بعد از گذشت ۶۸ سال از تولید مدل اولیه، سال ۲۰۱۵ میلادی آخرین سالی است که لندروور دیفندر در انگلستان تولید میشود. کمپانی لندروور هم این فرصت را مغتنم شمرده و سه مدل با تولید محدود از این اتومبیل آفرود را بهعنوان حسن ختام معرفی کرده است. نسخههای تولید محدود فوق که با نامهای Autobiography ، Heritage و adventure شناخته میشوند آخرین مدلهای تولیدی لندروور دیفندر خواهند بود و تنها در بازار انگلستان در بهار پیش رو عرضه خواهند شد.
نسخه اتوبیوگرافی لندروور دیفندر با تمرکز بیشتر روی لوکس بودن، راحتی و آرامش ساخته شده است. روکش تمامی صندلیها از جنس چرم انتخاب شده است. برخی از کنترلرها هم از جنس آلومینیومی کار شدهاند. تمامی سه نسخه تولید محدود لندروور دیفندر از یک موتور ۲.۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی استفاده خواهند برد. قدرت و گشتاور تریم اتوبیوگرافی دیفندر، مورد بازنگری قرار گرفته است به نحوی که قدرت از ۱۲۰ اسب بخار در حالت معمولی به ۱۴۰ اسب بخار رسیده است. این نسخه از رنگبندی دوگانه بهره خواهد برد و فقط بر روی اتاق دیفندر ۹۰ ساخته خواهد شد. قیمت این سری ۶۱,۸۴۵ یورو (۹۳,۵۳۶ دلار) بوده و تنها در تعداد ۸۰ دستگاه ساخته خواهد شد. مدل تولید محدود هریتج هم برای آن دسته از افرادی ساخته شده است که رانندگی با دیفندر برایشان حسی نوستالژیک رقم میزند. به همین دلیل لندروور سعی کرده تا در این سری از شاخصههای ظاهری مدلهای اولیه دیفندر استفاده کند. استفاده از رنگبندی سریهای اولیه دیفندر یعنی “سبز افسانه ای” و سقف “سفید آلاسکا” و هم چنین جلوپنجره مشابه نمونههای کلاسیک، بر این گفته صحه میگذارند. این نسخه سفارشی از رینگ چرخهای heavy-duty که از جنس استیل هستند استفاده میکند. این نسخه برای حفظ حال و هوای مدلهای اولیه تغییرات بسیار کمی در داخل کابین داشته است. نسخه Heritage بر روی اتاقهای دیفندر ۹۰ و ۱۱۰ استیشن واگن و در تعداد ۴۰۰ دستگاه ساخته خواهند شد. قیمت این نسخه از ۲۷,۸۰۰ یورو (۴۲,۰۴۵ دلار) شروع میشود. سری ادونچر در میان نسخههای ویژه، تواناترین است. شاسی این نسخه برای عملکرد بهتر در رانندگی خارج جاده ای، تقویت شده است. تایرها هم از انواع مخصوص رانندگی آفرود و از مارک گودیر هستند. این نسخه همچنین بهصورت استاندارد از باربندهای سقفی ویژه لندروور بهره میبرد. خبر خوش برای کسانی که رؤیای رانندگی آفرود را در هنگام شب دارند این است که نسخه adventure به لامپهای ویژه و پرنور LED و همچنین پکیج روشنایی، مجهز شده است. نسخه adventure در بعضی ویژگیها با نوع Autobiography وجه اشتراک دارد برای مثال روکش صندلیهای این نسخه مشابه نسخه لوکس گرای Autobiography است. نسخه adventure بر روی اتاقهای دیفندر ۹۰ استیشن واگن و دیفندر ۱۱۰ استیشن واگن و به تعداد تنها ۶۰۰ دستگاه، ساخته خواهد شد. قیمت این خودرو هم ۴۳,۴۹۵ یورو (۶۵,۷۸۳ دلار) خواهد بود.۲۹ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
E 36
۲۲ دی ۱۳۹۳93000 دلار نمیرزه
خیلی از SUV های روز دنیارو میشه خرید با این پول
4MATIC
۲۲ دی ۱۳۹۳دقیقا بااین پول می شه یه دونه بنزGCLASSمدل 2010تا2014 کرد هم بنزه وهم قشنگ تر وهم اپشن های بیشتری داره
MAFIA
۲۲ دی ۱۳۹۳ای کاش حداقل این تو ایران نمایندگی داشت.
200 درصد می خریدمش نه 100 درصد
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳قیمتو دیدی برادر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیاد تو ایران 1 به بالا میشه
MAFIA
۲۲ دی ۱۳۹۳نوید از کی 60 هزار تا میشه 1 میلیارد!!!
منطقه آزادشو بخرم 180 تومن و پلاک شدش 350 تومن فوقش.1 میلیارد چیه؟
الکی جو میدی ها
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳اولا من بالایی رو گفتم
دوما به نظر شما لند کروز چند هزار دلاره و اینجا چند شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به همین راحتی نیست
حجمشم که بیشتر از 2500 هست
محمد ، فقط ژاپن
۲۲ دی ۱۳۹۳آقا دیشب دلم تنگ شده بود رفتم سایت باما یه نگاهی به تویوتا ها بندازم ، لندکروز 2013 صفر کیلومتر زده بود 600 میلیون ، شهریور که من بودم باور کن 325 میلیون بود ، یعنی تو کمتر از 5 ماه قیمت لندکروز 2 برابر شده؟؟؟ مگه میشه؟؟؟ 80 هزار دلار هشت سیلندرشه 6 سیلندرش 65 هزار تا دیگه تهش چجوری 600 میلیون
نوید
۲۳ دی ۱۳۹۳ایول محمد جون
خوشم میاد همیشه تو کار لند کروزی
راستی میخواستی بخری خریدی؟
ALIUnited
۲۲ دی ۱۳۹۳تنها اطلاعاتی که دارم اینه که محکم ترین(بادوام ترین) گیربوکس دنیا رو داره
علی
۲۲ دی ۱۳۹۳سلام علی جان گیربوکس نه گیربکس.
ALIUnited
۲۲ دی ۱۳۹۳خوب مهم نیته حالا با یدونه “و” که زیاد تغییری نمی کنه
بازم ممنون.
علی
۲۲ دی ۱۳۹۳خواهش میکنم قصدجسارت نداشتم داش اگه بی ادبی شدببخش.
sina zx
۲۲ دی ۱۳۹۳به نظر من دنیایی رو که لندروور دیفندر داره،هیچ ماشین دیگه ای نداره.
این ماشین عشقه،عشـــــــق
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳اینجاست که شاعر میگه
با تو هوس عاشقی کردم
farzam
۲۳ دی ۱۳۹۳به قرآن امروز یدونه دیدم. این همسایه بقلیمون مایه داره یه بار با سری ۷ میاد یه بار با ۶۵۰ امروز با دیفندر تیون شده برا آفرود اومد دید جا پارک نیست از جدول ۲۰ سانتی عین آبخوردن رفت بالا پارک کرد. لامصب ابهت داره ها. قشنگ فرق بین پاژن و دیفندرو فهمیدم
rasoul
۲۲ دی ۱۳۹۳کاش از نمای داخلیش هم عکس می گذاشتید ببینیم تغییری کرده یانه؟
در ضمن من تو این فکر بودم اگه بشه آدم لوازم جدیدش رو گیر بیاره و باهاشون یه مدل قدیمی رو باز آفرینی کنه
چی میشه
البته من تا حالا یه suv بازسازی نکردم ولی روی فورد مرکوری،موستانگ،کامارو ،ترنسام،کاپریس ،بی ام و 318 ،بنز sl550کوپه و البته پیکان56 کار کردم و صد البته لذت بردم
YaShar
۲۲ دی ۱۳۹۳با این قیمت اصلا جای تعجبی نیست که سال 2015 آخرین سال تولیدش باشه !!
