اووک ۲۰۱۴ شباهت بسیاری به مدل معرفی شده در سال ۲۰۱۲ دارد. در واقع، تغییر عمدهای در این مدل ایجاد نشده و تنها تفاوت کلیدی، سیستم گیربکس ۹ دنده به جای ۶ دنده اتوماتیک است و تغییرات سرعت در بازههای بیشتری صورت میگیرد. در خروجی موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر با ۲۴۰ اسببخار قدرت و ۳۳۹ نیوتنمتر گشتاور، تغییری ایجاد نشده و استفاده از سیستم گیربکس جدید با علامت سؤالهایی روبرو است؛ این که این کار باعث شده مصرف سوخت بهبود یابد یا عملکرد خودرو بهتر شود، در ادامه مشخص خواهد شد.
اووک ۲۰۱۴ در هر تست سرعتی، عملکردی آهستهتر دارد. به عنوان مثال برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، به ۰/۳ ثانیه زمان بیشتر، یعنی ۶/۹ ثانیه نیاز دارد و در تست یکچهارم مایل به جای زمان ۱۵/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۶/۰۶ کیلومتر بر ساعت، ۱۵/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت نشان میدهد. دلیل این موضوع، شاید از وزن کلی باشد؛ وزن ۱۸۶۷ کیلوگرمی اووک ۲۰۱۴ تست شده، ۴۷/۶ کیلوگرم از مدل ۲۰۱۳ سنگینتر است. سیستم گیربکس ۹ دنده اتوماتیک در زمینه مصرف سوخت خود را نشان میدهد. طبق برآورد سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مدل فعلی اووک دارای مصرف سوخت ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در جاده است و این در حالی است که این مقادیر برای مدل سال ۲۰۱۳، به ترتیب ۱۱/۸ و ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود. با این حال در بررسی که انجام شد، مصرف سوخت ۱۲/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مشاهده شد. البته میتوانیم این ناهمخوانی را به ناآشنا بودن سیستم گیربکس ۹ دنده ارتباط دهیم. سیستم گیربکس جدید، شاید تعداد دندههای بیشتری داشته باشد، ولی لزوماً به معنای سواری بهتر نیست. با این سیستم گیربکس جدید، برخی نسبتها در شتابگیری تغییر کرده است. با کنترل پدال گاز، بالا و پایین رفتن دندهها به سرعت انجام میشود، ولی اگر راننده بخواهد از یک مسیر با قدرت بیشتری عبور کند و دنده سبکتری بخواهد، سیستم گیربکس ۹ دنده اندکی زمان برای جابجایی در دندهها نیاز دارد. در نتیجه، یک تأخیر واقعی در واکنش تعویض دنده شاهد خواهیم بود که برای عبور از سراشیبی مشکل ایجاد خواهد کرد. راهحل این مشکل، استفاده از پدال شیفتر است. البته شیفت دندهها به خوبی برخی سیستمهای دو کلاچه نیست؛ ولی به اندازه کافی دارای واکنش سریع است که بتواند در مواقع لزوم، نیازهای راننده را برطرف کند. البته به غیر از انتخاب کننده شیفت دنده در حالت اسپرت، سیستم هوشمند گیربکس میتواند به راحتی فرمان پدال ها را نادیده بگیرد. همچنین پس از دور موتور ۵۰۰ دور بر دقیقه، سیستم گیربکس ۹ دنده به صورت اتوماتیک به یک دنده بالاتر میرود.مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، ۵ سرنشین، ۵ در واگن.
- قیمت مدل تست: ۶۳۷۱۵ دلار (قیمت پایه: ۴۱۹۹۵ دلار)
- نوع موتور DOHC 16-valve inline-4 با توربوشارژ و خنککننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی انژکتور مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۹۹ سیسی.
- قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۳۹ نیوتنمتر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۹ دنده اتوماتیک با قابلیت پدل شیفتر.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۶۶ متر.
- طول ماشین: ۴/۳۷ متر.
- عرض: ۱/۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۶۷ متر.
- وزن کلی: ۱۸۶۷ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۳/۹ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۲ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۵/۴ ثانیه با سرعت ۱۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۱۵/۶۵ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۴/۲۵ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۲ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۲/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
Ehsan
۱۴ فروردین ۱۳۹۳احتمالا با تعداد دنده هاش میخواد روی کشنده ها رو کم کنه
slr722
۱۴ فروردین ۱۳۹۳خیلی ماشین خوبیه …اما ای کاش یه موتور قویتر هم برای این ماشین وجود داشت…
خاوری مزراتی
۱۴ فروردین ۱۳۹۳پدال جون بابا نسل جدید سری 7 و سری 5 بی ام دبلیو اومده تو مارو خبر نکردی
بابا یه کار بکن دمت گرم… اینم لینکش
http://bmwon.com/new-bmw-7-series-2015-2016-rendering-and-information/
http://bmwon.com/renderings-bmw-5-2017/
خاوری مزراتی
۱۴ فروردین ۱۳۹۳البته بالای عکسها در این لینکها از رندر این خودروها سخن گفته و اونها رو مدل2017 گفته ولی تصاویر خیلی واقعیه!!!؟؟؟
سری هفت جدید بسیار بسیار زیبا و کلاسیک طراحی شده بنظرم
امیر
۱۶ فروردین ۱۳۹۳این ماشین آفرودش حرف نداره
مسعود
۱۴ فروردین ۱۳۹۳سلطان افرود!
