نسل جدید لندروور دیفندر با استقبال خوبی مواجه شده و به همین دلیل خانوادهٔ آن با نسخههای جدید گسترش خواهد یافت که یکی از آنها، نسخهٔ کشیدهتر ۱۳۰ خواهد بود. شایعات مربوط به ساخت این نسخه در سال ۲۰۱۹ یعنی حتی پیش از معرفی دیفندر جدید منتشر شدند و حالا مدیران لندروور رسماً تأیید کردهاند که دیفندر ۱۳۰ سه ردیفه هماکنون در حال آمادهسازی است و طی ۱۸ ماه آینده به بازار عرضه میشود. به گفتهٔ این شرکت، دیفندر ۱۳۰ در آمریکای شمالی، چین و خاورمیانه پرطرفدار خواهد بود.
طبق یک سند داخلی که دو سال پیش منتشر شد، در دیفندر ۱۳۰ فاصلهٔ محوری ۳,۰۲۲ میلیمتری دیفندر ۱۱۰ حفظ خواهد شد اما طول آن با حدود ۳۴۰ میلیمتر افزایش، به ۵,۱۰۰ میلیمتر خواهد رسید. این نسخه همچنین به هشت صندلی مجهز خواهد بود. طول بیشتر دیفندر ۱۳۰ باید صندلیهای ردیف سوم را جادارتر کند که این باعث جذابیت دیفندر برای خانوادهها خواهد شد زیرا هماکنون صندلیهای ردیف سوم دیفندر ۱۱۰ بسیار کوچک هستند و تنها ۵۲۰ میلیمتر فضای پا دارند.
دیفندر ۱۳۰ به دیگر نسخههای جدید یعنی دیفندر پلاگینهیبریدی و دیفندر V8 خواهد پیوست تا بازهم بر تنوع این خانواده اضافه کند؛ اما این احتمالاً پایان گسترش خانوادهٔ دیفندر نخواهد بود زیرا لندروور هنوز ایدهٔ ساخت نسخهٔ پیکاپ دیفندر را هم مدنظر دارد و با توجه به رونق این سگمنت طی سالهای اخیر، احتمال نهایی شدن ساخت آن بسیار زیاد است.
S
۱۷ اسفند ۱۳۹۹حس آفرودی بودنی که برانکو و رانگلر بهم میدن رو بهم نمیده
زیزیگولو
۱۷ اسفند ۱۳۹۹آفرود یه تفریح منطقی نیستش!!! الآن قشر جوون تو کشور ما با یه مشکل بزرگ روبه هستش و اونم نداشتن سرگرمی مناسبه که منظورم از یه سرگرمی مناسب، سالم بودن ذات تفریحو لذت بردن از وقت هستش ولی متاسفانه با توجه به محدود بودن ابزار تفریح واسه جوونای ایرانی متاسفانه سمتو سوی تفریح واسه این قشر حساس به نا کجا آباد رسیده!!!! تا جایی که نتیجه ش شده آمار عجیبو قریب امروزی!!! از نوع و چگونگی این تفریحات توضیح بیشتری ندم بهتره چون چیز جدیدی نیستشو تازگی نداره!!!……. و اما راجب لندروور دیفندر باید بگم که : لندروور با استایل مدرنو کلاسیک و همینطور رانندگی مدرن و بهترین واسه هر دو دنیا!!!
پدر خودرو سازی جهان
۱۷ اسفند ۱۳۹۹این همه نسخه لازمه واقعا؟!
REVO
۱۷ اسفند ۱۳۹۹الحمدالله همچون رشد جلو پنجره بیامو شاهد افزایش سایز لندرور هستیم…جفتشونم غیر کاربردی،بی کیفیت و غیرقابل اعتماد(جلو پنجره بیامو و کل لندی)!
RezaRs
۱۸ اسفند ۱۳۹۹Revo جان از میزان هیتت که میشه برق تولید کرد
همین حرفا باعث درگیری ها و کدورت های سایت تمومش کن
Hadi
۱۷ اسفند ۱۳۹۹آره لازمه…
مدل 130 واسه به چالش کشیدن فول سایز های این کلاس مثل لندکروز جوابه ?
امیرحسین
۱۷ اسفند ۱۳۹۹فکر کنم بر اساس رنجروور EWB ساخته بشه
ایوب
۱۷ اسفند ۱۳۹۹درسته که دیفندر با کنار گذاشتن شاسی مستقل خیلی به چشم آفرودسوارای دو آتیشه خوش نمیاد ولی در عوض با راحتی و امکانات بیشتر طرفدارای بیشتری بدست آورد و با تبدیل یه خودروی صرف آفرود به یه ماشین راحت روزمره با قابلیت آفرود قابل توجه حرکت خیلی هوشمندانه ای کرد
فقط امیدوارم با تولید تا 60 سال بعد و معرفی 500 تا نسخه مختلف شورشو درنیاره
Mad.z.Max
۱۷ اسفند ۱۳۹۹خیلی طرفدار جدید بدست اورده که سالی 100 هزار مشتری رو از خودش فراری میده! خوبه مقالش همین دیروز اومد
Porsche
۱۷ اسفند ۱۳۹۹پدال لطفا درگ دیروز carwow بین نیسان GTR nismo و آئودی R8 performance و پورشه 911 turbo s رو بزار ممنون ?
حسین
۱۷ اسفند ۱۳۹۹من از ظاهر دیفندر بهجز همون آبی رینگ سفیده از قیافهی همشون بدم میاد
مازیار
۱۷ اسفند ۱۳۹۹بیشتر از پنجاه ساله که گروههای فیلم برداری حیات وحش با دوتا باک ۱۵۰ لیتری که روی لندروور نصب میکنن سراسر هفته و بلکه ماه رو توی دشتهای آفریقا بدنبال شیر و فیل و کرگدن میرونن اونوقت اینجا دوستان میفرمایند که کل لندی بدردبخور نیست
پدال نگو سرزمین عجایب?