لندروور-رنجروور

پشت فرمان لندروور دیفندر 90 P400 جدید، قوچ توانمند بریتانیایی!

قطعاً لندروور دیفندر یکی از خبرسازترین خودروهای جدید یک سال اخیر بوده است؛ اما تاکنون دیفندر در نسخه ۱۱۰ یعنی مدل بزرگ و کاربردی که توانایی آفرود فوق‌العاده‌ای داشته در دسترس بوده ولی هم‌اکنون نسخه سه درب آن یعنی ۹۰ نیز در دسترس می‌باشد.

لندروور دیفندر 90

حالا نوبت به دیفندر ۹۰ جدید رسیده که باب میل مشتریانی می‌باشد که به سبک زندگی شیک بیشتر از رفتن به مزرعه یا کارهای سنگین اهمیت می‌دهند. نسخه تست شده از نوع P400 است که دارای قوای محرکه ۶ سیلندر هیبریدی ملایم جدید با قدرت ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متر می‌باشد. همین نیروگاه آهنین باعث می‌شود شاسی‌بلند ۲.۲ تنی ما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیه‌ای داشته باشد.

لندروور دیفندر 90

همچنین خودروی تست شده از نوع تریم فول X بوده است. مدل X یک پله بالاتر از نسخه HSE نشسته و دارای تجهیزات زیادی از رینگ‌های ۲۰ اینچی تیره گرفته تا نورپردازی لوکس کابین و هدآپ دیسپلی، چراغ‌های عقب تیره‌تر و سیستم صوتی مریدین با ۱۴ بلندگو و ساب ووفر می‌باشد. در واقع باید این خودرو را محصولی سفارشی در نظر گرفت که قیمت ۷۵۵۱۰ پوندی آن نیز بازگوی همین واقعیت است.

لندروور دیفندر 90

از دیگر ویژگی‌های دیفندر ۹۰ P400 تریم X می‌توان به سیستم تعلیق بادی اشاره کرد که آن را به تنها دیفندر سه درب با چنین ویژگی استانداردی بدل می‌کند.

لندروور دیفندر 90

وقتی پدال گاز را فشار دهید خودرو را اندازه رقم اعلام شده سریع خواهید یافت. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز به سرعت با نیازهای راننده هماهنگ شده و تعویض‌های نرم و سریعی را به نمایش می‌گذارد.

لندروور دیفندر 90

در واقع قدرت زیادی هم برای لذت بردن وجود داشته و هر موقع پدال را فشار دهید دماغه خودرو بالا می‌رود. در بسیاری از خودروهای دیگر این موضوع کمی دلسرد کننده به نظر خواهد رسید اما به‌گونه‌ای عجیب یک حس اطمینان‌بخش در ۹۰ وجود دارد که شاید روی کاغذ خوب به نظر برسد اما در دنیای واقعی هم همین‌گونه است.

لندروور دیفندر 90

همین روند در هنگام عبور از پیچ نیز مشهود است جایی که حس می‌کنید بدنه بلند خودرو حتی با وجود سیستم تعلیق بادی نیز در حال تکان خوردن است. با این وجود و در عین اینکه فرمان خودرو نسبتاً سنگین است اما دقت کافی داشته و شما به راحتی خودرو را خواهید شناخت و سپس صبر خواهید کرد تا تکان های بدنه کاهش یافته و سپس به مدد گشتاور زیاد پیشرانه سرعت گرفته و از پیچ خارج خواهید شد.

لندروور دیفندر 90

اما یکی از ویژگی‌های نسبتاً سورپرایز کننده دیفندر به آرامش و رفاه کابین مربوط می‌شود. هرچه سرعت بیشتر شود صدای پیشرانه به طرز سورپرایز کننده‌ای بیشتر و بیشتر می‌شود اما زمانی که سرعت ثابت خود را حفظ کنید صدا کاهش خواهد یافت و این امر باعث خواهد شد ایزوله شدن کابین از صدای جاده را تحسین کنید. این موضوع به‌خصوص برای خودرویی که از لاستیک‌های همه‌جارو و رینگ‌های ۲۰ اینچی استفاده می‌کند احساس‌برانگیز است.

لندروور دیفندر 90

در کل باید گفت دینامیک سواری P400 به گونه‌ای است که بیشتر مناسب کروز سریع در بزرگراه‌ها می‌باشد و خیلی نمی‌توان آن را ناهنجار یا ناراحت دانست و این موضوعی احساس‌برانگیز است.

