لندروور-رنجروور

تصاویر جاسوسی رنجروور اسپورت پلاگین هیبرید

تصاویر جاسوسی ثبت شده در شمال سوئد نشان دهنده‌ی پروتوتایپ رنجروور اسپورت کاملاً پوشیده شده هستند. شاید در نگاه اول بگویید لندروور در حال کار روی نسخه‌ی فیس لیفت شاسی‌بلند خود است اما حقیقتاً قضیه کمی پیچیده‌تر است. اول از همه اینکه خودروی موردبحث سپرهای جلو و عقب کاملاً متفاوت و همچنین چراغ‌های جلوی بازنگری شده را دارد. به علاوه داشبورد خودرو نیز پوشش زیادی داشته بنابراین احتمالاً کابین نیز تغییراتی خواهد داشت.

2018-range-rover-sport-plug-in-hybrid-spy-1
بنا به دلایلی این خودروی پروتوتایپ در واقع دارای قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی است. پس بدین ترتیب لندروور می‌خواهد با استفاده از نسخه‌های الکتریکی شده خود را بیش از پیش از رنجروور اسپورت عادی متمایز سازد. تا این لحظه جزئیاتی درباره‌ی پیشرانه‌ی پنهان شده زیر کاپوت خودرو معلوم نشده اما خبری که در سال ۲۰۱۶ توسط اتوکار منتشر شد نشان می‌دهد قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی آینده‌ی جگوار لندروور بر پایه‌ی پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری انجینیوم این شرکت با قدرت ۲۹۶ اسب بخار مهندسی شده است.

2018-range-rover-sport-plug-in-hybrid-spy-photo
بر پایه‌ی همان خبر جگوار لندروور در حال توسعه‌ی پیشرانه‌ی الکتریکی خود برای همخوانی با گیربکس ۸ سرعته ZF است که در سطح وسیعی از مدل‌های شرکت بکار می‌رود. گفته شده این پیشرانه الکتریکی قدرت بیشتر از ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری دارد.

2018-range-rover-sport-plug-in-hybrid-spy-3
انتظار می‌رود مجموعه باتری‌هایی که تاکنون ظرفیت آن‌ها مشخص نشده زیر کف صندوق‌عقب جای بگیرد و نیروی کافی برای طی محدوده‌ی ۳۲ تا ۴۸ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی را فراهم سازد. این محدوده حرکتی خیلی چشمگیر نیست اما در نظر داشته باشید که رنجروور اسپورت خودروی سبک‌وزنی نیست.

هنوز زمان رونمایی از نسخه‌ی آماده‌ی تولید این خودرو مشخص نشده اما باور بر این است باید تا اواخر سال آینده منتظر این خودرو بمانیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. بیژن

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (255 ديدگاه)

    یه سوال فنی دوستان…؛
    Plug-in Hybrid با Hybrid چه فرقی داره ؟

    1. شاهین

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      به زبان ساده پلاگین رو میشه به پریز برق وصل کرد و با برق خانگی هم شارژ کرد. مدل هیبریدی همچین امکانی رو نداره.
      باز دوستان میتونن مفصل تر توضیح بدن و احیانا من اشتباه گفتم تصحیح کنن.
      مخلصم

      1. بیژن

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (255 ديدگاه)

        ممنون از آقا شاهین…فکر میکنم همینطور باشه

    2. رامکال

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (594 ديدگاه)

      مطمئن نیستم ولی فکر کنم پلاگین هیبرید ها از طریق درگاهشون و اتصال به ایستگاهها شارژ میشند.
      هیبرید ها هم یک موتور فسیلی برقی رو شارژ میکند.
      بازم میگم که مطمئن نیستم.

  2. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    رنج رور اسپورت هم قراره پلاگین هیبرید بشه

    یک روز مردم تویوتا پریوس رو مسخره می کردن. واقعا تبریک میگم به تویوتا که با جسارت مسیر خودش رو ادامه داد و باعث شد دنیا به این فناوری توجه کنه.
    البته اولین خودروی هیبریدی دنیا Lohner-Porsche بود که 117 سال پیش ساخته شد !!!

    چشممون به اسم گیربکس ZF هم که روشن شد

    با آرزوی موفقیت برای رنج رورو اسپورت پلاگین هیبرید.

    1. ویلیامز

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      منظورت چیه چشممون به اسم گیربکس zf روشن شد؟! اگه منظورت آلمانی بودنشه همین چن وقت پیش جگوار جدید ترین گیربکس اتوماتیکشو ک از zf خیلی بهتره رونمایی کرده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا