لندروور-رنجروور

رؤیت لندروور دیفندر 130 سه ردیفه در جاده‌های عمومی

حدود شش ماه پیش، مقامات لندروور رسماً خبر از ساخت نسخهٔ کشیده و سه ردیفهٔ دیفندر با نام ۱۳۰ دادند و حالا این نسخه برای اولین بار در حال آزمایش در جاده‌های عمومی رؤیت شده است. البته دیفندر ۱۳۰ فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به نسخهٔ ۱۱۰ ندارد بلکه فقط به طول آن در پشت چرخ‌های عقب اضافه شده و این کار اوورهنگ عقب آن‌را بسیار کشیده‌تر کرده است.

در دیفندر ۱۳۰ بجای تمرکز روی افزایش فضای پای سرنشینان ردیف دوم، به صندلی‌های ردیف سوم توجه شده است. البته هم‌اکنون برای دیفندر ۱۱۰ صندلی‌های ردیف سوم در قالب دو صندلی تاشوی کوچک قابل سفارش هستند اما این صندلی‌ها در بهترین حالت فقط برای کودکان مناسب هستند درحالی‌که صندلی‌های ردیف سوم در دیفندر ۱۳۰ بسیار بزرگ‌تر و کاربردی‌تر خواهند بود.

خودرویی که در تصاویر جاسوسی دیده می‌شود، در جاده‌های اروپایی در حال آزمایش بوده و هرچند استتار نسبتاً زیادی دارد اما اوورهنگ عقب بسیار کشیده‌تر آن نسبت به دیفندر ۱۱۰ به‌وضوح دیده می‌شود. به لطف افشایی که در سال ۲۰۱۹ صورت گرفت، میدانیم که این دیفندر کشیده ۵,۱۰۰ میلی‌متر طول و ۳,۰۲۲ میلی‌متر فاصلهٔ محوری دارد. این یعنی درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن با دیفندر ۱۱۰ یکسان است اما ۳۴۲ میلی‌متر به طول آن افزوده شده است.

عرضهٔ دیفندر ۱۳۰ در ابتدا برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود اما به نظر می‌رسد این نسخه حداقل دو سال تأخیر داشته باشد. درهرحال، انتظار می‌رود در این نسخهٔ کشیده هم از همان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی نسخه‌های ۹۰ و ۱۱۰ استفاده شود که شامل نمونه‌های شش سیلندر هیبریدی خفیف، چهار سیلندر پلاگین‌هیبریدی و V8 می‌شود. در همین حال، شایعاتی هم به ساخت دیفندر SVR با پیشرانهٔ ۶۰۰ اسب بخاری ساخت ب‌ام‌و اشاره کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    میگن که لندرور ۶۰ سال یک بار طراحی هاش رو بازنگری میکنه ، اما به هر حال هنوز هم ظاهر خوب و غیر تکرار ی دارن ، و پرفورمنس زیاد

  2. Nima

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    به قشنگى و هماهنگ بودن نسل هاى قبلش نیست این مدل ۳ ردیفه.
    ۳ ردیفه هاى قدیم بهتر بود ظاهرشون

  3. Reza Waffen SS

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    زیادی طویله

  4. مازیار

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    فعلا بده بیرون انواع و اقسام مدلها رو
    بنظر میرسه که لندروور درحال گذر از یکی از بزرگترین ریسکهای دوران فعالیت خودش هست و اون چه که تا امروز نشون میده چشم اندازی مثبته

  5. Sina

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (831 ديدگاه)

    مگه همون ۱۱۰ سه ردیفه نیست
    این خیلی درازه مثل قطاره
    ماشینهایی که استایل مربعی دارنو بیشتر ترجیه میدم
    واقعا هرچی میریم جلوتر میفهمیم لندکروزر یه چیز دیگست

  6. R@m!n

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    دیگه مدل سه ردیفه اضافه کاریه و استایل ماشینم با این ابعاد همخوانی نداره.

  7. حسین دهمرد

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    کاربردی تر شده ولی شبیه ون شده. آمریکایی ها تو این کار تخصص دارن

  8. مهدی

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    به نظرم خودرو های دراز مناسب افرود نیستن چون هم وزنشون میره بالا هم ممکنه توی سر بالایی کم بیارن

  9. محمد مختاری آذر

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    فضای بیشتر اضافه کردند خوب هستش اگه قدرت زیاد داشته باشه با این طراحی میشه یک ماشین خوب در نظر گرفت

  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    یاد دیفندر سهراب سپهری افتادم…

  11. علی

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (800 ديدگاه)

    لامصب فقط حسرت. توی یه دوره ای نکبت بدنیا اومدیم نه میتونیم ماشین آفرود خوب بخریم نه میتونیم سوپر اسپورت بخیرم و نه یه سدان لوکس هیچی نمیتونیم ماشین های ایران که کلا از رده خارج ماشین چینی هم هرچی توی ایران میاد موتور ۱۶۰۰ سی سی بالای صد مدل شاسی بلند چینی همشون موتور ۱۵۰۰ یا نهایتا ۱۶۰۰ ۱۲۰ اسبی اونم اگه بنزین خوب باشه وگرنه ۱۰۰ اسب بیشتر نیست اینم دروه جوانی ما فقط فقط حسرت دلخوشیم به چند تا عکس از کمپانی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا