یک کمپانی تیونینگ که در کاونتری بریتانیا مشغول بکار است میخواهد پیشرانهای توربو با قدرت بیشتر را در دل لندروور دیفندر جای دهد. تولید آفرودر لندروور در ژانویهی سال پیش به پایان رسیده اما شرکت JE Motorworks که عمده تمرکزش روی محصولات لندروور است خواسته مدلهای اقتصادیتر و قدرتمندتری را به مشتریان عرضه کند.
دیفندر مذکور منحصراً با پیشرانهی ۲.۲ لیتری دیزلی عرضه میشده که در هر کیلومتر ۲۶۶ گرم دیاکسید کربن تولید میکرده است. متخصصان این تیونر بجای پیشرانه یاد شده از نسخهی ۲.۳ لیتری اکوبوست فورد که هماکنون در موستانگ و فوکوس RS ارائه میشود استفاده خواهند کرد. این پیشرانه قدرت ۳۴۰ اسب بخاری داشته و در هر کیلومتر ۱۷۵ گرم دیاکسید کربن آزاد میکند.
مهندس ارشد JE میگوید: “ما در حال مشاهدهی قوانین محدودکننده رو به رشد در زمینه استفاده از پیشرانههای دیزلی در محیطهای معین مخصوصاً در شهرهای سراسر دنیا هستیم. انتظار داریم بسیاری از مالکان دیفندر این پیشرانهی بنزینی مدرن و تزریق مستقیم را به عنوان یک راهحل دوستدار محیطزیست در نظر بگیرند.”
این تیونر در حال حاضر روی اصلاح پیشرانه به منظور حفظ کاراکتر اصیل دیفندر است. پس انتظار نداشته باشید این شاسیبلند جعبهای برایتان دونات بزند اما خب شاهد آفرود عالی و آلایندگی پایین خواهید بود. اگرچه هنوز چیزی نهایی نشده اما این کمپانی برنامههایی برای ارائهی دیفندر با گیربکس دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک دارد.
طبق محاسبات اولیه، JE Motorworks تا پایان سال ۲۰۱۷ پروسهی توسعهی این خودرو را تکمیل خواهد کرد. انتظار میرود بهای این خودرو حول و حول ۲۵۸۰۰ دلار برای نسخه دستی باشد. مدل اتوماتیک اندکی گرانتر خواهد بود.
سرجیو لامبورگینی
۲۰ خرداد ۱۳۹۶یعنی بهتر از این ماشین توی دنیا هست واقعا ؟
البته منظورم دنیای آفرود ها
درسته که سلاطینی مثل لند کروز و پاترول و … الان دارن توی مسیر های بیرون جاده ای جولان میدن اما وااااقعا اون زمانی که دیفندر دیوار راست رو هم میرفت بالا هیچکدوم اینا حرفی برای گفتن نداشتن ??
علاوه بر اون قطعا خیلی از مردم پولشون به حضرت و دوستاش نمیرسه پس دیفندر با این قیمت کم یه رویای به حقیقت پیوسته هست برای دوست داران آفرود
افرودر
۲۰ خرداد ۱۳۹۶حرف شما متین ولی به نظرم رانگلر مناسب تره
amir
۲۰ خرداد ۱۳۹۶.
آلایندگی زیر 200 برای یک آفرودر ( بدون سیستم هیبریدی ) یجورایی میشه گفت ایده آل محسوب میشه.
dice
۲۰ خرداد ۱۳۹۶نمی دونم چرا خیلی حس محکمی داره این ماشین..هر وقت عکساشو نگاه می کنم دوست دارم باهاش از بغل بکوبم به یه ماشین سدان :D
Sajjad.a8
۲۰ خرداد ۱۳۹۶واقعا حس نابیه
مخصوصا کوبیدن به اونایی که بدون راهنما میپیچن
هومن
۲۰ خرداد ۱۳۹۶کار اشتباهیه
موتور لندرور قدرتیه
موتور اکوبوست هر قدر هم گشتاور خوب داشته باشه ، باز هم قدرتی تر از موتور فابریک لندرور نمیتونه باشه.
به نظرم گیربکسشم عوض کنن بازم مثل گیربکس فابریک قدرتی نمیشه
دارن ماهیت لندروور رو کنار میزارن!!!