لندروور-رنجروور

حسن ختام لندروور دیفندر با مدل‌های ویژه

بعد از گذشت ۶۸ سال از تولید مدل اولیه، سال ۲۰۱۵ میلادی آخرین سالی است که لندروور دیفندر در انگلستان تولید می‌شود. کمپانی لندروور هم این فرصت را مغتنم شمرده و سه مدل با تولید محدود از این اتومبیل آفرود را به‌عنوان حسن ختام معرفی کرده است. نسخه‌های تولید محدود فوق که با نام‌های Autobiography ، Heritage و adventure شناخته می‌شوند آخرین مدل‌های تولیدی لندروور دیفندر خواهند بود و تنها در بازار انگلستان در بهار پیش رو عرضه خواهند شد.

Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
نسخه اتوبیوگرافی لندروور دیفندر با تمرکز بیشتر روی لوکس بودن، راحتی و آرامش ساخته شده است. روکش تمامی صندلی‌ها از جنس چرم انتخاب شده است. برخی از کنترلرها هم از جنس آلومینیومی کار شده‌اند. تمامی سه نسخه تولید محدود لندروور دیفندر از یک موتور ۲.۲ لیتری چهار سیلندر دیزلی استفاده خواهند برد. قدرت و گشتاور تریم اتوبیوگرافی دیفندر، مورد بازنگری قرار گرفته است به نحوی که قدرت از ۱۲۰ اسب بخار در حالت معمولی به ۱۴۰ اسب بخار رسیده است. این نسخه از رنگ‌بندی دوگانه بهره خواهد برد و فقط بر روی اتاق دیفندر ۹۰ ساخته خواهد شد. قیمت این سری ۶۱,۸۴۵ یورو (۹۳,۵۳۶ دلار) بوده و تنها در تعداد ۸۰ دستگاه ساخته خواهد شد.
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
مدل تولید محدود هریتج هم برای آن دسته از افرادی ساخته شده است که رانندگی با دیفندر برایشان حسی نوستالژیک رقم میزند. به همین دلیل لندروور سعی کرده تا در این سری از شاخصه‌های ظاهری مدل‌های اولیه دیفندر استفاده کند. استفاده از رنگ‌بندی سری‌های اولیه دیفندر یعنی “سبز افسانه ای” و سقف “سفید آلاسکا” و هم چنین جلوپنجره مشابه نمونه‌های کلاسیک، بر این گفته صحه می‌گذارند. این نسخه سفارشی از رینگ چرخ‌های heavy-duty که از جنس استیل هستند استفاده می‌کند. این نسخه برای حفظ حال و هوای مدل‌های اولیه تغییرات بسیار کمی در داخل کابین داشته است. نسخه Heritage بر روی اتاق‌های دیفندر ۹۰ و ۱۱۰ استیشن واگن و در تعداد ۴۰۰ دستگاه ساخته خواهند شد. قیمت این نسخه از ۲۷,۸۰۰ یورو (۴۲,۰۴۵ دلار) شروع می‌شود.
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
سری ادونچر در میان نسخه‌های ویژه، تواناترین است. شاسی این نسخه برای عملکرد بهتر در رانندگی خارج جاده ای، تقویت شده است. تایرها هم از انواع مخصوص رانندگی آفرود و از مارک گودیر هستند. این نسخه هم‌چنین به‌صورت استاندارد از باربندهای سقفی ویژه لندروور بهره می‌برد.
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
Land Rover Defender special edition
خبر خوش برای کسانی که رؤیای رانندگی آفرود را در هنگام شب دارند این است که نسخه adventure به لامپ‌های ویژه و پرنور LED و هم‌چنین پکیج روشنایی، مجهز شده است. نسخه adventure در بعضی ویژگی‌ها با نوع Autobiography وجه اشتراک دارد برای مثال روکش صندلی‌های این نسخه مشابه نسخه لوکس گرای Autobiography است. نسخه adventure بر روی اتاق‌های دیفندر ۹۰ استیشن واگن و دیفندر ۱۱۰ استیشن واگن و به تعداد تنها ۶۰۰ دستگاه، ساخته خواهد شد. قیمت این خودرو هم ۴۳,۴۹۵ یورو (۶۵,۷۸۳ دلار) خواهد بود.
هم‌چنین کمپانی لندروور برنامه جالبی برای پاسداشت ۶۸ سال افتخارآفرینی مدل دیفندر تدارک دیده است. در واقع قصد کمپانی لندروور این بود که طرح یک کیلومتری از دیفندر را روی شن‌های منطقه Red Wharf Bay ترسیم نماید. جایی که اولین بار در سال ۱۹۴۸، Maurice Wilks، طرح‌های مدل اولیه لندروور دیفندر را روی شن‌های آن منطقه رسم کرد. [jwplayer mediaid=”۹۹۲۸۸″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. E 36