یه پسر
۲۲ دی ۱۳۹۳من تجربه کوتاه جیپ آریا و لندروور های قدیمی رو داشتم
واقعا رانندگی باهاش باحال بود فرمونش اندازه 3 تا فرمون بود بعد تا بپیچونیش که مثلا بری تو کوچه از تو حیاط مردم سر در می آوردی
البته منم ناشی بودم :)
Frankenstein
۲۲ دی ۱۳۹۳بابا با اینا چیکار دارین اخه…..
هی میخوان این جور ماشینا رو از مدار خارج کنن…
اول که تویوتا اف جی کروز بود…
الان هم که دست گزاشتن رو لند روور…
بعدش هم حتما نوبت جی کلاس مرسدس هست…
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳نگو که گریم میگیره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ دی ۱۳۹۳درود .
دقیقا من هم همینو میخواستم بکم . واقعا این مدلهای جاودانه کجای دنیارو گرفتن ؟؟
اف جی کروز که افسانه بود . خیلی دوستش داشتم . کلاسش خاص بود . مخصوصا اون نیمچه
درهای عقب . حالا که نوبته این دیفندره . خداکنه جی کلاس دیرتر براش اتفاق بیفته .
اما این محبوبیت این مدل هارو میرسونه هم در فروش و هم در طراحی .
Frankenstein
۲۲ دی ۱۳۹۳اخه من موندم چه ماشینی رو میخوان بیارن که کاربرد اینا رو داشته باشه….
به نظرم بهترین خودرو برای ارتش و محیط های نظامی همینا هستن..
فکر کنم بالای 10 تا کشور از این خودرو در ارتش هاشون استفاده میکنن….
همچنین مرسدس جی کلاس…
پلت فرمش که تو ایران مونده….موتورشو نمیدونم چیه ولی همین بدنه رو
به اسم پاژن مونتاژ میکنن..
یکی از هم دوستام رنگ قرمزشو داره…واقعا قشنگه
سام
۲۲ دی ۱۳۹۳با سلام
از فرید عزیز بابت اینکه زحمت کشیدند و این مطلب را تهیه کردند تشکر می کنم.واقعا جالب و عمیق بود.
فرید حنیفه زاده
۲۲ دی ۱۳۹۳خواهش میکنم سام عزیز
شما سروری و لطف داری ، سام عزیز امیدوارم موفق و پیروز باشی ☺
s.class
۲۲ دی ۱۳۹۳سلام.
اولا که لندروور هرچی هم نداشته باشه حداقل کیفیتش عالیه حالا بقیه خوبیاش به کنار
بچه که بودم یه دیفندر از اون قدیمیا هست داشتیم واقعا صدای موتورش هنوزم تو گوشمه وقتی گاز میدادی یه صدایی داشت بنظرم هنوزم که هنوزه موتورشون نرم ترین موتور دنیاس مثل روغن بود تو نرمی و صداش.
من که شخصا دیفندر رو خیلی دوست دارم……
امیر fxx
۲۲ دی ۱۳۹۳من پاژن سوار شدم شاسی و کلا بدنه اش خیلی محکم و قرصه/حالا دیگه نمیدونم پلت فرمش واسه همین دیفندره یا نه
reza
۲۴ دی ۱۳۹۳یعنی اصلا گریم گرفت چرا اخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حیف نیست ماشین به این خوشگلی دیگه تولید نشه
behrooz
۵ بهمن ۱۳۹۳این ماشین یعنی عشق و کسی که این پول و میده میخاد عشق داشته باشه نه یک اس یو وی سوسول 65 سال موفقیت کم نیست کاش میشد به ایران وارد بشه
http://www.fb.com/neyoffroad
احسان
۱۵ تیر ۱۳۹۴دیفندر فراتر از یک ماشین است