چندی پیش لندروور خودروی به یادماندنی دفندر مدل ۲۰۱۳ خود را رونمایی کرد. این خودرو نسبت به مدل های پیشینش در سطح بالاتری قرار گرفته است که از جمله می توان به اضافه کردن دو رنگ سیاه Barolo و قرمز Havana و همچنین قدرت بیشتر اشاره کرد.
طراحی مجدد صندلی ها، به روز شدن لوازم داخل خودرو و وجود چهار رنگ متفاوت برای سقف نشان می دهد که این کمپانی بریتانیایی به سلیقه مشتریان خود اهمیت می دهد و به آن ها احترام می گذارد. البته باید گفت که اساسی ترین تغیرات این خودرو در سال گذاشته روی داد که شامل موارد زیر است:
- وجود پیشرانه دیزلی ۲.۲ لیتری EU5
- دیسک های خنک شوندهٔ ترمز.
- ارتقا سه گزینه محدود کننده سرعت برای صرفهجویی در مصرف سوخت.
می رسیم به پیشرانه دفندر ۲۰۱۳؛ همان طور که گفته شد این خودرو دارای موتور EU5 با حجم ۲.۲ لیتر است. این موتور دیزلی قادر به تولید ۱۲۰ اسب بخار است که این مقدار قدرت در دور موتور ۳۵۰۰ بدست می آید و گشتاوری برابر با ۳۶۰ نیوتن بر متر در دور موتور ۲۰۰۰ به وجود میآید. این پیشرانه می تواند ظرف ۱۴.۷ ثانیه خودرو را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند و آن را حداکثر به مرز ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت برساند. گیربکس آن هم از نوع شش سرعته GFT MT 82 است. انتشار گاز CO2 هم در مدل ۹۰، ۲۶۶ گرم در هر کیلومتر و در مدل های ۱۱۰ و ۱۳۰ در حدود ۲۹۵ گرم در هر کیلومتر می باشد.
سرسخت ترین رقیب این خودرو مرسدس بنز G کلاس است، زیر کاپوت این خودرو دو نوع موتور میتواند جای بگیرد، موتور v6 با حجم ۳ لیتر دیزلی و یا v8 5.5 لیتری بنزین سوز.
مدیر تجارت جهانی لندروور در روز رونمایی دفندر جدید گفت: جذابیت این خودرو زمانی افزایش مییابد که به خریداران فرصت داده میشود تا لذت رانندگی خود را بالا ببرند و خودروی خود را با رنگهای در نظر گرفته برای سقف، بیشتر با سلیقه خود سازگار کنند، این خودرو همیشه در ذهن ها خاطرات خوبی ایجاد کرده است و من این قول را به شما میدهم که جادهای نیست که دیفندر نتواند با موتور ۲.۲ لیتری دیزل قدرتمندش آن بپیماید. رنگ های متضاد سقف این خودرو شامل سیاه Santorini، نقره ای Indus، خاکستری Orkney و قرمز Firenze می باشد.
برای این ماشین قیمتی در حدود ۲۲,۳۵۰ پوند در نظر گرفتهشده است. از دیگر امکانات و بستههای دیفندر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. بسته مناسب آب و هوای سرد: صندلی های جلو با گرمکن و شیشهٔ جلو به همراه گرم کن.
2. بسته convenience: شیشه های برقی ردیف جلو و قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل.
3. بسته comfort: سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی radio/mp3/cd با قابلیت اتصال AUX.(بلوتوث و ساب ووفر سفارشی).
4. بسته off road: سیستم کنترل کشش ETC، سیستم ترمز ضد قفل ABS، چرخ های فلزی ۱۶ اینچی آلیاژِی به همراه تایر های بدون تیوب MT/R و قلاب بکسل.
5. بسته ست چرم صندلیها و فرمان.
همچنین بسته های EXTERIOR، Roof Appointment و Style که بیشتر برای تزیینات هستند هم استفاده شده است. قرار است نسل بعدی دفندر در سال ۲۰۱۵ رونمایی شود و باید دید که آیا با محصولی انقلابی و متفاوت مواجه می شویم یا همچنان طرح کلاسیک این خودرو حفظ خواهد شد.
مترجم: سید علیرضا سیادتی
reza
۱۶ شهریور ۱۳۹۱بد جور عاشقش شدم!
moeteza
۱۶ شهریور ۱۳۹۱بعد ما مییایم پاژن تولید می کنیم!
