لندروور-رنجروور

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک، هنرِ پرفورمنس!

رنجروور جزو باسابقه‌ترین خودروسازان در زمینه تولید شاسی بلندها بوده و یکی از زیباترین محصولات این برند نیز ولار محسوب می‌شود. نسخه سطح بالای SVAutobiography دینامیک اگرچه در حد و اندازه‌های مدل SVR نیست اما پرفورمنس قابل‌توجهی ارائه می‌کند. آنچه از نظر خواهید گذراند تجربه سواری با این قدبلند لوکس و خوش‌تیپ است. با ما همراه باشید.

  • طراحی (امتیاز ۹ از ۱۰)

رنجروور ولار زیباترین محصول لندروور است؛ و اضافه شدن ویژگی‌های مدل SVAutobiography دینامیک باعث شده این شاسی‌بلند جذاب‌تر هم شود. چهار خروجی جدید اگزوز، رینگ‌های ۲۲ اینچی سفارشی با قیمت ۱۳۰۰ دلار و نشان‌های زیبای SVAutobiography در دماغه و درب پشتی نشان دهنده ماهیت اسپورت تر این خودرو هستند. خودروهای تست شده با رنگ سفید و رینگ‌های نقره‌ای کمی محدود شده حس می‌شد اما قطعاً این خودرو در رنگ‌های گرم همچون قرمز یا نارنجی جذاب‌تر خواهد بود.

کابین ولار هم همانند بدنه فرسنگ‌ها از مدل پایه فاصله درد. همان تنظیمات دو صفحه لمسی به همراه صندلی‌های چرمی دیگر نسخه‌های ولار موجود هستند. تنها تفاوت بزرگ وجود غربیلک فرمان خاص SVAutobiography و پدال شیفترهای فلزی است. کابین هم مثل بدنه زیباست.

  • راحتی (امتیاز ۹ از ۱۰)

صندلی‌های این خودرو نه تنها بسیار زیبا هستند بلکه راحتی فوق‌العاده‌ای هم دارند. با تنظیمات برقی در ۲۰ جهت، عملکردهای سرد و گرم کننده و حتی ماساژ، ناراحت بودن روی صندلی‌ها امری غیرممکن است! حتی صندلی‌های ردیف دوم نیز راحت هستند.

در بحث فضای سر و پا، صندلی‌های جلو فضای زیادی برای سرنشینان قدبلند دارند. صندلی‌های ردیف دوم اندکی تنگ‌تر هستند که دلیل آن سقف شیب‌دار ولار است. رقبایی همچون جگوار اف پیس SVR و جیپ گرند چروکی تراک هاوک در کل فضای پای بیشتری دارند اما قطعاً ولار حس تنگ بودن کابین را ندارد.

همچنین پشت صندلی‌های ردیف دوم نیز فضای بار مناسبی وجود دارد. اگرچه فضای بار ۸۲۱ لیتری این خودرو نسبت به فضای ۹۶۳ لیتری مدل پایه کمتر است اما هنوز هم بهتر از اکثر رقبا می‌باشد. نکته دیگر اینکه کابین در اکثر اوقات مکانی بی‌صدا و آرام است.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۶ از ۱۰)

در سال ۲۰۲۰ هستیم و لندروور هنوز از سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی مایکروسافت استفاده می‌کند. اگرچه دو صفحه‌نمایش این خودرو زیبا هستند اما اینترفیس کاربری آن در صفحه بالایی ۱۰ اینچی ضعیف است. صفحه‌نمایش عملکرد کندی دارد. صفحه ۱۰ اینچی پایینی کمی بهتر بوده و اکثر عملکردها همچون کنترل سیستم تهویه، حالت‌های رانندگی و موقعیت صندلی‌ها را انجام می‌دهد. البته این صفحه نیز همچنان کند عمل می‌کند.

اما این تنها شکایت ماست. گرافیک هر دو صفحه خوب بوده و کابین پر از تجهیزات حس می‌شود. اپل کارپلی و اندروید اتو به‌صورت استاندارد وجود داشته و هدآپ دیسپلی نیز یک آپشن ۹۷۰ دلاری است. پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی نیز بسیار منعطف بوده و همه‌چیز را نشان می‌دهند. خریداران حتی می‌توانند عملکرد از راه دور لندروور را سفارش دهند که چیزهایی همچون میزان سوخت را از راه دور نشان داده و مالکان می‌توانند از طریق برنامه موبایلی آن‌ها را کنترل کنند. اوه سیستم صوتی مریدیان با ۱۷ بلندگو هم بسیار عالی است.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۹ از ۱۰)

ولار SVAutobiography دینامیک ۵۵۰ اسب بخاری یک شورش واقعی است. این خودرو به شدت از سکون شلیک شده و سیستم چهار چرخ محرک ارتقا یافته نیز تا ۱۰۰ درصد قدرت را به چرخ های عقب می‌فرستد. رنجروور می‌گوید این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیه‌ای داشته و اگرچه قدرتش بیشتر از اف پیس SVR با همان پیشرانه نیست اما تنها دو دهم ثانیه کندتر بوده ولی در این حال نیز سریع حس می‌شود.

مدل SVAutobiography همچنین دارای سیستم اگزوز فعال جدیدی است که نه تنها سبک‌تر است بلکه به ایجاد صدای جذاب‌تر پیشرانه کمک می‌کند. این ولار صدای بسیار خوبی داشته و زمانی که خودرو را تحت‌فشار قرار دهید از این سمفونی لذت خواهید برد.

به این موارد باید فنرهای بادی سفت تر و دامپرهای تطبیقی بازنگری شده را اضافه کرد که باعث می‌شود خودرو هندلینگ بهتری داشته باشد. ولار هنوز به اندازه خودروهایی همچون ب ام و X5 M یا آئودی SQ8 تیز نیست اما به‌طور قابل‌توجهی در بخش تکان های بدنه خوب عمل کرده و فرمان بهتری دارد. همچنین ترمزها نیز قوی‌تر شده‌اند.

و اگر خواهان آفرود با ولار SVAutobiography باشید خواهید توانست این کار را انجام دهید. در تئوری، سیستم تعلیق بادی استاندارد باعث چند سانتی‌متری ارتفاع خودرو می‌شود و حتی یک دوربین در جلو وجود دارد که در هنگام عبور از مسیرهای سخت به کار می‌آید. البته با وجود رینگ‌های ۲۲ اینچی سفارشی و لاستیک‌های دیواره کوتاه پیرلی اسکورپیون، توصیه ما این است که به آفرود نروید.

  • ایمنی (امتیاز ۹ از ۱۰)

در سال ۲۰۲۰ تمامی مدل‌های ولار به‌صورت استاندارد با تجهیزات ایمنی فعال همچون ترمز اضطراری خودکار و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار ترافیک پشتی و تشخیص علائم ترافیکی عرضه می‌شوند. مدل حاضر در تست به پکیج دستیار راننده ۱۳۰۰ دلاری که شامل دوربین ۳۶۰ درجه و کروز کنترل تطبیقی است مجهز بود.

  • مصرف سوخت (امتیاز ۲ از ۱۰)

پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار و سیستم چهار چرخ محرک ولار SVAutobiography’s کم‌مصرف‌ترین ترکیب موجود نیستند. این شاسی‌بلند اسپورت مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۱۵.۶/۱۱.۷/۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر داشته که در مقایسه با برخی رقبا مناسب‌تر است. گرند چروکی تراک هاوک ۷۰۷ اسبی مصرف سوخت ترکیبی ۱۸ لیتری دارد درحالی‌که مصرف جگوار، مزراتی لوانته تروفئو و ب ام و حدود ۱۵.۶ لیتر به‌صورت ترکیبی می‌باشد؛ اما اگر واقعاً خواهان یک شاسی‌بلند سریع و نسبتاً اقتصادی هستید باید تسلا مدل X پرفورمنس را انتخاب کنید.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۸ از ۱۰)

با قیمت ۹۶۵۷۰ دلاری قطعاً رنجروور ولار خودروی ارزانی نیست؛ اما موضوع عالی اینکه تقریباً همه‌چیز را با بهای ۹۰۷۹۰ دلاری به دست می‌آورید. مدل حاضر در تست حدود ۵ هزار دلار آپشن داشته که شامل چیزهایی همچون دستیار راننده ۱۳۰۰ دلاری، رینگ‌های ۱۳۰۰ دلاری و هدآپ دیسپلی ۹۷۰ دلاری بوده است.

رنجروور ولار SVAutobiography نسبت به دیگر خودروهای کلاس قیمت مناسبی دارد. اگرچه ولار یاد شده ارزان‌ترین خودروی کلاس نیست اما ارزان‌تر از بخش اعظم رقبای اصلی همچون تسلا مدل X پرفورمنس، مرسدس-ای ام جی GLE 63، ب ام و X5 M، پورشه کاین توربو و مزراتی لوانته تروفئو می‌باشد.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۷.۴ از ۱۰)

شما پیشرانه استثنایی ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار جگوار لندروور را در اکثر محصولات این شرکت از اف تایپ اسپورت گرفته تا شاسی‌بلند بزرگ و لوکس رنجروور اسپورت پیدا خواهید کرد. ما این پیشرانه قوی، خوش‌صدا و پرفورمنس را دوست داریم؛ بنابراین وقتی که لندروور سال پیش اعلام کرد ولار SVAutobiography دینامیک را با این پیشرانه تولید خواهد کرد ما به شدت ذوق کردیم؛ و پس از چند روز تست این خودرو می‌توانیم به ولار تبریک بگوییم.

اگرچه این خودرو نسخه SVR کامل همچون پسرعموی خود یعنی جگوار اف پیس نیست اما هنوز هم در بحث پرفورمنس می‌درخشد. این خودرو از پیشرانه ۵۵۰ اسبی، سیستم تعلیق اسپورت، ترمزها و رینگ‌های بزرگ‌تر و سیستم اگزوز فعال سود می‌برد. این موارد به همراه کابینی لوکس و راحت باعث شده ولار موردبحث ترکیبی تقریباً عالی از پرفورمنس و اشرافیت باشد.

مشخصات رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک ۲۰۲۰

  • پیشرانه: 8 سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار
  • قدرت/گشتاور: 550 اسب بخار/۶۸۱ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 4.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 273 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 6/۱۱.۷/۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: 90790 دلار
  • قیمت مدل تست شده: 96570 دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
MOTOR1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    چی تو این ماشین پیدا نمیشه!????????
    با ابهت، ناز و گوگولی ،کم مصرف شتاب و….

    1. جواد خطر

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      شتابِ صفر تا صَدِش چارونیم ثانیِ کِ واس یِ کراس اوور عالیِ

  2. مهدی

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    یه سوال
    اینکه خودرویی چند تا موتور داشته باشه شتاب و تاپ اسپیدش بالا میره؟؟؟

    1. علیx76

      ۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      طبیعتا بالا میره
      ولی استفاده نمیشه
      چون باید دوتا موتور به وسیله دوتا گیربکس با هم کوپل بشن
      ضمن اینکه از هر چیز دو برابر عادی میخواد ( دو تا پمپ . تعداد زیادی دسته موتور . منیفولد . اگزوز و خیلی چیزای دیگه )
      البته خودروهای انگشت شمار هستن که دو موتوره باشن
      بیشتر رو ماشین های کوچک استفاده میشه . یکیشون آئودی TT ولی یادم نمیاد کدوم تیونر این کارو کرده بود

  3. مهدی موتورز

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    یه سوال
    اینکه خودرویی چند تا موتور داشته باشه شتاب و تاپ اسپیدش بالا میره؟؟؟

  4. ایمان جباری

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    رنجروور جزو باسابقه‌ ترین خودروسازان در زمینه تولید شاسی بلندها بوده
    ● رنجروور یک مدل هست نه یک برند ؛ لندروور سابقه زیادی در ساخت شاسی بلندها داره

    1. ایلیاا

      ۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (103 ديدگاه)

      رنجروور برند لوکس لندروور هست، یک برنده و چند محصول هم داره، اووک، ولار و البته خود مدل رنجروور.

      1. Moein

        ۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (44 ديدگاه)

        رنج روور یک مدله نه یک برند. ولی لوگو مخصوص خودشو داره
        همونطور که ماستانگ یا برونکو یا کوروت لوگو خاص خودشونو دارن.

