نسل اول لندروور رنجروور به خاطر نقش اصلی و حیاتی در ایجاد کلاس شاسی بلندهای لوکس که امروز بسیار محبوب هستند به یک نماد تبدیل شده است. متأسفانه آن خودرو فاقد اکثر تجهیزاتی است که مالکان امروزی انتظار دارند و البته از نظر قابلیت اطمینان نیز این نسل رنجروور شهرت خوبی ندارد. اینجاست که چیفتن وارد میدان میشود تا با معرفی نسخههای بازسازی شده از شاسیبلند کلاسیک بریتانیاییها به بهبود وجهه آن کمک بکند.
چیفتن چندین سطح از بهبودها را برای رنجروور ارائه میکند اما نسخه Xtreme بالاتر از همه آنها قرار میگیرد. برخلاف دیگر محصولات این کمپانی، رنجروور Xtreme همانند نسخه اصلی و اولیه بهصورت دو درب در دسترس میباشد.
Xtreme از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار جنرال موتورز با قدرت ۷۰۰ اسب بخار استفاده کرده و نیرو را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل میکند. شایان ذکر است پیشرانه اصلی این خودرو از نوع ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری ۱۳۵ اسبی و گیربکس ۴ سرعته دستی بوده است. چیفتن همچنین رنجروور را به ترمزهای AP ریسینگ ارتقا یافته مجهز کرده است.
Xtreme ظاهر اسپورتی هم دارد. به نظر میرسد سیستم تعلیق اندکی کاهش ارتفاع را تجربه کرده است. دو خروجی اگزوز از زیر رکابها سر برآوردهاند و نمای جذابی به این قدبلند لوکس بخشیدهاند. همچنین نمای جلو نیز ظاهر مدرنتری نسبت به محصولات دهه ۷۰ میلادی پیدا کرده است.
تمامی ساختههای چیفتن از جمله شاسی باز مهندسی شده مستحکمتر و قویتر از نسخه اصلی هستند. همچنین یک سیستم تعلیق کاملاً مستقل و دوبل جناغی وجود دارد که جایگزین اکسلهای اصلی رنجروور شدهاند.
چیفتن این محصولات را با سفارش مشتریان میسازد بنابراین خریداران میتوانند از نظر رنگ بدنه، کابین و تریم حداکثر شخصیسازی را داشته باشند.
این شرکت قیمت رنجروور Xtreme را اعلام نکرده اما مدل پایه در بریتانیا قیمت ۱۴۷۵۰۰ پوندی معادل ۱۸۵ هزار دلاری دارد. این رنجروور بازسازی شده و پایه از پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده کرده بنابراین به احتمال زیاد نسخههای فول تر قیمت بالاتری خواهند داشت.
Benz309 1974
۲۸ اسفند ۱۳۹۹کمی قیافش مدرن تر شده ولی در کل اصلاحات خوبی رو داشت
?MOHAMMAD AHMADI?
۲۸ اسفند ۱۳۹۹به نظر من که خیلی باحال شده??
محمد
۲۸ اسفند ۱۳۹۹فرم ستون های a و b و همینطور طراحی خاص شیب سقف هنوز هم در طراحی رنج روورهای کنونی عیناً مشاهده میشه و واقعاً عالیه این اصالت طراحی.????
زیزیگولو
۲۸ اسفند ۱۳۹۹نمیدونم چرا از بچگی از چرخایی که دور نوشته سفید داشتن خوشم میومد …… حتی الآنم همون حس رو دارم
R@m!n
۲۸ اسفند ۱۳۹۹185000 دلار !!!! همین ماشینو میشه هزینه شخصی خیلی کمتر هیولای افرود کرد. این ارتفاع پایین و لاستیکایی با رینگ پهن یه ذره خز بازیه ابهت ماشینو از بین برده. تازه ورژنای 2020 رنجروور ب مراتب قیمت پایین تری داره
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اسفند ۱۳۹۹رامین جان ، با شما موافقم به شددددّت !
باور کنید اگر وقت و مکانش پا میداد ، یه پاترول دو در یا رنجرور را چنان تیونی میکردم که مثل بمب تو ایران گُل کنه !
این کار هم میکنم آخرش با یکی از موتورهای قدرتمند تویوتا لندکروزر و گیربکس دستی لندکروزر اتاق ۲۰۰ .
البته فکر کنم چندتا fj40 تویوتا و پاترول ، چنین کاری کردن در کردستان ولی من هدفم اینه که به تمام جوانب اهمیت ویژه بدهم مثل طراحی تمام چرم طبیعی داخلی با جزئیات دقیق در دوخت و دست دوزی شده و بخصوص سیستم تعلیق که دنیایی از برندها را میشه سفارش و نصب کرد و همینطور رنگ خودرو که بسیار مهم هست از چه برندی باشه آلمانی یا ژاپنی وووووو… .
این رنجرور خوب شده ولی اگر بَزَک دوزَک نمیکرد ، بهتر میشد !
R@m!n
۲۸ اسفند ۱۳۹۹نوید جان فعلا تو صف مرغ و اجیلیم ?? ما خودمون 3 4 سال پیش یه برانکو بازسازی کردیم الان جرات نمی کنیم بیاریمش بیرون تو خرج نیوفتیم ?? یه لاستیکشو قیمت کردم اخیرا رگ ب رگ شدم.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ اسفند ۱۳۹۹اِ
پس چرا تو صف مرغ و آجیل ؟!
مگه خانوم کارشناس شبکه دو شعر نفرمودند توقعتون را بیارید در حد نون خشکه با آب شور دریا تا آقازادهها بیشتر حال کنند با دلارهای مفتی ملت و خرج پارچهی made in italy بندهگان خدا در بیاد !!!
نکنید نخرید ، هوا بخورید به کم قانع باشید ، ایرانی یعنی قانع حتی اگر روی گنج خوابیده باشه !
رامین جان ، برانکو را بکش بیرون ، هوا بخوره ، لاستیکشم جور میشه ، خدا بزرگه ، ولی فکر کنم دو جفت لاستیکش الان نزدیک ۳۰ میلیون بشه ، درسته ؟!
اما فکر میکنم حداقل میشه با لاستیک گودیِر ۶ سالی طی کرد !
Benz309 1974
۲۸ اسفند ۱۳۹۹پول من که به هیچی نمیرسه تازه الان من لنگ ۲۰ ۳۰ تومن پولم یه نیسان دسته دو اقساطی که هیجا پیدا نمیشه بخرم باز خوش به حال شما که قدیم یه باز سازی از چند تا ماشین کردید . من جات بودم برانکو رو یه لاستیک عادی مینداختم زیرش تا قیمت ها کمی پایین بیاد
R@m!n
۲۸ اسفند ۱۳۹۹اصن قیمت نمی گن لامصبا نگه داشتن واسه بعد بازم قیمتو ببرن بالاتر. طرف میگه سفارش بده واست بعد عید بیاریم از اون ور آب هزینه هاشم با خودت ?? یه زمانی لاستیکای FALKEN و KUMHO زیر ماشین بود الان یه مشت لاستیک درجه چندم اندونزی و چین باید بندازنی با هزار سلام صلوات بزور چند تا دست انداز شهری رد می کنیم یه موقع اوف نشه فقط وزن ماشینو تحمل کنه به قسمتای دیگه آسیب نزنه، آفرود بخوره تو سرش.
Benz309 1974
۲۸ اسفند ۱۳۹۹داش اون زمانو خدا بیامرزتش وقتی که ۱۰۰ هزار تومن ببری خرید وسایل لازم خونه با ۲ قلم برگردی ( حالا گور پدر گوشت و ….) و از قدیمم کیفیت اجناس کمتر و حتی تقلبی شده دیگه انتظار داری زیر ماشینت لاستیک فلان باشه ؟ الان خیلیا هستن دوست دارن همون لاستیک چینی نو زیر ماشینشون باشه تا با لاستیکای صاف رانندگی نکنن .
یوسف
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ای جونم
مازیار
۲۸ اسفند ۱۳۹۹رنجروور توقع از کلمه اصالت رو یک سطح بالاتر میبره وقتی طی پنجاه سال فقط ۳ بار اقدام به تعویض اتاق کرده
پنجاه سال ۳ بار
مهدی
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ووووووووووووووووووااااااااااااااااااااااااااااوووووووووووووووووووووووووو
خدای من چی از این جذاب تر
Mf1
۲۸ اسفند ۱۳۹۹همین تنفس طبیعی و ظاهر کلاسیک برای من کافیه
mahan
۲۹ اسفند ۱۳۹۹چه قدر خوبه .درسته که قیمتشو سر گردنه گذاشته ولی بازسازی این خودرو گرونه یکی از دوستان من رنجروور رو بازسازی کرد چندسال پیش حدود 200 میلیون هزینه شد همون موقع که سراتو بود 100 میلیون البته همه چیز رو اصل و فاب گذاشت و برای ادواتش مستقیما کیت ای ار بی گرفت ولی متاسفانه افرود نمیره.خب بیشتر جنبه کلاسیک داره.
البته میشه با قیمت کمتر نسخه سالمشو بخریم و طوری بازسازی کنیم که بتونیم ازش مصرف کنیم
امیرحسین
۳۰ اسفند ۱۳۹۹من که واقعا از عقب رنجروورها خوشم نمیاد از نظر زشتند