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (917 ديدگاه)

    93000 دلار نمیرزه
    خیلی از SUV های روز دنیارو میشه خرید با این پول

    1. 4MATIC

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      دقیقا بااین پول می شه یه دونه بنزGCLASSمدل 2010تا2014 کرد هم بنزه وهم قشنگ تر وهم اپشن های بیشتری داره

    2. MAFIA

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      ای کاش حداقل این تو ایران نمایندگی داشت.

      200 درصد می خریدمش نه 100 درصد

      1. نوید

        ۲۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        قیمتو دیدی برادر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        بیاد تو ایران 1 به بالا میشه

        1. MAFIA

          ۲۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (435 ديدگاه)

          نوید از کی 60 هزار تا میشه 1 میلیارد!!!
          منطقه آزادشو بخرم 180 تومن و پلاک شدش 350 تومن فوقش.1 میلیارد چیه؟

          الکی جو میدی ها

        2. نوید

          ۲۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          اولا من بالایی رو گفتم
          دوما به نظر شما لند کروز چند هزار دلاره و اینجا چند شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          به همین راحتی نیست
          حجمشم که بیشتر از 2500 هست

        3. محمد ، فقط ژاپن

          ۲۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1678 ديدگاه)

          آقا دیشب دلم تنگ شده بود رفتم سایت باما یه نگاهی به تویوتا ها بندازم ، لندکروز 2013 صفر کیلومتر زده بود 600 میلیون ، شهریور که من بودم باور کن 325 میلیون بود ، یعنی تو کمتر از 5 ماه قیمت لندکروز 2 برابر شده؟؟؟ مگه میشه؟؟؟ 80 هزار دلار هشت سیلندرشه 6 سیلندرش 65 هزار تا دیگه تهش چجوری 600 میلیون

        4. نوید

          ۲۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          ایول محمد جون
          خوشم میاد همیشه تو کار لند کروزی
          راستی میخواستی بخری خریدی؟

  2. ALIUnited

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    تنها اطلاعاتی که دارم اینه که محکم ترین(بادوام ترین) گیربوکس دنیا رو داره

  3. علی

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    سلام علی جان گیربوکس نه گیربکس.

    1. ALIUnited

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      خوب مهم نیته حالا با یدونه “و” که زیاد تغییری نمی کنه
      بازم ممنون.

      1. علی

        ۲۲ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (72 ديدگاه)

        خواهش میکنم قصدجسارت نداشتم داش اگه بی ادبی شدببخش.

  4. sina zx

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به نظر من دنیایی رو که لندروور دیفندر داره،هیچ ماشین دیگه ای نداره.
    این ماشین عشقه،عشـــــــق

    1. نوید

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      اینجاست که شاعر میگه
      با تو هوس عاشقی کردم

    2. farzam

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (105 ديدگاه)

      به قرآن امروز یدونه دیدم. این همسایه بقلیمون مایه داره یه بار با سری ۷ میاد یه بار با ۶۵۰ امروز با دیفندر تیون شده برا آفرود اومد دید جا پارک نیست از جدول ۲۰ سانتی عین آبخوردن رفت بالا پارک کرد. لامصب ابهت داره ها. قشنگ فرق بین پاژن و دیفندرو فهمیدم

  5. rasoul

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    کاش از نمای داخلیش هم عکس می گذاشتید ببینیم تغییری کرده یانه؟
    در ضمن من تو این فکر بودم اگه بشه آدم لوازم جدیدش رو گیر بیاره و باهاشون یه مدل قدیمی رو باز آفرینی کنه
    چی میشه
    البته من تا حالا یه suv بازسازی نکردم ولی روی فورد مرکوری،موستانگ،کامارو ،ترنسام،کاپریس ،بی ام و 318 ،بنز sl550کوپه و البته پیکان56 کار کردم و صد البته لذت بردم

  6. YaShar

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    با این قیمت اصلا جای تعجبی نیست که سال 2015 آخرین سال تولیدش باشه !!

  7. یه پسر

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    من تجربه کوتاه جیپ آریا و لندروور های قدیمی رو داشتم

    واقعا رانندگی باهاش باحال بود فرمونش اندازه 3 تا فرمون بود بعد تا بپیچونیش که مثلا بری تو کوچه از تو حیاط مردم سر در می آوردی

    البته منم ناشی بودم :)

  8. Frankenstein

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    بابا با اینا چیکار دارین اخه…..

    هی میخوان این جور ماشینا رو از مدار خارج کنن…

    اول که تویوتا اف جی کروز بود…

    الان هم که دست گزاشتن رو لند روور…

    بعدش هم حتما نوبت جی کلاس مرسدس هست…

    1. نوید

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      نگو که گریم میگیره

  9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    دقیقا من هم همینو میخواستم بکم . واقعا این مدلهای جاودانه کجای دنیارو گرفتن ؟؟

    اف جی کروز که افسانه بود . خیلی دوستش داشتم . کلاسش خاص بود . مخصوصا اون نیمچه

    درهای عقب . حالا که نوبته این دیفندره . خداکنه جی کلاس دیرتر براش اتفاق بیفته .

    اما این محبوبیت این مدل هارو میرسونه هم در فروش و هم در طراحی .

    1. Frankenstein

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (77 ديدگاه)

      اخه من موندم چه ماشینی رو میخوان بیارن که کاربرد اینا رو داشته باشه….

      به نظرم بهترین خودرو برای ارتش و محیط های نظامی همینا هستن..

      فکر کنم بالای 10 تا کشور از این خودرو در ارتش هاشون استفاده میکنن….

      همچنین مرسدس جی کلاس…

      پلت فرمش که تو ایران مونده….موتورشو نمیدونم چیه ولی همین بدنه رو

      به اسم پاژن مونتاژ میکنن..

      یکی از هم دوستام رنگ قرمزشو داره…واقعا قشنگه

  10. سام

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    با سلام

    از فرید عزیز بابت اینکه زحمت کشیدند و این مطلب را تهیه کردند تشکر می کنم.واقعا جالب و عمیق بود.

    1. فرید حنیفه زاده

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (71 ديدگاه)

      خواهش میکنم سام عزیز
      شما سروری و لطف داری ، سام عزیز امیدوارم موفق و پیروز باشی ☺

  11. s.class

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    سلام.
    اولا که لندروور هرچی هم نداشته باشه حداقل کیفیتش عالیه حالا بقیه خوبیاش به کنار
    بچه که بودم یه دیفندر از اون قدیمیا هست داشتیم واقعا صدای موتورش هنوزم تو گوشمه وقتی گاز میدادی یه صدایی داشت بنظرم هنوزم که هنوزه موتورشون نرم ترین موتور دنیاس مثل روغن بود تو نرمی و صداش.
    من که شخصا دیفندر رو خیلی دوست دارم……

  12. امیر fxx

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    من پاژن سوار شدم شاسی و کلا بدنه اش خیلی محکم و قرصه/حالا دیگه نمیدونم پلت فرمش واسه همین دیفندره یا نه

  13. reza

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یعنی اصلا گریم گرفت چرا اخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حیف نیست ماشین به این خوشگلی دیگه تولید نشه

  14. behrooz

    ۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین یعنی عشق و کسی که این پول و میده میخاد عشق داشته باشه نه یک اس یو وی سوسول 65 سال موفقیت کم نیست کاش میشد به ایران وارد بشه
    http://www.fb.com/neyoffroad

  15. احسان

    ۱۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دیفندر فراتر از یک ماشین است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا