اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه اتومبیل دیترویت، لندروور با معرفی اولین رنجروور دیزل در ایالات متحده سر و صدای زیادی بر پا کرد. در همین حال، اگر به رنجروور و موتورهای دیزل علاقهمند هستید، باید گفت که خبر خوش دیگری نیز وجود دارد؛ آن هم در نمایشگاه اتومبیل نیویورک که از روز سیزدهم فروردین آغاز شده است.
لندروور قرار است که رنجروور اسپرت ۲۰۱۶ را با همان موتور توربو- دیزل ۳ لیتری V6 مورد استفاده در رنجروور استاندارد ارائه کند؛ موتوری که میتواند قدرتی به اندازه ۲۵۴ اسببخار و گشتاوری برابر ۵۹۶ نیوتنمتر تولید کند. حتماً با این سطح از قدرت، برآورد لندروور برای مصرف سوخت رنجروور اسپورت دیزل مدل ۲۰۱۶ در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۰/۷ لیتر و در جاده ۸/۴ لیتر است. نسبت به مدل ۲۰۱۵، رنجروور اسپورت مدل ۲۰۱۶ به صورت استاندارد با امکاناتی مانند کنترل درب عقب بدون دخالت دست و با کنترل حالت بدنی، کنترل پیشرفت مسیر (Terrain Progress) با قابلیت سطح بالای آفرود و همین طور، برنامه جدید InControl Remote همراه است. این برنامه به راننده اجازه میدهد که با استفاده از گوشی هوشمند خود به خودرو متصل شود. همچنین یک مدل تولید محدود جدید نیز با عنوان رنجروور اسپورت HST معرفی شده است؛ مدلی که از پنلهای بدنه منحصر به فرد استفاده میکند تا خود را از مدلهای مشابه خود متمایز کند. رنجروور اسپورت HST برای پیشرانه از یک نسخه ارتقا یافته از موتور ۳ لیتری سوپرشارژر V6 استفاده میکند که برای آن ۳۸۰ اسببخار به همراه خواهد داشت. این قدرت به اندازه ۴۰ اسببخار نسبت به مدل پایه رنجروور اسپورت ۲۰۱۶ با همان نوع موتور افزایش نشان میدهد. در زمینه عملکرد نیز، رنجروور اسپورت HST مدل ۲۰۱۶ با آپگرید سیستم تعلیق و ترمزها همراه است. همچنین در این خودرو یک حالت «داینامیک» درنظر گرفته شده که به عنوان بخشی از سیستم واکنش مسیر (Terrain Response)، سیستم فرمان و دیگر سیستمها را بهینهسازی کرده و تجربه راحتتری برای رانندگی در سطح جاده ایجاد میکند. یکی از موارد تفاوت مدل HST با رنجروور اسپورت مدل ۲۰۱۶، چرخهای آلیاژی ۲۱ اینچی هستند که به رنگ خاکستری تیره درآمدهاند و در پشت آنها، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ خودنمایی میکند. سایر المانهای طراحی خارجی، شامل مواردی چون جلوپنجره، چراغهای مهشکن، چراغهای نور بالا و چراغهای عقب و دریچههای گلگیر جلو با رنگ مشکی براق هستند. رنجروور اسپورت HST مدل ۲۰۱۶ از عنوان “Range Rover” بر روی کاپوت و درب عقب استفاده میکند و همینطور، یک نشان منحصر به فرد HST بر روی دریچههای گلگیر جلو دارد. همچنین برای اینکه به سرنشینان یادآوری شود که درون یک مدل خاص از رنجروور اسپرت نشستهاند، کابین رنجروور اسپورت HST جدید دارای امکاناتی چون صندلیهای چرم «آکسفورد»، پدالهای طرح اسپرت و استفاده از چوب در طراحی داخلی درها و کنسول میانی است. علاوه بر این، طراحان داخلی در لندروور از نشانهای اضافی HST بر روی کفپوشها، داشبورد و پنل ابزارها استفاده کردهاند.۱۰ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
ab12
۱۵ فروردین ۱۳۹۴ممنون از اقای حسینی
دوستان جریان چیه که دو مدل دنده داخل این ماشین هست؟!
اخه قبلیاش تنها دنده گردشی داشت ولی تو این مدل دنده جویستیکی هم اضافه شده ؟!
دنده کمک هست ؟ مگه برقی خودش از کمک استفاده نمیکنه !!!؟
یا اصلا اون گردشیه چیزه دیگس ودوباره دندشو تصمیم گرفته جویستیکی کنه ؟!
محمد
۱۵ فروردین ۱۳۹۴دوست عزیزی که در مورد جوستیک کنار اهرم تعویض دنده پرسیدید اون جوستیک برای تعویض حالات رانندگی هستش. ارادتمند
Taghavi motors
۱۵ فروردین ۱۳۹۴چرا تو ایران از موتور دیزل استفاده نمی شه من موندم والا چی میشد مثلاً این دنای بظاهر ملی که موتور و پلتفورم 405داره روبا موتور دیزل عرضه می کردن
خب مطمئناً قیمتش می شد خدا تومن ولی بازدهی بالاتری نصبت به این موتور ها ی بنزینی داره مثلاً انواعBMWکه دارن با موتور های دیزل ارائه می شن
HAMID
۱۵ فروردین ۱۳۹۴هر چی از این ماشین بگم کم گفتم.
عالیه عالی………
سعید
۱۵ فروردین ۱۳۹۴چرا این ماشین اینقدر قشنگ و دلرباست؟!
احمدرضا
۱۵ فروردین ۱۳۹۴بددددک نیست
farzad
۱۵ فروردین ۱۳۹۴نمیدونم چرا ولی بد جور ازین ماشین خوشم میاد
امیر
۱۵ فروردین ۱۳۹۴به این میگن ماشین
milad
۱۵ فروردین ۱۳۹۴لوکس +زیبا+پرقدرت ولی گرون .ا.راستی بچه ها توی اهواز نمایشگاه اتومبیل یه رولزویس دیدم پلاک منطقه اروند میگفت یک میلیاردو پونصد به رنگ مشکی مدل 2015
ALiHidden
۱۲ خرداد ۱۳۹۴نمیدونم چرا با طراحی داخل رنج روور اصن حال نمیکنم:|