لندروور دیفندر، پس از ۶۸ سال تولید سرانجام به پایان خط رسید و با تولید آخرین مدل، به افسانهها پیوست.
شاسیبلند آفرود انگلیسی در طول نزدیک به هفت دهه، با همان شکل و شمایل ابتدایی در تأسیسات Solihull تولید شد. اواخر سال گذشته، دو میلیونمین دیفندر تولیدی نیز از این کارخانه خارج شد. نسخهای منحصربهفرد با رنگآمیزی خاص که در حراجی با قیمت ۴۰۰ هزار پوند معادل تقریبی ۶۰۰ هزار دلار به فروش رفت. همچنین برای دوره انتهایی تولید نیز سه نسخه ویژه با نامهای ادونچر، هریتیج و اتوبیوگرافی از آن تولید شدند.
دیفندر بهعنوان خودروی ماجراجویی، نظامی، کشاورزی، صنعتی و شهری مورد استفاده قرار میگرفت. هرچند جیپ نیز بهعنوان مهمترین رقیب آن مطرح بود. با این حال الزامات زیستمحیطی و ایمنی باعث شدند تا لندروور به فکر جایگزینی با طراحی بهروز و متناسب با قرن ۲۱ برای این خودرو باشد.
ساسان
۱۱ بهمن ۱۳۹۴لندروور با این کیفیت ساخت با دیفندر خداحافظی کرد اما پراید و پژو دست بردار نیستن !!
مصطفی
۱۳ بهمن ۱۳۹۴انتخابم چطوره؟ :D
http://www.jeep.com/hostc/bmo/CUJ201607JKJS74C/2TJ/printSummary.do?sessionKey=2016-02-02%2008:30:04.267
king 918
۱۱ بهمن ۱۳۹۴یادش به خیر هم به این میگفتیم جیپ هم به خوده جیپ
Hitler
۱۱ بهمن ۱۳۹۴با وجود این همه موتور استاندارد چرا تولیدشو کلا قطع کردن؟بروزرسانی پیشرانه مفهومی نداره عایا؟
SARD
۱۱ بهمن ۱۳۹۴آره !بچه بودم برا اولین باراسم پیکانو یاد گرفتم تا چند سال بعد تازه فهمیدم پیکان خودش یه مدله!
بعد رفتم تو نخ لاندیور…?
Ahy
۱۳ بهمن ۱۳۹۴آخه کجا این پاژن یا هرویر که تو ایران تولید میشه میتونه ادعای دیفندر بودن رو داشته باشه ؟
طراحی چراغاش و داشبوردش که اصلا قابل مقایسه نیست موتورش هم که کاملا فرق میکنه از خودشون در آوردن این رو
دیفندر تو خود انگلیس از ۲۳۱۰۰ پوند شروع میشه یعنی ۱۲۰ میلیون تومن اونم تو انگلیس بیاد ایران میشه ۲۴۰ میلیون تومن
تازه اگه چلسی تراک کو بدی واست تیونش کنن یا نه بدی به اورفینچ برات تیون بشه تو انگلیس میشه قیمتش ۵۰ هزار پوند یعنی ۲۶۰ میلیون تومن که بیاد ایران میشه ۵۲۰ میلیون تومن
مگه از روسیه UAZ hunter رو بخریم ۸ هزار دلار بیاریم ایران که میشه ۵۸ میلیون تومن اونم که داخلش برخلاف قیافه جذابش فاجعه ست
شهریار
۱۱ بهمن ۱۳۹۴خاطره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چشمتون روز بد نبینه….بیوفته به خرج ، کل در آمدتون رو نوش جونش میکنه
ولی قدرتمند و خرکاره
یاس ی
۱۲ بهمن ۱۳۹۴با سلام، شهریار جان ما مدت بیست و اندی سال یدونه مدل 58 داشتیم راستش خر ج آنچنانی نداشت. یا اون مدل با کیفیتتر بودن یا اونوقتها خرجها پایینتر بود.
امین77
۱۱ بهمن ۱۳۹۴دیفندر یک افسانست … و افسانه ها هرگز نمی میرند :(
احسان آرسنالی
۱۱ بهمن ۱۳۹۴یه توضیح در باره متن بدم که درسته قیافه این مدل تقریبا دست نخورده موند و واسه 68 سال تکرار شد ولی در نظر بگیرید که آپدیت های کلی هر 4 5 ساله و تعویض نسلها هر 8 9 اتفاق می افتاد.
David
۱۱ بهمن ۱۳۹۴یادش بخیر به مدت 3 سال یه دیفندر داشتیم واقعا روزای خوبی باهاش داشتیم.
king ali
۱۱ بهمن ۱۳۹۴یادش بخیر از مدل کروک و اتاق دارش بابام داشت .اعجوبه ای بود برا خودش..مرررسی دیفندر
احمد باقری
۱۱ بهمن ۱۳۹۴در نوع خودش غولی بود.
mehran911
۱۱ بهمن ۱۳۹۴دلم واسه رانگلر میسوزه در فراق یار و رقیب قدیمیش
Hamid
۱۱ بهمن ۱۳۹۴کامنت باحالی بود ایول
great britain
۱۱ بهمن ۱۳۹۴خداحافظ خوشتیپ.
دیفندر برمیگرده منتها با ظاهری جدید.
FcmZ
۱۱ بهمن ۱۳۹۴این کار لندروور میتونه بزرگترین حماقت 68 سال اخیر نام بگیره!!!
خدا کنه بنز و جیپ این کار اشتباه رو انجام ندن.
hamed
۱۱ بهمن ۱۳۹۴به اندازه یه انگلیسی ازش خاطره دارم
moein
۱۱ بهمن ۱۳۹۴هم اکنون که این کامنت را می نویسم در حال گریه کردنم
از وقتی چشم باز کردم این خوانواده من بود
از انواع مدل داشتم و تمامه خواطره های خوشی باهاش دارم
وانتشو داشتم . نیم تنشو داشتم .استیشنشو داشتم .
هی
خودرویی کا 63 سال به صورت کاملا دست ساز تولید شد و ادامه حیاط داشت
خودرویی بود که من رو اطلا نا امید نکرد و همیشه هر وقط سواری می گرفتم احساس قدرت و برتری داشتم
الانم که به خاطر تحریم ها دیگه دستمون بهش نمی رسه و افسانه به خاطره ها پیوست ده روزه که یدونه فیکشو خریدم!!! به اسم هرور متور دیزل ایرادی ازش ندیدم ولی هیچی اون با اصالت سلطنتی انگلیسی نمی شه
بد ترین خبری بود که تو امرم تا الان در مورد خودرو شنیدم
به احترام سهراب سپهری که قدر این جواهر رو دونسته بود
s.class
۱۲ بهمن ۱۳۹۴منم بغض گلومو گرفت. بچه که بودم یکی داشتیم یادش بخیر خیلی کم سن و سال بودم وقتی بابام جلو در پارکش میکرد با داداشم سوارش میشدیم الکی واسه خودمون رانندگی میکردیم .یادمه دنده کمکیاش یکی قرمز رنگ بود و یکی زرد هر کاریش میکردیم با داداشم تکونشون بدیم زورمون نمیرسید.حیف که رفت ولی تا اخر عمر فراموشش نمیکنم.چند وقتیه رو ساخت یه نمونه کوچک دیفندر کار میکنم باز جنس چوب و فلز و پلاستیک خاطر علاقم به این ماشین میخوام تا اخر عمر تو اتاقم جلو چشم باشه…..
حميد
۱۲ بهمن ۱۳۹۴اخه ادم یاد پت پستچی میافته
یاد دوران بچگی بخیر
mahyar
۱۲ بهمن ۱۳۹۴یادش بخیر ما یه مدل قدیمی از این ماشین رو داشتیم جاده های کوهستانی گیلان رو قورت میداد
یاس ی
۱۲ بهمن ۱۳۹۴امیدوارم بزودی مدل قرن 21 تولید بشه، من یکسالم بوده که مرحوم پدرم یدونه صفرش از کارخونه تحویل گرفته بود در سال 58، تا دوران جوونی من داشتیمش، تقریبا بیست سال .
یادش بخیر همه ما برادرها رانندگی را از سن کم و با همین افسانه یاد گرفتیم.
خداییش افسانه ای بود.
ما توی منطقه ای زندگی میکنیم که هم کویر داره هم کوهستان، یادم نمیاد جایی ناامیدمون کرده باشه، ماشین کم آزار و کم خرجی بود. یک سری ایرادات ترمزی داشت ولی خداییش ماشین مردی بود.
یهو دلم براش تنگ شد.یاد و خاطرات پدر و دیفندربرام زنده شد.
بهنام
۱۲ بهمن ۱۳۹۴سلام
دیفندر یه SUV واقعی بود که هرگز فراموش نخواهد شد.
توانایی حرکت در شیب های تند و … بخشی از قابلیت های این ماشینه.
ایکاش شرکت مرتب به تولید (پاژن) ادامه می داد تا حداقل تصویری از دیفندر در ذهن ها باقی میذاشت.
عکسای جالبی از دیفندر در سایت netcarshow هست. همچنین گاهی در سایت های off road ایرانی عکسای جالبی از مدل های ایرانی (پاژن) دیده میشه.
کلیپ خط تولیدش رو حتماً ببینید. خیلی جالبه.
یادش گرامی
moein
۱۲ بهمن ۱۳۹۴االانم تولید می کنه داداش به اسم هرور با متور دیزل با همون شمایل به قیمت 80 ملیون تومان
GT500
۱۲ بهمن ۱۳۹۴Best….Forever
محمد
۱۳ بهمن ۱۳۹۴من بادستگیره دراش خیلی حال میکردم…یه جوری بود…خیلی خاص وتک
alirezasharifi
۱۳ بهمن ۱۳۹۴بهترین خاطرات بچگیم با همین لندروور بود
Ahy
۱۳ بهمن ۱۳۹۴G500 مرسدس که حالا حالاها داره تولید میشه اونم با قیمت حداقل ۱۱۳ هزار دلار
فکر نکنم شرکت chelsea truck co هم دست از تیون کردن لندروور برداره اونم با ۵۰ هزار پوند همینطور overfinch که خوراکش تیون کردن لندرووره
شرکت روسی تولید کننده UAZ hunterهم که از سال ۱۹۴۲ تا الان داره تولید میکنه محصول بیخودش رو
بنظر من محصولات آیکونیکی مثل لندروور همیشه طرفدارای خودشونو دارن .
مصطفی
۱۳ بهمن ۱۳۹۴off-road
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Land-Rover-Defender-special-edition-2.jpg
:|
محمد زمانلو
۱۵ بهمن ۱۳۹۴خداحافظ اسطوره ، خداحافظ سلطان آفرود ، خدا حافظ برنده ی مطلق کمل تروفی ، خداحافظ!