لندروور دیفندر چیزی بیش از یک شاسیبلند است. دیفندر یکی از اصیلترین آفرودرهای دنیا بوده و خودرویی است که مناسب ماجراجویی در سختترین شرایط میباشد. این خودرو تاکنون یکی از قدیمیترین نام های دنیا بوده و ۶۸ سال از زمان عرضه اولین مدل آن میگذرد. در سپتامبر ۲۰۱۹ بود که سرانجام بریتانیاییها از نسل جدید این خودرو رونمایی کردند و البته نظرات گوناگون درباره آن به گوش رسید. استایل رترو و جعبهای دیفندر با عناصری مدرن همراه شده و سرانجام کابین آن شبیه خودروهای قرن ۲۱ به نظر میرسد.
اما دیفندر جدید از نظر طرفداران آفرود هم با انتقادات زیادی مواجه شد زیرا نسل جدید این خودرو بجای استفاده از طراحی نردبانی نمادین به استفاده از ساختار یونی بادی روی آورده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو میتواند جیپ رانگلر را کنار بزند یا خیر اما تا آن زمان بهتر است سری به پیکربندی این خودرو بزنیم و با گرانترین نسخه آن آشنا شویم.
دیفندر تنها در دو نوع بدنه عرضه شده و نسخه دو درب آن با نام دیفندر ۹۰ و نسخه چهار درب با نام دیفندر ۱۱۰ شناخته میشود. نسخه کوتاهتر آن از اواسط سال جاری میلادی روانه بازار آمریکا خواهد شد اما نسخه ۱۱۰ آن در دسترس بوده و ما هم با نسخه چهار درب آن کار داریم.
۶ تریم برای این خودرو در دسترس است که شامل فرست ادیشن، استاندارد، S، SE، HSE و نسخه پرچمدار X میباشد. مدل استاندارد و S به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۹۶ اسبی مجهز بوده و با از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود میبرند. قیمت این دو مدل به ترتیب از ۴۹۹۰۰ و ۵۳۳۵۰ دلار شروع میشود.
همه تریم ها از SE به بعد دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی جدید مجهز به دستیار هیبریدی ملایم هستند. این مجموعه قدرت ۳۹۵ اسب بخاری داشته و به همان گیربکس ۸ سرعته متصل است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این تریم ها از ۷.۷ ثانیه دو تریم قبلی به ۵.۸ ثانیه کاهش یافته است. البته قیمت تریم های SE و HSE به ترتیب از ۶۲۲۵۰ و ۶۸۳۵۰ دلار شروع میشود. اگر جزو افرادی هستید که به دنبال جلبتوجه بیشتر با مدل فرست ادیشن هستید باید حداقل ۶۸۶۵۰ دلار بپردازید. دیفندر X هم همانگونه که گفته شد پرچمدار بوده و قیمت آغازین آن ۸۰۹۰۰ دلار است.
اما برای مدل X آپشن های متنوعی در دسترس است که قیمت آن را بالا میبرد. پکیج اکسپلورر ۴۸۰۰ دلاری، رینگهای ۲۲ اینچی ۲۲۰۰ دلار و آپشن صندلی ردیف سوم ۱۷۰۰ دلار تنها بخشی از آپشن ها بوده و اگر تمامی آنها را انتخاب کنید قیمت خودرو به ۹۹۹۷۰ دلار خواهد رسید. البته این قیمت بازهم شامل هیچگونه برچسب روی بدنه یا فلاپ های گلگیر نیست که در آن صورت قیمت خودرو از ۱۰۰ هزار دلار رد خواهد شد.
mohammad
۲۰ بهمن ۱۳۹۸طراحیش به من حس خوبی نمیده
مسعود
۲۱ بهمن ۱۳۹۸از آفرود با ماشین بدم میاد چرا ؟ چون تو طبیعت هرجا که رفتم دیدم چطور آفرود بازا اومدن ترررررر زدن تو طبیعت و چمن و گل و رودخونه هرچی که بتونن له میکنن که مثلا دارن حال میکنن ….
مهردادكمال
۲۲ اسفند ۱۳۹۸۱۰۰۰۰۰دلار قیمت گزافیه واسه این
net
۲۰ بهمن ۱۳۹۸فلزی که روی شیشه هست چهره ماشین رو بد کرده.کاربرد این فلز روی شیشه چیست؟
Farzad
۲۰ بهمن ۱۳۹۸لندرور دیفندر هنوزم که هنوزه در بسیاری از ارتشهای دنیا مورد استفاده قرار میگیره … جون سخت همه چیز تموم
Malt hill
۲۰ بهمن ۱۳۹۸آدم دلش نمیاد اینو بزنه به گل و لای و صخره و سنگ.
Nissan
۲۰ بهمن ۱۳۹۸صد هزار دلار ول کن بابا
reinheit
۲۰ بهمن ۱۳۹۸شک دارم با این همه سیستمای الکترونیکی صدکیلومتر رو بدونه خرابی راه بره. تا الان خیلیا شکایت داشتن بعد یه افرود یه جای ماشین خراب شده. اکثرا مربوط به سیستمای الکترونیکی ماشین بوده.
لندروور دیسکاوری رو داره تو این سبک. یا کلا تولید نمیکرد یا به همون طراحی و فلسفه ی قبلی وفادار میموند.
اصلا معلوم نیست چرا اینو ساختن. از دفندر معظم یه اسم باقی مونده و بس. دفندر رو باید بتونی ببری تو ارتش نه اینکه از ترس نتونی ده کیلومتر افرود بری.
این عکسا و باقی چیزام تبلیغاته. حدس میزنم همینایی که عکس گرفتن بعد افرودشون مجبور شدن ماشینو ببرن تعمیرگاه
بعدم کسی که ریسک این همه وسیله الکترونیکی رو به جون میخره چند هزار دلار روش میزاره میره رنج روور میخره دیگه.
الان رنج روور با این اپشنا تقریبا هم قیمته.
اینا حرف من و کساییه که حداقل این ماشینو روندن. فرومهای خارجی پره از گله و شکایت. برا همین نسل قدیم لندروور حتی دست دومش افزایش قیمت داشته. الان لندروورای دست دوم هشت سال پیش رو چهل هزار یورو میفروشن. در حالی که قیمت منطقیش باید بیست هزار دلار باشه. ولی چون این شرکت گند زده مردم دارن همون نسل قبل رو میخرن
علیx76
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ای کاش لیست امکانات تیپ پایه رو منتشر میکردید
با این حال فکر میکنم نسبت به کاربریش یکم گرونه
تو نسخه فول که به ۱۰۰ هزار میرسه
قیمت پایه بنز G 550 از ۱۲۰ هزار تا شروع میشه که ادم رو به شک میندازه
رنگلر روبیکان هم که فولترین پکیجه ۴۶ هزار دلاره که باز ارزونتر از پایینترین نسخه دیفندره
سعید(تهران)
۲۱ بهمن ۱۳۹۸قیمتش خیلی تنده، دیفندر قرار نبوده توو این مایه ها قیمت بخوره احتمالا لندروور فکر کرده جای خالی بین رانگلر و جی کلاس رو پر میکنه ولی بعید میدونم تیرش به هدف بخوره…
محمد
۲۱ بهمن ۱۳۹۸با80900 دلار خیلی چیزای بهتری میشه گرفت