Yashar
۱۶ شهریور ۱۳۹۱پاژن فقط با بدنه لندرور تولید میشه موتور و گیربکسش مال هیوانداست البته از موتورهای داغون قدیمیش!
Matin
۱۶ شهریور ۱۳۹۱همونجر که بوگاتی ویرون تو جادها یکه تازی میکنه این جیپ هم در صحرا ها و جنگلها یکه تازی میکنه !
سایه
۱۶ شهریور ۱۳۹۱اگه مصرفش رو هم می گفت خیلی عالی میشد
alireza siadati
۱۶ شهریور ۱۳۹۱مصرفش هنوز در هیچ منبعی ذکر نشده است ولی بعید نیست که مصرفش زیاد باشد.
ابی
۱۶ شهریور ۱۳۹۱ماشین صحرا و جنگل
فقط وفقط جیپ
داریوش
۱۶ شهریور ۱۳۹۱احسنت اخوی موافقم.قیافه دیفندر اصلا جالب نیست.
ناصر
۱۶ شهریور ۱۳۹۱به شدت موافقم……… این دیفندر هر چی هم بهش برن آدمو یاد همون سری اولش که قبل از انقلاب اومد میندازه که الانم تک و توک توی خیابونا هست …..خداییش یه نگاه دوباره بندازید عین همین دیفندر های توی کشورمونه که مال 30 سال پیشه فقط پیشرانه و امکاناتش رو تغییر دادن
alireza
۱۶ شهریور ۱۳۹۱دود از کنده بلند میشه
parham 15
۱۶ شهریور ۱۳۹۱واقعا یک مدافع پیر .قیافه نداره ولی بجاش هر جااراده کنی رد میشه ومشکل خاصی نداره .
پوریا سلمانیان
۱۶ شهریور ۱۳۹۱هر ماشینی را بحر کاری ساخته اند
داریوش
۱۶ شهریور ۱۳۹۱آدمو یاد فیروز آباد فارس میندازه، اگه ترکای فیروز آباد بدونن نسل جدید دفندر اومده خیلی خوشحال میشن!!!
مسعود
۲۰ شهریور ۱۳۹۱واقعا خودروی دوست داشتنی ای هست این دیفندر عاشقشم………
alish
۲۲ شهریور ۱۳۹۱همه ساکت ساکت!!!اروم!!!نگاه کنید این پاژن اصلیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
higuain
۲۷ شهریور ۱۳۹۱من با دیفندر زندگی مردم. واقعا ماشین خوبی هستش. دوام لندرور از جیپ خیلی بیشتر هستش. مخصوصا تو شمال و مناطق کوهستانی برفگیر. هنوز هم مدلهای انگلیسیش داره کار می کنه. کاش مدیرای ما میتونستند به جای کاپرا و فوتون بی کیفیت، دیفندر و فریلندر و … مونتاژ میکردند!
higuain
۲۷ شهریور ۱۳۹۱باز هم دم شرکت مرتب گرم که داره به زور تو این صنعت خودروسازی متمایل به چین، مقاومت می کنه! البته بعید نیست بزودی پاژن با موتور چینی ببینیم!
دانیال
۱۳ آذر ۱۳۹۱ای کاش این عروس خیابان های انگلیس به ایران می اومد البته نه با قیمت میلیاردی.
البته از حق نگذریم پاژن بهترین ماشیت تولید داخله من که ازش راضیم.
سعید
۲۹ آذر ۱۳۹۱عشقم فقط پاژن باید ماشین باز باشی وعاشق طبیعت پاژن ساخت ایران بهتر از هر ماشین داخلی و خارجی
محمد
۵ اسفند ۱۳۹۱یکیشو میخرم
عادل
۲۷ مرداد ۱۳۹۹یه دستگاه دیفندر ۲۰۱۴ دیدم رنگ مشکی میگه قیمت ۹۳۰ تومن تو دبی بخرم
بهنام
۱۱ تیر ۱۳۹۲واقعاً ماشینه جذابیه. با حفظ اصالت ، تواناییشو برده بالاتر. یه سری به سایت delfan off-road بزنین و ببینین با همین لندروورا یا پاژن GLV چه حالی می کنن.
e.scamp
۲۱ شهریور ۱۳۹۲من که هنوزم مدل 27؛سال پیش رو دارم تو خیابونا میبینم سرحالن سرحال این چی میشه!! تا خود قیامت کار میکنه
REZA . JUST TOYOTA
۹ آبان ۱۳۹۳شکست ناپذیر هست