شایعاتی مبنی بر علاقه لندروور به ساخت یک سدان شنیده میشود. این لوکس ساز بریتانیایی گفته که نام “رودروور” میتواند تا سال ۲۰۱۹ به خودرویی الکتریکی ختم شود. این مدل جدید یک آفرودر نخواهد بود بلکه تأکیدی دوچندان روی تجمل و طراحی زیبا خواهد داشت و بر پایه پلتفرم نسل آینده جگوار XJ ساخته خواهد شد.
بنابراین با در نظر گرفتن تمامی این اطلاعات، یک طراح دنیای خودرو خودرویی از رودروور در آینده نزدیک را تجسم کرده است. کلبر سیلوا که در برزیل زندگی میکند بهصورت دیجیتالی یک رودروور ولار سدان را به تصویر کشیده است. همانگونه که از نام خودرو برمیآید، شاهد استفاده از شاخصههای طراحی برادر شاسیبلند در این سدان هستیم.
در نمای جلو صورتی صاف و صیقلی و جلوپنجرهای چندضلعی برگرفته از ولار شاسیبلند بکار رفته و ورودیهای هوا و چراغهای LED نیز مشابه برادر قدبلند هستند. همان طرح رینگها در نسخه سدان نیز کار شده و در نمای عقب نیز یک جفت چراغ با استایل مشابه محصولات رنجروور را میبینیم. در کل شاهد طراحی خوب و یکدستی هستیم.
جدای از نظر شخصی، این پروژه قطعاً منحصربهفرد بوده و به نظر میرسد در آینده احتمال واقعی شدنش وجود دارد. این کانسپت دیجیتالی همانگونه که قبلاً گفتیم قوای محرکه الکتریکی خواهد داشت بنابراین نیازی به آن ورودیهای هوا نیست.
زمانی که مدل تولیدی رودروور بهطور رسمی وارد بازار شود از پلتفرم آلومینیومی نسل جدید XJ سود خواهد بود. دو پیشرانه الکتریکی، گشتاور آنی خود را به تمامی چرخها خواهند فرستاد و محدوده حرکتی حداقل ۴۸۰ کیلومتری را به ارمغان خواهند آورد. ما باید تا سال ۲۰۱۹ منتظر بمانیم تا شاهد به ثمر نشستن میوههای رودروور باشیم.
:::فرشاد:::
۱۰ مهر ۱۳۹۶ترجیح میدم لندروور صرفا رو ساخت شاسی بلند تمرکز کنه، اما مطمئنم اگر سدان لوکس بسازه، میتونه تهدید بزرگی برای غولهای این کلاس باشه.
ASTON
۱۰ مهر ۱۳۹۶فرشاد عزیز همیشه شعبون یک بار هم رمضون
همیشه از سدان میرن به سمت طراحی یک شاسی بلند حالا برعکس
#ali.m#
۱۰ مهر ۱۳۹۶خیلی خوب اصول طراحی اصلی لندروور رو شاسی بلند هاشو روی یه سدان پیاده کردن .
مخصوصا قسمت عقبش ولی چراغ های جلوش اصلا جالب نیستن .
محمد
۱۰ مهر ۱۳۹۶شخصیت لندروور رو داره کاملاً?
البته ترجیح میدادم جلو پنجره بیشتر به پایین کشیده میبود
:::فرشاد:::
۱۰ مهر ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
با ساخت سدان لوکس توسط لندروور موافقید یا مخالف؟
بله: لایک ?
خیر: دیسلایک ?
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۰ مهر ۱۳۹۶وقتی جگوار با کمک لندروور کراس اووری ساخت که خودروی سال شد،چرا لندروور نسازه؟؟!!!
اومدیمو این رود روور هم خودروی سال شد.
ولی من احتمال کمی میدم لندروور همچین سدانی بسازه.
نزدیک ترین حدس من و خیلیا، سدان شاسی بلند هستش،یه جورایی شبیه ولوو s60 کراس کانتری.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۰ مهر ۱۳۹۶دانیال جان دیروز اتفاقی یه مطلبی دیدم درمورد طرح فضاپیمای هایپرسونیک شرکت bac انگلیس در سال 1964ک توانایی استفاده دوباره داشت و درصورت ساخته شدن میتونس انسانو ب ماه ببره!! البته این مطلب جدید نیس ولی برا من تازگی داشت و جالب بود برام.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۰ مهر ۱۳۹۶منظورتون tsr-2 هستش؟؟
اگه هستش که اون پروژه در اصل جایگزینی برای English Electric canberraدر اوایل دهه ی 60 مطرح شد.
بیشتر هم برای اهدافی مثل جنگ سرد قرار بود ساخته بشه.
به دلیل اینکه این پروژه بسیار پیچیده بود و اون زمان با کاهش بودجه نظامی طرف بودیم،پروژه لغو شد و یک نمونه بیشتر ازش ساخته نشد.
این پروژه تو اون زمان گران ترین پروژه ی تاریخ حمل و نقل هوایی بریتانیا بود.
مطمئنید هایپر سونیک بوده؟؟
معمولا هایپر سونیک ها به سرعت بالای 5.0 تا 10.0ماخ میتونن برسن.
سوپر سونیک ها هم معمولا بین 1.2تا 5.0 ماخ رو در برمیگیره.
نمیدونم شاید شما مدل دیگه ای رو میگید که من ازش بی اطلاعم.
به هر حال ممنون اطلاعات جالبی دادین،من اصلا نمیدونستم که میتونست در صورت ساخته شدن به ماه بره.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۰ مهر ۱۳۹۶In 1964 the British Aircraft Corporation (BAC) designed a hypersonic aircraft capable of flight at five times the speed of sound, nicknamed MUSTARD (Multi-Unit Space Transport And Recovery Device).
The project would have created the world’s first reusable ‘space plane’, with the cost of development having been estimated as ‘20 to 30 times cheaper’ than that incurred by the expendable rocket systems in use that eventually put man on the moon in 1969.
The aircraft was formed of three separate crewed, delta-winged sections that are launched as a single unit. Two of those would act as boosters and launch the third into space, and then separate before returning to earth like normal aircraft – followed by the third, once its intended mission was complete.
The government decided not to proceed with the project though, prompting Tom Smith – one of the developers – to comment that MUSTARD was too “far ahead of its time”, and that there was “nothing worse than being right at the wrong time.”
The ideas behind that original aircraft can still be seen today in current delta-winged space aircraft such as Virgin Galactic’s SpaceShipTwo, XCOR’s Lynx Mk.III as well as early designs for the US Space Shuttle.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۰ مهر ۱۳۹۶جایی ننوشته بود میتونس ب ماه بره ولی سرعت و طراحی مناسب این کارو داشت و اولین فضاپیما با قابلیت استفاده دوباره بود
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۱۱ مهر ۱۳۹۶ممنون دوست من.
خیلی جالب بود برام.
من اصلا از همچین چیزی اطلاع نداشتم.
به هر حال لطف کردین که متن کامل رو قرار دادین.
Fericuda
۱۰ مهر ۱۳۹۶واقعا وسوسه کنندس
اگر تحت همون برند رودروور بسازن. چرا که نه!
گسترش سبد محصولاتشون میتونه خیلی قدرتمندترشون کنه
احمد
۱۰ مهر ۱۳۹۶خیلی شبیه خودرو های مزداست
علي
۱۰ مهر ۱۳۹۶پشتش شبیهه (((سوزوکی کیزاشی ))) خودمونه .
خوب خیلی خندیدیم بسه دیگه . امیدوارم وقتی لندروور ((( غیر شاسی بلند ))) وقتی جهت مخالف آب ((( منظور همه کمپانی ها دارن میرن به سمت شاسی بلند سازی))) حرکت میکنه غرق نشه بیوفته تو حوض نقاشی …?
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۰ مهر ۱۳۹۶خیلی خبر خوبیه، ای کاش جگوار هم دایملر انگلیسو احیا کنه برا رقابت با رولزرویس
Mercede kaviani
۱۰ مهر ۱۳۹۶با درود
بشدت منتظر احیا دیملر قدیمی ترین برند اتوموبیل بریتانیا هستم
اگر مثل ای تایپ هم بدنه کلاسیک ونیرو محرک الکتریکی یا هیبرید سری مثل کارما باشد عالی میشود
با سپاس دوستدار شما مرسده کاویانی
یوسف
۱۰ مهر ۱۳۹۶به نظرم بهتره لندروور روی تخصص اصلی خودش (خودروهای آفرود و لوکس) تمرکز کنه و تولید سدان رو به جگوار بسپاره یا یه برند مثل مازراتی رو بخره، ولی اگر هدف ایجاد یه برند الکتریکی جدید باشه میتونه ایده خوبی باشه ولی رودروور چندان اسم مناسبی برای چنین ایده ای نیست