زمانی که اولین بار با رنجروور دو درب مواجه شدیم حس عجیبی داشتیم. این خودرو به عنوان یک بازگشت تاریخی محسوب میشود و رقیبی کاملاً مناسب برای شاسی بلندهای لوکس و سطح بالا به شمار میآید.
با قیمت آغازین ۲۹۵ هزار دلاری، رنجروور مطمئن شده که SV کوپه خودرویی کاملاً لوکس است. متأسفانه تنها ۹۹۹ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد بنابراین شانس دیدن آن در جادهها بسیار کم است.
اما بد نیست نگاهی به این خودروی لوکس بریتانیایی بیندازیم. SV کوپه در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شد.
این شاسیبلند زیبا بر پایه SV اتوبیوگرافی دینامیک ساخته شده و توسط بخش طراحی لندروور و بخش خودروهای ویژه کمپانی توسعه یافته است. در قلب رنجروور SV کوپه یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار قرار دارد. SV کوپه به عنوان پرچمدار خانواده انجاموظیفه خواهد کرد.
superspeedersRob که در یوتیوب فعالیت میکند نگاهی نزدیک به این خودرو داشته است. برای افرادی که با ویدئوهای این یوتیوبر آشنایی ندارند باید بگوییم که با فردی کاملاً شوخطبع و سرراست طرف هستیم که مستقیماً سر اصل مطلب رفته و البته کار را با چاشنی طنز و اشاره به نشانهای طلاییرنگ و مصرف سوخت خودرو آغاز میکند. او همچنین از سخنگوی عاجز و ناتوان رنجروور درباره میزان مرگومیر فکهای قطبی در زمان ساخت این خودرو سؤال میکند که البته جوابی هم نمیگیرد!
SV کوپه قطعاً خودروی شاخصی است اما آیا ارزش حدود ۳۰۰ هزار دلار را دارد؟ ما که مطمئن نیستیم!
علیرضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۷واقعا برازنده گران قمیت ترین هست
زیباترین شاسی بلند دنیاست از نظر من
کابینشم که دنیاست
علی
۲۲ فروردین ۱۳۹۷واقعا حیف ماشین به این عظمت دوتا در داره . من با ابعاد ماشین موافقم ولی دو در بودن مسخرست . به امید عقل و خرد مهندسین اینگلیسی در هندوستان کبیر ((( تا تی موتورز))).
با تچکر
Fk
۲۲ فروردین ۱۳۹۷این ی مدل ویژه ب تعداد محدوده
گرچه اولین نسلش هم دو در بود
فقط انگلستان
۲۲ فروردین ۱۳۹۷انسان در تحسین اینچنین شرکت هایی کمبود کلمه میاره شرکت هایی که بهترین خودرو های جهان رو تولید میکنن و همیشه آرزوی هر کسی بوده که یکی از مدل های این شرکت های کاردرست رو داشته باشه
شرکت لندروور با معرفی این مدل دومین خودروی سوپر لوکس خودش رو به جهانیان معرفی کرد و تبحر خودشو در ساخت خودروهایی در درجه بنتلی و رولزرویس و … بیشتر اثبات کرد چند وقت دیگه هم سومین شاسی بلند سوپر لوکس خودشو که رقیبی برای رولزرویس کولینان هستش رو معرفی می کنه و بیش از پیش جایگاه خودشو در خودروسازی محکم و محکم تر می کنه
به نظر من کلاس شاسی بلندهای سوپر لوکس بهترین کلاس در نوع شاسی بلندسازی هستش و خودروهایی که در این کلاس هستند بدون چون و چرا بهترین شاسی بلندهای جهانند امیدوارم ماشین های موجود در این گروه مثل ماشین های موجود در گروه سوپر اسپورت های سوپر لوکس مثل لامبورگینی اونتادور و فراری 488 و مکلارن 720S و بنز AMG gt و … بیشتر و بیشتر بشن و علاقه آدم ها رو به دنیای خودرو بیشتر و بیشتر بکنن
در مورد آینده لندروور فکر می کنم یه شاسی بلند اسپرت دیگه با قیمت بالای 200 هزار دلار برای رقابت با بی ام و X8 و بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس و شاسی بلند های آستون مارتین و فراری خواهد ساخت که هم رقابت رو جذاب تر و بهتر می کنه و هم اعتبار شرکت لندروور رو چندین پله بالاتر می بره.