لندروور دیفندر 90

داخل کابین دیفندر ۹۰ همان حس و حال مدل ۱۱۰ را داشته و بنابراین میدان دید فوق‌العاده‌ای به جلو خواهید داشت. شما با توجه به ستون‌های A از ابعاد خودرو آگاهی خواهید داشت و فرمان نسبتاً دقیق و دید زیاد به این معنی است که اصلاً حس غریبه بودن با دیفندر را نخواهید داشت.

لندروور دیفندر 90

کابین مدل X باعث شده خشونت صنعتی به هنری واقعی تبدیل شود و تریم های فلزی با چرم باکیفیت ترکیب شده‌اند. سیستم اطلاعات سرگرمی Pivi Pro لندروور در قلب داشبورد قرار داشته و عملکرد سریعی دارد.

لندروور دیفندر 90

دسترسی به صندلی‌های عقب کمی با دشواری صورت می‌گیرد اما در کل فضای کافی وجود داشته و محفظه بار ۳۹۷ لیتری نیز نیازهای اکثر خانواده‌ها را جواب می‌دهد.

لندروور دیفندر 90

قوای محرکه هیبریدی نهایی دیفندر ۹۰ با قیمت بیشتری همراه شده هرچند هر مشتری ثروتمندی از نسخه X این شاسی‌بلند خوشش خواهد آمد چراکه دارای لیست تجهیزات پر و پیمان می‌باشد. شاید نسخه‌های ارزان‌تر را راحت‌تر بتوان توصیه کرد. این دیفندر کوتاه‌تر دقیقاً به اندازه نسخه ۱۱۰ خاص و ارزشمند حس می‌شود و آن صندلی وسط در ردیف جلو می‌تواند برای اکثر مشتریان جالب‌توجه باشد.

مشخصات لندروور دیفندر ۹۰ P400 X

  • قیمت: 75510 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 395 اسب بخار/۵۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 5.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 191 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 11 لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    خیلی جذابه این ماشین❤️

    مجله SPORT AUTO امروز زمان گیری مکلارن 765LT و مکلارن 620R رو منتشر کرد در پیست هوکنهایم GP

    * مکلارن 765LT زمان :: 1:46.20
    * مکلارن 620R زمان :: 1:49.40

    برای مقایسه زمان چندخودروی دیگه که توسط این مجله زمان گیری شدن که مکلارن 720 نسخه تراک پک قبلا زمان گیری داشته!!!!

    پیست هوکنهایم GP

    * مکلارن 720 تراک پک :: 1:45.50
    * فراری 488 پیستا زمان:: 1:45.90
    * لامبواونتادورSVJ زمان:: 1:47.30
    * لامبورگینی EVO زمان :: 1:49.90

    (( نکته جالب اینه که زمان مکلارن 720 S تراک پک از زمان مکلارن 765 که قدرت بیشتری داره و پیست محور هستش در این پیست سریع تر بوده. البته اون 720 نسخه تراک پک بوده همونطور که بالا گفتم))

    موافقم 22
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      مگه میشه عاشقش نشد !!!!

      موافقم 15
      مخالفم 1
  2. Hadi

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    دیفندر زنده شده ولی من هنوز باورم نمیشه!
    قراره اتاق ۱۳۰ هم از این نسل معرفی بشه فک کنم…

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. مزدا

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      میبینمش حال میکنم از اون لوتی های قدیم با معرفت هست

      موافقم 11
      مخالفم 2
  3. Amin-mc20

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خوب فرمونو وسط میزاشتین دیگه
    میسد اسکی کاامملل از f1

    موافقم 1
    مخالفم 32
  4. سامورایی از قله فوجی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    صندلی وسطش چقدر جالبه

    موافقم 23
    مخالفم 3
  5. Aria

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    ۶ سیلندر۴۰۰اسب کم نیست؟

    موافقم 5
    مخالفم 22
    1. ارشیاsvj

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      مگه فورد GT از شش سیلندر ۶۵۰ اسب در اورده باشن؟؟!!!???

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. Amin-mc20

        ۲۵ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        آره والا این به ماشین شهریه که هدفش استهلاک پایینه

        موافقم 6
        مخالفم 7
    2. Ahmadreza2002

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      مگه سوپر اسپرتع
      قدرتش کاملا کافیه
      حتی پورشته ۹۱۱ هم تو نسخه کررا همین حدودا قدرت میده

      موافقم 9
      مخالفم 1
  6. Malt hill

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    اگه قرار باشه ماشینی بخرم که ببرمش آفرود و خط و خش روش بیفته یه چیز ارزون تر میگیرم.
    ولی اگه هدفم آفرود نباشه، اصلا شاسی بلند نمیگیرم.
    سدان ها واقعا جذاب ترند
    حداقل هندلینگشون که از شاسی خیلی بهتره.
    وزنشون هم کمتره در نتیجه مصرف سوخت پایین تری دارند و به محیط زیست کمتر آسیب میرسونند.

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. Ahmadreza2002

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      وزن رو خوب اومدی
      این نسخه ک شاسی نردبونی هم نداره ابعادش هم ک چندان بزرگ نیست
      به نظر شما زیادی سنگین نیست؟

      موافقم 7
      مخالفم 4
  7. میثم

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    طراحیش چه داخل چه خارج واقعا واقعا عالیه
    فقط من هنوزم اعتقاد دارم شاسی مستقل برای آفرود بهتر از مونوکوکه البته آفرود سنگین
    ولی برای سفر که هم آنرود داره هم آفرود این مدلا خیلی بهترن

    موافقم 11
    مخالفم 1
  8. سعید تویوتا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه.خوشگل و عصبی

    موافقم 13
    مخالفم 1
  9. زیزیگولو

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    به عکسا که نگاه میکنی قرار گرفتن چرخای لندروور دیفندر در چهار گوشه اتاق باعث میشه این ماشین زوایای ورود و خروج مناسبی داشته باشه

    موافقم 21
  10. یوسف

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    ای جونم دیفندر…. و

    موافقم 12
  11. مهرداد كمال

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1991 ديدگاه)

    خدایی همه چی تمومه فقط قیمتش زیاده

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. Ahmadreza2002

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      ای جان
      همه چی اوکیه
      فقط بحث قیمت، نه ک بگم گرونه ها
      همون قدری که پول میدی اش میخوری
      ولی یه جورایی وسط نا کجا آباد افتاده نه مثل جی کلاس فوق لاکچری و رویایی (نسبت به بقیه آفرودر ها) نه مثل رانگلر و ۴رانر و … به صرفه و اقتصادی
      پقیقا وسط ناکجا آباد

      موافقم 14
      مخالفم 1
  12. Swedish arrogant tiger

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا جالب شده ،فکر کنم اولین باری باشه که از دیفندر جدید اینقدر خوشم اومده.
    90 رو به 110 ترجیح میدم تناسبات خیلی بهتری داره.

    موافقم 9
    مخالفم 1
  13. Ahmadreza2002

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    ای جان
    همه چی اوکیه
    فقط بحث قیمت، نه ک بگم گرونه ها
    همون قدری که پول میدی اش میخوری
    ولی یه جورایی وسط نا کجا آباد افتاده نه مثل جی کلاس فوق لاکچری و رویایی (نسبت به بقیه آفرودر ها) نه مثل رانگلر و ۴رانر و … به صرفه و اقتصادی
    دقیقا وسط ناکجا آباد

    موافقم 5
    مخالفم 2
  14. ارش

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    همه جوره عالی و جذابه از طراحی داخلی و بیرونی گرفته تا مشخصات فنی.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  15. مهدی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من واقعا نمیتونم همچین ماشینیو تصور کنم که وجود داره دیفندر واقعا عالیه هر چی بگم بازم کمه من عاشق دیفندرم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  16. یاس ی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    بارها گفتم باز هم میگم که دیفندر برای من یعنی پدر، از روزی که چشم باز کردم مرحوم پدرم یدونه صفر از همین اتاق 90 خریده بود و تا جوونیهای من هنوز داشتیمش ولی پدر دیگه نبود. باورش برام سخت بود که نسل جدید دیفندر بیاد و من نسبت به نسل قبل بیشتر دوستش داشته باشم ولی واقعا دمشون گرم چیزی ساختن که الان آرزوم اینه که تا قبل از مرگ حداقل چند روز بتونم پشت دیفندر جدید بشینم. من عاشق دنیای خودرو هستم و دوست دارم خیلی از مدلها را برونم ولی شاید هیچ کدوم به اندازه دیفندر نتونه از نظر روحی منو ارضاء کنه.

    موافقم 8
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا