لندروور-رنجروور

لندروور رنجروور اووک مدل ۲۰۱۴

اووک ۲۰۱۴ شباهت بسیاری به مدل معرفی شده در سال ۲۰۱۲ دارد. در واقع، تغییر عمده‌ای در این مدل ایجاد نشده و تنها تفاوت کلیدی، سیستم گیربکس ۹ دنده به جای ۶ دنده اتوماتیک است و تغییرات سرعت در بازه‌های بیشتری صورت می‌گیرد. در خروجی موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر با ۲۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۹ نیوتن‌متر گشتاور، تغییری ایجاد نشده و استفاده از سیستم گیربکس جدید با علامت سؤال‌هایی روبرو است؛ این که این کار باعث شده مصرف سوخت بهبود یابد یا عملکرد خودرو بهتر شود، در ادامه مشخص خواهد شد.

2014 Land Rover Range Rover Evoque
۲۰۱۴ Land Rover Range Rover Evoque
اووک ۲۰۱۴ در هر تست سرعتی، عملکردی آهسته‌تر دارد. به عنوان مثال برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، به ۰/۳ ثانیه زمان بیشتر، یعنی ۶/۹ ثانیه نیاز دارد و در تست یک‌چهارم مایل به جای زمان ۱۵/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۶/۰۶ کیلومتر بر ساعت، ۱۵/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت نشان می‌دهد. دلیل این موضوع، شاید از وزن کلی باشد؛ وزن ۱۸۶۷ کیلوگرمی اووک ۲۰۱۴ تست شده، ۴۷/۶ کیلوگرم از مدل ۲۰۱۳ سنگین‌تر است.
2014 Land Rover Range Rover Evoque
۲۰۱۴ Land Rover Range Rover Evoque
سیستم گیربکس ۹ دنده اتوماتیک در زمینه مصرف سوخت خود را نشان می‌دهد. طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مدل فعلی اووک دارای مصرف سوخت ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در جاده است و این در حالی است که این مقادیر برای مدل سال ۲۰۱۳، به ترتیب ۱۱/۸ و ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود. با این حال در بررسی که انجام شد، مصرف سوخت ۱۲/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شد. البته می‌توانیم این ناهمخوانی را به ناآشنا بودن سیستم گیربکس ۹ دنده ارتباط دهیم.
2014 Land Rover Range Rover Evoque
۲۰۱۴ Land Rover Range Rover Evoque
سیستم گیربکس جدید، شاید تعداد دنده‌های بیشتری داشته باشد، ولی لزوماً به معنای سواری بهتر نیست. با این سیستم گیربکس جدید، برخی نسبت‌ها در شتاب‌گیری تغییر کرده است. با کنترل پدال گاز، بالا و پایین رفتن دنده‌ها به سرعت انجام می‌شود، ولی اگر راننده بخواهد از یک مسیر با قدرت بیشتری عبور کند و دنده سبک‌تری بخواهد، سیستم گیربکس ۹ دنده اندکی زمان برای جابجایی در دنده‌ها نیاز دارد. در نتیجه، یک تأخیر واقعی در واکنش تعویض دنده شاهد خواهیم بود که برای عبور از سراشیبی مشکل ایجاد خواهد کرد.
Land Rover Range Rover Evoque Interior
Land Rover Range Rover Evoque Interior
راه‌حل این مشکل، استفاده از پدال شیفتر است. البته شیفت دنده‌ها به خوبی برخی سیستم‌های دو کلاچه نیست؛ ولی به اندازه کافی دارای واکنش سریع است که بتواند در مواقع لزوم، نیازهای راننده را برطرف کند. البته به غیر از انتخاب کننده شیفت دنده در حالت اسپرت، سیستم هوشمند گیربکس می‌تواند به راحتی فرمان پدال ها را نادیده بگیرد. همچنین پس از دور موتور ۵۰۰ دور بر دقیقه، سیستم گیربکس ۹ دنده به صورت اتوماتیک به یک دنده بالاتر می‌رود.
داخل کابین با این که هنوز هم صدا و نویز بیش از حدَّ معمول در مقایسه با خودروهای رقیب است، ولی نسبت به مدل سال قبل، آرامش بیشتری دارد. فاصله کوتاه محورهای عقب و جلو، ابعاد متناسب و سیستم فرمان الکتریکی دقیق و سریع، باعث شده تا اووک یک خودروی سریع و چابک باشد. با وجود وزن بیشتر خودرو بر روی چرخ‌های جلو، تمایل به حرکت مستقیم در پیچ‌ها یکی از موارد ثابت در کنترل اووک است.
از دیگر تغییرات عملکرد اووک، فاصله توقف آن از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت است. در مدل سال ۲۰۱۳ این فاصله ۵۰/۲۹ متر بود و این درحالی است که مدل جدید عملکردی ضعیف‌تر نشان داده و این عدد ۵۴/۲۵ متر است. البته یکی از دلایل، می‌تواند استفاده از تایرهای تمام‌فصل پیرلی مخصوص SUV باشد. در عوض، سیستم ترمز، احساس بسیار خوبی را در هنگام ترمزگیری با ‍پدال منتقل می‌کند و کنترل بسیار خوبی ایجاد کرده است.
طراحی داخل کابین اووک در خودروی تست با استفاده از پکیج دینامیک پرمیوم ارتقا یافته است که شامل امکاناتی چون صندلی‌های چرمی منفذ دار با تضاد رنگ دوخت می‌شود. با اینکه ای خودرو در پایین‌ترین لیست قیمت محصولات رنج روور قرار دارد، ولی باز هم استفاده از طراحی‌های بالا در اووک، هزینه بالایی را می‌طلبد. بسته‌هایی مانند دینامیک بلک ادیشن ۳۰۰۰ دلاری و سیستم کنترل جرکت انطباقی با قیمت ۱۲۹۵ دلار، قیمت خودروی تست را بالا برده‌اند. در بسته دینامیک بلک ادیشن، امکاناتی چون طرح اگزوز، علامت رنج‌روور بر روی بدنه و عقب و چرخ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی اضافه می‌شوند. ولی از همه مهم‌تر بسته دینامیک پرمیوم که قیمتی برابر با ۱۵ هزار و ۲۰۰ دلار دارد و در نهایت قیمت مدل تست را به ۶۳۷۱۵ دلار رسانده است. در بسته دینامیک پرمیوم، در کنار گرم‌کن صندلی‌های چرمی هوشمند، امکاناتی مانند سقف آفتاب‌گیر پانورامیک، چراغ‌های مه‌شکن، گرم‌کن چرخ فرمان، چراغ‌های زنون انطباقی با تمیزکننده خودکار، جلوپنجره سیاه‌رنگ، دریچه‌های کناری و پوشش آلومینیومی پدال‌ها در دسترس قرار گرفته است.
وقتی صحبت از طراحی پیش می‌آید، اووک هیچ جای سؤالی باقی نمی‌گذارد. طراحی بی‌نظیر این خودرو، حتی باعث می‌شود که مشتری از برخی نقاط ضعف آن چشم‌پوشی کند. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۶۷۷۷۸″]

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
  • قیمت مدل تست: ۶۳۷۱۵ دلار (قیمت پایه: ۴۱۹۹۵ دلار)
  • نوع موتور DOHC 16-valve inline-4 با توربوشارژ و خنک‌کننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی انژکتور مستقیم.
  • گنجایش: ۱۹۹۹ سی‌سی.
  • قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۳۳۹ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۹ دنده اتوماتیک با قابلیت پدل‌ شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۶۶ متر.
  • طول ماشین: ۴/۳۷ متر.
  • عرض: ۱/۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۶۷ متر.
  • وزن کلی: ۱۸۶۷ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۹ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۳/۹ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۲ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۵/۴ ثانیه با سرعت ۱۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۱۵/۶۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۴/۲۵ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۲/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Ehsan

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    احتمالا با تعداد دنده هاش میخواد روی کشنده ها رو کم کنه

    1. slr722

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      خیلی ماشین خوبیه …اما ای کاش یه موتور قویتر هم برای این ماشین وجود داشت…

    2. خاوری مزراتی

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      پدال جون بابا نسل جدید سری 7 و سری 5 بی ام دبلیو اومده تو مارو خبر نکردی

      بابا یه کار بکن دمت گرم… اینم لینکش
      http://bmwon.com/new-bmw-7-series-2015-2016-rendering-and-information/

      http://bmwon.com/renderings-bmw-5-2017/

      1. خاوری مزراتی

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1102 ديدگاه)

        البته بالای عکسها در این لینکها از رندر این خودروها سخن گفته و اونها رو مدل2017 گفته ولی تصاویر خیلی واقعیه!!!؟؟؟
        سری هفت جدید بسیار بسیار زیبا و کلاسیک طراحی شده بنظرم

    3. امیر

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      این ماشین آفرودش حرف نداره

  2. مسعود

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    سلطان افرود!

    1. mory

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (418 ديدگاه)

      آفرین اگه به من بگن یه آفرود میتونی برداری اولیش یه رنج رووره
      هاها البته بعد از G-class

  3. Un4given

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    بنظرم هر چقدر هم نتایج بدی تو تستها داشته باشه، بازم آمریکاییها طالبشن مخصوصا سلبریتیهاشون که بیستر روور اسپرت حال میکنن .

    1. خاوری مزراتی

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      طراحیش بسیار زیباست و دلبری میکنه… موندم بین این و ماکان :-) :-)

  4. امین

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    اصلا خوشم نمیاد بعضی خودروساز ها تو مدل جدیدشون نسبت به مدل قبلی هیچ تغیری نمیدن(از نظر ظاهری)
    همیشه یه زیبا(مثل اووک)میتونه زیباتر بشه!

  5. زیگما

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    با یه رنگلر 20 هزار دلاری تو افرود میگیرمش
    ماشین های لند روور از بی کیفیت ترین و پر خرج ترین و پر اشکال ترین خودرو های دنیا هستند.البته نسبت به بقیه خودروساز های مهم دنیا.
    بچه ها تولید پارس elx متوقف شده??
    تو نمایندگی ها نوش هست??

  6. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    از فرمونش خوشم نیومد ، اسب بخارش هم با پرادو یکیه ، من پرادو رو بیشتر دوست دارم هرچی نباشه موتور تنفس طبیعی سگش به توربو می ارزه

  7. شایان

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    یه آشغال انگلیسی یه بی کیفیت تمام عیار

  8. شایان

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    واقعا واسه این میخوان پول بدن خیلی عذر میخوام ولی خیلی باید خر باشن

    1. slr722

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      عزیزم دوست داری چی برات بخرم…؟؟؟

  9. رضا

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    خیلی قشنگه و عاشقشم ولی پورشه ماکان سرتره

  10. gheysar

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    خریدار اول این ماشین اگه زن زلیل باشه یا نباشه دیوید بکهامه. و بعد اونم پسراشن.

    این ماشین بدی نیست سرتاسر هیجان ولی در مورد قدرت این طور نیست.

  11. مهدی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    جالب نیست فقط یک کم عضلانی هست

  12. ali

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (96 ديدگاه)

    رنجرور اووک طراحی بسیار خوبی داره. ولی از لحاظ کیفیت و تکنولوژی و سواری رقیبای المانی و بعد ژاپنی ازش سرن …

  13. چاپلو

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    انصافا طراحیش عالیه هم عضلانی و هم خشن رنگشم خیلی قشنگه موتور خیلی خوبی هم داره یه موتوری 2 لیتری پر قدرت واقعا 240 اسب خوبه اما مصرفش یه کم زیاده ولی گشتاور خوبی داره و کوچیک و جمع جوره در کل یه اس یو وی لوکس با یه موتور قوی و پر قدرت داریم که میشه بهش اطمینان کرد
    هرچند قیمتش یه کم زیاده ولی داشتم میخریدمش حتما.

  14. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    شکل بیرونی خیلی خوبی داره و داخلش زشت نیست اما خیلی چیز خاصی هم نداره.اما موتورش اصلا به ظاهرش نرفته و بنظرم خیلی سوسوله.مشخصه که لندروور هدفش ساخت یک ماشین درون شهری بوده یا نهیتا جاده ای بوده نه افرود.امکانات این ماشین رو فقط ماشین های لوکس و باکلاس داره.در ضمن کدوم ماشین افرودی انقدر روی مصرف سوخت و گیربکسش کار میکنن تا مصرفش به اندازه یک ماشین سواری معمولی برسه؟فکر کنم بهتره این ماشین رو با ماشین هایی مثل x6 مقایسه کرد نه با پرادو جیپ رنگلر

    1. چاپلو

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (488 ديدگاه)

