سرانجام نسل جدید لندروور دیفندر رسماً معرفی شد و حالا زمان آن رسیده است که ببینیم این آفرودر جدید در برابر رقبای اصلی خود چه عملکردی دارد. البته در حال حاضر آفرودرهای کمی در بازار حضور دارند که این یعنی دیفندر جدید صرفاً سه خودروی جیپ رانگلر، مرسدس بنز G کلاس و تویوتا فورانر را بهعنوان رقیب مستقیم در مقابل خود میبیند. البته بهزودی فورد برانکو هم به این جمع اضافه میشود.
لندروور دیفندر | جیپ رانگلر | تویوتا فورانر | مرسدس G500 | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 | ۳.۶ لیتری V6 | ۴ لیتری V6 | ۴ لیتری V8 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۲۸۵ اسب بخار | ۲۷۰ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۳۵۳ نیوتن متر | ۳۷۶ نیوتن متر | ۶۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۵ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ |
قیمت پایه | ۵۰,۹۲۵ دلار | ۲۸,۲۹۵ دلار | ۳۶,۰۲۰ دلار | ۱۲۴,۵۰۰ دلار |
در بین این چهار خودرو، فورانر سادهترین لیست انتخاب را دارد زیرا فقط با یک پیشرانهٔ بنزینی به بازار عرضه میشود. G کلاس هم در نسخهٔ استاندارد صرفاً با مدل G500 در ایالاتمتحده به فروش میرسد اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند مدل G63 را انتخاب کنند. رانگلر در حال حاضر با دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف قابل خریداری است که یکی چهار سیلندر توربو و دیگری شش سیلندر تنفس طبیعی است اما گفته شده در آیندهٔ یک موتور دیزلی هم برای آن ارائه خواهد شد. دیفندر جدید نیز در ایالاتمتحده با دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف عرضه میشود که در جدول بالا مشخصات موتور قویتر را مشاهده میکنید.
اما چیزی که این مقایسه را دشوار کرده است، تنوع مدلها و آپشنهای مختلف در هریک از این خودروها است. رانگلر و دیفندر در دو نسخهٔ دودر و چهاردر ارائه میشوند، فورانر هرچند فقط در یک نسخه تولید میشود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک در آن استاندارد نیست و در حالت عادی نیرو به چرخهای عقب آن منتقل میشود و قیمت G کلاس هم از ۱۲۴ هزار دلار آغاز میشود. همهٔ اینها مقایسه بین این چهار ماشین را پیچیده کرده است اما این موضوع به نفع خریداران است زیرا در بازار برای هر نیاز و بودجهای گزینهٔ مناسب وجود خواهد داشت.
هرچند مرسدس بنز G کلاس یک خودرو آفرود بسیار توانمند است اما افراد کمی با آن به مسیرهای خارج جادهای و خشن میروند. فورانر نیز سن بالای خود را هم در طراحی و هم در پیشرانهٔ ۴ لیتری خود نشان میدهد که قدرتی بهاندازهٔ پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ جیپ دارد. رانگلر اما خودروی مدرنی است، قیمت مناسبی دارد و از بهترین زاویهٔ ورود برخوردار است که هنگام خرید یک خودروی آفرود معیار بسیار مهمی محسوب میشود. بااینحال زاویهٔ خروج دیفندر بهتر است.
لندروور دیفندر | جیپ رانگلر | تویوتا فورانر | مرسدس G550 | |
طول | ۴,۷۵۸ میلیمتر | ۴,۷۸۵ میلیمتر | ۴,۸۳۱ میلیمتر | ۴,۸۱۸ میلیمتر |
عرض | ۲,۱۰۵ میلیمتر | ۱,۸۷۵ میلیمتر | ۱,۹۲۵ میلیمتر | ۲,۱۷۶ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۶۹ میلیمتر | ۱,۸۶۸ میلیمتر | ۱,۸۱۶ میلیمتر | ۱,۹۶۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۲۲ میلیمتر | ۳,۰۰۸ میلیمتر | ۲,۷۸۸ میلیمتر | ۲,۸۹۰ میلیمتر |
زاویهٔ ورود | ۳۰ درجه | ۴۱ درجه | ۳۰ درجه | ۴۰ درجه |
زاویهٔ خروج | ۳۸ درجه | ۳۶ درجه | ۲۶ درجه | ۳۰ درجه |
فاصله از زمین | ۲۱۸ میلیمتر | ۲۴۶ میلیمتر | ۲۲۸ میلیمتر | ۲۴۱ میلیمتر |
ظرفیت بکسل | ۳۵۰۰ کیلوگرم | ۱۵۹۰ کیلوگرم | ۲۲۷۰ کیلوگرم | ۳۴۹۰ کیلوگرم |
فعلاً فقط قیمت پایهٔ نسخهٔ ۱۱۰ یا پنجدر دیفندر اعلام شده و جزئیات کامل قیمتگذاری آن مشخص نیست. بااینحال که این آفرود بریتانیایی به میزان قابلتوجهی از رانگلر و فورانر گرانتر و بسیار از G500 ارزانتر است؛ بنابراین انتخاب از میان این چهار اسیووی تا حد زیادی به نیاز و بودجهٔ خریداران بستگی دارد. کسانی که خواهان یک خودروی آفرود سرسخت هستند میتوانند رانگلر یا دیفندر را انتخاب کنند اما کسانی که یک آفرودر کاملاً لوکس و راحت میخواهند باید مبلغی ششرقمی را برای خرید مرسدس بنز پرداخت کنند.
منبع: Motor1
MAHDI
۸ مهر ۱۳۹۸لندروور دیفندر قطعا یکی از بهترین آفرودر های جهان خواهد بود.
مزدا
۸ مهر ۱۳۹۸تویوتا باید نسل جدید فوررانر رو معرفی کنه از غافله عقب نمونه.
حمید
۸ مهر ۱۳۹۸همه ما میدونیم کدومشون برترن و از قیمتهاشون معلومه ولی واقعا رانگلر با اون قیمتش با ارزش ترینشونه. خیلی خوبه
امیر
۸ مهر ۱۳۹۸فورانر بسیار عالیه اما در بین این بزرگان حرفی برای گفتن نداره
معقولترین انتخاب رانگلره و بعدش دیفندر
جی کلاسم ک تکلیفش مشخصه..قدرت افرود در کنار لوکس بودن با قیمتی زیاد!!
ایمان
۸ مهر ۱۳۹۸اگه فقط ، آفرود رو معیار قرار بدیم
۱. جیپ رانگلر
۲. مرسدس بنز G کلاس
۳. لندروور دیفندر
۴. تویوتا ۴ رانر
Elmiraj
۸ مهر ۱۳۹۸قطعا رانگلر….
بهترین قدرت آفرود در کنار بهترین قیمت ممکن…
.
.
لوکس بودن در آفرود بی معنیه… آدم وقتی در حال گذر از یک مسیر سخت و صخرای هست و هیجانش در اوجه ماساژور صندلی می خواد چکار….!!!
دانیال_Surrey،England
۸ مهر ۱۳۹۸آره بابا ماساژور که نمیخواد هیچ،تهویه مطبوع و صندلی راحت و….هم به قل تو،تو اوج هیجان آفرود به حساب نمیاد.
ایمنی هم والا همش اَداس.
تو جاده هم که فقط یه خورده میلرزه اونم از خشونت ذاتیشه.
Elmiraj
۸ مهر ۱۳۹۸آمار فروش رانگلر در اروپا :
هفت ماه اول ۲۰۱۸ تعداد ۲۸۸۴ دستگاه
هفت ماه اول ۲۰۱۹ تعداد ۴۴۵۰ دستگاه…!!!
.
اگر این مشکلات واقعا وجود داشتن در یک بازار آزاد و رقابتی به علاوه ۲۵ درصد تعرفه محصولات آمریکایی ، رانگلر اصلا نباید فروش می رفت چه رسد به رشد فروش ۳۵/۲ درصدی در هفت ماه…!!!!!!
.
نگاه کن :
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/jeep/jeep-wrangler/
Elmiraj
۹ مهر ۱۳۹۸تصحیح میکنم :
رشد فروش ۵۴/۳ درصدی در هفت ماه
فرزاد
۸ مهر ۱۳۹۸رانگلر بهترین افروده خخخخ با رانگلر بری افرود از هم میپاشه مثل اینکه خیلیا قضیه شکستن شاسی رانگلر یادشون رفته با اون همه رسوایی خخخخخ بهترین افرودر فقط بنز بعد لندروور بعدشم تویوتا .
ایمان
۸ مهر ۱۳۹۸ای کاش به جای ۴ رانر ، لندکروزر V۸ در این مقایسه بود
ارش
۸ مهر ۱۳۹۸یه کلیپ از رانگلر دیدم البته کمی تجهیز شده بود به واقع چیزی از یک بز کوهی در عبور از موانع سخت کم نداشت بنز و لندرور شاید در برف بهتر عمل کنند اما در بقیه موارد رانگلر تواناتره از ظاهر دیفندر خیلی خوشم میاد ولی اگه اون کلیپ واقعی باشه جیپ رو انتخاب میکنم با کمی تجهیزات رقیب نداره.
بی نام
۸ مهر ۱۳۹۸قطعا انتخابم رنگلر هست. بهترین نسبت قدرت به وزن و همینطور گشتاور به وزن رو داره و قیمت پایینی داره
حسین
۸ مهر ۱۳۹۸انتخاب من رانگلر دیزلی هست که تو این لیست نیست هنوز
ADAK
۹ مهر ۱۳۹۸چرا نباید رانگلر را نتخاب کنیم ؟!
Farzad
۹ مهر ۱۳۹۸به نظر من هر چی پول بدی آش میخوری .
یوسف
۲۱ مهر ۱۳۹۸فقط دیفندر
پاشایی
۶ آبان ۱۳۹۸انتخاب سلیقه ایه همه این ماشینها خوبن این ما هستیم که انتخاب میکنیم حالا برای هر کسی یه جنبه از ماشین مهمه بعضی ها فقط آمریکایی دوست دارن و بعضیها ژپنی و…. ولی محصولات جیپ از گذشته تا بحال همیشه مطرح بوده و هست قبل از همه شاسی بلند میساخته . بنیانگذار این کلاس از خودرست و در بین گروه فیات کرایسلر هم از کمپانی های شاخص وبارزش واز پردرآمدهای این گروه خودروسازیست