
این پلتفرم ترکیبی از فولاد تنش بالا و معمولی، آلومینیوم و منیزیم است که به زودی در مدلهایی همچون دیسکاوری اسپرت و جگوار E-پیس نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
همچنین این پلتفرم طوری طراحی شده که بتواند یک پکیج ۴۸ ولتی سیستم های مایلد و پلاگین هیبرید را پذیرا باشد. طبق ادعای شرکت سازنده، فریم جدید حدود ۱۳درصد محکمتر از قبل خواهد بود. فاصله محورها هم حدود ۰.۸ اینچ افزایش یافته اما طول کلی خودرو بدون تغییر باقی مانده است.
سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون استرات است که به فریم آلومینیوم دایکاست متصل میشود و تعلیق عقب نیز از نوع چند اتصالی خواهد بود. در این سیستم از بوشهای ارتقا یافته به منظور کاهش لرزش در سرعت های بالا استفاده شده است. محفظه بار ایووک ۲۰۲۰ نیز نسبت به قبل حدود ۶ درصد حجیمتر خواهد بود.
مدل های اولیه ارائه شده در ایالات متحده موسوم به p۲۵۰، از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲۴۶ اسب بخاری به حجم ۲ لیتر نیرو خواهند گرفت. مدل p۳۰۰ نیز به پیشرانه مایلد-هیبرید ۴۸ ولت به قدرت ۲۹۶ اسب بخار مجهز خواهد بود. هر دو نوع پیشرانه از یک گیربکس اصلاح شده ۹ سرعته اتوماتیک ساخت ZF استفاده مینمایند.
سیستم مایلد-هیبرید به یک ژنراتور-استارتر با قدرت ۱۴.۷ اسب بخار مجهز است که موجب ارتقای ۶ درصدی مصرف سوخت و دریافت بهتر گشتاور الکتریکی میشود. همچنین اواخر سال آینده میلادی یک پیشرانه پلاگین-هیبرید که شامل موتور سه سیلندر ۱۹۷ اسب بخاری به همراه ژنراتور-استارتر یکپارچه ۴۰.۲ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی به قدرت ۱۰۶ اسب بخار در محور عقب به همراه یک باتری ۱۱.۳ کیلووات ساعتی است، راهی بازار ایالات متحده خواهد شد.
سامانه چهار چرخ محرک برای تمامی نسخهها به صورت استاندارد ارائه شده و یک سیستم قطعکننده ارتباط نیرو با چرخهای عقب در این خودرو تعبیه شده تا در موارد نیاز، ارتباط نیرو با چرخهای عقب قطع شده و مصرف سوخت کاهش یابد.
برخلاف نسل قبل، کابین ایووک ۲۰۲۰ در تمام نقاط حس لوکس بودن را به ذهن متبادر مینماید. صفحه نمایشگر لمسی دوگانه به همراه پنل کیلومتر شمار ۱۲.۳ اینچی تی اف تی که از اپل کارپلی و اندرویداتو نیز پشتیبانی میکند، در کابین قابل مشاهده خواهند بود.
با تغییراتی که در داشبورد اعمال شده، فضای کابین دلگشاتر احساس میشود. افزایش ۰.۸ اینچی فاصله محوری نیز به معنای افزایش فضای زانوهای سرنشینان عقب خواهد بود. پیشرانه ایووک در ارتفاعی کوتاهتر نصب شده بنابراین سر و صدا و لرزش آن حین افزایش دور موتور کاهش خواهد یافت.
در تستی که در یکی از تونلهای قدیمی شهر لندن با این خودرو به عمل آوردیم، به زحمت سرعتمان از ۸ کیلومتربرساعت بیشتر شد؛ بنابراین خیلی نمیتوانیم پیرامون شاخصههای ایووک در سرعتهای بالا صحبتی به میان آوریم اما کیفیت سواری و راحتی ایووک ۲۰۲۰ نسبت به قبل، در سرعتهای پایین بهتر شده است.
درست است که اووک ۲۰۲۰ کوچکترین محصول رنجروور است اما برای شکست خوردن خیلی بزرگ است. JLR به آن نیاز دارد تا میزان فروش و سود خود را افزایش دهد. این خودرو از سبک طراحی خارجی زیبا و جسورانه بهره میبرد؛ طراحی داخلی آن مدرن و اشرافی بوده و از تکنولوژیهای فراوانی برخوردار شده است. اگر توانایی فنی و قابلیتهای رانندگی آن نیز در حد ظاهرش باشد، مطمئنا به برگ برنده رنجروور بدل خواهد شد…
منبع:motortrend
الوند
۱۴ آذر ۱۳۹۷همه چیزش عالیه
قدرت تکنولوژی لوکس بودم عالیه
و از همه مهمتر از هر زاویه ای زیباس
اگه قیمتشم رقابتی بزارن حتما بازارو قبضه میکنه
ahmad
۱۴ آذر ۱۳۹۷هیچوقت از ماشینای انگلیسی خوشم نمیامد ، به جز مینی ، ولی با این رنجروور حال کردم ، زیباست .
ADAK
۱۴ آذر ۱۳۹۷بعد از معرفی اووک تا حالا
خیلی خاطرخواهش شدم…
UNAS
۱۴ آذر ۱۳۹۷ماکان : لایک
ایووک : دیسلایک
F.A
۱۴ آذر ۱۳۹۷واقعاً زیبا و دلبراست
مسعود
۱۴ آذر ۱۳۹۷ماشین های رنج رور یکی از بهترین خودروهای سواری برای آفرود در مناطق صعب العبور است. حتی ماشین های رنج رور مدل 1978 که پیش از انقلاب وارد ایران شده بودند حتی بعد از 40 سال از نظر راحتی و نرمی در بین تمام شاسی بلند ها حرف اول را می زنند. حالا رنج رور با معرفی این مدل جدید ایووک عملا می خواد فروش خودروهای شرکتش را حسابی بالا ببرد. قیمت پایه این ماشین توی سایت اروپایی رنج رور از 37 هزار یورو شروع می شود و عملا می تواند با رقابت با ماشین های سری ایکس بی ام و حسابی پشت بی ام و را به خاک بمالد. یکی دیگه از کارهای خوب رنج رور این است که اصلا روی خودروهای سدان سرمایه گذاری نکرده و از اول فقط به فکر تولید ماشین های شاسی بلند بوده است.
emad1990
۱۵ آذر ۱۳۹۷داشبورد و ال سی دی های خوشگلی داره
محمد
۱۵ آذر ۱۳۹۷خودروهای کانورتیبل یا سقف کروک مشتریان خاصی دارن
حالا که بازار اینقدر به شاسی بلندها توجه نشون میده
شاسی بلندهای کوپه اومده…
بهتره که شاسی بلندهای کروک هم توسعه پیدا کنن
.
کاری که رنجروور با همین ایووک کرد
نتیجه هم خودروی خاص و قابل احترامی بود
.
شاسی بلندها که اینقدر بقیه خودروها رو به حاشیه بردن، اقلا تنوع بازار رو بیشتر کنن
net
۱۵ آذر ۱۳۹۷سقف شیب دار مشکی ایووک شبیه سقف مشکی شیب دار هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ هست و قشنگه
Travel4ever
۱۶ آذر ۱۳۹۷جوجه ققنوس