      به نظر من موتورش واقعا عالیه هرچند تا حالا ندیده بودم برای همچین ماشینایی اینقدر دنده بزارن و قصدشون از اینکار چیه خدا میدونه
      ولی اگه موتور همون پرادو رو با این ماشین مقایسه کنید ینی
      موتور پرادو که یه 4lt v6 و hp270
      و موتور اووک که 4 سیلندر 2lt و 240hp میبینید که خیلی ضعیف تر نیس و در حد خودش عالی عمل کرده البته درسته که قابلیت های رنگلر رو تو افرود نداره چون کلا رنجروور تو کلاس دیگه ای کار میکنه و با مقایسه ی قیمت اووک و رنگلر میشه اینو فهمید

    2. Ahmad..F12

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      آخ من عاشق اون استایل تکِشم

  15. امین

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    قشنگه.
    تو برنامه تخت گاز هم مجری ازش راضی بود.
    کلا ماشین باشخصیت خوب و قابل اعتمادیه و نیاز صاحبش رو ارضا میکنه.
    خوش بحالشون ما که فعلا باید با پراید حال کنیم

  16. علیرضا

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    من به زودی از ایران میرم، دلیل مهاجرتم 80% ماشینه، کل زندگیم رو میفروشم و میرم یه کشوری که ماشین عالی و زندگی خوب داشته باشم. دیگه امیدی به مسئولین نامسئول کشور عزیزمون ایران ندارم. حاضرم نون خالی بخورم ولی بهترین ماشین و خونه و شهری تمیز و با نظم داشته باشم.
    یه ماشین 50هزار دلاری رو اینجا 500میلیون باید بخری در صورتیکه 150میلیون بیشتر نیست قیمت اصلیش چی بگم والا

    1. mory

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (418 ديدگاه)

      منم دوس دارم برم و فقط به خاطر ماشین نیست اما ماشین توش نقش مهمی داره
      جامعه شهری و اقتصاد و تورم و…
      اگه خاستی بم میل بزن تا مشورت کنیم درس چی خوندی من چی خوندم و…

    2. شایان

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      حالا کجا میخوای بری البته اگه دوست داری نگو

  17. امید

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    طراحیشو دوس دارم در کل ماشین دوس داشتنی هست

  18. Car Designer

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    انقدر بدم میا این اروپایی ها سوسول بازی در میارن…
    دنده رو زیاد میکنند…
    توربو شارژر میزارن….
    سوپر شارژر میزارن ….
    هیبرید بازی در میارن..
    بلندگو صدا اگزوز اسپرت
    دنیا فقط گرند چروکی SRT8 که هفت همشون رو میخوابونه…
    زنده باز تنفس و صدای طبیعی

  19. علی

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    میگم میخاید ضبط و اینه بقل و صندوق عقب رو هم
    برداریم که ساده تر شود
    اصلا اون زیرم خیلی شلوغه میخاید ترمز و کلاجم حذف
    کنیم اصلا گازم حذف کنیم

  20. مهدی

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بی نظیره من از وقتی این ماشینو دیدم دیگه به ماشین دیگه ای فکر نمیکنم

  21. حسین

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    یه شاهکار در طراحیه…

  22. پویا

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من این ماشین عالیه ولی حیف که پولم بهش نمیرسه لامصبا یکم ارزون تر 15 تا 20 هزار دلار به نظر من کافیه

  23. رضا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ممنون از سایتتون
    چجوری میشه متوجه شد که رنجرور مدل اووک چه استانداردهایی داره؟
    مثلا ایزو و بقیه موارد
    ممنو میشم کمکم کنید

  24. Arvin

    ۲۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ودرود،دوستان گلی که میگن پرادو بهتره،یکم مطالعه داشته باشین عزیزان،این ماشین اسپرترین ماشین اینگلیسه،دارید با آفرودترین ماشین ژاپن مقایسه میکنید؟ هرچند بازم ژاپن هیچ پخی نسبت به اینگلیس نیست ولی درستش اینه که رنج روور ایوک رو با ماشینهای اسپرت مقایسه کنید مثل ایکس شیش،خننده داره بگید ایکس شیش بهتره،ضمن اینکه آفرودیترین ماشین رنج روور با هیشکی شوخی نداره

  25. بابک

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین از نزدیک تو اهواز دیدم. خیلی خشکله و توستالجبک . اما طرفدار نداره. ولی بگم واقعا خاص و قشنگه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا