لندروور دیسکاوری تا همین چند سال پیش پادشاه کلاس خود بود. دیسکاوری در سال ۲۰۱۷ به عنوان خودروی سال مجله اتو اکسپرس انتخاب شد و از آن زمان تاکنون جزو بهترین شاسی بلندهای فول سایز و هفتنفره بازار بوده است.
اما با عرضه نسل جدید دیفندر که برادر جذابتر و اندکی ارزانتر دیسکاوری میباشد وضعیت تغییر کرده است. دیفندر بهطور بالقوه میتواند بخشی از بازار برادر بزرگتر را تصاحب کند.
به همین خاطر لندروور دوباره دیسکاوری را در معرض توجه قرار داده هرچند از نظر طراحی به سختی متوجه این موضوع خواهید شد. سپرها و چراغهای جدید جزو تغییرات دیسکاوری ۲۰۲۱ هستند اما زیر پوست خودرو نیز بهبودهای در شاسی رخ داده تا سواری این شاسیبلند بیشتر شبیه سواریها باشد. ایده کلی فیس لیفت دیسکاوری رقابت بهتر با خودروهایی همچون ولوو XC90 و آئودی Q7 بوده است.
اگرچه دیسکاوری و دیفندر جدید بهصورت هفتنفره عرضه میشوند اما لندروور سریعاً اشاره میکند دیفندر خودرویی پنجنفره به اضافه دو صندلی بیشتر است درحالیکه دیسکاوری خودرویی کاملاً هفتنفره میباشد. متوجه جریان شدید؟!
اگر بخواهیم قضاوت منصفانهای داشته باشیم باید بگوییم فضای بیشتری در سه ردیف دیسکاوری وجود دارد و حتی فضای داخلی این شاسیبلند بریتانیایی بیشتر از رقبا نیز میباشد. تمامی صندلیها راحت بده و برای هر صندلی خروجی شارژ گوشی در نظر گرفته شده است. ردیف دوم صندلیها دارای بالشتکهای جدید بوده هرچند صندلیهای قبلی هم ناراحت نبودند. برای دسترسی راحتتر به صندلیهای ردیف سوم نیز ردیف دوم به سادگی جابجا میشود.
از روی صندلی راننده متوجه تغییرات خواهید شد. فرمان دقیقتر حس میشود و تکان های کمتری در بدنه نسبت به قبل وجود دارد. همچنین سواری خودرو اندکی خشک تر شده است.
اگرچه دو مورد اول یاد شده یک بهبود موجه به نظر میرسند اما خشکی سواری چندان باب میل نخواهد بود. شاید برخی افراد تیم تست کننده را سختگیر بدانند اما سواری دیسکاوری راحتی بالایی ندارد.
بهبودهای کابین نیز تناقضاتی دارند. استفاده از نمایشگر ۱۱.۴ اینچی یک تغییر بسیار مثبت میباشد. شما میتوانید از اپل کارپلی و اندروید اتو نیز استفاده کنید. این سیستم اطلاعات سرگرمی از بهروزرسانی از راه دور نیز سود میبرد.
اما متأسفانه بخشی از پلاستیکهای کابین که در کنسول مرکزی بیش از پیش خودنمایی میکند کیفیت بالایی ندارند. مورد دیگر دستهدنده کوچک و کنترلر پاسخ سطوح کوچکتر هستند که فضای بیشتری برای خودنمایی پلاستیکهای ارزانقیمت فراهم کردهاند. البته هنوز هم فضاهای ذخیرهسازی زیادی در کابین وجود دارند که بر کاربردی بودن این شاسیبلند میافزایند.
دیگر تغییر مهم این خودرو زیر کاپوت رخ داده جایی که شاهد استفاده از قوای محرکه هیبریدی ملایم هستیم. خبری از پیشرانه پلاگین هیبریدی نیست و دلیل آن میتواند وزن بیشتر باتری برای شاسیبلندی هفتنفره باشد اما استفاده از سیستم هیبریدی ملایم نیز قدم مثبتی محسوب میشود.
شما واقعاً متوجه دستیار هیبریدی نخواهد شد و هدف لندروور نیز همین بوده است. نصب این سیستم برای کاهش بار کاری پیشرانه در زمان شروع به حرکت و نرمی بیشتر سیستم استارت/استاپ بوده است. اگر مدل D300 از نظر شما قیمت بالایی دارد میتوانید نسخه D250 با قدرت ۲۴۶ اسب بخاری را انتخاب کنید. البته مدلهای بنزینی دیسکاوری هم در دسترس هستند که احتمالاً محبوبیت کمتری در بریتانیا خواهند داشت.
دیگر تغییر دیسکاوری به تریم جدید R دینامیک مربوط میشود که بر شخصیت اسپورتی این خودرو میافزاید. این نسخه دارای تریم مشکی در جلوپنجره، گرافیک تیره دیسکاوری در بخش جلو و عقب، رینگها و رنگهای بدنه منحصربهفرد و… میباشد.
به غیر از اینها تغییر دیگری وجود ندارد. دیسکاوری در بحث آفرود نیز احساسبرانگیز ظاهر میشود. بخش اعظم این جذابیت به سیستم پاسخ سطوح مربوط میشود که تنظیمات زیادی برای شرایط مختلف دارد.
شما دیدی جامع به مسیر پیش رو خواهید داشت و به لطف دوربینها خواهید توانست خودرو را به راحتی کنترل کنید.
اگرچه قیمت دیسکاوری بالاست اما در عوض تجهیزات ایمنی و رفاهی زیادی را دریافت میکنید.
لندروور دیسکاوری همچنان یک شاسیبلند هفتنفره موردعلاقه برای افرادی است که خواهان فضایی زیاد برای تمامی سرنشینان هستند. این شاسیبلندی جادار، لوکس و پیشرفته است. تغییرات رخ داده در این خودرو کاملاً با استقبال ما روبرو شدهاند اما تلاش مهندسان برای ایجاد سواری بهتر در دیسکاوری باعث شده ماهیت آن خشک و سفت تر از قبل شود که این نکته جای بحث دارد.
مشخصات لندروور دیسکاوری D300 R-Dynamic SE
- قیمت: ۶۲۳۹۰ پوند
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: ۲۹۶ اسب بخار/۶۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۶.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
MAHDI
۱۲ فروردین ۱۴۰۰پدال هر روز تجربه رانندگی لندروور رو میزاری.این مطالب چندین روز بعد از تست M4 و M3 هستش که اتواکسپرس انجام داده. یعنی اینقدر اولین تجربه این خودروهارو نذاشتی که این مجله اولین رقابت M3 و آلفارومئو رو هم انجام داد.
احسنت به این برنامه ریزی واقعا!!!
بخدا اگه تست خودروهای دیگه بود فردای اون روز مطلبش رو میذاشتی، چند رقابت sport auto ووو.. بین E63 و M5 فیس لیفت هم برگزار شد که یکیشو نذاشتی.
شایدهم از دید مطالبشون جذاب نیست!! حتما همینطوره?
Farzad
۱۲ فروردین ۱۴۰۰آقا شاهین از طرفداران قدیمی BMW هست ، حتما نرسیده ترجمه کنه .
شاهین
۱۲ فروردین ۱۴۰۰سلام عجله نکنید ان شالله همشون به نوبت منتشر میشن
ارادت
abdi_porsche fan
۱۲ فروردین ۱۴۰۰لطفا درگ مکلارن765 lt و پورشه911 توربو ایو بزارید
MAHDI
۱۳ فروردین ۱۴۰۰نه داداش این مطلب لندروور بیش از از یک هفته بعد از تست M3 انجام شده در اتواکسپرس و حدود 2 هفته بعد از تست M4
اون رقابت GLS و X7 و کادیلاک و.. که پدال گذاشت، اون رقابت رو موتورترند چند ساعت قبلش منتشر کرد، یعنی در چند ساعت پدال ترجمه کرد.
پدال هیچ درگی بین آمریکایی ها برگزار نشده که مطلبش رو نذاشته باشه، چون من خبر دارم. اما در عوض خودروهایی هستن که اولین درگ رو داشتن از زمان رونمایی اونم از مجلات معتبر اما پدال نذاشت که نذاشت.
در هرصورت مدتی هستش که پدال عادلانه رفتار نمیکنه…
درضمن نتیجه بعضی رقابت ها هم باید باب میل باشه که در پدال ببینیم.
SRT
۱۳ فروردین ۱۴۰۰لطفا درگ خونین مکلارن ۷۶۵ ال تی با ۹۹۲ توربو اس رو بزارین?
امیرعلی
۱۲ فروردین ۱۴۰۰سلام من چند روز پیش که رامین گفته بود ایسوس مال چینه من گفتم تایوانیه گفت تایوان مال چینه
من اینجا میخوام بگم تا همه به خصوص رامین بخونن که تایوان مال چین نیست
بر عکس روابطشون خیلی هم بده
تا جایی که تایوان برای مقابله با چین از امریکا سلاح میخره و رامین جان این دو تا کشور یکی نیستند
امیرعلی
۱۲ فروردین ۱۴۰۰سلام بچه ها من چند وقت پیش که رامین گفته بود ایسوس مال چینه من گفتم مال تایوانه بعدش رامین گفت تایوان ماله چینه من میخوام جواب رامین رو اینجا بدم تا ببینه و اونم اینکه برعکس حرف تو تایوان مال چین نیست
و برعکس خیلی هم با هم مشکل دارن تا حدی که تایوان برای مقابله با چین از امریکا سلاح میخره و با امریکا رزمایش نظامی برگزار میکه
محمد
۱۲ فروردین ۱۴۰۰قیمتش بالاست یه زمانی ازش خوشم میومد نمیدونم چرا الان هیچ حسی دربارش ندارم
M3csl
۱۲ فروردین ۱۴۰۰بنده تمامی محصولات لندرور و رنجرور رو حمایت قلبی میکنم
Ramin
۱۲ فروردین ۱۴۰۰درود اقای امیر علی
روابطشون تازگی ها بد شده…
قدیم خوب بود.
5 یا 6 سال پیش روابطشون خوب بود. الان تازگی ها بد شده.
شرمنده اطلاعاتم قدیمی بود. ?
ولی تاجایی که میدونم قدیم روابط خوبی داشتن.
MehdiTurbo
۱۲ فروردین ۱۴۰۰طراحی نسل قبلش پخته تر بود این نسل یکم ناهماهنگ شده
میرخان
۱۲ فروردین ۱۴۰۰همون اول داستان هم این ماشین به شکل ناهماهنگی هماهنگ شده بود
میرخان
۱۲ فروردین ۱۴۰۰همون اول داستان هم این ماشین به شکل ناهماهنگی هماهنگ شده بود
زیزیگولو
۱۲ فروردین ۱۴۰۰از نظر من دچار تغییرات جزئی تو نمای ظاهری و به روز رسانیای نسبتاً مناسبو مقرون به صرفه شده
charger
۱۲ فروردین ۱۴۰۰طراحیش خیلی ناهمگونه ولی به نظر من پتانسیل پیکاپ شدن رو داره
علی آقا
۱۲ فروردین ۱۴۰۰فرق دیسکاوری و رنجروور چیه؟
charger
۱۲ فروردین ۱۴۰۰دیسکاوری پروتز کرده
Farzad
۱۲ فروردین ۱۴۰۰فوق العادس ?
Sina10
۱۲ فروردین ۱۴۰۰از طراحیش خوشم نیومده ، از کمتر لندروور هایی که طراحیشون ضعیفه
یجوری انگار ابعادش اشتباهه
طراحی جلو با ابعاد ماشین تناسب نداره
طراحی داخلیش خوبه و آفرودش عالیه
مصرف سوخت مناسبی هم داره
ولی خیلی گرونه
به نظرم رنجروور ولار ارزش بسیار بیشتری داره
بخوام به دیسکاوری نمره بدم: ۶.۳ از ۱۰
عارف
۱۲ فروردین ۱۴۰۰همیشه ماشین قابل احترامی برای من بوده ، این طراحی داخلی بنظر من بهتر از قبل شده ( نظر شخصی ) نکته منفی که بیان شد یعنی سواری خشک با ذات این مدل خیلی همخوانی نداره . امیدوارم روزی این دست از ماشینها در خیابانهای ایران تردد کنند .
Amirreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰چرا انگار نمای عقبش سکته کرده ، چرا پشتش انقد کجه
R@m!n
۱۲ فروردین ۱۴۰۰تشخیص رنجروور:
دیسکاوری
ولار
اسپرت
خیلی سخته. فکر کن باید دور ماشین بچرخی اندازه رو ببینی بفهمی کدومه