جشنواره گوود وود فرصتی بود تا یک رقابت جالب بین هواپیمای کلاسیک اسپیت فایر و رنجروور مدرن اووک صورت پذیرد. رقابت نابرابر ۱۷۵۰ اسب بخار هواپیما در برابر ۵۱۰ اسب بخار ماشین! تاکنون دهها فیلم از مسابقه بین هواپیماها و خودروها منتشر شده است. در آخرین ویدئوی تبلیغاتی لندروور برای خودروی تقویت شده و اسپرت اووک، به سراغ یک هواپیمای بمب افکن سوپر مارین مدل ۱۹۴۵ رفته است.
توان هواپیمای اسپیت فایر از یک موتور V12 مرلین و به میزان ۱۷۵۰ اسب بخار بیرون کشیده میشود. این هواپیما قادر است با سرعتی بیش از ۶۴۴ کیلومتر بر ساعت پرواز کند. اما روی زمین، رنجروور مجهز به موتور V8 با حجم ۵ لیتر و با کمک سوپر شارژر، ۵۱۰ اسب بخار نیرو را در اختیار چرخهای خود قرار میدهد. [jwplayer mediaid=”۴۳۵۹۴″] مسابقه در یک زمین چمن و پر دست انداز و در یک مسیر رفت و برگشت انجام شد. هواپیما برای دور زدن در آسمان ناچار بود شعاع بسیار بزرگتری را نسبت به خودرو، بپیماید. اما در انتهای مسابقه، اووک تنها با برتری میلی متری پیروز شد.
یک مقام مسئول در انجمن قطعه سازان خبر داد قطعات درجه ۳ چینی و کرهای در خودرو ایرانی پرشین خودرو: یک مقام مسئول در انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه این روزها صنعت خودروسازی کشور با الزام افزایش حجم تولید و فقدان نقدینگی روبه رواست، گفت: این امر باعث شده تا خودروسازان به سمت خرید قطعات چینی و کره ای درجه ۳ ترغیب شود. به گزارش «پرشین خودرو»، این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده قطعه سازان امکان تأمین مواد مورد نیاز خود را از شرکت های صاحب نام خودروساز دنیا ندارند، اظهارداشت: اعمال محدودیت های جدید برای صنعت قطعه سازی کشور باعث شده تا این بخش برای تأمین قطعات مورد نیاز خود به سمت شرکت های چینی و کره ای رفته و با خرید قطعات درجه 3 نیازهای خود را تأمین نماید. وی ضمن تأکید براینکه استفاده از قطعات بی کیفیت چینی محصولات نهایی خودروسازان را فاقد استانداردهای لازم میکند، افزود: این روزها صنعت خودروسازی کشور با لزوم افزایش حجم تولید و نبود نقدینگی روبه رواست که به همین دلیل با واردات قطعات بی کیفیت خودرو را تولید و با قیمت های بالا وارد بازار میکند. این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه البته در تبادلات تجاری جدید خودکفایی کامل در تولید خودرو معنایی پیدا نمیکند، تصریح کرد: هم اکنون حتی خودروسازان بزرگ دنیا نیز در تولید خودرو خودکفایی لازم را نداشته و با همکاری سایر کشورها ضمن تأمین نیازخود اقدام به تولید محصولات میکنند که بر همین اساس نباید از خودروساز داخلی توقع تأمین تمام قطعات در داخل کشور را داشت. وی اضافه کرد: وابستگی اقتصادی در صنعت تولید خودرو امری طبیعی است اما متأسفانه در شرایط فعلی صنعت خودروی کشور به عقب افتاده ترین شرکت های چینی وابسته شده است که این امر بسیار ناراحت کننده است. این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان به کارگیری تیم تخصصی و تدوین برنامه ای منسجم برای ساماندهی صنعت خودرو را در دولت یازدهم امری ضروری دانست و گفت: در سال های اخیر صنعت خودروی کشور با ناهماهنگی های بسیاری از سوی دستگاه های مختلف برای اجرایی شدن تصمیمات روبه رو بود که این ناهماهنگی ها باید در دولت جدید تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند. به گزارش تسنیم، وی از محدودیت های داخلی سازمانهای مختلف برای صنعت خودرو به عنوان تحریم داخلی یاد کرد و افزود: طی سال های اخیر سازمان های صنعتی به جای تقویت شرکت های خودروساز که به نوعی در سطح دنیا حائز رتبه مناسبی شده بود با کارشکنی ها موانع متعددی را برای این صنعت به وجود آوردند.
ک کارشناس صنعت خودرو: واردات خودرو به معنی بازار رقابتی نیست پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو در خصوص همکاری خودروسازان با شرکت های روسی گفت: هر اقدامی که در صنعت خودرو صورت می گیرد باید با محاسبات دقیق و مطالعه فراوان باشد. یوسفی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: این ضرورت وجود دارد که پیش از آغاز همکاری با دیگر کشورها مقایسه ای در مورد هزینه تولید در کشورهای مختلف صورت گیرد. وی در ادامه تصریح کرد: خودروسازان ما باید با تمامی کشورها همکاری داشته باشند و روابط خود را تنها به چند کشور محدود نکنند زیرا رقابت بین کشورها موجب کاهش هزینه ها می گردد و در پی آن کیفیت خودروها را افزایش و میزان آلایندگی و مصرف سوخت آنها را کاهش می دهد. یوسفی با اشاره به لزوم استفاده از تکنولوژی های روز اروپا و دیگر کشورهای خودروساز در کشور، عنوان کرد: قطعاً استفاده از تکنولوژی های روز اروپا به نفع صنعت خودروسازی خواهد بود و و نباید همکاری ها را تنها به چند کشور محدود کرد. وی با بیان اینکه شرایط کنونی موجب قطع ارتباط ایران با کشورها اروپایی شده، تأکید کرد: این ضرورت وجود دارد که داخلی سازی جایگزین واردات شود زیرا واردات خودرو علاوه بر خروج سرمایه های ملی از کشور و لطمه زدن به صنعت خودروسازی موجب تحمیل بیکاری نیز می شود. این کارشناس صنعت خودرو متذکر شد: رقابتی نبودن بازار ایران موجب افت کیفیت محصولات خودروسازان داخلی شده است و چنانچه بازار رقابتی برای این کالای تولیدی ایجاد شود قطعاً شاهد بالا رفتن کیفیت خودروها و کاهش قیمت ها خواهیم بود. وی بیان کرد: واردات خودرو به عنوان رقابت تلقی نمی شود و تنها موجب لطمه زدن به خودروسازی می گردد و با توجه به شرایطی کنونی خودروسازان دنیا و رکود بازارهای جهانی که موجب کاهش قیمت خودروهای اروپایی و تعطیلی برخی از کارخانه ها شده است، این خودروسازان به دنبال فرصتی برای همکاری با دیگر کشورها هستند که این امر یک فرصت طلایی برای خودروسازان ما است. یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: تحریم ها موجب قطع ارتباط ایران با اروپا شده اما همیشه بهترین راه آسانترین راه نیست و خودروسازان ما باید راهی برای شکستن تحریم ها بیابند و یا سیاست های خود را به گونه ای تغییر دهند که تمایل خودروسازان اروپایی به همکاری با کشور ما بیشتر شود.
درود.حالا که چی این تبلیغ؟به چه دردی میخوره؟به نظرم اگه تو این تبلیغ بین رنجروور ایووک و یک شاسی بلند مطرح دیگه انجام میشد خیلی بهتر بود و تاثیر بیشتری داشت. یعنی الان کسی میاد بین انتخاب رنجروور و یک هواپیمای بمب افکن سال 1945 بمونه؟ تبلیغ باید بین رقبا باشه تا مردم و مشتری معایب و مزایای برند هارو متوجه بشن. V12
-jaguar-
۲۲ مرداد ۱۳۹۲عجب ماشینیه
ali
۲۲ مرداد ۱۳۹۲یک مقام مسئول در انجمن قطعه سازان خبر داد
قطعات درجه ۳ چینی و کرهای در خودرو ایرانی
پرشین خودرو: یک مقام مسئول در انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه این روزها صنعت خودروسازی کشور با الزام افزایش حجم تولید و فقدان نقدینگی روبه رواست، گفت: این امر باعث شده تا خودروسازان به سمت خرید قطعات چینی و کره ای درجه ۳ ترغیب شود.