  5. Dna

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    سلام دوستان لطفا یکی زحمت بکشه در مورد انواع مدل هایش توضیحی بده اووک اسپرت ولار اتوبیوگرافی و…

    1. ♤ANGUS_812♤

      ۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      اووک یه کراس اوور هست که فرم کوپه مانند داره و بیشتر مناسب شهره به خاطر ابعادش
      ولار از اووک بزرگتره و لوکستره و نسخه های پرفورمنس داره
      اتوبیوگرافی لوکسترین مدل تو خودرو های لندروور هست و SUV هست
      اسپرت نسخه کوچکتر و اسپرت رنج روور ووگ هست
      امیدوارم درست گفته باشم و بتونم کمکتون کرده باشم

      1. Dna

        ۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (297 ديدگاه)

        ممنون

      2. ak_007

        ۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (562 ديدگاه)

        البته یک مقدار ناواضح و اشتباه بود من سعی میکنم بهتر بیان کنم

        مدلای رنجروور به ترتیب از کوچیک به بزرگ ایووک، ولار، اسپرت و خود رنجروور هستش که البته تو اروپا بهش میگن ووگ.

        اتوبایوگرافی لوکس ترین تریم هر ماشین هستش که البته اگه اشتباه نکنم فقط واسه ولار و خود رنجروور “ووگ” اومده

        SV و SVR هم ورژن های پرفورمنس ماشینها هستن.

        خود لندروور هم مدلاش شامل لندروور دیسکاوری اسپورت، دیسکاوری و دیفندر میشه.

  6. محمد

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ببخشید این کدوم سایته که امتیازمیده ؟

    1. Moein

      ۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (44 ديدگاه)

      Motor1

  7. Omid622

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    رخ نمای جانبیش عالیه تنها اوروس از این زیباترین

  8. .

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    صد برابر قشنگ تر از شاسی بلند های کوپه ی زشت

  9. net

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    اگر ماشینهای رنجروور چهار ستون سقف یعنی دو ستون سقف کنار اینه بغل و دو ستون سقف بالای چراغ عقب مشکی نبود و هم رنگ ماشین بود قشنگتر میشد مثلا در همین عکسهای ولار اگر به جای ۴ ستون مشکی رنگ سفید بود خیلی قشنگتر میشد.اگر چراغ عقب سفید نبود و رنگش قرمز بود زیباتر میشد.چهار اگزوز مربعی بزرگ خیلی بد هست و برای کراس اور دو اگزوز دایره ای قشنگتر هست.رنگ رینگ که خاکستری تیتانیوم هست قشنگه ولی پره ها مارپیچی هست بد هست و اگر پره ها مستقیم بود زیباتر میشد.ال سی دی روی داشبورد ماشینهای رنجروور مستطیلی باریک هست و اگر مستطیلی تبلت مانند بود و یه کم عرض بیشتر داشت زیباتر میشد

  10. ایلیاا

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (103 ديدگاه)

    این ماشین فوق العادست، یمدت کارم این بود برم کلیپاشو توی یوتیوب ببینم، رنگ نقره ایش با رینگ مشکی واقعا چشم نوازه.

  11. NAVID۰۰۹۸

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    شبرنگ به کار رفته در سپر عقب و اون حالت کشیده به سمت چرخ‌ها بسیار جالب و با پرستیژش کرده که تا حالا در هیچ خودرویی ندیدم .

    قشنگ پیداست که شرکت ، دست طراحان را برای طراحی و انتخاب مواد باز گذاشته .

    1. net

      ۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3396 ديدگاه)

      navid0098
      این شب رنگ کجاش قشنکه،این شب رنگ سپرهای عقب کراس اورها و سدانها اگر نباشه و سا ده تر باشه بهتره

  12. (Saeed(peugeot

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    یعنی پر ابهت تر ….شیک تر ….لوکس تر ….خاص تر و وحشی تر از این مگه داریم …..

    کلا این برند خودش آخر پرستیژه…

  13. یوسف

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    خدایی خیلی شیکه. همه چیز سر جاشه.
    هیچ ایرادی نمیشه ازش گرفت

    1. (suan chwan)امینMAF

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      البته یه ایراد خیلی عجیب داره اونم اینه که اگزوزای ماشین یخورده چون بزرگن با اون نوار عقب ماشین تناسب ندارن

  14. محمد

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    بین ماشینای‌ انگلیسی همیشه از شاسی بلندا خوشم میومده یه نمونه اش همین رنجرووره

  15. Nikzad

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    همچین مصرفش بد نیس اخه ۵لیتری صدی۱۵ منطقیه و خیلی چیز عجیبی نیس

  16. Nikzad

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    کسی میدونه ماشینایی مثل چارجر و چلنجر صدی چند میسوزونن؟

    1. SRT

      ۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (624 ديدگاه)

      به صورت ترکیبی ۱۴.۷
      (هلکت ها)

  17. امیر

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خشونت داره از سر و روش میباره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا