نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ : شرکت لندرور به تازگی یکی از مدل های دیفندر خود را تبدیل به خودرویی تحقیقاتی کرده است . لندرور در این پروژه تصمیم دارد خودروی افسانه ای خود را با حفظ تمام توانایی ها به خودرویی سبز و با آلایندگی نزدیک به صفر تبدیل کند . به همین دلیل آن ها در اقدامی ابتکاری دست به دامن یک مجموعه ی پیشرانه ی جدید متشکل از یک موتور الکتریکی ۷۰ کیلوواتی و باتری های یون – لیتیومی شده اند.
پیش از این زیر کاپوت این آفرود افسانه ای یک موتور دیزلی جای داشت اما حالا یک موتور ۷۰ کیلوواتی در ترکیب با یک باتری یون لیتیومی ۳۰۰ ولتی به وزن ۴۱۰ کیلوگرم قرار دارد که شما را قادر به پیمودن مسیری به طول ۸۰ کیلومتر می کند . شارژ این مجموعه به طور معمولی اگر با سرعت پایین حرکت کنید تا ۸ ساعت دوام دارد اما بعد از آن باید فکری به حال شارژ پیشرانه ی الکتریکی بکنید . برای شارژ اگر از شارژر سریع ۷ کیلوواتی استفاده شود ۴ ساعت و اگر از شارژر قابل حمل ۳ کیلواتی استفاده شود ۱۰ ساعت لازم است تا پیشرانه به صورت کامل شارژ شود . چرخه ی بازیافت انرژی سیستم ترمز بگونه ای طراحی شده که می تواند ۳۰ کیلو وات برق تولید و آن را به پیشرانه ی الکتریکی تزریق کند . همچنین تا ۸۰ درصد انرژی جنبشی را بسته به شرایط می توان بازیافت کرد .
در این آفرود الکتریکی جعبه دنده ی تک سرعته با نسبت ۲.۷:۱ در ترکیب با سیستم چهارچرخ متحرک دیفندرهای فعلی و قفل دیفرانسیل نیروی موتور را به چرخ ها منتقل می کند . دلیل استفاده از یک چنین مجموعه ای این است که موتور الکتریکی از همان لحظه ی شروع گشتاور حداکثر را به چرخ ها منتقل می کند . پس از این تغییرات بسته به کلاس ، وزن دیفندر در بازه ای بین ۲۰۵۵ تا ۲۱۶۲ قرار گرفته است که این یعنی افزایش متوسط وزن به میزان ۱۰۰ کیلوگرم نسبت به مدل های فعلی . تمام اجزای انتقال قدرت سیستم الکتریکی مانند باتری ، اینورتر و موتور هواخنک هستند که در مقایسه با خنک کاری توسط مایعات ، صرفه جویی در وزن و همچنین پیچیدگی کمتر و افزایش نیرومندی را در بر داشته است .
مهندسان پس از تکمیل پروژه برای اینکه نشان دهند چیزی از قابلیت های آفرود این خودرو کم نشده به شرایط محیطی و جاده های کوهستانی رفتند . از آزمایش های که برای دیفندر برقی در نظر گرفته شد می توان به کشیدن یک قطار جاده ای با وزن ۱۲ تن در جاده ای با شیب ۱۳ درجه و همچنین حرکت در گودال آبی به عمق ۸۰۰ میلی متر اشاره کرد . هنوز برنامه ای برای تولید دیفندر برقی به صورت گسترده وجود ندارد .
حسین007
۱۸ اسفند ۱۳۹۱من جیپ رو به لندرور ترجیح می دم (هرچند که پراید هم ندارم!)
رضا
۱۸ اسفند ۱۳۹۱چرا ظاهرش قدیمیه؟
Challenger
۱۸ اسفند ۱۳۹۱اینکه یه قطار جاده ای رو با وزن 12 تن تو شیب 13 درجه ای میکشه اونم با یک موتور برقی واقعا آفرین میخواد شرط میبندم مهندسای ایران خودرو و سایپا فکر میکنن چون برقیه پس با باتری قلمی کار میکنه!
سینا
۱۹ اسفند ۱۳۹۱لندرور ظاهر اصیل قدیمیش رو حفظ کرده چون کاربردی بودن توانایی فنی و قدرتیش در اولویت هستش برای خریداران نه ظاهر لوکس
هدف استفاده در شرایط سخت هست نه یه خودروی لوکس شهری یا جاده ای
AMIN
۱۹ اسفند ۱۳۹۱این اتاق دیگه خییییییلی قدیمی و ساده شده… فهمیدیم که لندرور با اصالته… احتمالا قطار رو رو حالت 4L حرکت داده
حامد
۲۴ فروردین ۱۳۹۹ای کاش مرتب خودرو یه 5در اینجوری تولید کنه همون بنزینی هم راضی هستیم
پاژن با اون فرمون پراید 20تومن هم ارزش نداره
ولی اگه اتاقش بروز کنه تا400میلیون هم میخریمش
محم
۲۴ آبان ۱۳۹۳باید آفرین گفت به طراحاش که با موتور برقی …………. (حتما شاگردای طراحاو مهندسین ایران خودرو و سایپا بودن=))