همه میدانیم که لندروور برنامههای زیادی برای گسترش خانوادهی دیفندر داشته و اگرچه نسخهی پیکاپ این شاسیبلند نمادین ساخته نخواهد شد اما ظاهراً تولید نسخهای پرفورمنس از آن در دستور کار قرار دارد. یک خبر جالب منتشر شده توسط اتو اکسپرس نشان میدهد که نسخهی قدرتمند این آفرودر از همکاری لندروور با بامو سود خواهد برد.
دیفندر اسپورت تر ظاهراً پسوند SVR را یدک خواهد کشید و از این نظر در طراز محصولاتی همچون رنجروور SVR، اف پیس SVR، اف تایپ SVR و… قرار خواهد گرفت. درست همانند کوپهی پرچمدار جگوار، انتظار میرود در این شاسیبلند از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بامو استفاده شود اما فعلاً چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده است.
ظاهراً لندروور قبلاً نسخهای پیشتولیدی از دیفندر SVR را با کمکهای بخش SVO جگوار لندروور ساخته است. اگرچه پیشرانهی بامو در حال حاضر قدرت ۶۱۶ اسب بخاری را در X5 M تولید میکند و شاید حتی در مدل M5 CS قدرت بیشتری هم داشته باشد اما شاید قدرت آن در دیفندر SVR به حدود ۵۰۰ اسب بخار کاهش یابد. اتو اکسپرس میگوید نسخهی داغتر دیفندر به جنگ مرسدس-ای ام جی G63 خواهد رفت هرچند شاسیبلند جعبهای مرسدس قدرت ۵۷۷ اسب بخاری دارد.
بدون هرگونه تعجبی باید گفت شاسیبلند پرسرعت دیفندر در صورت تولید بر پایهی مدل ۱۱۰ شکل خواهد گرفت و از سیستم چهار چرخ محرک، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم تعلیق بادی سود خواهد برد. مهندسان این شرکت شاید حالت پیست را نیز به خودرو بیفزایند و روی آن ترمزهای قویتر و رینگهای بزرگتری هم نصب کنند.
اگر همهچیز طبق برنامه پیش رود لندروور دیفندر SVR حدود ۲ سال بعد معرفی خواهد شد. همچنین انتظار میرود نسخهی طویلتر و لوکستر دیفندر ۱۳۰ نیز در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ پردهبرداری شود.
ایمان
۴ آبان ۱۳۹۸BMW دست خیلی ها رو گرفته ، لندروور هم روش
چه ایرادی داره که یکی از بهترین انجین های دنیا برای دیفندر تازه نفس باشه ؛ با این کار نسل جدید دیفندر جاودانه میشه دقیقاً مثل مکلارن F۱ رکوردشکن
?? BMW ??
مهردادكمال
۴ آبان ۱۳۹۸عالیه
خدا نصیب همه دوستان کنه!!
Ferrari Fxx K Evo
۴ آبان ۱۳۹۸صد البته که بازم در حد G63 نخواهد بود
Malt hill
۴ آبان ۱۳۹۸خیلی خوشگل و خفن شده?
احسان
۴ آبان ۱۳۹۸خیلی جالبه که برای قدرت پیشرانه از واژه ” نیروگاه” استفاده می کنین.واقعا در مورد ماشین یه حس قدرت رو به آدم القا میکنه.
P.K.H
۵ آبان ۱۳۹۸چه زیباست.