رنجروور اووک خودرویی حدود ۶ ساله بوده اما هنوز هم یکی از پرفروشترین شاسی بلندهای لوکس کامپکت محسوب میشود. با فروش بیش از ۱۱۰ هزار دستگاهی در سراسر جهان، سال ۲۰۱۶ یکی از بهترین سالها برای تاریخ این خودرو بوده و امسال نیز این خودرو عملکرد کاملاً قدرتمندی داشته است. در کل بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه از این خودرو تاکنون مونتاژ شده است.
بیشک بخشی از موفقیت اووک به خاطر تبلیغات هدفمند و هوشمندانه این خودروساز بریتانیایی بوده است. اووک کامپکت هماکنون آماده ورود به مدل سال جدید خود بوده و لندروور ویدئوی جدیدی را تدارک دیده است.
در کانال یوتیوب این شرکت بیش از ۳.۵ میلیون بازدید ثبت شده است. این ویدئوی تجاری روبرو شدن اووک با سرعتگیر بسیار بزرگی را نشان میدهد که در حقیقت “غول همه دستاندازها” محسوب میشود. این رمپ فلزی بزرگ که توسط برنامه ریزان شهری نصب شده بیشک مانعی بزرگ برای اکثر خودروها محسوب میشود.
طبیعتاً رنجروور اووک معدود خودرویی است که میتواند از این سد عبور کند و ثابت کند که چیزی بیشتر از یک شاسیبلند لوکس است. لندروور به سادگی میگوید اووک “در طبیعت متولد شده” اما برای استفاده در شهر تطبیق یافته است.
اووک بهصورت استاندارد از سیستم پاسخ سطح لندروور استفاده میکند که پاسخ پدال گاز، توزیع قدرت و تنظیمات سیستم تعلیق را بنا به شرایط تنظیم کرده تا حداکثر کشش ایجاد گردد. از دیگر تجهیزات این خودرو میتوان به کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل پایداری لغزش، کنترل کشش و کنترل فرود از تپه سفارشی اشاره کرد. همچنین با پرداخت مبلغ بیشتر میتوان سیستم چهار چرخ محرک را انتخاب نمود.
در سال ۲۰۱۴ فیس لیفتی روی اووک اعمال شد و سیستم چهار چرخ محرک آن بهبود یافت و جایگزین سیستم نسل قبل IV هالدکس شد. طراحی جدید این سیستم فعال بوده و بسته به کشش قدرت را به هر دو اکسل میفرستد.
بهای رنجروور اووک در آمریکا از ۴۱۸۰۰ دلار آغاز میشود.
[دانلود ویدئو]
امیر
۷ دی ۱۳۹۶موتوره وقتی رسید به سرعت گیر دور زد از پیاده رو نرفت???? چقدرررر خارجی بود. واسه همینه به هیچ جا نمیرسن??
سامان اذری
۷ دی ۱۳۹۶این سرعتگیر رو یه جیپ صحرا یا پاترول هم میتونه رد بشه
Elemento
۷ دی ۱۳۹۶.
احیانا اطلاع داری اووک هم کلاس نیسان جوک ، BMW X1 و رنو کپچره و این آفرود فوقالعاده رو داره؟
کدوم آدم عاقلی اووک رو با پاترول مقایسه میکنه؟!
سامان اذری
۷ دی ۱۳۹۶نه اصلا
اووک رو تا حالا از نزدیکم ندیدم
کوروش
۷ دی ۱۳۹۶????
شاهین
۹ دی ۱۳۹۶بابا چرا لقمه رو میپیچونید یکی از محصولا ایرانخودرو مثل پارس که ارتفاع کوه های آلپ رو داره مثل همین رنجروور میتونه کجکی این سرعتگیر رو رد کنه! حالا آفرودش بماند
محسن
۷ دی ۱۳۹۶باید تو کوچه های تهران از این سرعت گیرها بزارن حتی تو اتوبان ها هم میشه گذاشت تا آروم تر برونن
charger
۷ دی ۱۳۹۶البته تو ایران بدتر از این دست انداز وجود داره که مردم با پراید هم ازش رد میشن
Elemento
۷ دی ۱۳۹۶ارزش کار لندروور که شاسی بلند های لوکسش این قدرت آفرود رو دارن خیلی بالاست.