به گزارش «پرشین خودرو»، این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان با اشاره به اینکه در حال حاضر عمده قطعه سازان امکان تأمین مواد مورد نیاز خود را از شرکت های صاحب نام خودروساز دنیا ندارند، اظهارداشت: اعمال محدودیت های جدید برای صنعت قطعه سازی کشور باعث شده تا این بخش برای تأمین قطعات مورد نیاز خود به سمت شرکت های چینی و کره ای رفته و با خرید قطعات درجه 3 نیازهای خود را تأمین نماید.
وی ضمن تأکید براینکه استفاده از قطعات بی کیفیت چینی محصولات نهایی خودروسازان را فاقد استانداردهای لازم میکند، افزود: این روزها صنعت خودروسازی کشور با لزوم افزایش حجم تولید و نبود نقدینگی روبه رواست که به همین دلیل با واردات قطعات بی کیفیت خودرو را تولید و با قیمت های بالا وارد بازار میکند.
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه البته در تبادلات تجاری جدید خودکفایی کامل در تولید خودرو معنایی پیدا نمیکند، تصریح کرد: هم اکنون حتی خودروسازان بزرگ دنیا نیز در تولید خودرو خودکفایی لازم را نداشته و با همکاری سایر کشورها ضمن تأمین نیازخود اقدام به تولید محصولات میکنند که بر همین اساس نباید از خودروساز داخلی توقع تأمین تمام قطعات در داخل کشور را داشت.
وی اضافه کرد: وابستگی اقتصادی در صنعت تولید خودرو امری طبیعی است اما متأسفانه در شرایط فعلی صنعت خودروی کشور به عقب افتاده ترین شرکت های چینی وابسته شده است که این امر بسیار ناراحت کننده است.
این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان به کارگیری تیم تخصصی و تدوین برنامه ای منسجم برای ساماندهی صنعت خودرو را در دولت یازدهم امری ضروری دانست و گفت: در سال های اخیر صنعت خودروی کشور با ناهماهنگی های بسیاری از سوی دستگاه های مختلف برای اجرایی شدن تصمیمات روبه رو بود که این ناهماهنگی ها باید در دولت جدید تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.
به گزارش تسنیم، وی از محدودیت های داخلی سازمانهای مختلف برای صنعت خودرو به عنوان تحریم داخلی یاد کرد و افزود: طی سال های اخیر سازمان های صنعتی به جای تقویت شرکت های خودروساز که به نوعی در سطح دنیا حائز رتبه مناسبی شده بود با کارشکنی ها موانع متعددی را برای این صنعت به وجود آوردند.
ali
۲۲ مرداد ۱۳۹۲ک کارشناس صنعت خودرو:
واردات خودرو به معنی بازار رقابتی نیست
پرشین خودرو: یک کارشناس صنعت خودرو در خصوص همکاری خودروسازان با شرکت های روسی گفت: هر اقدامی که در صنعت خودرو صورت می گیرد باید با محاسبات دقیق و مطالعه فراوان باشد.
یوسفی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: این ضرورت وجود دارد که پیش از آغاز همکاری با دیگر کشورها مقایسه ای در مورد هزینه تولید در کشورهای مختلف صورت گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: خودروسازان ما باید با تمامی کشورها همکاری داشته باشند و روابط خود را تنها به چند کشور محدود نکنند زیرا رقابت بین کشورها موجب کاهش هزینه ها می گردد و در پی آن کیفیت خودروها را افزایش و میزان آلایندگی و مصرف سوخت آنها را کاهش می دهد.
یوسفی با اشاره به لزوم استفاده از تکنولوژی های روز اروپا و دیگر کشورهای خودروساز در کشور، عنوان کرد: قطعاً استفاده از تکنولوژی های روز اروپا به نفع صنعت خودروسازی خواهد بود و و نباید همکاری ها را تنها به چند کشور محدود کرد.
وی با بیان اینکه شرایط کنونی موجب قطع ارتباط ایران با کشورها اروپایی شده، تأکید کرد: این ضرورت وجود دارد که داخلی سازی جایگزین واردات شود زیرا واردات خودرو علاوه بر خروج سرمایه های ملی از کشور و لطمه زدن به صنعت خودروسازی موجب تحمیل بیکاری نیز می شود.
این کارشناس صنعت خودرو متذکر شد: رقابتی نبودن بازار ایران موجب افت کیفیت محصولات خودروسازان داخلی شده است و چنانچه بازار رقابتی برای این کالای تولیدی ایجاد شود قطعاً شاهد بالا رفتن کیفیت خودروها و کاهش قیمت ها خواهیم بود.
وی بیان کرد: واردات خودرو به عنوان رقابت تلقی نمی شود و تنها موجب لطمه زدن به خودروسازی می گردد و با توجه به شرایطی کنونی خودروسازان دنیا و رکود بازارهای جهانی که موجب کاهش قیمت خودروهای اروپایی و تعطیلی برخی از کارخانه ها شده است، این خودروسازان به دنبال فرصتی برای همکاری با دیگر کشورها هستند که این امر یک فرصت طلایی برای خودروسازان ما است.
یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: تحریم ها موجب قطع ارتباط ایران با اروپا شده اما همیشه بهترین راه آسانترین راه نیست و خودروسازان ما باید راهی برای شکستن تحریم ها بیابند و یا سیاست های خود را به گونه ای تغییر دهند که تمایل خودروسازان اروپایی به همکاری با کشور ما بیشتر شود.
slr722
۲۲ مرداد ۱۳۹۲عاشق این ماشینم…عاشقشم
فقط میتونم بگم که یه شاسی بلند مرد اصیل انگلیسی…
یعنی همونی که من دنبالشم…
ناصر
۲۲ مرداد ۱۳۹۲نمیدونم چرا تازگیها اینقدر بین ماشین ها و هواپیماها مسابقه میذارن؟!!!! توی همین پدال یه 4-5 تاش هست، ولی خداییش رنجروور خوب رفته
feri
۲۲ مرداد ۱۳۹۲به نظرم نسخه اسپرت از اووک قشنگتره البته از نزدیک تو عکس اووک بهتره رنجروور کروکش خوبه توی این مسابقه هم خلبان قبل خط یه نیش ترمز زد که اووک ببره
احسان -ب
۲۲ مرداد ۱۳۹۲یک لحظه فکر کنین پراید با هواپیما جنگی مسابقه میده بعد فکر کین بردند مسابقه هم بشه وای خدایی من چه سوژه ای میشه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
feri
۲۲ مرداد ۱۳۹۲دوست عزیز این قدر سایپا مطمئن رو دست کم نگیر باید خودباوری داشت سایپا مطمئن رفته تو کار هواپیما و می خواد هواپیما پراید فایر بسازه
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۲ مرداد ۱۳۹۲درود.حالا که چی این تبلیغ؟به چه دردی میخوره؟به نظرم اگه تو این تبلیغ بین رنجروور ایووک و یک شاسی بلند مطرح دیگه انجام میشد خیلی بهتر بود و تاثیر بیشتری داشت. یعنی الان کسی میاد بین انتخاب رنجروور و یک هواپیمای بمب افکن سال 1945 بمونه؟
تبلیغ باید بین رقبا باشه تا مردم و مشتری معایب و مزایای برند هارو متوجه بشن.
V12
nima
۲۲ مرداد ۱۳۹۲اگه می تونن بیان مقایسه ای بین این اووک و مرسدس G کلاس انجام بدن ببین کی میبره ؟ مقایسه اش رو دیدم . بنز خوردش …..
محمدرضا
۲۲ مرداد ۱۳۹۲اگر خوب دقت کنید زاویه دوربین در خط پایان توری تنظیم شده که اووک رو جلوتر نشون میده
بگو خب . . .
parsa
۲۲ مرداد ۱۳۹۲عزیزم انها برای تبلیغات شرکت سازنده این ماشینه ..در ضمن این تبلیغاتو میکنند که ما دوباره خودروی سپند تولید نکنیم چون از لحاظ قدرت وسرعت رقیب شاتله.
محمد
۲۲ مرداد ۱۳۹۲رنج رور ماشین خوبیه ولی لندکروز بهتره .
محمد
۳ شهریور ۱۳۹۲عجب غول بیابانی زیبایی درود بر این طراحی
امیر
۱۳ شهریور ۱۳۹۲باهات موافقم.من عاشقشم.
امیر
۱۳ شهریور ۱۳۹۲یه دیو رام نشدنیه