چندی پیش لندروور با انتشار تیزری خبر از معرفی خودروی جدیدی تحت برند رنجروور خود با نام رنجروور ولار در نمایشگاه ژنو داد. سپس تصاویری غیررسمی از این خودرو افشا شد و حالا رسماً رنجروور ولار پیش از اولین نمایش عمومی خود در نمایشگاه ژنو رسماً معرفی شده است. این خودرو یک کراساوور کوپه مانند است که ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد تا جایی که ثابت میکند ارائهٔ استایلی شگفتآور در این کلاس امکانپذیر است. ولار با هدف پُر کردن شکاف بین ارزانترین محصول رنجروور یعنی اووک که قیمت آن از ۴۱ هزار دلار آغاز میشود و رنجروور اسپرت که قیمتی از ۶۵ هزار دلار دارد ساخته شده است اما مسلماً بهتر از هردوی این برادران خود خواهد بود.
ولار ۴.۸ متر طول، ۱.۹۳ متر عرض و ۱.۶۶ متر ارتفاع دارد درحالیکه فاصلۀ محوری آن نیز برابر با ۲.۸۷ متر است که ۲۱ سانتیمتر بیشتر از اووک و ۵ سانتیمتر کمتر از اسپرت است. این خودرو کوچکتر از بامو X6 با ۴.۹۰ متر طول است اما از X4 با طول ۴.۶۷ متر بزرگتر است. ولار در پلتفرم و ساختار آلومینیومی با جگوار F-Pace اشتراک دارد درحالیکه حجم صندوق بار آن معادل ۶۳۲ لیتر است. اما اگر صندلیهای عقب خوابانده شوند این حجم به ۱۷۳۱ لیتر افزایش پیدا میکند. از ویژگیهای برجستۀ این کراساوور کوپه میتوان به چراغهای LED ماتریس که تا بیش از ۵۵۰ متر را روشن میکنند و درِ صندوق برقی اشاره کرد.
این کراساوور پریمیوم بریتانیایی در ظاهر از طراحی تیز و با خطوطی کشیده برخوردار است. از ویژگیهای برجستهٔ ظاهری این ماشین میتوان به استفاده از نسخهای آئرودینامیک تر از جلوپنجرهٔ نمادین لندروور به همراه سقف شیبدار مشکیرنگ اشاره کرد که استایلی اسپرت به آن بخشیدهاند. همچنین خط باریکی در قسمت جانبی ولار دیده میشود درحالیکه چراغهای عقب و جلو نیز به طرفین بدنهٔ خودرو کشیده شدهاند. هرچند نمای عقبی این کراساوور جعبهایتر از رقبای خود است اما هنوز هم نمایی از آنچه که از یک کراساوور کوپه تعریف میشود را ارائه میکند. در کل ولار طراحی بیرونی آشنایی دارد که میتوان گفت با الهام از هر دو خودروی اووک (خصوصاً در جلو) و اسپرت (دیگر قسمتهای بدنه) شکل گرفته است اما با خطوطی منحنیتر و نرمتر و البته خط سقف شیبدارتری نسبت به آنها.
لندروور در ایالاتمتحده ولار را با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد کرد که انتقال نیروی همهٔ آنها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. مدل پایهٔ این کراساوور کوپه مجهز به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی است که ۲۴۷ اسب بخار قدرت دارد. قیمت این مدل از ۵۰,۸۹۵ دلار آغاز میگردد. مدل بعدی که شروع قیمت آن از ۵۷,۱۹۵ دلار است، از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۸۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند؛ و درنهایت نیز بالاترین مدل ولار با یک موتور ۳ لیتری V6 سوپرشارژ ارائه میشود که ۳۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. قیمت این مدل از ۶۵,۱۹۵ دلار آغاز شده و تیپهای S، SE و HSE نیز با تجهیزات اضافه برای آن قابل سفارش هستند.
اما اروپاییها انتخابهای بیشتری پیش رو خواهند داشت بهگونهای که علاوه بر موتورهایی که در بازار آمریکا ارائه میشوند، یک موتور دیزلی ۲۴۰ اسب بخاری و یک واحد ۳ لیتری V6 دیزل با ۳۰۰ اسب بخار قدرت هم به لیست موتورهای ولار در اروپا اضافه شده است. در آینده نیز نسخۀ عملکردی SVR احتمالاً با یک موتور V8 به این لیست اضافه خواهد شد. برخلاف پس عمویش F-Pace، ولار در تمامی تیپها و مدلها مجهز به سیستم چهارچرخ محرک و مجموعۀ تکنولوژیهای آفرود لندروور خواهد بود.