وگرنه جیپ صحرا و پاترول و پاژن هم از پس این سرعت گیر بر میان.
سامان اذری
۷ دی ۱۳۹۶اهان یعنی لکسس lx570 و اینفینیتی qx80 و شورلت تاهو لینکن نویگیتور کادیلاک اسکالید و فورد اکسپدیشن بنز جی ال و…. که از رنجروور هم لوکستر هستند نمیتونن از این سرعت گیر رد بشن و فقط رنج روور میتونه ؟؟؟؟؟؟
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۷ دی ۱۳۹۶الان بر چ اساسی گفتی اون خودروها از رنجرور لوکس ترن؟!!!!
شورلت تاهو و فورد اکسپدیشن لوکس حساب میشن؟!
Elemento
۷ دی ۱۳۹۶.
سامان
بامزه ترین قسمت کامنتت اینه که آفرود کراس اوور ساب کامپکت رو با SUV فول سایز مقایسه میکنی !
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۷ دی ۱۳۹۶سامان جان اگه میتونستن رد میشدن.?
کاری رو که بقیه شاسی بلندا انجام میدن صرفا تقلیدی از محصولات لندروور- رنج روور هستش.? ((البته منظورم جی کلاس و جیپ نیست))
datsun
۷ دی ۱۳۹۶پناه بر خدا ینی میخوای بگی اووک از یک پاترول نسل شش آفرود بهتری داره
داداش این یه کراس اوور پاترول یه شاسی بلند واقعی هشت سیلندر چهارصد اسبی که۵۶۰ نیوتن متر گشتاور داره
پاترول ۱۹۵۱ تولید شد کمپانی لندروور هم تو همون سالها شروع به کار کرد دوسال زود تر
جی کلاس هم که وقتی پاترول تولید میشد تا سی سال بعدش جی کلاسی وجود نداشت که اصلا نیسان بخواد ازش تقلید کنه
لطفا اگه جوابی داری جواب بده و رو هوا کامنت نزار
#ali.m#
۷ دی ۱۳۹۶این دوستمون بعضی وقتا یه چیزای عجیبی میگه.
مثلا مکلارن رو به عنوان یه پیشرانه ساز قوی میشناسه .
که بالاترین مهندسی دنیا. رو داره .
اگه میتونستن رد میشدن.؟؟??
دانیال جان این یک فیلم تبلیغاتیه نه یک رقابت بزرگ .
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۷ دی ۱۳۹۶من حرفی نزدم کلی گفتم.
لندروور رنج روور کارش شاسی بلند سازیه در حالی که نیسان یکی از کارهاش اینه.
معلومه که لندروور از نیسان و بقیه ی هموطنهاش بهتری شاسی بلند میسازه.
الان رقیب SV Autobiography از ژاپن رو میگید؟؟
رقیب Range Rover Sport SVR از ژاپن؟؟
کدوم شاسی بلندسازه ژاپنی تونسته بیش از 80 جایزه که البته بیشترش خودروی لوکس سال هستش رو ببره؟؟((نسل چهارم رنج روور))
آیا از ژاپن شاسی بلند سازی وجود داره که بیشتر از لندروور رنج روور در ارتش و همچنین در مناطق سخت خدمت کرده باشه؟؟
………
جالبه که برای توسعه رنج روور از طریق تست مجازی شبیه ساز کامپیوتر 750.000 مایل از آزمایشات رو ذخیره کرده که برآورد شده معادل فاصله ی ماه از زمینه!!!!!!!!!
البته نوآوری های این کمپانی خیلی زیاده خواستید بازم میگم.☺️
البته سوء تفاهم نشه که من با ژاپنی ها مشکل دارما.
…………….
علی جان اگه لینک این حرفای من رو بزارید ممنون میشم.😊
مک لارن یک طراح و توسعه دهنده قوی موتوریه نه سازنده.
میدونم تبلیغاتیه منظورم چیزه دیگه ای بود.
#ali.m#
۷ دی ۱۳۹۶“آیا از ژاپن شاسی بلند سازی وجود داره که بیشتر از لندروور رنج روور در ارتش و همچنین در مناطق سخت خدمت کرده باشه؟؟”
?من دیگه حرفی ندارم?
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۷ دی ۱۳۹۶علی جان چرا؟نه واقعا چرا یک چیزه کوچیکو اینقدر بزرگ میکنید؟؟!!
یعنی من نمیدونم مثلا در ژاپن شاسی بلند ساز مثل لندروور وجود نداره؟؟
من منظورم خودروسازهای ژاپنی هستش که شاسی بلندسازی بخشی از محصولاتشون هست.
اگه گریه تون واقعا همین اشتباه منو میرسونه!!
#ali.m#
۸ دی ۱۳۹۶دانیال جان امیدوارم که ناراحت نشده باشی از این اموجی هایی ک گذاشتم .
(البته اینا خنده هستن نه گریه)
فکر میکنم بدونم این تفکر منفی شما نسبت به ژاپنی ها از کجا شروع شده و فکر کنم شروعش هم با من بود یعنی یه جورایی مقصرم.(البته فقط حدس میزنم)
اما اینو مطمئن باش که ژاپنیا ها از هر ماشین دیگه ای بیشتر مورد استفاده ارتش ها وسازمان های بزرگ بودن .
درست مثل بنز که بیشتر از همه ماشینا مورد استفاده سیاست مدارا بوده.
ولی اینم مطمئن باش که ماشینای اینگلیسی جز اون دسته از ماشینا هستن که هیچ کس اینجا باهاشون دشمنی نداره .
و همه دوستشون دارن و ارزش ماشیناشونو میدونن .
هیچ کس منکر بزرگی بریتانیایی. ها نیست .
بیا از الان الکی بحث نکنیم .
مخلص✋
علی
۷ دی ۱۳۹۶این سرعت گیره تو عکس بالا بیشتر ی ماکته تا سرعت گیر واقعیه . در ضمن خیلی ماشینها هم با همین دقت و سرعت و زاویه میتونن ازش رد بشن . رنجروور ایپوک اگه راست میگه بیاد ایران و روزی ۱۰۰۰ بار مثل ماشینهای ما از رو سرعت گیرهای وقت و بی وقت کوچه خیابونای تهرون رد بشه ببینیم چیزی به غیر از جا سیگاریش که پشتش آرم (((made in india))) حک شده باقی میمونه یا نه؟!!
thank u india
ایلیا
۷ دی ۱۳۹۶چقدر ساده و زیباست این ماشین
طراحی های رنجروور بی نظیره
CNA
۷ دی ۱۳۹۶این ماشین مدل ۲۰۱۴ قیمتش حداکثر ۲۵ هزار دلاره
بعد ما تو ایران با قیمت یک میلیارد و چهارصد میلیون تومن میفروشیم
چقدر منصفن✋️
آریا
۷ دی ۱۳۹۶موضوع اینه که تو خیابونا از سرعت گیرا وجود نداره و بیشتر از90 درصد کسایی که شاسی بلند میخرن (suv یا cuv) فقط به خاطر ظاهرشه.
#ali.m#
۷ دی ۱۳۹۶حرکت نمادین جالبی بود
good mood
۸ دی ۱۳۹۶بیندیم خیلی خوب بود یاشا
معین
۸ دی ۱۳۹۶اروپایی ها به اینجور سرعت گیرا عادت ندارن
اگه ایران ازمایشش میکردن. همه رد میشدن. چه سمند چه پژو چه پراید