لندروور از نسل جدید دیسکاوری در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرده است. این خودرو که در جایگاهی بالاتر از دیسکاوری اسپورت قرار میگیرد تفاوتهای زیادی با نسل قبلی خود نشان میدهد. ما نسل جدید و قدیم این خودرو را پهلوبهپهلو مقایسه کردهایم.
استایل و طراحی ظاهری
وقتی دو خودرو را کنار یکدیگر پارک کنید تفاوتهای قابلتوجهی را خواهید دید. دیسکاوری قدیم طراحی سیالی دارد که به آن ظاهری مدرن و گرانبها بخشیده است. قوسهای چرخ یکپارچه بیشتر یادآور طراحی دیسکاوری اسپورت هستند.
در جلوی خودرو تاثیر طراحی رنجروور بر چراغهای کشیده و کاپوت گرد مشخص است. کاپوت برآمده و پیچ روی سقف باقی ماندهاند و جای پلاک خودرو همانی است که در همهی دیسکاوریهای گذشته دیدهایم.
کابین خودرو تازه بوده و طراحی کنترلها نسبت به مدل قبلی بسیار تغییر کرده است. سیستم تهویه از طریق سه سوئیچ کنترل شده و هنوز هم مثل مدل قبلی در بالای فضای ذخیرهای قرار دارد. هرچند پانل کنترل نسل جدید دیسکاوری سادهسازی شده و دکمههای اضافی سیستم تهویه بین سه سوئیچ ذکر شده قرار دارند.
دستهی دکمههای مربوط به آفرود جابجا شده و پشت شیفتر دنده قرار دارند. قبلاً این دکمهها در کنسول مرکزی جانمایی شده بودند. تفاوت قابلتوجه به معرفی سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی ۱۰.۲ اینچی در نسل جدید مربوط میشود. همین سیستم در رنجروور و دیسکاوری اسپورت نیز یافت میشود.
سواری و پیشرانهها
در زمان عرضهی نسل جدید سه پیشرانهی جدید که دوتا دیزلی و یکی بنزینی است در دسترس میباشند. دیسکاوریهای پایه از پیشرانهی ۲ لیتری دیزلی استفاده میکنند. این پیشرانه در دیسکاوری اسپورت نیز بکار رفته ولی نسبت به رقبا آسایش و آرامش کمتری دارد. گشتاور این پیشرانه نسبت به حجم آن بالاتر بوده و البته به لطف استفادهی وسیع از آلومینیوم شاهد کاهش وزن ۴۸۰ کیلوگرمی هستیم.
شاید استفاده از پیشرانهی ۳ لیتری TDV6 ارزشش را داشته باشد. اگرچه که این پیشرانه تنها ۱۸ اسب بخار قدرتمندتر است اما گشتاور افزایش بیشتری داشته و این امر برای یدک کشی سودمند است. همهی پیشرانهها به گیربکس ۸ سرعته ی اتوماتیک متصل هستند.
اگر هزینههای مالکیت برای شما مهم نیست و دنبال کارایی اضافه هستید، پیشرانهی بنزینی ۶ سیلندر ۳ لیتری سوپرشارژردار نیز قابل سفارش است. شاید گشتاور این پیشرانه به اندازهی برادران دیزلی نباشد اما قدرت ۳۴۰ اسب بخاری چشمگیر است. این پیشرانه در جگوار XE عملکردی پاسخگو و کاریزماتیک دارد اگرچه که کمی در بحث سوزاندن سوخت حریص است.
تجهیزات
در جدیدترین نسل دیسکاوری شاهد سیستم ناوبری ماهوارهای، اتصال بلوتوث و سیستم صوتی با ۱۱ بلندگو هستیم. البته سیستم اطلاعات سرگرمی استاندارد خودرو چندان جالب نیست. در تریپ پایهی S سیستم ناوبری بهصورت سفارشی قابلنصب است اگرچه که اینترفیس صفحه لمسی بهصورت استاندارد قرار دارد.
ازنقطهنظر ایمنی شاهد نصب ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط در همهی تریم ها بهصورت استاندارد هستیم.
مطابق با ذات لندروور، دیسکاوری جدید تجهیزات آفرود زیادی دارد و همهی مدلها از سیستم پاسخ به نواحی سخت بهبودیافته سود میبرند.
قیمت و زمان عرضه
بهای دیسکاوری جدید از ۴۴ هزار پوند شروع میشود. تریم پایهی S در این نسل بهای ۴۳۴۹۵ پوندی خواهد داشت. پنجمین نسل لندروور دیسکاوری از بهار سال ۲۰۱۷ در خیابانهای بریتانیا دیده خواهد شد.
علي
۱۱ مهر ۱۳۹۵کلا طراحی قبلی و جدید عاری از هر گونه هیجانه ولی از نظر قیمتی میشه گفت قابل تحمله .
با تچکر ???
فرید
۱۱ مهر ۱۳۹۵داداش شما و چند تن از دوستان دیگه تو این سایت وقتی میگین متعصب نیستم رسما دارین به شعور مخاطبین این سایت توهین میکنین :) …ولی عیب نداره :)
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۲ مهر ۱۳۹۵بس کن دیگه. با تچکر هم خیلی تکراری شده.
مجید
۱۱ مهر ۱۳۹۵من هر دو نسل رو دوست دارم به خاطر کارایی و آفرود مثال زدنی ولی عادت کردن به ظاهر اتاق جدید زمان میبره هر چند که زیباست
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵طراحیش کلا تغییر کرده
آرین
۱۱ مهر ۱۳۹۵قبلی دیسکاوری تر بود
Sina
۱۱ مهر ۱۳۹۵فرق سری لندروور با رنجروور چیه دقیقا؟
new great britain
۱۱ مهر ۱۳۹۵چیزه خاصی نیست فقط رنج روور بخشه لوکس سازیه لندرووره.(خیلی خلاصه گفتم)
امیر.عارف
۱۱ مهر ۱۳۹۵سینا جان مثل لندکروز و لکسوس
uss zumwalt DDG-1000
۱۲ مهر ۱۳۹۵لکسوس برند لوکس تویوتا
امیر.عارف
۱۱ مهر ۱۳۹۵این ماشین را دوست دارم به دلیل اینکه با خیال راحت میتونی هر جایی که دلت میخواد بری فرق نمیکنه جاده باشه،سنگلاخ و یا گل و شل در هر صورت فقط از رانندگی و مناظر اطراف با خیال آسوده لذت ببر
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ مهر ۱۳۹۵ایمن و مستحکم و باکلاس.
Sajjad Ahmadi
۱۱ مهر ۱۳۹۵واقعا از این رو به اون رو شده
ظاهر کلاسیکس داشت دیگه قدیمی میشد
احمد باقری
۱۲ مهر ۱۳۹۵کارایی آفرود این ماشینا خیلی بالاست.