ساختههای رنجروور و در صدر آن لندروور به تواناییهای آفرود خود مشهور هستند که این ویژگی در ولار هم موردتوجه بوده است. به همین دلیل برای این خودرو سیستم تعلیق بادی در نظر گرفته شده که در نسخهٔ V6 بهصورت استاندارد ارائه میگردد و در مدلهای چهار سیلندر نیز قابل سفارش است. حداکثر ارتفاع از سطح زمین رنجروور ولار با استفاده از این سیستم برابر با ۲۵ سانتیمتر است که ۳.۸ سانتیمتر بیشتر از نمونههای معمولی است. علاوه بر این، سیستم چهارچرخ محرک و کمکفنرهای تطبیقی نیز بر تواناییهای آفرود این کراساوور نورسیدهٔ بریتانیایی میافزایند.
رنجروور ولار در داخل هم مانند بیرون بسیار شیک است که هرچند بازهم نمایی شبیه به دیگر مدلهای رنجروور دارد اما با برخورداری از دو صفحهنمایش ۱۰ اینچی لمسی که یکی در بالای داشبورد و دیگری در پایین آن نصب شده است، پیشرفت قابلتوجهی را در طراحی داخلی رنجروور نشان میدهد. نمایشگر بالایی مانند بسیاری از خودروها سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و ناوبری را ارائه میکند درحالیکه نمایشگر پایینی بجای کنترلرهای فیزیکی سیستم تهویه در نظر گرفته شده و همچنین کنترل سیستم Terrain Response هم از طریق این نمایشگر صورت میگیرد.
این یک سیستم الکترونیکی است که گشتاور موتور، کنترل کشش، سیستم چهارچرخ محرک و دیگر قسمتهای فنی خودرو را جهت ارائهٔ عملکرد آفرود بهتر تنظیم میکند. صندلیهای رنجروور ولار نیز بسیار راحت و لوکس هستند که راحتی بالایی را برای سرنشینان فراهم میکنند؛ اما لندروور یک آپشن جالب در این خودرو ارائه کرده است. در ولار علاوه بر تودوزی چرمی معمولی، خریداران میتوانند تودوزی پشمی خاکستری را هم برای اتومبیل خود سفارش دهند که مقاومت بیشتری نسبت به چرم دارد. همچنین یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیگر هم بهعنوان صفحه آمپر تمام دیجیتالی ارائه شده است.
لندروور سری اولیهٔ ولار را در نسخهٔ ویژهای به تعدادی محدود ۵۰۰ دستگاه در ایالاتمتحده عرضه خواهد کرد که از بالاترین سطح تجهیزات برخوردارند. این مدل که بر اساس مدل V6 تیپ HSE ساخته میشود، دارای ویژگیهایی چون چرم با دوخت مسیرنگ، تریم فیبر کربنی و سیستم صوتی ۱۶۰۰ واتی Meridian است درحالیکه در بیرون با رینگهای ۲۲ اینچی پره دوبل و رنگهای ویژه از دیگر نمونهها متمایز میشود. این نسخهٔ تولید محدود ۹۰,۲۹۵ دلار قیمت خواهد داشت.
رنجروور ولار برای اولین بار هفتهٔ آینده در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش عمومی میآید درحالیکه برای آمریکاییها نیز در نمایشگاه خودروی نیویورک در ماه آوریل (فروردین ۹۶) به نمایش درخواهد آمد. فروش این کراساوور کوپهٔ پریمیوم بریتانیایی نیز از تابستان آیندهٔ در ایالاتمتحده آغاز خواهد شد. به نظر میرسد لندروور قصد دارد با فرزند جدید خود به نبردی جدی با بازگیران اصلی این سگمنت یعنی مرسدس بنز GLE کوپه و بامو X6 برود درحالیکه بهزودی آئودی Q8 و پورشه کاین کوپه نیز به این جمع اضافه خواهند شد تا رقابت کراساوورهای کوپهٔ پریمیوم داغتر از همیشه شود.
پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…
Gtr
۱۲ اسفند ۱۳۹۵محشره
با وقار؛اصیل؛زیبا
هیچ کم و کاستی نداره واقعا
بسی لذت بردم
Amin
۱۳ اسفند ۱۳۹۵پراید ۱۹۴ بهتره
Ferrari
۱۲ اسفند ۱۳۹۵فوق العادست. خیلی خوشم اومد
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۲ اسفند ۱۳۹۵بی نظیره ???
تمدن عرب
۱۲ اسفند ۱۳۹۵چراغهای LED ماتریس که تا بیش از 550 متر را روشن میکنند.
با این اوصاف چشم راننده های عقبی رو با مشکل روبرو نمیکنه؟؟
طراحیش بسیار عالیه.
نمی دونم در قبالش چی باید گفت
یوسف
۱۲ اسفند ۱۳۹۵آمیزه خیره کننده از کیفیت، زیبایی و کارایی?
kurdishlambo
۱۲ اسفند ۱۳۹۵6:52:01 نوبورگرینگ!!!!??
لامبو دوستان می دونن چی می گم!
Madjid
۱۲ اسفند ۱۳۹۵.
خوشحالم که تو این سایت تنها نیستم و عشق لامبورگینی ها زیادن.
?( فقط لامبورگینی)?
جواد
۱۲ اسفند ۱۳۹۵نسبت به بنز و bmw زیاد سقفش شیب نداره که به نظر من بهتر چون فضای سر سرنشینهای عقب بهتره اینطوری
امير علي
۱۲ اسفند ۱۳۹۵موتور شیش سیلندرش 380 اسب قدرت داره نه ۱۸۰ تا
cfz
۱۲ اسفند ۱۳۹۵بسیار زیبا و شیک
shirko
۱۲ اسفند ۱۳۹۵به معنای واقعی لوکس و دوست داشتنی همراه با برندی معتبر
حميد
۱۲ اسفند ۱۳۹۵به این میگند شاسی هم زیبا هم أفرود خوب و هم خوش قیمت
خسرو
۱۲ اسفند ۱۳۹۵شاسی یعنی این/ نه مسخره بازی که بنز و ب ام و راه انداختن/ تصور یک مرسدس شاسی با اینجور خطوط شارپ خیلی لذت بخشه- مثل Mercedes ML-W164 /طراحی های الان مثل موزیک های پوچ و بی محتوا شده/با تچکر ..
خسرو
۱۲ اسفند ۱۳۹۵اقا اینم اضافه کنم از نمای بغل اون زایده های باریک چراغ ها که رو گلگیر اومدن اگر نبود خیلی بهتر مینمود :) همون شیب ه رو به بالا میبست چراغ رو عالی میشد /خیلی ممنون :) :)
just bentley continental
۱۲ اسفند ۱۳۹۵ماشین عالیه. دم لامبو گرم رو ی همه رو کم کرد.
zenvo
۱۲ اسفند ۱۳۹۵عالی کار کرده. خبرش زود بیاد رو سایت تا بریم خوش حالی کنیم تو صفحش.
Kamran
۱۲ اسفند ۱۳۹۵هرکی ازش انتقاد کنه دس به خودکشی میزنم
mahdi
۱۲ اسفند ۱۳۹۵دیگه بهتر از این نمیشه واقعا طراحیش هیچ نقصی نداره با نگاه اول عاشقش شدم
امیر.عارف
۱۲ اسفند ۱۳۹۵چه میکنه این فکر برتر
ASA
۱۲ اسفند ۱۳۹۵واقعا همه چیز بی نقص و عالی
مخصوصا صفحه نمایش که مثل باقی برند ها بزرگ هست اما اضافی و ناموزون نیست
سعید(تهران)
۱۲ اسفند ۱۳۹۵لامصب مث طرحای مفهومی میمونه، باورش سخته تا شش ماه دیگه قابل خریده، در ضمن این یه suv به معنای کامل کلمه هست، هرچقدر پاپ کاتولیکه اینم همونقدر suv هست، تکرار مکرر عبارت کراس اوور توی متن کمی آزار دهنده هست.
یاسین
۱۳ اسفند ۱۳۹۵به نظر من هیچ وقت هیچ خودروسازی به اون اصالت طراحی و مهندسی که لندرور در SUV ها نمیرسه یعنی من اگر یه ادمی بودم که از نظر بودجه ای مشکل انتخاب نداشتم هیچوقت به هیچ برند دیگه ای جز لندرور در SUV ها فکر نمیکردم
ashkan
۱۳ اسفند ۱۳۹۵جای هیچ حرفی نیست عالی و بینظیر…
یه سوال اگر پلتفرم مال اف پیس هست پس قاعدتا باید unibodyباشه پی قضیه body-on-frameمنتفیه
اگر اینجور باشه قطعا به اندازه محصولات دیگه لندرور آفرودر قهاری نخواهد بود
ولی باز هم بسیار توانمند هست نسبت به کراس اوور های سایر برندها