یک جفت لندروور دیفندر 110 جدید شانس نشان دادن تواناییهای خود در صحرای نامیب را داشتهاند و به عبارتی این یک تبلیغ رایگان برای این خودروساز بریتانیایی بوده است.
این دو خودرو در رویداد نمایش رسانهای پیش از عرضه در نامیبیا بودهاند اما تیم لندروور متوجه گیر کردن این کامیون در صحرای نامیب میشوند.
راننده کامیون با مواد غذایی و آب کمی در صحرا مانده و به مدت سه روز ارتباطی با دنیای بیرون نداشته است. پس به راحتی میتوانید تصور کنید که او پس از دیدن این دو دیفندر ۲۰۲۰ مجهز چه حالی داشته است.
دیفندر ۱۱۰ جدید تواناییهای زیادی داشته و تیم لندروور نیز این کامیون را از زمین شنی و خشک کف رودخانه درآوردند. همانگونه که دیده میشود این دو خودرو بدون مشکل خاصی توانستهاند کامیون یاد شده را خارج کنند.
لندروور دیفندر جدید ظرفیت یدک کشی ادعایی ۳۵۰۰ کیلوگرمی داشته اما کامیون اسکانیا و تریلر سه اکسل آن وزن حدود ۲۰ تنی داشته و بنابراین ممکن است ظرفیت یدک کشی دیفندر بیش از آن چیزی باشد که لندروور اعلام کرده است. البته این موضوع را نباید فراموش کرد که مسیر یدک کشی این دو دیفندر شن لغزنده بوده است.
دامیان بلیک مور عکاس حرفهای هم بخشی از تیم لندروور در نامیبیا بوده و عملیات نجات کامیون را عملیات نجات بینالمللی به روش دیفندر جدید نامیده است. او گفته است: “راننده و کامیونش به مدت سه روز در بیابانی بیآبوعلف گیر کرده بود. عجب خودرویی! عجب تیمی!”
نسل جدید لندروور دیفندر از بهار سال جاری میلادی وارد بازارهای اروپایی خواهد شد و مدل کوتاهتر ۹۰ نیز فصل تابستان روانه بازار خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
مهراد
۲۸ اسفند ۱۳۹۸جوووون لعنتی ، با اصالت ، با وقار ، مرد ، مشتی
نسخه عهد عتیقش رو بابام داشت و چقدر کیف میکردم باهاش ، احساس میکردم بابام مردونه ترین ماشین دنیارو داره ، بهش میگفت لاندیور ?
خودمم داشتم میخریدم که متاسفانه قسمت نشد
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اسفند ۱۳۹۸مهراد عزیز
یه نام دیگرش در زبان عامیانه ایرانیها (( لَندِهور )) بود .
نمیدونم چطور قطعاتش را پس از حدود ۴۰ ۵۰ سال تامین میکنند .
در مناطق کوهسانی زاگرس و مرکزی ایران این خودرو هنوز رفتوآمد میکنه .
اتاق جدیدش از لحاظ به روز بودن و مُد روز خوبه اما ای کاش گذری از اصول طراحی قدیم هم داشت تا امضاء شرکت هَک میشد در گذر روزگار اما واقعاً خودرو خوبیه و فکر میکنم بتونه برای سفرهای سافاری عالی و تقریباً لوکس عمل کنه .
مهراد
۲۸ اسفند ۱۳۹۸درست میگید ??
لندهور رو نمیدونستم خیلی جالبه ??
رزیتا
۲۸ اسفند ۱۳۹۸کلا لندروور ماشین محکم و بقول معروف حمالی هستش و البته کم خرج
MAHDI
۲۸ اسفند ۱۳۹۸دیفندر جدید کامل ترین وبهترین آفرودر دنیاست.
درسته که جیپ رانگلر هم در این زمینه حرف هایی زیادی داره اما امنیت به شدت پایین و کابین و سواری نه چندان راحتی داره!!!!!
مرسدس Gکلاس هم فوق العاده است اما اونقدر گرون و لوکس هست که نخوای باهاش بیابانگردی کنی.
اما لندروور دیفندر جدید بیشترین امکانات که آرزوی هر راننده عشق آفرودی هستش رو داره،چه درکیفیت، چه در امکانات، چه در زمینه توانایی بیرون از جاده و چه در زمینه راحتی سواری حرف های زیادی واسه گفتن داره و درکل کامله کاااااامل هستش این ماشین!!!!!!!
