جدایی راه لندروور دیفندر از دیسکاوری
نسل فعلی لندروور دیفندر بر پایه همان پلتفرم دیسکاوری تولید شده است. اگرچه فروش دیسکاوری خیلی بد نیست اما موفقیت قابلتوجه دیفندر باعث شده توجه کمتری به دیسکاوری شود. بهمنظور حل این مشکل نسل بعدی دیسکاوری از معماری ماژولار الکتریک EMA جگوار لندروور استفاده خواهد کرد.
اگرچه تیری بولور مدیرعامل جگوار لندروور از پلتفرم EMA بهعنوان ساختاری الکتریکی محور نام برده اما این به معنی خاتمه تولید پیشرانه درونسوز نخواهد بود. این پلتفرم جدید میتواند از قوای محرکه تمام هیبریدی و پلاگین هیبریدی پشتیبانی کند بنابراین علاوه بر قوای محرکه تمام الکتریکی امکان استفاده از پیشرانه 4 سیلندر بنزینی نیز وجود خواهد داشت.
بولور گفته است:
نیاز دیفندر ازنظر پلتفرم با دیسکاوری، دیسکاوری اسپرت، ولار و اووک متفاوت است.
به همین منوال دیفندر هم از معماری طولی ماژولار MLA استفاده خواهد کرد. این معماری مختص پیشرانههای الکتریکی بوده اما قابلیت استفاده از پیشرانههای درونسوز با نصب طولی را نیز خواهد داشت بهگونهای که میللنگ در محور طولی خودرو قرار خواهد گرفت. پلتفرم MLA همچنین به این خودروساز بریتانیایی اجازه میدهد تا پیشرانههای درونسوز الکتریکی شده را برای خریداران ارائه کند.
ازآنجاییکه نسخه طویلتر دیفندر طی 12 تا 18 ماه آینده عرضه خواهد شد بنابراین احتمال کاهش هرچه بیشتر فروش دیسکاوری وجود دارد. گفته شده مدل بزرگتر دیفندر به دنبال عرضاندام در بازار لوکسها بوده و احتمالاً ظرفیت حمل هفت نفر را خواهد داشت.
احتمالاً نسل جدید لندروور دیسکاوری در اواخر سال مالی 2024 خودروسازان بریتانیایی معرفی خواهد شد.