بخش کلاسیک جگوار-لندروور که در حومهٔ کاونتری واقع است بهتازگی اقدام به معرفی یک نسخهٔ تولید محدود از لندروور دیفندر کلاسیک کرده است. هدف از معرفی این نسخهٔ ویژه، جشنی به مناسبت هفتادسالگی این آفرودر نمادین در سال ۲۰۱۸ پیش از معرفی نسل کاملاً جدید آن است که احتمالاً بسیار متفاوت از دیفندر کنونی خواهد بود. این خودرو که دیفندر Works V8 نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز شده که ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد.
بنابراین این ماشین رسماً قویترین دیفندری محسوب میشود که تاکنون چرخ به جادهها گذاشته است. این دیفندر به لطف پیشرانهٔ توانمندش میتواند ظرف تنها ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالیکه حداکثر سرعت آن روی ۱۷۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
مدیر بخش کلاسیک جگوار-لندروور آقای «Tim Hannig» در مورد این خودرو گفته است:
«ایدهٔ بازآوری دیفندر در سال ۲۰۱۴ مطرح شد یعنی زمانی که این خودرو هنوز تولید میشد. ما میدانستیم که تقاضا برای یک دیفندر قدرتمند و سریع وجود دارد. ما توانستهایم هفتاد سال پس از زمانی که دیفندر برای اولین بار معرفی شد، پتانسیل کاملی از این آفرودر نمادین که شکل بسیار دوستداشتنی آن مترادف با لندروور است را ارائه کنیم. نهایت اصالت لندروور چیزی است که خریداران این دیفندر ویژه آنرا احساس خواهند کرد».
ارتقاء فنی دیفندر نهتنها خدشهای به اصالت آن وارد نکرده است، بلکه استفاده از یک پیشرانهٔ V8 بزرگ با قدرتی بالا اطمینان میدهد که این دیفندر بدون هیچ مشکلی میتواند در جادهها تردد کند. انتقال نیرو در دیفندر Works V8 نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF با حالت رانندگی اسپرت صورت میگیرد. علاوه بر این، این ماشین به کیت هندلینگ شامل کمکفنرها و میلههای آنتی رول، ترمزهای پیشرفته و رینگهای آلومینیومی ۱۸ اینچی با لاستیکهای ۲۶۵ آفرود هم مجهز شده است.
برای این دیفندر بهصورت استاندارد هشت رنگ مختلف قابل انتخاب است که در کنار رنگ مشکی سقف، بچه گلگیرها و جلوپنجره قرار گرفته و تضاد زیبایی را ایجاد میکند. دستگیرهٔ درها، درب باک و حروف DEFENDER روی کاپوت نیز از جنس آلومینیوم ماشینکاری شده بوده درحالیکه به گفتهٔ لندروور سیستم روشنایی خودرو نیز ارتقاءهای جامعی همچون چراغهای جلوی بای LED را تجربه کرده است.
در داخل دیفندر Works V8 هم از صندلیهای اسپرت ریکارو استفاده شده که این صندلیها به همراه داشبورد و رو دریها، بهطور کامل با چرم Windsor پوشیده شدهاند. همچنین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کلاسیک لندروور هم در این ماشین نصب شده است. هماکنون امکان خرید دیفندر Works V8 در دو فاصلهٔ محوری مختلف ۹۰ و ۱۱۰ بهطور مستقیم از بخش کلاسیک جگوار-لندروور وجود دارد که قیمت نسخهٔ کوتاه آن ۱۵۰ هزار پوند است. لندروور گفته است که امکان واردات این دیفندر بازآوری شده بهصورت شخصی به اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا هم وجود دارد.
E 36
۸ بهمن ۱۳۹۶سلطان آفرود
F۲۲RAPTOR
۸ بهمن ۱۳۹۶بیا!!!!!یه سلطان جدید
الف.ی
۸ بهمن ۱۳۹۶مثل جی کلاس طراحی قدیمیش رو حفظ کرده
از این سلطان ها زیاده تو این سایتا معلومم نیست کدوم واقعین کدوم غیر واقعی
شاید این ماشین ها عوض سلطان پرفورمنس و آفرود و وقار و …. سلطان مغز خیلی ها شدن به این افراد پیشنهاد میکنم دوباره سلطنت مغزشون رو به دست بیارن!!!!!!!
Sajjad
۸ بهمن ۱۳۹۶هرکسی به ماشین مورد علاقه خودش میگه سلطان
یکی به لندکروز
یکی به جی کلاس
یکی به بلیزر
یکی به پراید 132
یکی به دنا
یکی به ال ممد
یکی پارس
یکی به زانتیا
خلاصه همه سلطان شدن ولی این وسط هیچکدوم برتری مطلق ندارن، مگر از دید تعصب
الف.ی
۸ بهمن ۱۳۹۶درست میگی
اعتقاد هر کس به جاش محترمه
F۲۲RAPTOR
۸ بهمن ۱۳۹۶دوستان موتورش بنظرم متعلق به اف تایپه درسته؟
Raha
۸ بهمن ۱۳۹۶چقدر خوبی
نوید جهرمی
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ولی زیادی گرونه
ایمان
۸ بهمن ۱۳۹۶چون عاشق آفرود هستم دلم نیومد تو این پست نظر ندم
دوست دارم ۱۰ ماشین آفرود برتر رو از دیدگاه خودم بگم
۱۰. نیسان پاترول
۹. تویوتا لندکروزر
۸. دوج رم پاور واگن
۷. جیپ چروکی
۶. مرسدس بنز G کلاس
۵. شورولت کلرادو ZR2
۴. تویوتا ۴ رانر TRD PRO
۳. فورد رپتور
۲. لندروور دیسکاوری SVX
و میرسیم به سلطان بی چون و چرای آفرود ….
۱. جیپ رانگلر روبیکُن
البته رده بندی های متفاوتی تو خیلی از سایت ها دیدم ولی خیلی بهشون اطمینان نداشتم چون بعضیاشون اصلاً جیپ رو تو رده بندیشون قرار نداده بودن منم باورش برام سخت بود که جیپ با این سابقه طولانی در آفرود تو لیست نباشه
ببخشید که نظرم تکراری هست ولی میخواستم بگم این اسطوره فراموش نشدنی هم باید توی لیست مورد علاقه ام باشه ولی جای کدام ماشین؟؟؟؟
peyman
۸ بهمن ۱۳۹۶قیمتش به اندازه یک هوراکان 2018 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ALI
۸ بهمن ۱۳۹۶چقد نازه ..من یاد پاژن آبی رنگ مدل 81 که داشتیم انداخت عجب قدرتی داشت ..
Fk
۸ بهمن ۱۳۹۶وقتی میگم خودروسازی انگلستان خاصه بخاطره ایناس
لذت بردم
سیر نمیشی از نگاه کردن بهش
یاس ی
۹ بهمن ۱۳۹۶لندروور عشقه، خصوصا برای من دیفندر که از وقتی چشم باز کردم باهاش زندگی کردم ، باهاش رانندگی یاد گرفتم و نوجوونیم را گذروندم، یادش بخیر هیچ بیراهه ای براش مهم نبود، هیچ رودخونه و هیچ ریگزاری سخت نبود براش، خصوصا مدلهای اولیه که قطعاتش کلا از انگلیس میومد اینجا مونتاژ میشد، جلوتر که اومدیم از هند وارد میکردن و اون ماندگاری و قدرت مدلهای اول را نداشت، یک مدلهای با موتور شش سیلندر پاجیرو تولید شد که اکثرا اداری بودن، بسیار پر قدرت و پر شتاب بودن ولی بدنه زود میپاشید، انگار تحمل اون همه قدرت را نداشت.