یانکی
۲۸ اسفند ۱۳۹۸این دیفندر هر چقدر هم که خوب باشه فراموش نکن یه کراس اوور هستش که زود به محدودیتهاش نزدیک میشه.رانگلر یه suv واقعی با شاسی نردبانی که دارای محورهای سولید که اصل اول آفرد سنگینه همین باعث میشه نصبت به دیفندر که خیلی زود سه چرخ میسه رانگلر بتونه سطح تماس عالی داشته باشه.والا لازم به گفتن ما نیست برو یوتیوب تصادفهای رانگلر رو سرچ کن تا متوجه امنیت بشی.راستی همین دیفندر بر اساس جیپ شکل گرفت یعنی اگر جیپ نبود این هم نبود.
Hiwa
۲۹ اسفند ۱۳۹۸محورهای سولید چجوری باعث سطح تماس بهتر میشه با تشکر
Elmiraj
۲۸ اسفند ۱۳۹۸کسی که آفرودر شماره یک دنیا را میخره اونو به جنگل و بیابان و کوهستان میبره…جایی که ترمز اضطراری و سیستم تشخیص عابر پیاده توش معنی نداره….
مانی
۲۸ اسفند ۱۳۹۸این لندرور فکر نمیکنم چندان ارزون باشه
مدل پایه رو یادم نیست اما تو مدل فول حدود صد هزار دلاره
فری
۲۸ اسفند ۱۳۹۸تریلر باز میکرد میرفت
محمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۸مدیونین فکر کنین حرکت تبلیغاتی و بازاریابی بوده . ولی در کل هیچی از ارزشای این شاهکار کم نمیکنه
Sina
۲۸ اسفند ۱۳۹۸کلا اگر بخوای بخری باید دیفندر ۱۱۰ رو بخری از اونورم یه دیفندری که بدردبخور باشه و بشه بهش گفت ماشین حسابی و باهاش بزنی به دل طبیعت باهات ۱۰۰ هزارتا آب میخوره
با ۱۰۰ هزارتا یا حتی خیلی کمتر گزینه های خیلی بهتر و مطمئن تری هست
باید یه دوسالی بگذره تا ببینیم توی دراز مدت چقدر دوام و اطمینان داره
Mohammad fm480
۲۸ اسفند ۱۳۹۸عالی بود اما در واقع کار سختی نیست با دوتا افرودر یه کامیون رو بکسل کنی این کامیون قطعا قفل کن داره و خودش هم در صورت اعمال نیرو جزئی میاد بیرون.
این اسکانیاهم اگه بار نداشته باشه هفت تن وزن کلشه هفت تن هم کانتینرش باشه میشه 15 تن.
اما اما این جا یه اف هاش جفت میخواست دوتا لندرور هم با خودش میکشید میبرد بالا. ?
JDM
۲۸ اسفند ۱۳۹۸اف اچ یه لیتر اب زیرش بریزی چنگ میزنه
اگه میگفت FMX یا آروکس یه چیزی
s.h
۲۹ اسفند ۱۳۹۸دوست عزیز من علاقه فراوانی به کامیونها دارم تریلی و …. چند بار خودم ددم و 1000 بار هم ویدویو ها رو تو استرالیا و برزیل و ….. اف هاش واقعا قدرتمنده . ببین تو اندونزی و استرالیا کنورث و امریکایی ها بیشتر استفاده میشوند ولی وقتی بار خیلی سنگین میاد وسط میرند سراغ اف هاش 750 یا کنورث c510 که البته کنورث هنری نکرده چون موتور 25 لیتری روشه ولی اف هاش 16 لیتر و کنورث سوپر داره و مثل شیلنگ گازوییل میسوزونه باورتون میشه صدی 160 لیتر میسوزونه !!!! ولی اف هاش نه
در ضمن fmx هم یه کامیون معدنی هست که طبیعیه بیاد بالا نه اف هاش که زیرش اندازه پرایده واقعا ادم از این قیاس هاس بچه گانه دهنش باز میمونه
JDM
۲۹ اسفند ۱۳۹۸داداش اطلاعاتت غلطه
به چند دلیل
اولا اف اچ750 تو استرالیا. نی اف اچ 700 هست
دوما بیابون استراییا بار سنگین فقط کنورث جوابه
سوما تو استرالیا اصن فوق سنگین به ولوو نمیدن نهایتش 100 بکشه
چهارما استقاده عمده ماشبن اروپایی تو استرالیا به شهری محدود میشه
پنجما کنورث C510 موتور19 لیتری داره که زیره کار دو برابره موتور ولوو بت جواب میده و استقامت داره و اعددش رو چرخ هستن نه رو فلایویل.اون ۱۶0 هم زیره 300.400 تن بار میسوزونه که طبیعیه با همچین تناژی و البته دوبرابره ولوو هم قدرتشه
ششما کامیون فقط به قدرت موتور نیست
مورد داشتین کاری که اف اچ 610نتونست لنجام بده ماک350 انجام داده
هفتما ماشین اروپا واسه سنگین کشی فقط بنز و مان چون کیفیتشون بین اروپاییا از همه بیشتره،ولوو چه از لحاظ شاسی،زیربند.،دف و گیربکس موتور پیش این دوتا ذلیله
این دوتا در عمل زیره بار سنگین خیلی با کیفیت تر از بقیه برند های اروپایی جواب دادن.بحث فوق سنگین خیلی پیچیده است.
هشتما ولوو خدای تبلیغاته.به تبلیغات ولوو توجه نکن از این کاره اش سوال کن،و از اون اطلاعات بگیر
قیاس من هم از اف ام ایکس فقط بخاطر معدنی و افرودی بودن و زیربندی که داره بود
نهما کنورث و پیتربیلت خدای کیفیت هستن،و به کیفیت خیلی خوبشون مشهورن
s.h
۲۹ اسفند ۱۳۹۸جناب ولوو خیلی گرونتر از امریکایی ها هست و در ضمن اون که میگید 700 هست درسته ولی برای بار سنگین 750 استفاده میکنند توی فیلم میگفت جایی که بقیه ماشینا عاجز میمونند از بار فقط 750 میکشه به گفته چندتا مجله سنگین ترین کشنده فوق سنگسن جاده ای هست و اینم بگم سنگین ترین رود ترین های استرالیا معادن سنگ اهن هستند و بعدم زغال سنگ همشون از دم 700 دارند و تک و توک750 به خاطر مصرف و استهلاک کم که باید بگم سنگین ترین بار جاده ای تو استرالیا که بی مجوز میره و راحت فیلم برداری میکنند 280 تن هست که اف هاش میره !!!
یه کانال یوتوبی هست تو اندونزی قیاس این ماشینها رو تو شرایط واقعی و معدنی میزاره وایمسه یه جا فیلم میگره یه جاش بود اسکانیا 730 وایساد د.تا لودر کشیدنش و بنزم همونطور ولی اف هاش تازه 660 بود یه چرخ داشت میرفت عین لودر خودشو کشید بالا و یه جا دیگه بود سه تا 30 تن بهشون وصل بود زمین خشک بود سر بالایی شیب دار اف هاش 500 جفت چرخ بزرگ داشت زیر بار بکس باد میکرد !! گیرکسش حرف نداره در ضمن این 160 لیترم که گفتم تو مستندی بود داشت از رد ترین های استرالیایی میگفت گفت زیر 100 تن انقدر میسوزونه !!! ایم بگم اگر اریکایی زیاده فکر نکن به خاطر برتری هست !!! نه چون یه اف هاش 650 جدید تقریبا 2 برابر یه کنورث قیمتشه !! و 750 هم فقط سفارشی ساخته میشه و قیمت حدود 900 هزار تا یک میلون دلاری داره تو مدل 5 اکسلش که بسته به 10×2یا 10×8 بالاترم میره خب معلومه طرف کنورث میخره
من خودم دیوونه ی کامیونای امریکایی ام ولی اصلا به قدرت اف هاش نیستند فقط یه گیربکس i-shift رو طرز کارشو ببینی هوش از سرت میره داشت میگفت این گیربکس تحت هیچ شرایطی وانمیسه و هر چی شرایط سخت تر میشه گشتاور رو بیشتر میکنه تا جایی که ماشین میشه یه تراکتور که با یک کیلومتر سرعت حرکت میکنه ولی میره چیزی که نظیرش تو کامیونا نیست و تو اون فیلمام این ادعا ثابت شد خب در مورد اون 610 هم که گفتید اون 610 ها گیربکس معمولی بودند ولی خدایی ماک رو بببین تازه کمک رو دف هم داره اونم جفت دفها 24 دنده داره که 1 و1 رو اصلا مصرف نمیکنند انقدر سنگینه از بچه راننده ها بپرسی بهت میگند نه 610 و nh های ایران که گیربکس 8 سرعته دارند الانی رو با الانی مقایسه کن ولی حرف رو قبول دارم در باره اون مورد
s.h
۱ فروردین ۱۳۹۹رفیق این یادم رفت بگم اون کنورث c510 چهارتا گیربکس بشقابی هم تو هر کرپی چرخ داره !!!!!!!!!!!!! میدونی گیربکس بشقابی چیه ؟؟؟؟ همون چیزی که بیل میکانیکی رو با یه پمپ روغنی حرکت میده
s.h
۱ فروردین ۱۳۹۹https://www.youtube.com/watch?v=E1b06_60NC0 تازه مثل کنورث از یه موتور جدا برای ترمز استفاده نمیکنه و این گردن موتور خودشه !!
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹حاجی شما ظاهرا اشتباهی یه چی دیگه رو به جا اف هاش نشونتون دادن!
رحیم
۲۹ اسفند ۱۳۹۸اگه میخایید خار و مار آفرود با لندرور رو بتجربید باید برید پارکینگ دامنه کوه سبلان که شما رو با لندور میبرن تا پناهگاه کوهنوردان. فقط موقع پیاده شدن این حس رو خواهید داشت که دارید از چرخ گوشت ریخته میشید بیرون، یعنی خورد و خمیر.
JDM
۱ فروردین ۱۳۹۹@s.h
اقای sh خواهشا از خودتون حرف در نیارید
https://www.trucksales.com.au/items/details/2014-Volvo-FH700/OAG-AD-17635376?pageSource=details&id=OAG-AD-17635376
https://www.trucksales.com.au/items/details/2013-Kenworth-T909/OAG-AD-17522524
خودتون قیمت هارو ببیند.
درباره ویدئو هم باید عرض کنم بنده خودم ادمین پیج khabar_truck هستم براتون ویدئو نیفرستم جایی که اکتروس و اف اج میمونن یه داف میاد خودشو بارشو یکی دیگه رو میکشه بالا.اون کلیپ اندونزی اگه دقت کرده باشید ولوو با دور رفت بالا ولی اسکانیا وسط سینه کشی شروع به زور زدن میکنه بخاطر همین میمونه.یه ویدئو دیکه هم از ارستارت و حرکت اف اچ 540 و اکسور 440 دارم که چقد راحت اکسور به حرکت درمیاد و ولوو خاموش میکنه!!
در رابطه با کنورث خدمتتون عرض کنم کنورث زیرش شاهنگه. کرپی نداره،گیربکس بشقابی هم اصن بش ربطی نداره اون یه چیزه دیگه اس،کنورث بهخاطر توپی بزرگ و دف دنده درشت 9.59 انقد قدرت داره،گیربکس I-shift هم اگر واقعا انقد قدرت داشت تو. امریکا بجا گیربکس مکسی،فولر و الیسون،i-shiftبرا فوق سنگین میبردن در حالی که اصن ولوو برا فوق سنگین استفاده نمیکنن!!!
گیربکسای امریکایی بدلیل تعداد شفت بیشتر نسبت اردپاییا خیلی قوی تر و محکم ترن،ما تو ایران 460 ای شیفت داریم ولی همچنان برای کمرشکن و سنگین بار از440،420 و 610 دنده دستی استفاده میکنن در حالی که گیربکس مکسی ماک فوق سنگین کشورمون رو پوشش داره
اون گیربکس 20 دنده ماک هم فقط برا یسری مصارف کمرشکن استفاده میشه
اون اهرم مال دف نی.مال کمک گیربکسه.تقریبا همه ماشینا کمک یا نیم دنده دارن ولی تو 20 دنده ماک نیم دنده مکانیکیه و بقیه گیربکسا بادیه.
عمده گیربکس های مکسی که استفاده میشه t2180 و t2130 هست
تو امریکا هم تا گیربکس های نره غولی مثل الیسون و یا فولر 4طبقه با نسبت دنده بیش از 100 به 1 هست!!!کسی سمت گیربکس دیگه ای نمیره.الان گرون ترین تراک فروخته شده دنیا 1میلیون بوده که سفارشی ساخته شده ولوو و کلا اروپاییا خیلی ارزونن نسبت به امریکاییا.
https://m.youtube.com/watch?v=UEUosF0o4Eg اینم رود ترین 400تنی کنورث،
در کل ولوو خییلی خوبه ولی در وحله اول باید از سد اروپاییا رد بشه
اول باید بنز رو پشت سر بذاره شما یه نگاهی به Arocs 4863 بنز بنداز تا متوجه شی چقد از ولوو غول تره
بعدش هم غول مرحله اخر امریکاییا مثل کنورث و وسترن استار و بقیه هستن