امیر
۲۸ فروردین ۱۳۹۷ببخشید ولی فکر کنم در تعریف واژه های در کلاسهای مختلف خودرویی درست بیان نشده
سوپراسپرت سوپر لوکس شامل AMG GT (سوپر اسپرت نیست), مکلارن و 488 (سوپر لوکس نیستن)نمیشه در هیچ مدلیش نمیشه
این واژه به بوگاتی نزدیکه (بنظرم تنها خودرو در جهان که میشه همچین عنوانی بهش داد) که علاوه بر مشخصات فنی فوق العاده دارای کابین با بهترین طراحی و متریال است که این خودرو جزو استثنائات دنیا قرار میده کابین با بیشترین مواد صداگیر صندلی تمام برقی و مجهز راحت جادار سیستم فنر بندی متغیر که قابلیت سفتی و نرمی تغییر ارتفاع داره و … و حتی به مالکش قابلیت مسافرت طولانی را اعطا میکنه نتیجه اش وزن زیاد خودرو که البته فلسفه طراحی این خودرو همین میطلبه در مقابل رگرا قرار داره که مشخصات فنی فوق العاده ای داره و برای بدست آوردن بهترین عملکرد فنی طراحی شده به همین دلیل درست که کابین با بهترین متریال ساخته شده ولی جهت کاهش وزن بسیاری از امکانات رفاهی بوگاتی نداره که البته نیازی به اونها احساس نشده چون برای رانندگی در مصافتهای کوتاه و در اصل پیست طراحی شده و شما مطمئن باش نمیشه با اون مدت طولانی رانندگی کرد بعلت صدا زیاد داخل کابین خشکی سیستم تعلیق و …
مکلارن در تمام مدلها همین طوره سوپر اسپرت هست ولی سوپر لوکس یا اصلا لوکس نیست هر چند از بهترین متریال در داخل خارج ساخته شده ولی این به معنی لوکس بودن نیست
خودرو لوکس با امکانات جانبی و رفاهی به همراه بهترین و کمیاب ترین مواد در ساخت اللخصوص داخل سنجیده میشه
میتونید سریال گرند تور ببینید و قسمت تست فورد GT و شیرون که توسط کلارسون انجام گرفت مقایسه کنید
با عملکرد فنی در رده سوپر اسپرتها ولی با دو فلسفه طراحی و کاربری متفاوت
محمدرضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۷فوق العادسسس بی نهایت عالی اما ۴ در رو ترجیح میدم و به نظرم انتخاب ۴ درب معقولانه تر هست
محمد
۲۲ فروردین ۱۳۹۷خودروی عجیب و غریبیه
هم باشکوهه، هم انگاری یه چیزی کم داره، آدم از نظر ذهنی فکرش هی درگیره که ۲تا در به پروفیل جانبیش اضافه کنه
شاید اگه توی کلاس شاسیبلندهای کوپه که بامو اختراعش کرد خودروی شاسی بلند ۲ درب ببینیم هماهنگتر باشه فلسفه ۲درب بودن و فرم کوپه توی خودروهای کشیدهی شاسیبلند
اما بهرحال هم برند رنجروور هم این خودرو خاصاند
شاید همین تفاوت هم جذاب باشه
Hamid.Hellcat
۲۲ فروردین ۱۳۹۷ماشینای انگلیسی به هیچ عنوان ارزش پرداخت این مبالغ رو ندارن. روباهه پیره دیگه بلده چجوری قورباغه رو رنگ کنه جای قناری بندازه به شیخ نشینهای حوزه خلیج فارس.
Daytona 1969
۲۲ فروردین ۱۳۹۷عزیزم شما چند تا ماشین انگلیسی تا الان داشتی و ناراضی بودی که این حرف رو میزنی؟
Hamid.Hellcat
۲۲ فروردین ۱۳۹۷بحث رضایت نیست. تو خوندن کامنتها بیشتر دقت کن دوست عزیز. گفتم ارزش پرداخت این پولهای هنگفت رو ندارن.
مساله اینه که انگلیسیا یه کلاهی به اسم پرستیژ ساختن که نصف قیمت ماشین بابت همین از مشتری دریافت میشه. وگرنه رولز رویس و بنتلی چه چیزی بیشتر از اس کلاس دارن که قیمتشون باید دو برابر بنز باشه؟
نه من نداشتم ولی همین که شما داشتی و راضی بودی کافیه.
محمد
۲۲ فروردین ۱۳۹۷با حرفت در مورد قیمت موافقم ،ولوو xc 90excellence از هر لحاظ لوکس تر و قوی تر از این است اما قیمتش پایین تره،یه مورد هم در مورد s class بگم که از لحاظ قیمت خیلی بالاتر از این انگلیسی هستن تقریبن تمام مواردی که من اطلاع دارم بالای 350 هزار تا قیمت خوردن،قیمت بالای این رنجروور به دلیل تعداد محدودشه
حامد
۲۲ فروردین ۱۳۹۷انگلیسا خیلی ماشین درست نمیکنن ولی اگه درست کنه بهترین رو درست میکنه حتی از آلمان و امریکا و ژاپن هم بهتره?
شما تو سگمنت هایی که رنج رور و بنتلی و رولزرویس خودرو دارن رقیبی از آلمان سراغ دارین که بهتر باشه؟
Hamid.Hellcat
۲۲ فروردین ۱۳۹۷بله جی کلاس و اس کلاس
محمدرضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۷داداش خداییش بنز اس کلاس رو بهتر از رولزرویس میدونی؟شما یه ماشین دست ساز رو با یه ماشین تولید انبوه یکسان میدونی؟؟اس کلاس در حد رقبای خودش فوق العادس و بهترینه اما درست نیست با خودرویی مثل رولزوریس مقایسه بشه و برتر از اون بدونین.عمر مفید رولزرویس حدود ۱۰۰ سال هست به خاطر کیفیتی که داره ایا بنز هم میتونه همچین تعهدی بده؟قطعا نه.بالاخره بنز هست و تو سگمنت خودروهای لوکس حرف اول رو میزنه اما تو خودروهای سوپر لوکس مهم برند و امکانات و کیفیت خودرو هست.نه اینکه بنز بد باشه نه خیلیم عالیه اما در حد رولزرویس فعلا نمیتونه باشه شاید در اینده ای نزدیک
Fk
۲۲ فروردین ۱۳۹۷شما برو ی گشتی بزن تحقیق کن
ببین چند تولید کننده خودرو تو انگلیس وجود داره چی تولید میکنه
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۲ فروردین ۱۳۹۷حمید جان از آلمانی ها خواهشا مایه نزارید.
بعدشم تعداد جوایزی که رنج روور گرفته رو از الان شروع کنید و بشمارید تا آخر هفته،تموم نمیشه!!!!!!،پس معلومه شما از رویه تعصب دارید نظر میدید.
رنج روور تو این کلاس سنگ محک برای همس.
خودروسازی بریتانیا ظرف مدت کوتاه 7 تا 8 سال هستش که دوباره احیا شده تو این مدت در اکثر سگمنت ها یا صدرنشین هستن یا جوایزه متعددی گرفتن.
جالبه که تو این مدت خودوری سال هم شدن((اف پیس)) ولی آمریکایی ها تا الان یکی بار هم به این توفیق دست پیدا نکردن.
چرا این رو گفتم؟
چون یه زمانی جگوار لندروور دست فورد بود به همرا ولوو و استون مارتین،ولی آمریکایی ها با مدیریت بسیار بدشون حتی قدر مهندسی ناب لوتوس رو هم((تحت نظر جی ام)) ندونستن.
فورد در خواب هم نمیدید که روزی جگوار لندروور اینقدر پیشرفت کنه و حتی ولوو.
تو این لینک در باره ی لوتوس توضیح دادم.
https://www.pedal.ir/لوتوس/بررسی-لوتوس-اوورا-410/
یه چند مورد از کوهی از مهندسی لوتوس میگم که بدونید حرف بیخود نمیزنم.
1-لوتوس در زمانی که تحت مالکیت جی ام بود مسئول طراحی-توسعه و تست سری انجین lt5 بود که به طور مشخص بری کوروتzr1 در دهه ی 90 ساخته شد.
2-کمک به استون مارتین برای توسعه و طراحی شاسی دی بی 9.
3-طراحی -توسعه و تست انجین های Ecotec برای gm((تو لینک بالا کامل توضیح دادم))
4-کمک به نیسان در ضمینه هندلینگ و سیستم تعلیق مدل gtr.
5-کمک به جگوار برای توسعه ی شاسی و سیستم مدیریت موتور در هایپرکار cx75.((موتوری که 313 اسب بخار از هر لیتر قدرت کشیده بود بیرون در مقایسه با بوگاتی ویرون 125 اسب بخار در هر لیتر))
6-کمک به هیوندای جنسیس 2015 در توسعه هندلینگ و سیستم فرمان پذیری.
و………..
اینابخشه کوچکی از مهندسی لوتوس بود.
مواردی بود که من فقط تیترشو گفتم و به راحتی هم با کمی گشتن در فضای مجازی گیر میاد، منتها بعضی ها قورباغه زیاد میبینن!!!!!!!!!!
این لینک اتواکسپرس هم بخونید جالبه.
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/103135/britain-has-taken-over-as-the-design-capital-of-the-world
مانی
۲۳ فروردین ۱۳۹۷سخته که بخوای یه برندِ جدید بزنی بد اونو به پرستیژ رلزرویس برسونی
تقریبا غیر ممکنه برا همین آلمانیها بهترین کار رو کردن
بنتلی و رلزریس رو خریدن:د
Amirferrari
۲۲ فروردین ۱۳۹۷شانس دیدن آن در جاده ها کم است!!!؟ کافیه تا یه سر به دبی بزنید،عربا واسه رنجروور سر و دست میشکونن،اونم تولید محدود باشه دیگه رحم نمیکنن،شرط میبندم از۹۹۹ دستگاهی که قراره ساخته بشه ۱۰۰۰ دستگاهش سر از امارات و قطر و باقی کشورای عربی در میاره???یه ماه پیش رفتم دوبی و ابوظبی،ماشینایی رو اونجا دیدم که اروپاییا به سختی میبینن،مرسدس G650 مایباخ با اینکه تولیدش بسیار محدوده اما اونجا تو خیلی از نمایشگاه ها دوتا دوتا دیدم! به همین برکت قسم میخوام هر چی دارم بفروشم برم اونجا فقط تو نمایشگاهاشون و کارواشاشون مجانی کار کنم و آخر ماه هم یه چیزی دستی بهشون بدم ? لامصب سر بر میگردوندم از یه طرف شیرون رد میشد از یه طرف لافراری و مکلارن و ….،یه شیرون دم هتل پارک بود رنگ قرمز کربن و سفید،اونقدر باهاش عکس انداختم کم مونده بود مالکش در راه خدا سوییچشو بده به من بگه مال خودت?یه (چیطوری ایرانی)خاصی تو چشمای بوگاتی دیدم، الانم که دارم این کامنتو میزارم تا چشم کار میکنه پراید میبینم?
مهدی
۲۲ فروردین ۱۳۹۷طراحی بیرونی رنجروورهیچ وقت تکراری وخسته کننده نمیشه
fara2001
۲۲ فروردین ۱۳۹۷مردیم انقد نظرات متعصبانه و پوچ خوندیم بابا بس کنید دیگه
حامد
۲۲ فروردین ۱۳۹۷انگلیسا خیلی ماشین درست نمیکنن ولی اگه درست کنه بهترین رو درست میکنه حتی از آلمان و امریکا و ژاپن هم بهتره?
شما تو سگمنت هایی که رنج رور و بنتلی و رولزرویس خودرو دارن رقیبی از آلمان سراغ دارین که بهتر باشه؟
Khosrow
۲۲ فروردین ۱۳۹۷2 میلیارد برای این؟ ———– خداوکیلی؟ ..
ایلیا
۲۲ فروردین ۱۳۹۷2 میلیارد رو از کجا آوردی؟
این سیصد هزار دلاره
چون دلار شیش تومنه گفتی دو میلیارد؟
مگه اونا به تومن میخرن اینو؟
این مدل تبدیل واحد رو باید یه دانش اموز ابتدایی انجام بده
Khosrow
۲۳ فروردین ۱۳۹۷شما بخر مبارکت باشه / لابد برای شما با دلار 7 تومنی دو میلیون و صد در میاد / پدال شرط سنی هم بذار برای تایید کامنت ..
Godfather
۲۳ فروردین ۱۳۹۷چون علمی جواب شما رو داد باید شرط سنی گذاشت برای ایشون؟
ایلیا
۲۳ فروردین ۱۳۹۷ببخشید جناب
من یخورده به تبدیل واحد های پولی مختلف به همدیگه حساسم چون بشدت غیر اصولیه.
سیصد هزار دلار سیصد هزار دلاره چه وقتی دلار هزار تومن بود چه الان که شیش هزار تومنه.
شما میگی سیصد هزار دلار یعنی دو میلیارد، پس گرونه!
یعنی اگه فردا دلار هزار تومن بشه تو ایران قیمت این ماشین میشه سیصد ملیون؟ ارزون میشه؟
یا اگه دلار ده هزار تومن بشه قیمتش میشه سه میلیارد؟
نه، چون فقط ما هشتاد ملیوون بخت برگشته ایم که میدونیم تومان و ریال چیه، این ماشین قیمت ثابت خودش رو داره.
محمدرضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۷انتخاب اولم تو این سگمنت قطعا بنتلی بنتایگا و بعد لامبورگینی اورئوس هست.قیمتش اصلا توجیح اقتصادی نداره
محمد
۲۳ فروردین ۱۳۹۷یه طوری میگی تولید انبوه انگار مثل پراید تو ایران فله ای تولید میشن،اصلن sclass حس خیلی فراتر از سوپر لوکس بودن رو همراه با مدرن ترین فناوری انحصاری مرسدس ارائه میده که در کلام نمی گنجه و هم از لحاظ قیمت هم کیفیت تو جایگاهی به مراتب بالاتر از اسباب بازی های انگلیسی هست هر چند اگه صرفن از لفظ محدود خوشت میاد یه سرچ ساده مدل های تعداد محدود s class رو نشونت میده که از بالای 500هزار دلار شروع میشن که بنتلی ورولز رویس مثل اسباب بازیه دم دستی در مقابلشون به نظر میرسن
محمدرضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۷کسی که به بنتلی و رولزرویس بگه اسباب بازی اصلا ادمی نیست که نیازی باشه جوابش رو با منطق بخوای بدی.یکمی منطق واسه ادم حتی واسه زندگی روزمره نیازه?نه با حرف شما رولزرویس از جایگاهی که دا ه تکون میخوره نه بنز میتونه رو دس رولزرویس بلند شه.با این کامنتای مسخره فقط دارین نشون میدین که چیزی از خودرو نمیدونین.خب عزیز من بنز در مقابل رولزرویس تولید انبوه حساب میشه.شما بری یه سرچکوتاه کنی میتونی ببینی که بنز اس ۵۰۰ جزو خودروهایی هست که بیشترین افت قیمت رو در دراز مدت داره.خواستین لینک میدم که بهتون ثابت بشه.کسی نمیگه بنز بده انتخاب خودگ در هر سگمنتی بنز هست اما درست نیست با منطق من در اوردی خودتون بیاین بگین رولزرویس اسباب بازیه اونم در مقابل بنز.
محمد
۲۴ فروردین ۱۳۹۷این باعث افتخاره که جنابعالی من رو بی منطق بدونید من هم اگه بخوام یه خودرو رو شخصی سازی کنم طوری این کار رو میکنم که هیچ کدوم از این شیوخ مفت خور عرب توان خریدش رو نداشته باشن،12.8میلیون برچسب قیمت این رولز رویس شده که اگه روی هر سگمنتی از بنز این شخصی سازی انجام شده بودالان قیمتش دو برابر این بود.اون بخش از حرفم که اسم اسباب بازیه دم دستی رو روی این انگلیسی گذاشتم در جواب اینکه گفتید بنزهم بدنیست بود این رو باید در مورد رولز رویس وبنتلی گفت که بدنیستن ونه در مورد بنز که تنها ایرادش پرواز نکردنشه.این دو تا انگلیسی تو اینده هم نمی تونن به گرد پای بنز برسن چه برسه به اینکه الان بشه مقایسشون کرد حالا شما خوشت نیاد اصلن یکی از کمبود ها وایرادات بنز تولوکس بودن و کیفیت رو نام ببر نسبت به رولز رویس وبنتلی تا ما هم از گمراهی در بیایم.سیاست انگلیسیها اینه که برای خاص به نظر رسیدن و تیغ زدن مشتری هاشون به این طریق عمل کنن ولی بنز نیازی به این فیلمها برای خاص نشون دادن خودش نداره در ضمن افت قیمت s500 طبیعیه چون بازار هدف بنز تنها اشرافی که حتی برای صرف نهار هم باهلیکوپترشخصیشون طی طریق میکنن نیست و دایره ی بزرگتری ازافراد متمول رو شامل میشه که علاقه ای به دور ریختن سرمایشون ندارن در حالیکه میخوان بهترین رو هم داشته باشن.
محمدرضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۷در ضمن کسی صحبتواز نسخه های خاص نکرده نسخه ای که در دسترس عموم قرارمیگیره ملاکه نه نسخه های خاص.اکه به نسخه های خاص باشی اخیرا گران قیمت ترین خودرو یدونه رولزوریس سفارشی هست که قیمتش ۱۳ میلیون دلار هست که همین چند وقت پیش خبرشم از پدال منتشر شد.واقعا فکر نمیکردم کسی پیدا شه تو ایران بیاد بگه رولزرویس اسباب بازیه.خدایا شکرت
اشکان
۲۲ فروردین ۱۳۹۷لندرور سلطان شاسی بلند سازهاست
ADAK
۲۲ فروردین ۱۳۹۷حَیفی پول
نعش کش …
محمد
۲۴ فروردین ۱۳۹۷آقا من رنج روور اسپورت دارم خیلی خفنه. توش احساس راحتی و امنیت میکنی .لامثب عجب قدرتی داره.
یوسف
۲۴ فروردین ۱۳۹۷جی کلاس کپی بیشرمانه از اطاق دیفندر و شاسی و دفرانسیل های رنجروه
این رو همه میدونن