لندروور-رنجروور

تغییرات لندروور اِووک و دیسکاوری اسپورت 2018

لندروور به تازگی تعدادی از پیشرانه‌های ۴ سیلندر جدید انجنیوم را برای مدل‌های ۲۰۱۸ از رنجروور اووک و دیسکاوری اسپورت معرفی کرده است.


اولین پیشرانه که Si4 240 نام دارد از نوع ۴ سیلندر توربوی بنزینی بوده و قدرت ۲۳۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۴۰ نیوتون متری در هر دو مدل به‌روز شده‌ی اووک و دیسکاوری اسپورت دارد. به لطف فرم آئرودینامیک تر اووک، این پیشرانه در این خودرو مصرف سوخت ۷.۳ لیتری در هر صد کیلومتر دارد درحالی‌که مصرف سوخت دیسکو به ۸ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.


دومین پیشرانه‌ی بنزینی جدید Si4 290 است که خروجی ۲۸۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد. اووک با این پیشرانه در ۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و البته دیسکاوری اسپورت به نیم ثانیه بیشتر برای دست‌یابی به این رکورد نیاز دارد.

اما آخرین پیشرانه‌ی جدید از نوع دیزلی بوده و SD4 نام دارد. این پیشرانه قدرت ۲۳۷ اسب بخاری داشته و در مدل دیسکاوری اسپورت مصرف سوخت ۶.۴ لیتری دارد. هنوز جزئیات مصرف سوخت مدل اووک اعلام نشده است.

جدای استفاده از پیشرانه‌های جدید، جگوار لندروور همچنین اووک ۲۰۱۸ را با رنگ‌های جدید، صندلی‌های اسپورت سفارشی با پوشش چرم و تریم دینامیک SE جدید به‌روز کرده است؛ اما دیسکاوری اسپورت ۲۰۱۸ نیز صندلی‌های راحت‌تر، رنگ‌های بیشتر و پکیج استایل دینامیک را داراست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. mojtabaaston

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    مدل evoque از این جذاب تر و خشن تر بود

  2. NOBLE

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    مشخصات فنیش عالی نباشه هم مهم نیست. ( که البته هست )
    چون طراحی بی نظیر و خاص بودن اووک و دیسکاوری رو هیچ شاسی بلندی نداره.
    خیلی زیباست.

  3. asa

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    اگه فقط دوتا افرودر تو جهان باشه یکی جیپ یکی
    لندروور.
    ولی باز بین این دوتا جیپ یک چیز دیگست.
    زمان جنگ جهانی دوم لندروور درواقع نوعی اسکی بود که انگلیسی ها از روی جیپ های آمریکایی رفتند.
    طراحی های جیپ تاریخی و هیچ وقت قدیمی نمیشه بلکه بر زیبایی هاش افزوده میشه ، البته این چیزی که در باره اکثر آمریکایی ها صدق میکنه.
    ضمن اینکه من فکر میکنم طراحی های جیپ مردانه تر هم هست (فقط نظر شخصی من هست)
    ارزش جیپ در برابر پولی که میدی از روور بیشتر هست و فکر نمیکنم نیازی باشه که توضیح بدم ماشین های انگلیسی تا حدی الکی گرون هستند.
    کسی هم نمیشناسم که تونسته باشه منکر توانایی ها و عظمت جیپ بشه .

    بزارید خلاصش کنم
    (کلا شاسی بلند یعنی جیپ )

    1. #ali.m#

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      البته حالا اسکی رفتن نمیدونم واژه درستیه یا نه اما درست میگی اولین ماشین لندرور روی شاسی یکی از ماشینای جیپ ساخته شده .(سری1)
      جیپ اولین و بهترین های این بخش رو به نام خودش ثبت کرده .البته همون لندرور سری یک هم ویژگی های خیلی عالی داشت که نظر خیلی هارو به خودش جلب کرد .
      اما الان جیپ جایگاه خودش رو از دست. داده امیدوارم برگرده به اوج خودش.چون همه برندایی که خیلی بعد تر از جیپ با الهام از خودش ماشین شاسی بلند ساختن الان خیلی خیلی جلو ترن .

  4. Sajjad.a8

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    چهرش فوق العاده جذابه و همین میتونه کلی باعث جلب نظر مشتری بشه

  5. #ali.m#

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    واسه من جذاب ترین شاسی بلند لوکس حساب میشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا