لندروور امروز اعلام کرد نسخه پلاگین هیبریدی رنجروور ۲۰۲۳ در حالت الکتریکی شعاع حرکتی ۱۱۳ کیلومتری خواهد داشت که بیشتر از شعاع حرکتی تخمین زده شده ۱۰۰ کیلومتری در سال قبل است. نیک کالینز مدیر برنامههای خودرویی جگوار لندروور گفته است:
رنجروور جدید جذابترین، ظریفترین و تواناترین شاسیبلند لوکس دنیاست. قوای محرکه کممصرف و پلاگین هیبریدی ما تجربه رانندگی رنجروور را بالا بردهاند و توازنی عالی بین پرفورمنس، آرامش و راندمان ایجاد کردهاند. این پیشرانهها به مالکان اجازه میدهند تا ۱۱۳ کیلومتر را بدون نیاز به پیشرانه درونسوز حرکت کنند
این رقم با تستهای WLTP به دست آمده است و لندروور انتظار دارد در دنیای واقعی شعاع حرکتی ۸۸ کیلومتری به دست آید. در کل باید گفت شعاع حرکتی ۱۱۳ کیلومتری نشان دهنده بهبود ۱۳ درصدی نسبت به انتظارات اولیه از رنجروور ۲۰۲۳ پلاگین هیبریدی است. این خودروساز میگوید مالکان میتوانند ۷۵ درصد سفرهای خود را فقط با نیروی الکتریکی طی کنند و نیازی به پیشرانه درونسوز نداشته باشند.
البته که رسیدن به چنین هدفی نباید سخت باشد زیرا رنجروور یکی از معدود خودروهای پلاگین هیبریدی مجهز به شارژر سریع است. به این ترتیب میتوان تا ۸۰ درصد باتری را در کمتر از ۱ ساعت شارژ کرد. خود لندروور میگوید این خودرو یکی از سریعترین زمانهای شارژ بین تمامی خودروهای پلاگین هیبریدی بازار را دارد. رنجروور ۲۰۲۳ پلاگین هیبریدی در دو تریم P440e با قدرت ۴۳۴ اسب بخار و P510e با قدرت ۵۰۳ اسب بخار عرضه میشود. یک باتری لیتیوم-یون ۳۸ کیلووات ساعتی، پیشرانه الکتریکی ۱۰۵ کیلوواتی و پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی تکمیل کننده این مجموعه هستند. مدل قویتر شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۳ ثانیهای دارد.
رنجروور جدید همچنین با پیشرانههای درونسوز بنزینی و دیزلی در دسترس است. گل سرسبد این خانواده به نیروگاه ۸ سیلندر توئین توربوی ۵۲۳ اسبی مجهز شده است. انتظار میرود نسخه تمام الکتریکی این قدبلند لوکس در سال ۲۰۲۴ از راه برسد. لندروور میگوید از زمان معرفی رنجروور جدید تاکنون شاهد استفاده بیش از ۲ میلیون بار از پیکربندی آنلاین آن بوده است. قیمت نسخه پلاگین هیبریدی رنجروور جدید در بریتانیا از ۱۰۳۴۸۵ پوند برای مدل P440e شروع میشود درحالیکه نسخه پرچمدار SV قیمت ۱۴۶۲۰۰ تا ۱۷۳۲۰۰ پوندی دارد.
ممد ژانگولر
۸ بهمن ۱۴۰۰وسوسه کنندست این ماشین 👌
مردیم از خوشی
۸ بهمن ۱۴۰۰عالی عالی عالی
گرون گرون گرون
قیمت پایه حدود ۱۳۰ هزار دلار و رقیب bmw xm هست
پرهام رهام
۸ بهمن ۱۴۰۰از رنگش تو عکس تیتر خوشم نیومد
ولی مهم نیست ولی واقعا از شعاع حرکتیش خوشم اومد باریکلا
sam
۸ بهمن ۱۴۰۰بینظر بین SUV ها
sam
۸ بهمن ۱۴۰۰الان یادم اومد واگنییر با اون موتور عقب مانده hemi و شاسی وانت ادعای رقابت با این و میکرد 😂
Aboalfazl demon
۸ بهمن ۱۴۰۰الان قصد اینو داری که جو سایت رو به هم بریزی ؟
چرا نویگیتور رو نمیگی با موتور v6 بسیار خوبش
ببین کم حرف بزن پاپ کرن بخور و لذت ببر از واگنییر و رنجروور و نویگیتور و جی ال اس و ایکس ۷ و اسکالید
میثم
۸ بهمن ۱۴۰۰خیلی عالیه که پلاگین کردن
کم کم باید تمام درونسوزها پلاگین بشن
الزامی نیست که حتما از درونسوز سوییچ کنن رو الکتریکی کامل
ضمنا بهتره که یه انجین درونسوز کوچیک رو ماشین نصب بشه که فقط وظیفه شارژ باتریها رو عهده دار باشه و ماشین در تمام حالات فقط با موتور الکتریکی کار کنه. این بنظرم بالاترین راندمان ممکن یک انجین درونسوز را داره.
GMA
۸ بهمن ۱۴۰۰بهترین SUV جهان به مدت نیم قرن، بسیار با پرستیژ، اشرافی و سر سخت هست
یوسف
۸ بهمن ۱۴۰۰شدیدا با نظر آقای نیک کالینز موافقم…. واقعا در دنیا ماشین های امروزی شایسته لقب تافته جدا بافته س…
علی
۹ بهمن ۱۴۰۰جالبه
ابی
۹ بهمن ۱۴۰۰انگلستان از خودش ماشین نداره تمام موتورهای ماشین های انگلیسی از اون استون مارتین مینی مک لارن ویلیامز تا همین رنجرور تمامش ساخته شرکت BMW در اشتوتگارت آلمان هستش که تیم مونیخ 1860 حمایت مالی میکند
gamer
۱۰ بهمن ۱۴۰۰عالیه مخصوصا طراحیش