اینکه عاشق لندروور دیفندر بشویم کار سختی نیست. این خودرو یکی از نمادینترین آفرودرهای بازار بوده و ۶۷ سال از حضور آن در خط تولید میگذرد؛ اما نکتهای که توجه دوستداران خودرو در سراسر جهان را به خود جلب میکند گرانتر بودن نسخههای کارکردهی این خودرو در آمریکا نسبت به سایر نقاط جهان است.
مدلهای کارکردهی بازار آمریکای شمالی NAS دیفندر را میتوان با قیمت بین ۷۰ تا ۱۵۰ هزار دلار در بازار پیدا کرد درحالیکه قیمت این خودرو در بازارهای اروپایی در حد ۱۰ هزار دلار میباشد.
اما دلیل این گرانی چیست؟ در آغاز باید گفت علیرغم حضور بسیار طولانیمدت در خط تولید، لندروور دیفندر بهصورت رسمی تنها در ۵ مدل سال در آمریکا به فروش رسیده و بنابراین نمونههای کارکردهی آن کمیابتر هستند.
این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ و تنها با فرم بدنهی ۱۱۰ طویل در دسترس علاقهمندان آمریکایی قرار گرفت. سال ۱۹۹۳ تنها سالی بود که شاهد حضور دیفندر طویل در آمریکای شمالی میشد. این خودروساز بریتانیایی سپس مدل کوتاهتر ۹۰ را بین سالهای ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ در آمریکا عرضه کرد. در کل تنها اندکی بیش از ۷ هزار دستگاه از این خودرو در آمریکای شمالی به فروش رسیده است.
دیگر تفاوت مهم بین دیفندرهای آمریکایی و دیگر مدلهای عرضه شده در سایر بازارها به پیشرانه مربوط میشود. نمونههای بازار آمریکا همگی از پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری استفاده میکنند درحالیکه اکثر دیفندرهای دیگر دارای پیشرانهی ۴ سیلندر دیزلی هستند.
به همهی این موارد هم باید عدم شمارهگذاری دیفندر در کالیفرنیا را هم اضافه کنیم، جایی که دیفندر علاقهمندان زیادی دارد. حالا راحتتر میتوان با قیمت بالای این شاسیبلند خشن و سرسخت در آمریکا کنار آمد. در ویدئوی پیش رو میتوانید از اطلاعات بیشتری که توسط داگ دیمورو ارائه میشود لذت ببرید.
me84
۲۸ آبان ۱۳۹۷.
رانگلر = لایک ++++
دیفندر = دیسلایک —-
me84
۲۸ آبان ۱۳۹۷.
عکسهای 2 و 3 خیلی قشنگن. انگار نه انگار طراحیش برای چند دهه پیشه. خیلی شیکه.
Parvaz
۲۸ آبان ۱۳۹۷یه سوال دوستان؟؟ من اطلاعاتم در مورد ماشین های افرود کمه !!! پاژنی که تو ایران تولید میشد همون دیفندر هست؟؟؟
me84
۲۸ آبان ۱۳۹۷.
پاژن تا جایی که من اطلاع دارم دو نوع موتور براشون استفاده شده: یکی موتور z24 سایپایی که 4 سیلندر 2400 سی سی بود و یکی هم موتور هیوندای به اسم سانتانا اگه اشتباه نکنم.
هر کدوم نقاط ضعف و قوت خودشونو داشتن اما موتور پاترولی فکر کنم بخاطر آلایندگی بالا حذف شد.
اتاقش همون دیفندره و شرکت سازنده هم مرتب خودرو بود که یه زمانی قطعات بدنه شرکت مادر لندرور رو در بعضی از خطوط مونتاژش تامین و صادر میکرد. بعد از تحریمهای دور قبل یه مدت دیفندر دوکابین رو با موتور چینی تولید کرد که اصلا کیفیت نداشت و ملت ناراضی بودن و بقیمت بالایی هم میفروخت. الان نمیدونم چکار میکنه.
اگه میخوایی پاژن بگیری خیلی مراقب باش. عمرشونو کردن و لوازم و مکانیکهاش هم اذیتت میکنه.
iman95
۲۸ آبان ۱۳۹۷مرتب خودرو بعد از موتور z24سایپا موتور 2500ccسانتا رو از اسپانیا آورد.
سال81-82موتور v63000متعلق به هیوندای گالوپر روی پاژن نصب شد.
حمیدرضا
۲۸ آبان ۱۳۹۷این از عوارض تحریم ایران باعث شده شرکت های اروپایی دونه دونه از اون کشور بیان بیرون و دیگه بهشون ماشین ندن تازه قطعه هم نمیدن الان مجبورن چند برابر قیمت مدل صفر بخرن تازه مردمشونو بگو که درگیر فقر شدن و دارن هر روز بیشتر باتورم روز افزون دست و پنجه نرم می کنن