لندروور-رنجروور

عبور لندروور دیفندر از خط پایان

لندروور دیفندر، پس از ۶۸ سال تولید سرانجام به پایان خط رسید و با تولید آخرین مدل، به افسانه‌ها پیوست.

2015-LRDefender2m-02
شاسی‌بلند آفرود انگلیسی در طول نزدیک به هفت دهه، با همان شکل و شمایل ابتدایی در تأسیسات Solihull تولید شد. اواخر سال گذشته، دو میلیونمین دیفندر تولیدی نیز از این کارخانه خارج شد. نسخه‌ای منحصربه‌فرد با رنگ‌آمیزی خاص که در حراجی با قیمت ۴۰۰ هزار پوند معادل تقریبی ۶۰۰ هزار دلار به فروش رفت. همچنین برای دوره انتهایی تولید نیز سه نسخه ویژه با نام‌های ادونچر، هریتیج و اتوبیوگرافی از آن تولید شدند.

LR_DEF_LE_Heritage_RHD_070115_01
دیفندر به‌عنوان خودروی ماجراجویی، نظامی، کشاورزی، صنعتی و شهری مورد استفاده قرار می‌گرفت. هرچند جیپ نیز به‌عنوان مهم‌ترین رقیب آن مطرح بود. با این حال الزامات زیست‌محیطی و ایمنی باعث شدند تا لندروور به فکر جایگزینی با طراحی به‌روز و متناسب با قرن ۲۱ برای این خودرو باشد.

حال دیفندر بازنشسته شده و به خاطره‌ها پیوسته است. آیا شما با این خودرو یا حتی نسخه‌های مشابه ایرانی آن خاطره‌ای دارید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    لندروور با این کیفیت ساخت با دیفندر خداحافظی کرد اما پراید و پژو دست بردار نیستن !!

  2. king 918

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    یادش به خیر هم به این میگفتیم جیپ هم به خوده جیپ

    1. Hitler

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      با وجود این همه موتور استاندارد چرا تولیدشو کلا قطع کردن؟بروزرسانی پیشرانه مفهومی نداره عایا؟

    2. SARD

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (117 ديدگاه)

      آره !بچه بودم برا اولین باراسم پیکانو یاد گرفتم تا چند سال بعد تازه فهمیدم پیکان خودش یه مدله!
      بعد رفتم تو نخ لاندیور…?

      1. Ahy

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آخه کجا این پاژن یا هرویر که تو ایران تولید میشه میتونه ادعای دیفندر بودن رو داشته باشه ؟
        طراحی چراغاش و داشبوردش که اصلا قابل مقایسه نیست موتورش هم که کاملا فرق میکنه از خودشون در آوردن این رو
        دیفندر تو خود انگلیس از ۲۳۱۰۰ پوند شروع میشه یعنی ۱۲۰ میلیون تومن اونم تو انگلیس بیاد ایران میشه ۲۴۰ میلیون تومن
        تازه اگه چلسی تراک کو بدی واست تیونش کنن یا نه بدی به اورفینچ برات تیون بشه تو انگلیس میشه قیمتش ۵۰ هزار پوند یعنی ۲۶۰ میلیون تومن که بیاد ایران میشه ۵۲۰ میلیون تومن
        مگه از روسیه UAZ hunter رو بخریم ۸ هزار دلار بیاریم ایران که میشه ۵۸ میلیون تومن اونم که داخلش برخلاف قیافه جذابش فاجعه ست

    3. شهریار

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (176 ديدگاه)

      خاطره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چشمتون روز بد نبینه….بیوفته به خرج ، کل در آمدتون رو نوش جونش میکنه
      ولی قدرتمند و خرکاره

      1. یاس ی

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (1044 ديدگاه)

        با سلام، شهریار جان ما مدت بیست و اندی سال یدونه مدل 58 داشتیم راستش خر ج آنچنانی نداشت. یا اون مدل با کیفیتتر بودن یا اونوقتها خرجها پایینتر بود.

  3. امین77

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    دیفندر یک افسانست … و افسانه ها هرگز نمی میرند :(

  4. احسان آرسنالی

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    یه توضیح در باره متن بدم که درسته قیافه این مدل تقریبا دست نخورده موند و واسه 68 سال تکرار شد ولی در نظر بگیرید که آپدیت های کلی هر 4 5 ساله و تعویض نسلها هر 8 9 اتفاق می افتاد.

  5. David

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    یادش بخیر به مدت 3 سال یه دیفندر داشتیم واقعا روزای خوبی باهاش داشتیم.

  6. king ali

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    یادش بخیر از مدل کروک و اتاق دارش بابام داشت .اعجوبه ای بود برا خودش..مرررسی دیفندر

  7. احمد باقری

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در نوع خودش غولی بود.

  8. mehran911

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    دلم واسه رانگلر میسوزه در فراق یار و رقیب قدیمیش

    1. Hamid

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      کامنت باحالی بود ایول

  9. great britain

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    خداحافظ خوشتیپ.
    دیفندر برمیگرده منتها با ظاهری جدید.

  10. FcmZ

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (114 ديدگاه)

    این کار لندروور میتونه بزرگترین حماقت 68 سال اخیر نام بگیره!!!
    خدا کنه بنز و جیپ این کار اشتباه رو انجام ندن.

  11. hamed

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    به اندازه یه انگلیسی ازش خاطره دارم

  12. moein

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    هم اکنون که این کامنت را می نویسم در حال گریه کردنم
    از وقتی چشم باز کردم این خوانواده من بود
    از انواع مدل داشتم و تمامه خواطره های خوشی باهاش دارم
    وانتشو داشتم . نیم تنشو داشتم .استیشنشو داشتم .
    هی
    خودرویی کا 63 سال به صورت کاملا دست ساز تولید شد و ادامه حیاط داشت
    خودرویی بود که من رو اطلا نا امید نکرد و همیشه هر وقط سواری می گرفتم احساس قدرت و برتری داشتم
    الانم که به خاطر تحریم ها دیگه دستمون بهش نمی رسه و افسانه به خاطره ها پیوست ده روزه که یدونه فیکشو خریدم!!! به اسم هرور متور دیزل ایرادی ازش ندیدم ولی هیچی اون با اصالت سلطنتی انگلیسی نمی شه
    بد ترین خبری بود که تو امرم تا الان در مورد خودرو شنیدم
    به احترام سهراب سپهری که قدر این جواهر رو دونسته بود

  13. s.class

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    منم بغض گلومو گرفت. بچه که بودم یکی داشتیم یادش بخیر خیلی کم سن و سال بودم وقتی بابام جلو در پارکش میکرد با داداشم سوارش میشدیم الکی واسه خودمون رانندگی میکردیم .یادمه دنده کمکیاش یکی قرمز رنگ بود و یکی زرد هر کاریش میکردیم با داداشم تکونشون بدیم زورمون نمیرسید.حیف که رفت ولی تا اخر عمر فراموشش نمیکنم.چند وقتیه رو ساخت یه نمونه کوچک دیفندر کار میکنم باز جنس چوب و فلز و پلاستیک خاطر علاقم به این ماشین میخوام تا اخر عمر تو اتاقم جلو چشم باشه…..

  14. حميد

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اخه ادم یاد پت پستچی میافته
    یاد دوران بچگی بخیر

  15. mahyar

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    یادش بخیر ما یه مدل قدیمی از این ماشین رو داشتیم جاده های کوهستانی گیلان رو قورت میداد

  16. یاس ی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    امیدوارم بزودی مدل قرن 21 تولید بشه، من یکسالم بوده که مرحوم پدرم یدونه صفرش از کارخونه تحویل گرفته بود در سال 58، تا دوران جوونی من داشتیمش، تقریبا بیست سال .
    یادش بخیر همه ما برادرها رانندگی را از سن کم و با همین افسانه یاد گرفتیم.
    خداییش افسانه ای بود.
    ما توی منطقه ای زندگی میکنیم که هم کویر داره هم کوهستان، یادم نمیاد جایی ناامیدمون کرده باشه، ماشین کم آزار و کم خرجی بود. یک سری ایرادات ترمزی داشت ولی خداییش ماشین مردی بود.
    یهو دلم براش تنگ شد.یاد و خاطرات پدر و دیفندربرام زنده شد.

  17. بهنام

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    سلام
    دیفندر یه SUV واقعی بود که هرگز فراموش نخواهد شد.
    توانایی حرکت در شیب های تند و … بخشی از قابلیت های این ماشینه.
    ایکاش شرکت مرتب به تولید (پاژن) ادامه می داد تا حداقل تصویری از دیفندر در ذهن ها باقی میذاشت.
    عکسای جالبی از دیفندر در سایت netcarshow هست. همچنین گاهی در سایت های off road ایرانی عکسای جالبی از مدل های ایرانی (پاژن) دیده میشه.
    کلیپ خط تولیدش رو حتماً ببینید. خیلی جالبه.
    یادش گرامی

    1. moein

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      االانم تولید می کنه داداش به اسم هرور با متور دیزل با همون شمایل به قیمت 80 ملیون تومان

  18. GT500

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (60 ديدگاه)

    Best….Forever

  19. محمد

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    من بادستگیره دراش خیلی حال میکردم…یه جوری بود…خیلی خاص وتک

  20. alirezasharifi

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین خاطرات بچگیم با همین لندروور بود

  21. Ahy

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    G500 مرسدس که حالا حالاها داره تولید میشه اونم با قیمت حداقل ۱۱۳ هزار دلار
    فکر نکنم شرکت chelsea truck co هم دست از تیون کردن لندروور برداره اونم با ۵۰ هزار پوند همینطور overfinch که خوراکش تیون کردن لندرووره
    شرکت روسی تولید کننده UAZ hunterهم که از سال ۱۹۴۲ تا الان داره تولید میکنه محصول بیخودش رو
    بنظر من محصولات آیکونیکی مثل لندروور همیشه طرفدارای خودشونو دارن .

  22. محمد زمانلو

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    خداحافظ اسطوره ، خداحافظ سلطان آفرود ، خدا حافظ برنده ی مطلق کمل تروفی ، خداحافظ!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا