رنج روور اسپرت SVR که در مدل ۲۰۱۸ مورد به روزرسانی قرار گرفته، یک شاسی بلند سریع و خوش قد و قامت است که به پیشرانه V-8 سوپرشارژ مسلح شده و سرعت آن تنها طی بازه زمانی ۴.۳ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. وزن این خودرو معادل ۲۳۱۰ کیلوگرم بوده و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی در رقم ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این خودرو توسط بخش عملیات خودروهای ویژه جگوار لندروور ساخته شده است.
تغییرات نسخه ۲۰۱۸ شامل افزایش ۲۵ اسببخاری و رسیدن توان خروجی پیشرانه به ۵۷۵ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰، ازدیاد ۱۹ واحدی در گشتاور تولیدی توسط پیشرانه و نیل به رغم ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۳۵۰۰-۵۰۰۰ است. همچنین به واسطه اصلاح سیستم تعلیق، کنترل بدنه نسبت به قبل ارتقا داده شده و از ضربات وارده حین شتاب گرفتن و ترمزگیری کاسته شده است. قابلیت دور زدن و عبور از پیچ رنجروور اسپرت SVR نیز بهبود یافته است.
بهای رنجروور اسپرت معادل ۱۱۴,۵۹۵ دلار بوده و شکل و شمایل ظاهری نسخه ۲۰۱۸ نسبت به قبل تهاجمیتر به نظر میرسد. این خودرو از سپرهای اسپرتتر در هر دو انتهای خود بهره برده و از جلوپنجره جدید به همراه رینگ های نو و درب کاپوت ساخته شده از جنس فیبرکربن برخوردار گشته است. طبق ادعای مسئولان شرکت لندروور، درب کاپوت فیبرکربنی از وزن کمتری برخوردار بوده و موجب بهبود روند خنک شدن پیشرانه خواهد شد. این درب کاپوت مجهز به دریچه هوا بوده و به صورت یک آپشن سفارشی با بهای ۲۰۴۰ دلار در اختیار مشتریان قرار داده شده است.
جگوار لندروور راههای پول خرج کردن در زمینه خرید این خودرو را به طرز مضحکی باز گذاشته است. شما میتوانید رنگ بدنه اتومبیل خود را از میان ۲۷ نوع مختلف انتخاب نمایید که در این بین، رنگ سفید رایگان بوده و مابقی از ۷۱۰ تا ۹۳۸۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت. با احتساب تمامی هزینهها، یک رنجروور اسپرت SVR فول آپشن ۲۰۱۸ در حدود ۱۴۸ هزار دلار برایتان خرج خواهد تراشید.
در داخل کابین، رنجروور اسپرت به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید همراه با نمایشگر دوگانه مجهز شده که اولین مرتبه در رنجروور ولار مورد استفاده قرار گرفت.
صندلی های سوپر اسپرت جلو در حدود ۳۰ کیلوگرم سبکتر از مدل استاندارد هستند و حجم فضای سرنشینان عقب نیز اندکی گسترش یافته است. رانندگی با رنجروور ۵۷۵ اسببخاری، با وجود رینگهای ۲۱ اینچی، لاستیکهای فاق کوتاه و تعلیق اسپرت، از شاخصه سرگرم کنندگی بیشتری برخوردار است. رانندگی با این خودرو در مسیرهای پر پیچ و خم ، اندکی شبیه به رقصیدن با یک فیل است. سیستم فرمان از دقت کافی برخوردار بوده و سفتی غربیلک فرمان نیز در حد مساعدی قرار دارد.
حرکات بدنه به طرز استادانه ای کنترل شده و سواری آن حتی بر روی آسفالت موجدار نیز آرام و آسایش بخش است. رنجروور اسپرت SVR در حد خودش بسیار سریع است. در اینجا با خودرویی مواجه هستیم که از غرش، چسبندگی و قدرت ترمزگیری یک اتومبیل پرفورمنس بالا بهره میبرد. اگرچه قوانین فیزیک را بازنویسی نکرده اما مانند استفان هاوکینگ شما را به فکر وا میدارد که بیاندیشیم چه چیزهایی امکان وقوع دارند.
منبع: موتورترند
یاشار اسدی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷وقتی که اسم بزرگانی مثل اسیون هاوکینگ و جان ناش رو میشنوم …از بودنم تو این دنیا خجالت میکشم ….فقط به اون سختی هایی که این دو دانشمند کشیده فکر کنین….و همچنین اون درجات علمی عالی که بدست آوردن….واقعا حیرت انگیزه…..در ضمن ماشین بسیار خوبی هستش اما من جیپ گرند چروکی ترک هاوک رو ترجیح میدم
کارل شلبی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷داداش منم عاشق ماشین امریکایی ام ولی الان این ربطش چی بود!!!?
این یه ماشین لوکس محسوب میشه
ترک هاوک یه ماشین عملکردیه
یانکی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷داداش منم ترک هاوک رو نسبت به این سلطون میپسندم 707 اسب سریترین suv. جهانه و توش هم بسار زیباست اگر تو عکساش نگاه کنید داخل ماشین سراسر از چرم قرمزه صندلیاش مهشره و برایه کاپوته عظیمش پول اضافه نمیگیره.
تیاگو
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷چراغ های عقبش کوچیکه
فرامرز
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷متاسفانه امروز جی لوید ساموئل بازیکن سابق استقلال تو حوالی لندن سوار بر یک رنجروور بعد از رسوندن بچه هاش به مدرسه در راه بازگشت با یک کامیون تصادف شاخ به شاخ داشته و بخاطر آتش سوزی و گیر کردن تو خودرو جونش رو از دست میده. روحش شاد
Mohammad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷عالیه . حرفی برای گفتن وجود نداره . این برند یکی از پرفروش ترین هاست
فقط خیلی دوس داشتم که یه سدان هم تولید میکرد همان طور که دیگر شرکت ها اومدن شاسی بلند ساختن . رنجروور هم یه سدان بسازه
net
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷جالبه اولین باره که میبینم یه ماشین انگلیسی سقف سانروف بزرگ گذاشته برای ماشینش.اگر طراحی داخلی به جای رنگ زرد داشبوردو فرمان و صندلی یکپارچه مشکی میبود قشنگتر بود.اگر سپر جلو زیر چراغ جلو و زیر جلوپنجره سوراخ نشده بود قشنگتر میشد
جلال
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷رنج روور از قدیم آفرودش خوب بود . ولی چرا پیچش سنگینه ! و این جمله منو تو فکر فرو برد !( رانندگی با این خودرو در مسیرهای پر پیچ و خم ، اندکی شبیه به رقصیدن با یک فیل است. )
یاس ی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷اگه سپر جلو سوراخ نبود چطور موتور به این عظمت را خنک میکرد ؟
Omid622
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷میشه گفت نرم ترین ماشین بین تمام رقبا هستش تو بحث آفرود