mory
۱۴ فروردین ۱۳۹۳آفرین اگه به من بگن یه آفرود میتونی برداری اولیش یه رنج رووره
هاها البته بعد از G-class
Un4given
۱۴ فروردین ۱۳۹۳بنظرم هر چقدر هم نتایج بدی تو تستها داشته باشه، بازم آمریکاییها طالبشن مخصوصا سلبریتیهاشون که بیستر روور اسپرت حال میکنن .
خاوری مزراتی
۱۴ فروردین ۱۳۹۳طراحیش بسیار زیباست و دلبری میکنه… موندم بین این و ماکان :-) :-)
امین
۱۴ فروردین ۱۳۹۳اصلا خوشم نمیاد بعضی خودروساز ها تو مدل جدیدشون نسبت به مدل قبلی هیچ تغیری نمیدن(از نظر ظاهری)
همیشه یه زیبا(مثل اووک)میتونه زیباتر بشه!
زیگما
۱۴ فروردین ۱۳۹۳با یه رنگلر 20 هزار دلاری تو افرود میگیرمش
ماشین های لند روور از بی کیفیت ترین و پر خرج ترین و پر اشکال ترین خودرو های دنیا هستند.البته نسبت به بقیه خودروساز های مهم دنیا.
بچه ها تولید پارس elx متوقف شده??
تو نمایندگی ها نوش هست??
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۱۴ فروردین ۱۳۹۳از فرمونش خوشم نیومد ، اسب بخارش هم با پرادو یکیه ، من پرادو رو بیشتر دوست دارم هرچی نباشه موتور تنفس طبیعی سگش به توربو می ارزه
شایان
۱۴ فروردین ۱۳۹۳یه آشغال انگلیسی یه بی کیفیت تمام عیار
شایان
۱۴ فروردین ۱۳۹۳واقعا واسه این میخوان پول بدن خیلی عذر میخوام ولی خیلی باید خر باشن
slr722
۱۴ فروردین ۱۳۹۳عزیزم دوست داری چی برات بخرم…؟؟؟
رضا
۱۴ فروردین ۱۳۹۳خیلی قشنگه و عاشقشم ولی پورشه ماکان سرتره
gheysar
۱۴ فروردین ۱۳۹۳خریدار اول این ماشین اگه زن زلیل باشه یا نباشه دیوید بکهامه. و بعد اونم پسراشن.
این ماشین بدی نیست سرتاسر هیجان ولی در مورد قدرت این طور نیست.
مهدی
۱۴ فروردین ۱۳۹۳جالب نیست فقط یک کم عضلانی هست
ali
۱۴ فروردین ۱۳۹۳رنجرور اووک طراحی بسیار خوبی داره. ولی از لحاظ کیفیت و تکنولوژی و سواری رقیبای المانی و بعد ژاپنی ازش سرن …
چاپلو
۱۴ فروردین ۱۳۹۳انصافا طراحیش عالیه هم عضلانی و هم خشن رنگشم خیلی قشنگه موتور خیلی خوبی هم داره یه موتوری 2 لیتری پر قدرت واقعا 240 اسب خوبه اما مصرفش یه کم زیاده ولی گشتاور خوبی داره و کوچیک و جمع جوره در کل یه اس یو وی لوکس با یه موتور قوی و پر قدرت داریم که میشه بهش اطمینان کرد
هرچند قیمتش یه کم زیاده ولی داشتم میخریدمش حتما.
احسان(احسان سابق)
۱۵ فروردین ۱۳۹۳شکل بیرونی خیلی خوبی داره و داخلش زشت نیست اما خیلی چیز خاصی هم نداره.اما موتورش اصلا به ظاهرش نرفته و بنظرم خیلی سوسوله.مشخصه که لندروور هدفش ساخت یک ماشین درون شهری بوده یا نهیتا جاده ای بوده نه افرود.امکانات این ماشین رو فقط ماشین های لوکس و باکلاس داره.در ضمن کدوم ماشین افرودی انقدر روی مصرف سوخت و گیربکسش کار میکنن تا مصرفش به اندازه یک ماشین سواری معمولی برسه؟فکر کنم بهتره این ماشین رو با ماشین هایی مثل x6 مقایسه کرد نه با پرادو جیپ رنگلر
چاپلو
۱۶ فروردین ۱۳۹۳به نظر من موتورش واقعا عالیه هرچند تا حالا ندیده بودم برای همچین ماشینایی اینقدر دنده بزارن و قصدشون از اینکار چیه خدا میدونه
ولی اگه موتور همون پرادو رو با این ماشین مقایسه کنید ینی
موتور پرادو که یه 4lt v6 و hp270
و موتور اووک که 4 سیلندر 2lt و 240hp میبینید که خیلی ضعیف تر نیس و در حد خودش عالی عمل کرده البته درسته که قابلیت های رنگلر رو تو افرود نداره چون کلا رنجروور تو کلاس دیگه ای کار میکنه و با مقایسه ی قیمت اووک و رنگلر میشه اینو فهمید
Ahmad..F12
۱۳ مرداد ۱۳۹۳آخ من عاشق اون استایل تکِشم
امین
۱۵ فروردین ۱۳۹۳قشنگه.
تو برنامه تخت گاز هم مجری ازش راضی بود.
کلا ماشین باشخصیت خوب و قابل اعتمادیه و نیاز صاحبش رو ارضا میکنه.
خوش بحالشون ما که فعلا باید با پراید حال کنیم
علیرضا
۱۵ فروردین ۱۳۹۳من به زودی از ایران میرم، دلیل مهاجرتم 80% ماشینه، کل زندگیم رو میفروشم و میرم یه کشوری که ماشین عالی و زندگی خوب داشته باشم. دیگه امیدی به مسئولین نامسئول کشور عزیزمون ایران ندارم. حاضرم نون خالی بخورم ولی بهترین ماشین و خونه و شهری تمیز و با نظم داشته باشم.
یه ماشین 50هزار دلاری رو اینجا 500میلیون باید بخری در صورتیکه 150میلیون بیشتر نیست قیمت اصلیش چی بگم والا
mory
۱۵ فروردین ۱۳۹۳منم دوس دارم برم و فقط به خاطر ماشین نیست اما ماشین توش نقش مهمی داره
جامعه شهری و اقتصاد و تورم و…
اگه خاستی بم میل بزن تا مشورت کنیم درس چی خوندی من چی خوندم و…
شایان
۱۶ فروردین ۱۳۹۳حالا کجا میخوای بری البته اگه دوست داری نگو
امید
۱۵ فروردین ۱۳۹۳طراحیشو دوس دارم در کل ماشین دوس داشتنی هست
Car Designer
۱۹ فروردین ۱۳۹۳انقدر بدم میا این اروپایی ها سوسول بازی در میارن…
دنده رو زیاد میکنند…
توربو شارژر میزارن….
سوپر شارژر میزارن ….
هیبرید بازی در میارن..
بلندگو صدا اگزوز اسپرت
دنیا فقط گرند چروکی SRT8 که هفت همشون رو میخوابونه…
زنده باز تنفس و صدای طبیعی
…
علی
۲۲ فروردین ۱۳۹۳میگم میخاید ضبط و اینه بقل و صندوق عقب رو هم
برداریم که ساده تر شود
اصلا اون زیرم خیلی شلوغه میخاید ترمز و کلاجم حذف
کنیم اصلا گازم حذف کنیم
مهدی
۷ خرداد ۱۳۹۳بی نظیره من از وقتی این ماشینو دیدم دیگه به ماشین دیگه ای فکر نمیکنم
حسین
۲۲ مرداد ۱۳۹۳یه شاهکار در طراحیه…
پویا
۸ شهریور ۱۳۹۳به نظر من این ماشین عالیه ولی حیف که پولم بهش نمیرسه لامصبا یکم ارزون تر 15 تا 20 هزار دلار به نظر من کافیه
رضا
۱۷ خرداد ۱۳۹۴سلام
ممنون از سایتتون
چجوری میشه متوجه شد که رنجرور مدل اووک چه استانداردهایی داره؟
مثلا ایزو و بقیه موارد
ممنو میشم کمکم کنید
Arvin
۲۹ آبان ۱۳۹۴سلام ودرود،دوستان گلی که میگن پرادو بهتره،یکم مطالعه داشته باشین عزیزان،این ماشین اسپرترین ماشین اینگلیسه،دارید با آفرودترین ماشین ژاپن مقایسه میکنید؟ هرچند بازم ژاپن هیچ پخی نسبت به اینگلیس نیست ولی درستش اینه که رنج روور ایوک رو با ماشینهای اسپرت مقایسه کنید مثل ایکس شیش،خننده داره بگید ایکس شیش بهتره،ضمن اینکه آفرودیترین ماشین رنج روور با هیشکی شوخی نداره
بابک
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵این ماشین از نزدیک تو اهواز دیدم. خیلی خشکله و توستالجبک . اما طرفدار نداره. ولی بگم واقعا خاص و قشنگه .