اینیوسلندروور-رنجروور

شکست لندروور در دعوای قضایی علیه اینیوس گرنادیر

جگوار-لندروور در یک دعوای قضایی در انگلستان برای حقوق تجاری شکل کلی نسل قبلی دیفندر علیه شرکت اینیوس، شکست خورده و به گروه اینیوس اجازه داده شده تا پروژهٔ گرنادیر را جلو برده و آن‌را به بازار عرضه کند. دفتر مالکیت معنوی انگلستان اظهار داشته است شکلی که جگوار-لندروور درخواست ثبت تجاری آن‌را داشته به‌اندازهٔ کافی متمایز نیست. به همین دلیل، دادگاه لندن درخواست تجدیدنظر این شرکت را رد کرده است. قاضی دادگاه از گزارش دفتر مالکیت معنوی حمایت کرده و گفته است که هرچند ممکن است تفاوت در طراحی برای برخی از متخصصان قابل‌توجه به نظر برسد اما ممکن است برای بسیاری از خریداران بی‌اهمیت باشد.

جگوار-لندررور در بیانیه‌ای گفته است که از این تصمیم ناامید شده زیرا شکل نسل قبلی دیفندر در چند بازار دیگر به‌عنوان یک علامت تجاری ثبت شده است. این در حالی است که خود اینیوس اقرار کرده که گرنادیر با الهام از دیفندر قبلی ساخته شده است. درهرحال، این آفرودر جدید که بر اساس شاسی نردبانی و سیستم تعلیق طراحی‌شده توسط مگنا اشتایر ساخته شده، قرار است با پیشرانهٔ ب‌ام‌و به بازار عرضه شود. اینیوس قصد داشت گرنادیر را در کارخانهٔ جدیدی در ولز تولید کند درحالی‌که قرار بود تأسیسات دیگری هم در پرتغال برای تولید بدنه و شاسی ایجاد شود؛ اما این شرکت برنامه‌های خود را به تعلیق درآورده است زیرا هم‌اکنون در حال مذاکره با دایملر برای خرید کارخانهٔ اسمارت در فرانسه است. در صورت دستیابی به توافق، اینئوس برنامه‌های قبلی خود را کنار می‌گذارد و از کارخانهٔ فرانسه به‌عنوان تنها سایت تولیدی خود استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    چرا باید یه آدم عاقل کپی دیفندرو بگیره وقتی میتونه خود دیفندرو بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 44
    مخالفم 17
    1. Twin H Power

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (271 ديدگاه)

      چون خود دیفندر تبدیل شده به یه اس یو وی تقریبا لوکس و گرون قیمت .
      ولی اون کپی هنوز یه افرودر خشن و سخت کاره … !

      موافقم 30
      مخالفم 11
      1. بهنام

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (983 ديدگاه)

        از کجا معلوم که سخت کار باشه
        بزارین تولید بشه حداقل ?

        موافقم 5
        مخالفم 3
      2. meysam

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3608 ديدگاه)

        موتور بی ام و برای آفرود خشن سخت کاره؟؟؟؟؟؟

        موافقم 7
        مخالفم 2
  2. نامجو

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    قاضی گفته مدارک لازم وجود نداره… کل ماشین مدرکه که

    موافقم 37
    مخالفم 5
  3. Ho3ein

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (358 ديدگاه)

    اینیوس زیباست واقعا عالی شکی در اون نیست
    اما پیشرانه بی ام ? صددرصد به درد نمیخوره
    چون هزینه ش بالا هست ای کاش میشد از پیشرانه دیزلی استفاده میکرد

    موافقم 24
    مخالفم 10
    1. Twin H Power

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (271 ديدگاه)

      مثل اینکه انگلیسی ها از موتور های ب ام و خوششون میاد .
      مورگان هم از موتوهای ب ام و استفاده میکنه !

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. ارشیاsvj

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1748 ديدگاه)

        اون به خاطر موتور های بی ام و هستش!!!!
        که از مینی تا رولز رویس و تویوتا ازش استفاده میکنن.

        موافقم 7
        مخالفم 11
    2. parvaz

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (406 ديدگاه)

      آره واقعا موتور های بی ام و به درد نخور هستند، برای همین در سابق مثل مکلارن و الان هم خودروسازهایی مثل تویوتا ازش استفاده میکنن، موتور های بی کیفیتی هستند فقط سالی چندتا جایزه میبرن این انجین ها، مالی نیستند!!!

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. OMID

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        شما منظور این دوستمون رو اشتباه متوجه شدین
        اتفاقا چون انجین های عالی ای هستن به درد آفرودر نمیخورن!
        چون صد در صد قطعات با کیفیت بهتر و بسیار گرونتر دارن که تعویض شوند هزینه بالایی داره
        باعث بالا رفتن خود قیمت خود ماشین میشن
        هم چون بازدهی خیلی بالایی دارن ممکنه درصد اطمینان شون کمتر و به بنزین حساس تر باشن

        موافقم 14
        مخالفم 1
  4. حسین دهمرد

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2686 ديدگاه)

    پاژن هم کپی کرده بود. ولی این کپی رو نمیشه فیک دونست واقعا ماشینی نیست که بخواد وجه ی لندی رو خراب کنه . آدم کپی هم میکنه اینجوری باید کپی کنه. تمیز و بی نقص با یه موتور قدرتمند از ب ام و . نه اینکه یه موتور یک ونیم لیتری تحت لیسانس مال دو دهه پیش.

    موافقم 15
  5. یوسف

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    لعنت به هرچی شرکت کپی کار
    اون از جی کلاس که 40 سال پیش از دیفندر کپی کرد…. اینم از این

    موافقم 9
    مخالفم 10
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1892 ديدگاه)

      دوست از شما یه نگاه به دیفندر سال 79-80 بنداز بعد بیا بگو G ازش کپی کرده.
      احتمالا شما یه پاژن دیدی شبیه G بوده بر عکس فکر کردی!

      موافقم 9
      مخالفم 3
  6. بی ریا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    الان میخای بگی موتورای بی ام و خوبن خیلی اره !!!!!
    رولزرویس و مینی جزو مجموعه بی ام و هستن و مجبورن از موتورای اون استفاده کنن

    موافقم 5
    مخالفم 10
  7. رضا

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیفندر یه اسطوره هست نباید تموم بشه. خوشحالم یه شرکت دیگه دست به تولیدش زده.
    پول داشتم میخریدم
    موتورای بی ام و عالی هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا