لندروور دیفندر مثل یکی از بزرگترین رقبای خود یعنی مرسدس بنز G کلاس در نسل جدید خود بهطور گستردهای ارتقاء یافته است؛ اما برخلاف مرسدس، دیفندر در ظاهر چندان شبیه نسل قبلی خود نیست زیرا همهٔ قسمتهای بدنهٔ آن نرمتر شده تا با دنیای اسیوویهای آفرودی مدرن همخوانی داشته باشد. همین موضوع در داخل خودرو هم صادق است که حالا لوکستر، راحتتر، جادارتر و مجهزتر از قبل شده است. از سوی دیگر، نسل قبلی دیفندر با ظاهر جعبهای شکل خود فوراً قابلتشخیص است. همچنین برای نسل قبلی بازار بزرگی از قطعات افترمارکتی وجود دارد و به همین دلیل پیدا کردن یک نسخهٔ استاندارد و استوک از آن دشوار است اما مشکل نیست.
ارتقاءهایی که معمولاً توسط مالکین روی دیفندرهای قدیمی صورت میگیرد تقریباً همهچیز از تعویض پیشرانه و افزایش ارتفاع از زمین گرفته تا تجهیز به اسنورکل و سیستمهای اطلاعاتی-سرگرمی مدرن را شامل میشود. یکی از همین دیفندرهای ارتقاءیافتهٔ قدیمی را در ویدئوی زیر مشاهده میکنید که به ملاقات نسل جدید خود رفته است. این دیفندر زردرنگ در سال ۱۹۹۵ ساخته شده و به یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 با ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور در مقایسه با موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ نسل جدید که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد نهتنها ضعیفتر است بلکه مصرف سوخت بیشتری هم دارد.
البته دیفندر جدید به خاطر برخورداری از آپشنهای مختلف، ۸۰,۷۰۹ دلار قیمت دارد اما نسل قبلی که آنهم برای فروش گذاشته شده با قیمت ۶۵ هزار دلار خیلی ارزانتر نیست. در ویدئوی زیر تفاوتهای بین دو نسل دیفندر بهخوبی نشان داده میشود. پس از تماشای این ویدئو میتوانید بگویید اگر برای آفرود مجبور به انتخاب از بین این دو دیفندر بودید کدام را انتخاب میکردید و چرا؟
[دانلود ویدئو]
محمد
۱۴ مرداد ۱۳۹۹به این میگن اصالت
ali (chevy nova)
۱۴ مرداد ۱۳۹۹میگن پس رفت چون نسل قبلی شاسی داشت ولی این جدیده همونم نداره فقط قیمتش پیش رفت کرده
meysam
۱۴ مرداد ۱۳۹۹دقیقا
گند زده به اصالتش
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۴ مرداد ۱۳۹۹من بین این دو تا دیفندر که مقایسه شدن
قطعا نسل قبلی رو انتخاب میکنم.
اصل آفرود این مدل ماشین هان با داشبورد
پلاستیکی و کلید های ساده، یه حس خاصی
داره.
عاشق موقعیت قرار گیری راننده ش هستم.
و قطعا شاسیش هم خیلی مهمه.
پارسا عشق ماشین
۱۴ مرداد ۱۳۹۹واقعا این ماشین.عالی هست و بود و خواهد بود و مطمئنم فروشش عالی هست بله شما درست میگی اقا ولی خوب دیگه الان سال ۲۰۲۰ است دیگه همچین ماشین هایی قدیمی شده و منسوخ الان بازار اس یو وی و کراس اوور پر فروشن شرکت خودرو سازی هم میگه من عقل ندارم که بیام این ماشینارو بزنم میرم اس یو وی میزنم فروشمو بالا میبرم
meysam
۱۴ مرداد ۱۳۹۹معرفی و فروش برانکو 2020 نظر شما و مهندسی و قیمت دیفندر جدید رو بدجور زیر سوال میبره.
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۴ مرداد ۱۳۹۹کسی که بخاطر قیمت کمتر بخواد برانکو رو به دیفندر ترجیح بده همون موقع میتونست رنگلر بخره!
تو پراکنده شدن مشتری ها تاثیر داره ولیکن اینکه بخوای مستقیم به قیمتش ربط بدی زیاد منطقی نیست.
Ho3ein
۱۴ مرداد ۱۳۹۹نه برانکو نه رانگلر ونه شاسی بلند های تویوتا هیچ تاثیری روی فروش این ماشین نمیزران
بی شک هرکمپانی مشتری وفادار خودشو داره
با اینکه الان دیفندر میگن بد شده اما یه سری مشتری خاص خودشو داره و موفق هم میشه ،چون هنوز به صورت انبوه وارد بازار نشده و همچنین تست هم نشده
و افراد روی ظاهر و مشخصات و …. نظر میدن که قابل قبول نیست
یوسف
۱۴ مرداد ۱۳۹۹20 سال بعد میگن لندرور اولین شرکتی بود که شاسی رو حذف کرد این شجاعت ستودنی ست.
تغیرات باعث نوآوری و پیشرفت میشه.
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۴ مرداد ۱۳۹۹بله البته اگه نگن اولین شرکتی بود که بخاطر هزینه کمتر شاسی رو
از رو یه آفرودر برداشت!
OMID
۱۴ مرداد ۱۳۹۹خب نیست
اینم شاسی داره کامل حذف نشده?
یک پارچس یعنی با فریم یکیه
همه ماشینا غیر suv همین طورین که بهش یونی بادی گفته میشه
این ماشین توی هیچ چیز اولین نیست
MAHDI
۱۴ مرداد ۱۳۹۹لندروور دیفندر جدید فوقالعاده است
Mf1
۱۵ مرداد ۱۳۹۹طراحی جدیدش از قدیمش بهتر شده کلا لندرور تو طراحی خودروهاش همیشه پیشرو بوده بر خلاف بعضی خودروه سازها که هرسال با ظاهر تکراری خودرو تولید میکنند