اگر فردی هستید که روز و شب از امنیت خود و خانوادهتان خواب ندارید، خب خبر خوش! واحد خودروهای ویژه عملیاتی (SVO) لندروور بهتازگی از نخستین خودروی زرهی خود پردهبرداری کرد: رنجروور سنتینل.
سنتینل را بر پایه رنجروور اتو بیوگرافی ساختهاند و این خودرو آنقدر سرسخت بوده که گواهی VR8 را بر سینهاش بچسبانند. میپرسید این گواهی به چه معناست؟ این یعنی رنجروور زره به تن ما قادر است تا در مقابل گلولههای سریع ضد زره ۷٫۶۲ میلیمتری هم قد علم کند. همچنین به بدنه این خودرو حفاظهایی متصل شده تا با انفجار پانزده کیلوگرمی تی ان تی هم خم به ابرو نیاورد و همچنین اگر نارنجک DM51 را رو یا زیر پیکرهاش بیندازند، مشکلی نخواهد بود. همه اینها بدون سلولهای زرهی سرنشینان که کاملاً سفارشی از «فولاد فوقالعاده قوی» ساخته شدهاند، ممکن نبود. پنجرههای استاندارد هم اسبابکشی کرده و جای خود را به شیشههای چندلایه زرهی دادهاند تا ضمن حفظ حریم خصوصی سرنشینان و ارائه نمایی واضح در مقابل چشمان آنها، در مقابل گلوله هم حرفی برای گفتن داشته باشد. SVO به تازهترین دستپختش سیستم کنترل پایداری نیز افزوده و طبق گفته آنها حداکثر باری که بر دوش سنتینل مینهید نباید از مرز ۶۵۰ کیلوگرم عبور کند. بیایید تا باهم گذری داشته باشیم بر تجهیزات افزوده شده به نگهبان: باتری کمکی، باک سوخت با قطعکن اضطراری و اگزوز ضد دستکاری. همه این مجموعه ارزشمند بر دو جفت آلیاژ ۲۰ اینچی استوار است، چرخهایی که توسط تایرهای پنچررو (Run Flat) مخصوص و سیستم ضد آتش یاری میشوند. همه این موارد شدیداً به وزن خودرو میافزایند، پس برای اینکه سیستم تعلیق زیر این بار کمر خم نکند، شرکت آنها را از نو طراحی کرده. اگر احیاناً هنگام عبور و مرور با سنتینل به ردوبدل کردن اسناد نیاز پیدا کردید، پنجرهای ۱۰۰ میلیمتری برای راننده تعبیه کردهاند. اگر هیچ طوری با بحث امنیت شخصیتان شوخی ندارید، علاوه بر سیستمهای حفاظتی پیشفرض میتوان سیستم اطفا حریق زیرسطحی و زیر کاپوتی، سیستم اعلام خطر تنظیمپذیر، چراغهای اضطراری و بلندگوهای خارجی (برای رسیدگی به مردم خارج از خودرو) را نیز سفارش داد. سازندگان برای قلب تپنده این خودرو انگشت روی موتور توربوشارژ شده ۳ لیتری V6 گذاشتند. این موتور، ۳۳۵ اسب نیرو را از طریق جعبهدنده ۸ سرعتِ اتوماتیک ZF به چرخها منتقل میکند. گفتیم که سنتینل سنگینوزن است، به همین خاطر نیز ترمزهای ۳۸۰ و ۳۶۵ میلیمتری به ترتیب در جلو و عقب خودرو جا خوش کردهاند تا در متوقف کردن این غول کم نیاورند. فرض میکنیم که شمای خریدار خدایناکرده با زرهپوش تصادف کردید و قادر به باز کردن درهای اصلی سنتینل نباشید، خوشبختانه فکر اینجا را هم کردهاند و پشت صندلیهای پشتی دربی اضطراری تعبیه شده تا شما و راننده به سلامت از آن خارج شوند.۱۸ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
محسن
۱۸ شهریور ۱۳۹۴خوراکه دیکتاتوراست! و البته سردسته های کارتل های مواد مخدر و قاچاق انسان!
آرمااااان
۱۸ شهریور ۱۳۹۴به درد سیاست مدارای کله گنده و پاپ میخوره
asa
۱۹ شهریور ۱۳۹۴بدرد رییس سایپا و ایران خودرو میخوره که مردم از دست کارهاشون به خونشون تشنه اند.||
بنتلی
۱۸ شهریور ۱۳۹۴فوق العادس،عالیه،عجب چیز خفنی شده،هیچ چیز جلودارش نیس چون ی زرهی ب تمام معنا با قابلیت آفرود زیاده،قیمتش هم ک خیییلی خوبه،دوس دارم ی تیزر از تست قابلیتاش درس کنن
مهدی
۱۸ شهریور ۱۳۹۴جزو سه اس یو وی برتر دنیا یا نهتر بگیم شاسی بلند مورد علاقه ورزشکارا و بازیکران پولدار
HELL CAT
۱۸ شهریور ۱۳۹۴تنها ماشینی که بهش زره میاد یکی لندروور یکی کادیلاک اصلا فرم بدنه جوریه انگار برای سازمان جاسوسیه و این جور چیزاست بقیه ماشین ها در مقابلشون سوسولن
رنگم فقط مشکی
احمد باقری
۱۸ شهریور ۱۳۹۴ماشین معرکه ای شده.
امید
۱۸ شهریور ۱۳۹۴خدایی خیلی قشنگه !!!!
شاسی بلند به معنای واقعی !!!!
SALMAN
۱۸ شهریور ۱۳۹۴سلام دوستان ببخشید من اولین بارممه ماشین صفر میخرم میخاستم بدونم چجوری باید اب بندیش کرد ؟ اصلا نیاز داره ؟ تا کی ؟ (ماشین ائودی ) ممنون مییشم کمکم کنید
نوید جهرمی
۱۹ شهریور ۱۳۹۴خودروهای امروزی با نحوه تولیدی ک دارن مثل گذشته دیگه نیاز ب آب بندی ندارن.
اما از تعمیرکارا ک پرسیدم کلی این میگن ک بهتره تا تعویض روغن اول فشار زیادی ب موتور نیاد و رو دور بالا نمونه. ایضاً دائماً هم با سرعت یکنواخت رونده نشه. یعنی ماشین رو تو سرعت های ممختلف برونی و فشار هم بهش میاری کوتاه مدت باشه. تعویض اول هم با تعویض فیلتر روغن باشه.
اگ هم آئودی گرفتی ک توربو هس فقط مراقبت های لازم برای توربو وگرنه از بقیه مسایل خیالت راحت باشه.
SALMAN
۲۲ شهریور ۱۳۹۴مرررسییی واقعاً
امير علي
۱۸ شهریور ۱۳۹۴ماشین معرکه ای ولی موتورش یکم ضعیف بود کاش یه v8 میزاشتن روش ولی همین جوریشم حرف نداره خدا کنه محصولات پورش رو هم زرهی کنن پانامرا و کاین رو البته به صورت سفارشی
Erfan
۱۸ شهریور ۱۳۹۴توی تمامی لندرور ها مدل دیسکاوری 2015 رو خیلی خیلی دوست دارم. بعدشم این رنج رور رو
سارا
۱۸ شهریور ۱۳۹۴مخصوص جاده های ایران :D
پشت فرمون فقط به هم شلیک نمیکنیم :D
Mehdi TuRbO
۱۸ شهریور ۱۳۹۴دقیقن
نوید جهرمی
۱۹ شهریور ۱۳۹۴نیسان گاوی هم خوبه البته برای شهر نه جاده.
هم محکمه هم خرجی نداره
great britain
۱۸ شهریور ۱۳۹۴این یعنی مهندسی برتر بریتانیایی. عاشق ماشینهای لندروور-رنج روورم عاشق!!!!
نوید جهرمی
۱۹ شهریور ۱۳۹۴ساخته شده بدرد شاهزاده های …….. کشورهای عربی میخوره