یکی از مسابقههای جالبی که بین خودروها برگزار میشود مسابقهٔ طنابکشی است که هرچند هرگز اثبات نمیکند کدام خودرو برتر است اما سرگرمی خیلی جذابی است. در پیروزی در مسابقات طنابکشی عوامل زیادی دخیل است که وزن و کشش مهمترین آنها هستند زیرا خودرو هرچقدر هم که قدرت داشته باشد، اگر نتواند بهخوبی آنرا به زمین منتقل کند بازنده خواهد بود. حال تیم کارواو یک مسابقهٔ طنابکشی میان نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر انجام داده است تا مشخص شود که آیا نسل جدید واقعاً بهتر شده است یا نه.
اولین مدعی در این رقابت لندروور دیفندر آنالوگ است که همهٔ ما آنرا میشناسیم و دوستش داریم. دیفندر قدیمی حاضر در این رقابت به یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری توربودیزل چهار سیلندر مجهز است که ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با توجه به اینکه دیفندر متعلق به دورانی است که هنوز کامپیوترها بر خودروها سلطه نیافته بودند، انتقال نیروی موتور قدیمی آن از طریق یک گیربکس دستی و گیربکس کمکی ضریب سنگین دستی صورت میگیرد. دیفندر حاضر در این رقابت اما به لاستیکهای آفرود بسیار توانمندی مجهز است که در هنگام انتقال نیرو در زمینهای لغزنده کمک بزرگی میکند.
وقتی آن دیفندر قدیمی در کنار نسل جدید قرار میگیرد کاملاً میتوان مشاهده کرد که چقدر پیشرفت صورت گرفته است. دیفندر هماکنون به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربودیزل بسیار قویتر با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند. دیفندر جدید همچنین برای مدیریت کشش به سیستمهای کامپیوتری متکی است و در آفرودهای سخت بهترین عملکرد ممکن را ارائه میکند. البته مثل همهٔ خودروهای مدرن، این دیفندر جدید هم به خاطر تجهیزات پیشرفته و استانداردهای ایمنی سختتر، از نسل قبلی سنگینتر شده است.
بنابراین پیروز این رقابت طنابکشی کاملاً مشخص است زیرا دیفندر جدید با قدرت بیشتر، وزن سنگینتر و گیربکس اتوماتیک بهراحتی میتواند نسل قبلی خود با قدرت کمتر، وزن سبکتر و گیربکس دستی را مغلوب کند؛ اما صرفنظر از نتیجهٔ این مسابقه، هردوی این شاسیبلندها در نوع خود عالی هستند.
[دانلود ویدئو]
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۲۰ آبان ۱۳۹۹دیفندر جدید :لایک
دیفندر قدیم :بازم لایک
NAVID۰۰۹۸
۲۰ آبان ۱۳۹۹هیچ زمانی درک نکردم جذابیت این دوئل مسخره را ، اصلاً هیچ مِلاکی به قدرتمندی خودرو نداره به جز قضیه فان بودنش .
سامورایی از قله فوجی
۲۰ آبان ۱۳۹۹قدیمیش رو بیشتر دوست دارم
hssn
۲۰ آبان ۱۳۹۹من نمد چرا دیس میدید به این کامنت
ایشون سلیقه انتخابش اینه/:
درسته نسل جدید بهتره ولی غیرمنطقیه این حرکت
917
۲۰ آبان ۱۳۹۹یه عده میان دیس میدن بعد میخونن
Audi s8
۲۰ آبان ۱۳۹۹من برعکس قبل از اینکه بخونم لایک میدم
Aria
۲۰ آبان ۱۳۹۹حالا دیس بدن لایک بدن لایک ندن چه فرقی داره مگه ما محتاجیم به لایک و دیس لایک ها
اصلا برات فرقی نداشته باشه
Ho3in
۲۰ آبان ۱۳۹۹لعنتی نسخه قدیمیش یه چیز دیگه س
قطعه های افتر مارکتی بیشتر هم نسبت به سری جدید داره
MAHDI
۲۰ آبان ۱۳۹۹مجله car magazine اولین رقابت لندروور دیفندر
و مرسدس G کلاس و جیپ رانگلر رو انجام داده که رقابت طولانی هستش.
که در پایان لندروور دیفندر جایگاه اول و مرسدسG کلاس در جایگاه دوم و جیپ رانگلر هم در جایگاه سوم قرار گرفتن ?
MAHDI
۲۰ آبان ۱۳۹۹دیفندر خیلی جذابه. نسل جدید البته?
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۲۰ آبان ۱۳۹۹پس مجلت نامعتبره
آخه تو آفرود جیپ سوم بشه؟
عصن سابقه داره؟
مازیار
۲۰ آبان ۱۳۹۹در یک صورت بله ممکنه
که دو حریف دیگه لندروور و جی واگن باشن
مازیار
۲۰ آبان ۱۳۹۹نسل جدید زودتر از انتظار داره ثابت میشه
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۰ آبان ۱۳۹۹برای آفرود نسل قبل رو انتخاب میکنم.
Alireza
۲۰ آبان ۱۳۹۹کاش نسل جدید طراحی جلوش یکم رترو تر بود
Alireza
۲۱ آبان ۱۳۹۹دیفندر جدید خیلی عالیه ولی خب دیفندر کلاسیک دیفندر تره و مشخصه اصالت بیشتری داره
یوسف
۲۲ آبان ۱۳۹۹اولش ناراحت شدم. اما دمش گرم